INTRODUCERE 4 CAPITOLUL 1. COMUNICAREA PRIN VESTIMENTATIE 5 1.1 VESTIMENTATIA CA INDICATOR AL STATUTULUI SOCIAL 6 1.2 LINIA, CULOAREA SI TEXTURA VESTIMENTATIEI 8 LINIA 8 CULOAREA 11 TEXTURA 13 CAPITOLUL 2. FEMEIA IN MEDIUL DE AFACERI 15 1.1 PREZENTA LA NIVEL GLOBAL A FEMEII IN MEDIUL DE AFACERI 15 1.2 STANDARDE INTERNATIONAL MINIMALE PRIVIND VESTIMENTATIA FEMININA 18 1.3 VESTIMENTATIA IN ORGANIZATII 19 1.4 COSTUMUL FEMININ IN SECOLELE XX-XXI 21 CAPITOLUL 3. SEMNIFICATIILE VESTIMENTATIEI FEMININE IN AFACERI. STUDIU DE CAZ 24 OBIECTIVE 24 IPOTEZE 24 POPULATIA CHESTIONATA 24 METODA DE CERCETARE 25 DESFASURAREA CERCETARII 26 INTERPRETAREA REZULTATELOR 26 CONCLUZII 35 BIBLIOGRAFIE 36 ANEXE 37
Introducere Felul in care ne imbracam ne poate deschide o usa; competenta ne ajuta sa ramanem in incapere. Indiferent de domeniul in care oamenii activeaza, un lucru este cert: modul in care se imbraca si tipul de vestimentatie adoptat la serviciu comunica informatii despre ceea ce sunt, dar si despre ceea ce vor sa para ca sunt. Motivatia alegerii temei de studiu isi are originea in curiozitea personala asupra vestimentatiei feminine de afaceri, a semnificatiilor acesteia, a felului in care aceasta poate facilita sau inhiba comunicarea. Lucrarea de fata este structurata in trei capitole astfel: Comunicarea prin vestimentatie ce cuprinde aspecte teoretice generale despre comunicarea non-verbala, vestimentatie si caracteristicile sale (linie, culoare, textura); Femeia in mediul de afaceri cu aspecte legate de prezenta femeilor in mediul de afaceri la nivel mondial, standarde internationale privind vestimentatia feminina de afaceri, scurt istoric al costumului ca tinuta bussines de baza, si studiul de caz - Semnificatia vestimentatiei feminine de afaceri. Principalele surse bibliografice folosite in elaborarea lucarii sunt: Esnoult B., Legrand P. Comunica bine prin look si Ursache, M., Manualul inginerului textilist; datele au fost preluate din statisticile anuale ale O.N.U. (capitolul 2) si din centralizarea chestionarelor si prelucrarea datelor (capitolul 3). Avand in vedere complexitatea unei astfel de teme, o abordare mai detaliata poate raspunde cu mai multa exactitate intrebarilor asociate ei. Studiu de fata reuseste sa aduca in fata o mica parte din volumul de informatii necesare intelegerii pe deplin al temei din cauza caracterului limitat (spatial, temporal, financiar) al cercetarii. Capitolul 1. Comunicarea prin vestimentatie Disciplina care se ocupa cu studiul comunicarii si semnificarii se numeste semiotica, si reda relatiile dintre cod si mesaj, dintre semn si discurs. Procesul de comunicare constituie trecerea unui semnal de la o sursa (cu ajutorul unui transmitator, printr-un canal) la o destinatie . Corpul imbracat a fost transformat in obiect de studiu al sociologiei si marcheaza distinctia dintre natura si cultura devenind un trup socializat. Pentru semiotica, mesajul transmis este o constructie de semne care, in urma interactiunii cu receptorul, produce intelesul. O persoana utilizeaza semnele in scopul de a le da de inteles celor din jur cum doreste sa fie perceputa sau, cu ajutorul carora, arata ce se intampla cu ea. Cu cat armonizarea dintre toate mijloacele de exprimare folosite este mai fidela, cu atat creste credibilitatea persoanei care comunica. Complexitatea comunicarii deriva din faptul ca a comunica nu inseamna numai a emite si a primi, ci si a practica, la toate nivelurile, o multitudine de schimburi care interfereaza unele cu altele. In teoriile comunicarii sunt definite componentele actului de comunicare si se identifica cu urmatoarele elemente ale procesului de comunicare: o emitator, locutorul care emite mesajul comunicarii; o receptorul reprezinta destinatarul, cel care primeste mesajul transmis de emitator; o mesajul este un ansamblu de semene lingvistice; o canalul este mijlocul care asigura contactul sau conexiunea dintre emitator si destinatar; o codul este un ansamblu de semne si combinatii ale acestora care sunt comune codificatorului si decodificatorului; o referentul situational se refera la persone si obiecte prezente in momentul comunicarii. Functia de semnificare a vestimentatiei a inceput o data cu prima uniforma militara introdusa in Egipt de Ramses al II-lea (1292-1225 i.Hr.), cand soldatii simpli se distingeau de cei cu grad superior prin ceea ce ei numeau pannus. Ofiterii superiori purtau calasiris, prevazuta cu o armura de in impletit sau de piele. Numeroase descoperiri arheologice din perioada glaciara, cum ar fi pandelocurile din fildes, margelele din fildes si os decorate cu triunghiuri si cruci, permit sa formulam ipoteza potrivit careia nici homo sapiens sapiens nu era strain de functia simbolica a vestimentatiei si podoabelor sale. Precuparea lui homo sapiens sapiens de a reda in picturile epocii neolitice femei imbracate cu vesminte si purtand podoabe este un alt argument al faptului ca omul din cele mai vechi timpuri a fost constient ca vestimentatia confera semnificatie indiferent cat de simpla si de sumara era.
1. Esnoult B., Legrand P., (2012) Comunica bine prin look, Editura House of Guides PG, Paris; 2. Eco Umberto, (2003), O teorie a semioticii, Editura Meridiane, Bucuresti; 3. Bortum D., T. Borsa, (2007), Semiotica vizualului, Editura Tehnica, Bucuresti; 4. Haines, I., (1988), Introducere in teoria comunicarii, Bucuresti, Editura Fundatiei Romania de Maine; 5. Marinescu, V., (2003), Introducere in teoria comunicarii. Principii, modele, aplicatii, Editura Tritonic, Bucuresti; 6. Duduciuc, A. (2004), Vestimentatia si valorile sociale, in Septimiu Chelcea (coord.). Comunicarea nonverbala in spatiul public, Editura Tritonic, Bucuresti; 7. Ursache, M., (2003), Manualul inginerului textilist, Editura AGIR, Bucuresti; 8. Berciu, M., (2009) Succesul detaliilor, Editura BrightImage, Bucuresti; 9. Balaban, D., (2009) Succesul in afaceri, Editura Polirom, Iasi; 10. http://womeninbusiness.about.com 11. www.womens-business-clothes.com 12. http://data.un.org/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.