Selectarea Celei Mai Bune Strategii de Imbunatatire a Calitatii

Cuprins licenta Cum descarc?

Lista tabelelor 4
Lista figurilor 4
Lista de abrevieri 5
Introducere 6
Capitolul 1
Selectarea celei mai bune strategii de imbunatatire a calitatii 7
1.1 Aspecte generale 7
1.2. Intretinerea 10
1.2.1 Intretinere pana la defectare 11
1.2.3. Intretinerea bazata pe functionare 11
1.2.4 Intretinere preventiva 12
1.2.5 Intretinerea bazata pe oportunitate 12
1.3 LCC- Costul ciclului de viata 12
1.4 Prezentarea modelului 12
1.4.1 Prezentare generala 13
1.4.2 SQM-Modelul simplu al calitatii 14
1.5 Metodologia 16
Capitolul 2
Implementarea modelului simplu al calitatii 19
2.1. Prezentarea societatii S.C. ,,Telecomunicatii CFR" S.A. Iasi 19
2.1.1. Misiunea societatii 19
2.1.2. Obiectivele urmarite de societate 20
2.1.3. Strategii pe care le urmareste 20
2.2. Testarea modelului 22
2.2.1. Faza initiala 23
2.2.2.Faza de studiu 24
2.2.3.Faza de investigare 24
2.2.4 Faza de selectie 33
2.2.5 Faza de evaluare 36
Concluzii 38
Bibliografie 39 
Lista tabelelor
Tabelul 2.1 Calculul fiabilitatii actuale a conexiunilor de baza 22
Tabelul 2.2 Costul de capital si costul de realizare a alternativei 1 26
Tabelul 2.3 Costul de capital si costul de punere in aplicare a alternativei 2 26
Tabelul 2..4 Cresterea MTBF cu 5% 27
Tabelul 2.5 Costul de capital si costul implementarii alternativei 3 27
Tabelul 2.6 Cresterea MTBF cu 10% 27
Tabelul 2.7 Capital si costurile pentru implementarea alternativei 4 28
Tabelul 2.8 Reducerea MDT cu 10% 28
Tabelul 2.9 Costul pentru implementarea alternativei 5 28
Tabelul 2.10 Descresterea MDT cu 20% 29
Tabelul 2.11 Costul de implementare a alternativei 6 29
Tabelul 2.12 Costurile initiale de implementare a alternativei 7 30
Tabelul 2.13 Cresterea calitatii in procente 31
Tabelul 2.14. Costul ciclului de viata 31
Tabel 2.15 Conexiunile dintre cost si calitate 33
Tabelul 2.16 Ponderile si coeficientii de importanta ai fiecarui factor 34
Tabelul 2.17 Aspecte si definitiile factorilor 35
Table 2.18 Clasamentul alternativelor 35
Tabelul 2.19 Clasamentul in MCDM 36
Lista figurilor
Figura 1. Factorii care afecteaza fiabilitatea 9
Figura 2 Explicarea unei conditii a obiectivelor 10
Figura 3. Prezentarea generala a modelului 13
Figura 4. Modelul simplu al calitatii 14
Figura 5. Cele sapte alternative strategice 25
Figura 6. Histograma costului ciclului de viata 32


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Calitatea este o notiune vehiculata inca de la construirea piramidelor din Egipt, cu 4000 de ani in urma,din cauza confruntarii oamenilor cu esecuri si consecintele acestora (Bergman si Klefsjo, 2003). Gandirea de azi asupra calitatii are multe din radacinile sale in Japonia. Companiile vestice au fost influentate intr-o mare masura de firmele japoneze si gandirea lor despre calitate. Se dorea sa se aiba gandire de calitate in toate procesele din cadrul companiei (Juran, 2000). Prin utilizarea asigurarii calitatii, companiile au fost in masura sa identifice si sa elimine sursele de variatie. Acest lucru a dus la o scadere a costurilor de productie pentru multe societati. 
Calitatea este considerata de majoritatea producatorilor, clientilor si consumatorilor ca fiind mai importanta decat oricand in procesele de fabricatie, operatiuni, servicii si strategiile lor de cumparare. In ultimul deceniu, multe organizatii au ajuns sa aprecieze importanta strategica a calitatii. Avand un standard inalt de calitate companiile pot ramane competitive atat pe pietele interne cat si pe cele internationale. Scopul unei companii este de a genera valoare pentru clientii sai prin procesul de productie. Valoarea unui produs sau unui serviciu are o legatura directa cu calitatea acestora,ceea ce arata faptul ca calitatea ar putea insemna diferite lucruri, in functie de utilizator / cumpara. Este important ca o companie sa se concentreze pe asigurarea si imbunatatirea calitatii pentru a face clientii multumiti. Pentru un furnizor este foarte important sa cunoasca necesitatile si asteptarile clientilor. 
O calitate inalta trebuie sa indeplineasca sau sa depaseasca nevoile si asteptarile clientilor.Din punctul de vedere al furnizorilor,calitatea, trebuie sa puna clientii in centrul atentiei. Calitatea este un concept unic, aceasta nu poate fi privita ca o tehnica sau ca un instrument, nu este pur si simplu o abordare mecanicista, nici nu este un concept de comportament sau o abordare filosofica asupra vietii. Calitatea este toate aceste lucruri combinate. Crosby (1979) defineste calitatea ca fiind "conformitatea cu cerintele", in timp ce Juran (2000) o defineste ca "o adecvare la scop". Deming (1986) a afirmat ca rolul calitatii vizeaza in mod implicit si obligatoriu cerintele clientului. Bergman si Klefsjo (2003) definesc calitatea astfel: "Calitatea unui produs este abilitatea de a indeplini si depasi cerintele preferentiale ale clientilor".
Imbunatatirea calitatii este vitala pentru orice fel de afaceri din zilele noastre. Instrumentele si metodele folosite pentru imbunatatirea calitatii sunt mai mult sau mai putin independente daca este vorba de un serviciu, produs sau o combinatie a acestora. TQM (Total Quality Management), CWQM (Company Wide Quality Management), QFD (Quality Function Deployment) si QC (Quality Control) sunt metode bine cunoscute de imbunatatire a calitatii utilizate de catre companii (Akao, 1988; Bergman si Klefsjo, 2002 si Juran, 1988 ). Potrivit lui Bergman si lui Klefsjo (2002) in jur de 10 la 30 de procente din totalul vanzarilor intr-o societate se bazeaza pe calitate proasta sau defecte. In multe cazuri, o rata ridicata de perturbare a duce la un stoc tampon mai mare si la costurilor ridicate, care sunt legate de stoc. Nivelul de calitate depinde de functionalitatea, durabilitatea si aspectul produsului sau serviciului. Determinarea nivelului de calitate prin imbunatatirea calitatii depinde intotdeauna de costurile si nivelul de calitate. In ceea ce priveste o ameliorare ar trebui sa se aleaga cea mai mare crestere a nivelului calitatii, pentru care alternativa de crestere a costurilor este cea mai mica 
Capitolul 1
Selectarea celei mai bune strategii de imbunatatire a calitatii
1.1 Aspecte generale
Calitatea
Calitatea este capacitatea de a acoperi asteptarile, nevoile si cerintele clientilor si ale pietei. Piata si in special clientul sunt cei care decid calitatea. Un produs sau un serviciu de calitate este un produs sau un serviciu care satisface piata sau clientul. Caracteristicile pe care un serviciu sau un produs trebuie sa le aiba pentru a indeplini cerintele clientului sau ale pietei depind de situatie.De exemplu aceasta ar putea sa fie concretizata in material, forma, miros si durabilitate, etc.Calitatea poate fi un produs sau un serviciu, dar poate fi, de asemenea,reprezentata si de activitatile sau procesele prin care produsul sau serviciul respectiv este creat. Calitatea poate fi, de asemenea, o organizatie sau un sistem care creeaza activitatile si procesele.
Imbunatatirea calitatii
Companiile fac in mod constant eforturi pentru a-si imbunatati calitatea si pentru a ramane competitive pe piata. Exista mai multe abordari diferite atunci cand vorbim despre imbunatatirea calitatii,acestea sunt: CWQM, TQM, QFD si QC ( Bergman si Klefsjo, 2002 si Juran, 1988). 
Abordarea globala a managementului calitatii(Companywide)reprezinta o abodare sistemica de la nivelurile inferioare catre cele superioare urmarindu-se atingerea obiectivelor companiei.La nivelul intregii firme,managementul calitatii,este o abordare sistematica pentru dezvoltarea si atingerea obiectivelor cu privire la calitate in intreaga companie (Juran, 1988). CWQS poate fi privita ca fiind un mod japonez modern de a privi calitatea.Trebuie implicate toate functiile din interiorul companiei, totii lucratorii de la toate nivelele, pentru a participa activ la calitatea muncii. In cazul in care cercurile de calitate au o mare importanta, munca de calitate se bazeaza pe Kaizen (imbunatatire continua).


Fisiere in arhiva (1):

  • Selectarea Celei Mai Bune Strategii de Imbunatatire a Calitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!