Serviciul Public - Modalitate Concreta de Realizare a Administratiei Publice

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I: Serviciile publice mijloace ale activitatii administratiei 2
1.1. Administratia publica - scopul si rolul ei in societate 2
1.1.1. Notiunea de administratie publica 2
1.1.2. Mijloacele activitatilor administratiei publice 5
1.1.3. Puterea publica 10
1.2.4. Serviciul public 12
1.2. Serviciul public - modalitate concreta de realizare a administratiei publice 14
CAPITOLUL II: Serviciul public - activitate in interesul public 16
2.1. Notiunea serviciului public 16
2.2. Regimul juridic aplicabil serviciilor publice 18
2.3. Trasaturile caracteristice al e serviciului public si criterii de identificare a unui serviciu public 19
2.4. Principiile activitatii serviciilor publice 21
CAPITOLUL III: Diferite fome si modalitati de organizare a serviciilor publice 22
3.1. Necesitatea clasificarii serviciilor publice 22
3.2. Criterii de clasificare a serviciilor publice 24
3.3. Stabilimentele publice - forme concrete de organizare a serviciilor publice 26
3.4. Serviciul public ca structura interna a unei autoritati sau institutii publice 27
3.5. Stabilimentele de utilitate publica 29
CAPITOLUL IV: Aspecte practice privind regimul juridic al serviciilor publice si propuneri de imbunatatire a organizarii serviciilor publice 31
4.1. Regimul juridic aplicabil serviciilor publice 31
4.2. Sistemul de indicatori de performanta in organizarea si realizarea serviciilor pubice 34
4.3. Sistemul de indicatori de performanta aplicabil serviciilor publice 37
Concluzii 40
Bibliografie 42


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I: Serviciile publice mijloace ale activitatii administratiei
1.1. Administratia publica - scopul si rolul ei in societate
1.1.1. Notiunea de administratie publica
Statalitatea este, in prezent, principiul dominant al organizarii politice, lumea fiind "parcelata" in state separate care, prin recunoastere reciproca, formeaza sistemul international de state.
Statul este o institutie unica, aflandu-se deasupra celorlate organizarii ale societatii. Pentru a exista, statul trebuie sa intruneasca in mod indispensabil trei elemente: teritoriul, populatie si guvern, ceea ce inseamna ca statul este definit ca o colectivitate umana, instalata permanent pe un anumit teritoriu si avand o structura de organe proprii care se bucura de suveranitate.
Rolul statului ca principala institutie de organizare si conducere politica a societatii se infaptuieste prin anumite functii: legislativa, judecatoreasca, organizatorica, economica, sociala, educativ-culturala, ecologica, de aparare a tarii, de organizare a colaborarii cu statele lumii si, nu in ultimul rand, statul indeplineste un rol administrativ, prin care asigura servicii catre populatie pentru desfasurarea normala a tuturor activitatilor precum: energie, transporturi, salubritate 
Toate aceste servicii publice, organizate intr-un sistem de organe, alcatuiesc administratia publica. Raporturile sociale dintre organele administratiei publice, precum si dintre acestea si particulari (persoane fizice sau juridice) sunt reglementate de normele dreptului administrativ si devin raporturi juridice de drept administrativ - raporturi de drept administrativ.
Administratia publica se deosebeste, in primul rand, de administratia particulara tocmai prin caracterul sau public, fiind prin aceasta pusa in folosul si interesul general al societatii sau al unei colectivitati anume. Administratia publica nu se confunda, nu se identifica nici cu administratia de stat, intrucat ea are o sfera mai larga de cuprindere si se realizeaza nu numai prin activitatea organelor statului ci si prin activitatea altor subiectii, inclusiv a autoritatilor administratiei publice locale, a regiilor autonome si a institutiilor publice.
Administratia publica are ca obiect realizarea valorilor care exprima interesele statului sau a unei colectivitati distincte, recunoscuta ca atare de stat, valori care sunt exprimate in acte elaborate de puterea legiuitoare. Prin insasi obiectul sau - organizarea executarii si executarea legii - administratia publica e strans legata de puterea legiuitoare si de puterea judecatoreasca ale carei hotarari sunt aplicate si executate in cadrul administratiei publice, la nevoie putandu-se recurge la mijloace de constrangere statala.
Administratia publica e strans legata si de puterea executiva dar nu se identifica intocmai cu puterea executiva aratand o sfera mai larga de cuprindere. Asa cum am mentionat mai inainte administratia publica se realizeaza atat de organele puterii executiva (guvernul si ministerele) cat si de autoritatile administratiei publice locale, care nu sunt organe ale puterii executive precum si de regii autonome si institutii social-culturale care, de asemenea, nu sunt organe ale puterii executive. Continutul administratiei publice este dat de doua categorii de activitati : activitati cu caracter dispozitiv si activitati prestatoare.
Prin activitatile executive cu caracter de dispozitie se stabileste ce trebuie sa faca sau sa nu faca, ce le este permis sau interzis subiectilor de drept, persoanelor fizice sau juridice, administratia publica putand interveni in anumite cazuri cu aplicarea de sanctiuni pentru nerespectarea conduitei prescrise. Aceasta activitate executiva cu caracter de dispozitie se realizeaza prin acte juridice si fapte materiale de catre organele administratiei publice si functionarii acestora ca activitati specifice principale. 
Acesta este un proces complex si laborios care parcurge mai multe etape : documentare, studii, avize, variante, optiuni, deliberari. Activitatile executive cu caracter de prestatie se realizeaza tot pe baza si in executarea legii, din oficiu sau la cererea persoanelor fizice sau juridice. Prestatiile sunt realizate de organele administratiei publice si functionarii acestora in cele mai diverse domenii din activitate 
Si aceasta categorie de activitati se realizeaza tot prin acte juridice si mai ales prin fapte materiale, pe baza si in conditiile prevazute de lege. Uneori prestatiile se executa in baza unor contracte incheiate intre subiectii administratiei publice si beneficiarii prestatiilor. Activitatile de organizare a executarii legii si de executare in concret a legii, de natura celor doua categorii mentionate mai sus, se desfasoara nu numai de organele administratiei publice ci si de cele legiuitoare si judecatoresti.
Aceste activitati apar ca activitati subsidiare celor care sunt specifice acestor organe, iar organele care le realizeaza par nu ca subiecti ai puterii legiuitoare sau ai celei judecatoresti, ci ca autoritati administrative, ca organe de conducere administrativa ale institutiilor respective. Activitatile de organizare a executarii legii si de executare a acesteia se realizeaza si de catre organizatii particulare, activitatea lor fiind si de interes public, prevazuta de lege in conformitate cu prevederile acesteia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Serviciul Public - Modalitate Concreta de Realizare a Administratiei Publice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!