Selecția și pregătirea reprezentativei școlare de fotbal la nivelul ciclului gimnazial

Cuprins licență

CAPITOLUL I
1.1. Introducere .. 3
1.2. Particularitatile si rolul selectiei la nivelul reprezentativei scolare .. 7
1.3. Aspecte teoretice si practice asupra practicarii fotbalului in scoala . 11
1.4. Programe analitice folosite in procesul de pregatire a echipelor reprezentative .. 
14
1.5. Modelul de joc si modelul jucatorului la nivelul reprezentativei scolare 17
CAPITOLUL II
2.1. Ipoteza lucrarii . 21
2.2. Scopul lucrarii . 21
2.3. Sarcinile lucrarii 21
2.4. Motivatia alegerii temei 22
2.5. Particularitatile de crestere si dezvoltare a elevilor din ciclul gimnazial 22
2.6. Metode de cercetare folosite in elaborarea lucrarii .. 27
2.7. Teste folosite in cadrul procesului de selectie . 27
CAPITOLUL III
3.1. Organizarea cercetarii .. 29
3.2. Subiectii supusi cercetarii 29
3.3. Afisarea rezultatelor obtinute in urma selectie . 30
3.4. Lista jucatorilor selectionati pentru reprezentativa liceului ... 31
3.5. Programarea si planificarea procesului de antrenament . 32
CAPITOLUL IV
4.1. Prezentarea rezultatelor obtinute in urma desfasurarii cercetarii 43
4.2. Analiza si interpretarea rezultatelor . 44
4.3. Concluzii si propuneri ... 48
Bibliografie . 49


Extras din licență

CAPITOLUL I
1.1. Introducere
Fotbalul, spectacolul care aduce pe stadion si in fata micilor ecrane milioane de oameni, isi extinde rapid aria de existenta, atragand in mrejele lui tot mai multi practicanti atat ca mijloc de loisir cat si ca sport de performanta. 
Evolutia jocului datorata in special perfectionarii procesului de antrenament, a sistemelor de joc, fac ca spectacolul sportiv cat si actorii care-l produc sa atraga in fenomenul fotbalistic mijloace financiare imense, implicand participarea unor stiinte conexe care devin pe parcurs principalele componente ale motivatiei de declansare a potentialului fizico-tehnic si tactic al jucatorilor. 
Caracteristica actuala a fotbalului care decurge din cresterea dinamismului general, a volumului de efort, se refera atat la modalitatile de abordare a pregatirii cat si la modelarea acesteia in functie de cerintele jocului competitional. 
Evolutia rapida a jocului cat si nivelul de exprimare tehnico-tactica in teren al jucatorilor, reprezinta efectul acumularilor rapide ale stiintelor generale si speciale (implicate in procesul de pregatire), al spiritului de combativitate si competivitate al jucatorilor cat si al acumularilor inregistrate de continutul antrenamentului si de factorii lui componenti. 
Acesti factori supralicitati pe rand, dezvoltati si accentuati pana la limitele relative ale momentului, s-au stimulat reciproc in dezvoltare unii pe seama altora. 
In ansamblul evolutiei factorilor de joc, a jocului propriu zis, tactica a reprezentat pe rand o caracteristica de factor ,,EFECT", efect al unei pregatiri fizice deosebite si tehnici duse pana la maiestrie, si factor ,,CAUZA", cauza a unei pregatiri fizice duse pana la cote foarte inalte si a unei tehnici deosebite. Intr-o stransa corelatie cu pregatirea fizica si cea tehnica exprimate in joc intr-un tot indivizibil, tactica s-a dezvoltat si se dezvolta prin acesti factori, obligandu-i la randul lor sa se dezvolte. 
Evolutia sistemelor de joc a solicitat si solicita realizarea unor eforturi fizice deosebite -  vizibile in marile competitii internationale -  modificand tehnica, dinamizand-o, permitand aparitia unor noi tactici de joc privitoare la asezarea jucatorilor in teren, la aparitia sistemelor de aparari combinate, a atacului permanent agresiv. 
Caracteristica cea mai relevanta a fotbalului actual o constituie incarcatura fizica tot mai crescuta pe care o are jocul, consecinta a competivitatii tot mai crescute care solicita ca deprinderile si capacitatile tehnice sa se realizeze intr-un regim de VITEZA -  FORTA -  REZISTENTA cat mai ridicat. 
Ca o consecinta a acestei evolutii permanente a instruirii si jocului pe plan mondial F.R.F cauta prin toate mijloacele pe care le are la dispozitie sa imprime si la echipele noastre parametri cat mai ridicati in procesul de instruire mai ales la nivelul echipelor de copii si juniori cat si la celelalte esaloane printr-o selectie riguroasa si stiintifica, prin ridicarea cotelor de exigenta in instruire si jocuri pentru a tine pasul cu cerintele fotbalului mondial. 
O privire de ansamblu asupra selectiei si antrenamentului, la modul general, in fotbal, reliefeaza cel putin doua aspecte fundamentale: antrenamentul este un proces indelungat, programat pe mai multi ani, conditie de baza pentru realizarea adaptarii de lunga durata si dezvoltarea capacitatii de performanta; existenta in cadrul acestei pregatiri a unor stadii de selectie si de pregatire. ,,Selectia este un proces organizat si repetat, de depistare timpurie a disponibilitatii innascute a copilului, juniorului, cu ajutorul unui sistem complex de criterii (motrice, medicale, biologice, psiho-sociologice) pentru practicarea si specializarea lui ulterioara intr-o disciplina sau proba sportiva". 
Conceptul de selectie a fost folosit initial ca o actiune de profil economico-social, fundamental stiintific inca de la inceputul secolului al XX-lea pentru diagnosticarea precoce a aptitudinilor profesionale si orientarea talentelor catre o profesie sau alta, pe baza unor teste si metode menite sa evidentieze dexteritatea manuala, receptionarea si invatarea corecta si rapida a unor scheme motrice. Prin extensie, conceptul de selec tie a fost preluat de activitatea sportiva in deceniul al III-lea al secolului XX, pentru a nominaliza o actiune similara de depistare a unor disponibilitati motrice pentru sportul de performanta. Nefiind un concept clar conturat, selectia sugera doar inceputul unei actiuni de pregatire sportiva care, de-a lungul anilor, a cunoscut diferite exprimari consemnate in literatura de specialitate. Cea mai vehiculata expresie a fost specializarea timpurie, care exprima preocuparea spre dirijarea copilului catre o proba sau ramura sportiva inca din frageda varsta. Mai tarziu, in anii '60, a aparut expresia initiere precoce, care atenua directionarea specializarii sportive spre un proces premergator si preparator al viitoarei consacrari de la o varsta frageda. Apoi s-a folosit (si expresia s-a pastrat) selecta primara, care reprezinta momentul intrarii copilului -- pe baza unor criterii -- in unitatile sportive specializate. Dar, o data cu elaborarea Sistemului "national de selectie si pregatire, s-a consacrat o alta expresie mai adecvata. Mai intai, actul selectiei nu este izolat si nu reprezinta in nici un caz un scop in sine pentru ca, odata terminat, determina un proces de pregatire care duce catre un alt moment al selectiei. Deci, selec tia este un proces desfasurat pana la atingerea limitelor superioare ale performantei. Iata de ce conceptele de selectie si pregatire au fost reunite intr-o sintagma ce sugereaza un proces complex corelat si directional catre o anumita specializare a copilului si juniorului.


Fisiere în arhivă (1):

  • Selectia si pregatirea reprezentativei scolare de fotbal la nivelul ciclului gimnazial.doc

Imagini din acest licență

Bibliografie

1. Alexe, N., 1993, Antrenamentul sportiv modern, Editis, Bucuresti.
2. Ardeleanu, C., Siclovan, I., 1972, Fotbal la copii, Editura Stadion, Bucuresti.
3. Barsan, M., 1980, Fotbal -  probleme generale in tehnica jocului, Editura 
I.E.F.S.
4. Carstea, Ghe., 1993, Teoria si metodica educatiei fizice si sportului, Editura Universul, Bucuresti.
5. Chirazi, M., 2012, Cursuri metodologia fizice educatiei si sportului, Iasi: Editura ,,Al.I.Cuza"
6. Cojocaru, V.,2001, Fotbal, Notiuni generale, Editura Axis Mundi, Bucuresti.
7. Cojocaru, V., 2002, Fotbal de la 6 la 18 ani. Metodica pregatirii, Editura A.N.E.F.S, Bucuresti.
8. Comanita, P., Marinof, L., 2003, Fotbal la copii si juniori, Editura Nautica, Constanta. 
9. Comucci, N., 1988, Manualul antrenorului de fotbal, Editura C.C.P.S., Bucuresti.
10. Constantinescu, D., 1995, Fotbal, tehnica si tactica jocului -  curs, Editura Universitatii ,,Al I Cuza" Iasi.
11. Constantinescu, D., Honceriu, C., Enache, P., 2004, Fotbal, teoria jocului, Editura Cantes, Iasi.
12. Cornesanu, T., 1970, Exercitii si jocuri aplicative pentru scolari, Editura Stadion, Bucuresti.
13. Dragnea, A., 1984, Masurare si evaluare in educatie fizica si sport, Editura Sport-Turism, Bucuresti.
14. Dragnea, A., 1996, Antrenamentul sportive, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti.
15. Fiedler, P., 1994, Metodica educatiei fizice si sportive, Editura Universitatii "Al.I.Cuza", Iasi.
16. Honceriu, C,. 2005, Fotbalul in scoala, Curs de baza, Editura Pim, Iasi.
17. Ionescu, M., 1976, Fotbal -  tehnica si stilul, Editura Sport-Turism, Bucuresti.
18. Mitra, Ghe., Mogos, A., 1980, Metodica educatiei fizice scolare, Editura Sport-Turism.
19. Motroc, I., 1994, Fotbal de la teorie la practica, Editura Rodos,Bucuresti.
20. Neta, G., 2005, Bazele jocului de fotbal, Editura Risoprint, Cluj -  Napoca.
21. Radulescu, M., Cojocaru, V., 2003, Ghidul antrenorului de fotbal, copii si juniori, Editura Axis Mundi, Bucuresti.
22. Scarlat, E., 1981, Lectia de educatie fizica, metode si mijloace, Editura Sport-Turism, Bucuresti.
23. Stoicescu, A., 1981, ABC-ul invatatorului pentru predarea exercitiilor fizice. Editura Sport-Turism, Bucuresti.
24. Tibacu, V., 1973, Circuitul in lectia de educatie fizica, Editura Stadion.


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!