Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 14806
Mărime: 102.88KB (arhivat)
Publicat de: Liviu Adam
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. INTRODUCERE 2
  2. CAPITOLUL 1. ROLUL SERVICIILOR TURISTICE IN OCUPAREA FORTEI DE MINCA 5
  3. 1.1. Definirea serviciilor turistice 5
  4. 1.2. Rolul economic al serviciilor turistice 6
  5. 1.3. Particularităţi ale muncii în turism 10
  6. 1.4. Evoluţia şi structura pieţei muncii în turism 13
  7. 1.5. Turismul – contribuţia la ocuparea forţei de muncă 15
  8. 1.6. Calitatea serviciilor şi a personalului din turism 16
  9. CAPITOLUL 2. SERVICIILE HOTELIERE OFERITE DE HOTELUL CARO BUCURESTI 20
  10. 2.1. Prezentarea Hotelului Caro 3*** 20
  11. 2.2. Managementul activităţii în cadrul hotelului Caro 22
  12. 2.2.1. Serviciul de cazare 23
  13. 2.2.2. Serviciul de alimentaţie 25
  14. 2.3.Structura organizatorică 28
  15. CAPITOLUL 3. PERSPECTIVELE OCUPĂRII FORŢEI DE MUNCĂ DIN CADRUL HOTELULUI CARO PENTRU PERIOADA 2008-2010 31
  16. 3.1. Analiza indicatorilor resurselor umane 31
  17. 3.2. Analiza indicatorilor eficienţei serviciilor suplimentare 40
  18. 3.3.Căi de creştere a eficienţei economice a activităţii turistice 42
  19. 3.3.1.Creşterea eficienţei utilizării forţei de muncă 43
  20. 3.3.2. Creşterea eficienţei utilizării resurselor financiare 48
  21. CONCLUZII 51
  22. BIBLIOGRAFIE 54

Extras din licență

INTRODUCERE

Orice politică în domeniul resurselor umane trebuie fundamentată prin cunoaşterea trăsăturilor distinctive ale muncii în turism, pe evaluarea intensităţii şi modului particular de acţiune a forţei de muncă asupra producţiei turistice şi a rezultatelor activităţii.

Dezvoltarea turismului are o serie de consecinţe asupra utilizării resurselor umane în sensul creării de noi locuri de muncă, determinării unui nivel relativ ridicat de instruire a unor structuri profesionale şi pe funcţii. Specificitatea activităţii turistice, complexitatea sa, dată de multitudinea şi varietatea componentelor, îşi pun amprenta asupra necesarului de personal şi structurii acestuia, asupra exigenţei lor privind pregătirea şi selecţia, asupra eficienţei utilizării forţei de muncă.

Resursele umane în turism au un rol important în stimularea cererii, crearea unei atmosfere de destindere, formularea deciziei de cumpărare, formarea şi menţinerea interesului, simpatiei pentru un anumit produs turistic sau destinaţie de vacanţă, unitate hotelieră sau de alimentaţie, mijloc de transport sau formă de agrement etc. şi respectiv în determinarea revenirii turistului.

În ansamblul lor, particularităţile muncii în turism influenţează nemijlocit numărul şi dinamica lucrătorilor, structura acestora, nivelul productivităţii muncii, sistemele de cointeresare şi, corespunzător, politicile de selecţie şi recrutare, organizarea pregătirii profesionale.

Dacă în trecut resursele umane si modul în care erau utilizate acestea nu erau considerate foarte importante, în prezent, capitalul uman este plasat în centrul tuturor politicilor de dezvoltare ale unei firme, în special în domeniul turismului.

Activitatea agenţilor economici din industria serviciilor (de exemplu a unei întreprinderi hoteliere, a unui restaurant, a unei firme de transport, a unei agenţii de turism etc.) diferă în multe privinţe de activităţile desfăşurate în întreprinderile industriale producătoare de bunuri materiale. Ca atare, şi profilul, performanţele, structura organizatorică, perceperea calităţii întreprinderilor prestatoare de servicii vor diferi în multe privinţe de cele ale întreprinderilor producătoare.

În sens strict al caracteristicilor de calitate, unii specialişti au identificat următoarele dimensiuni ale calităţii serviciilor: fiabilitate, capacitate de răspuns, competenţa, acces, comunicare, credibilitate, securitate, înţelegerea/cunoaşterea clientului, tangibilitate. Ulterior, autorii au recurs la şase caracteristici ale calităţii serviciilor, şi anume: tangibilitate, viabilitate, capacitate de răspuns, asigurare, empatie, revalorizarea serviciilor care au provocat insatisfacţii clienţilor.

Semnificaţia acestor caracteristici poate varia considerabil, în funcţie de natura serviciilor şi de utilizatorii acestora, astfel încât, în evaluarea calităţii serviciilor, ponderea acordată diferitelor caracteristici depinde de coordonatele spaţiale şi temporale concrete ale fiecărui serviciu.

Standardul ISO 9004-2 recomandă definirea clară a cerinţelor referitoare la servicii, în termenii unor caracteristici observabile de către client şi susceptibile de a fi evaluate de către acesta. În acelaşi timp, este necesară definirea proceselor corespunzătoare serviciului, prin intermediul unor caracteristici care nu sunt întotdeauna observabile de către client, dar care influenţează în mod direct performanţa serviciului.

Serviciile turistice se prezintă ca un ansamblu de activităţi ce au ca obiect satisfacerea tuturor nevoilor turistului în perioada în care se deplasează şi în legătura cu aceasta. O parte a activităţilor ce dau conţinut prestaţiei turistice vizează deci acoperirea unor necesităţi obişnuite, cotidiene, (odihnă, hrană), altele prezintă caracteristici specifice turismului şi respectiv formelor particulare de manifestare a acestuia.

CAPITOLUL 1. ROLUL SERVICIILOR TURISTICE IN OCUPAREA FORTEI DE MINCA

1.1. Definirea serviciilor turistice

Serviciul turistic se prezintă ca un ansamblu de activităţi ce au ca obiect satisfacerea tuturor nevoilor turistului în perioada în care se deplasează şi în legătură cu aceasta. O parte a activităţilor ce dau conţinut prestaţiei turistice vizează deci acoperirea unor necesităţi obişnuite, cotidiene (odihnă, hrană), altele prezintă caracteristici specifice turismului şi respectiv formelor particulare de manifestare a acestuia.

Prin natura lui, serviciul turistic trebuie să asigure condiţii pentru refacerea capacităţii de muncă, simultan cu petrecerea plăcută şi instructivă a timpului liber; de asemenea, el trebuie astfel conceput încât, în urma efectuării consumului turistic, individual să dobândească un plus de informaţii, cunoştinţe, chiar deprinderi noi. Numai astfel se poate vorbi de un conţinut al prestaţiei turistice în concordanţă cu cerinţele epocii moderne, cu exigenţele turismului contemporan. Iar în condiţiile actuale ale ţării noastre, angajate pe coordonatele unei noi dezvoltări, o asemenea orientare a serviciului oferit oamenilor imprimă turismului caracterul unui important instrument în realizarea unei noi calităţi a vieţii.

O altă cerinţă a consumului turistic, la care serviciul turistic, prin conţinutul său, este chemat să contribuie efectiv, o constituie asigurarea unei odihne active a turistului. Ca rezultat al creşterii productivităţii muncii şi perfecţionării proceselor de conducere, al promovării pe scară largă a progresului ştiinţific şi tehnic se reduce săptămâna de lucru, se măresc dimensiunile timpului liber, zilnic şi săptămânal.

Preview document

Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 1
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 2
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 3
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 4
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 5
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 6
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 7
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 8
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 9
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 10
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 11
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 12
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 13
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 14
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 15
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 16
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 17
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 18
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 19
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 20
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 21
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 22
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 23
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 24
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 25
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 26
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 27
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 28
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 29
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 30
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 31
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 32
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 33
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 34
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 35
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 36
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 37
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 38
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 39
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 40
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 41
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 42
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 43
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 44
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 45
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 46
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 47
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 48
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 49
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 50
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 51
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 52
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 53
Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Serviciile Turistice si Ocuparea Fortei de Munca.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetări Privind Cresterea Calitătii Serviciilor prin Implementarea Codului Global de Etică pentru Turism în România

CAPITOLUL 1 TURISMUL – ABORDĂRI CONCEPTUALE 1.1. Conceptul de „turism” Deşi este considerat de cei mai mulţi dintre specialişti ca un fenomen...

Valorificarea potențialului balnear și diversificarea serviciilor turistice în stațiunea Băile Olănești

INTRODUCERE Turismul reprezintă un fenomen caracteristic civilizaţiei actuale prin rolul şi conţinutul său şi totodată una dintre componentele...

Perspectivele Dezvoltării Turismului Montan în Contextul Dezvoltării Durabile

MOTIVAŢIA LUCRĂRII Importanţa zonei montane în cererea de vacanţe, a generat preocupări ale specialiştilor în scopul exploatării pentru turism a...

Turismul și Ocuparea Forței de Muncă

Introducere Resursele umane constituie un potenţial uman deosebit, unic, rar, dificil de imitat şi relativ de înlocuit, ce trebuie înţeles,...

Regiunea turistică Bucovina

INTRODUCERE Intr-o eră caracterizată printr-un ritm accelerat de dezvoltare, turismul nu poate face excepţie, devenind un punct central în jurul...

Valorificarea litoralului românesc prin dezvoltare durabilă

Actualitatea tezei şi nivelul cercetărilor întreprinse. Economia naţională a României parcurge o dificilă etapă de tranziţie exprimată prin...

Particularități ale managementului calității în managementul hotelier

Introducere Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puterenic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat...

Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice

Introducere Societatea contemporană se orientează din ce în ce mai mult spre servicii, existând din ce în ce mai multe opinii conform cărora ea...

Te-ar putea interesa și

Dezvoltarea durabilă în România

Introducere Criza ecologică determinată de intensa exploatare industriala a resurselor şi degradarea continuă a mediului necesita o solutie....

Valorificarea Potențialului Turistic al Județului Timiș

INTRODUCERE Turismul reprezinta o activitate permanenta a omului modern, având implicatii pe multiple planuri, de la cel economic la cel politic,...

Optimizarea mixului de marketing în cadrul unei agenții de turism

ARGUMENT Marketingul desemnează tot ceea ce trebuie făcut de o firmă în conformitate cu mediul său intern şi extern, pentru satisfacerea...

Rentabilitatea Firmei de Turism

Rentabilitatea firmei de turism 7 CAPITOLUL I ACTIVITATEA TURISTICA. ORGANIZAREA SI REGLEMENTAREA ACTIVITATII TURISTICE Turismul reprezinta un...

Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene

Capitolul 1. PARTICULARITĂŢI ALE SERVICIILOR TURISTICE Turismul este cea mai complexă industrie din lume, în derularea sa fiind implicată întreaga...

Implicații ale Aderării la Uniunea Europeană pentru Sectorul de Servicii din România

Introducere Tema aleasă pentru această lucrare este “Implicaţii ale aderării la Uniunea Europeană pentru sectorul de servicii din România”....

Cercetări cu privire la agroturismul montan

Teza de doctorat intitulată „Cercetări cu privire la managementul agroturistic montan în zona Caraş-Severin” îşi propune să studieze potenţialul...

Rolul și locul turismului internațional în dezvoltarea economico-socială a Greciei

CAPITOLUL I. Studiu de impact al turismului asupra economiei Greciei 1.1. Introducere. Dezvoltarea turismului atât ca modalitate de petrecere...

Ai nevoie de altceva?