Sfanta Liturghie

Extras din licenta Cum descarc?

PRELIMINARII
Biserica este viata cea adevarata in comuniune cu izvorul vietii, Dumnezeu, pe care omul a pierdut-o prin pacat si pe care Hristos ne-o daruieste in Duhul Sfant, este prezenta in aceasta lume a Imparatiei lui Dumnezeu. Cultul divin, ansamblul slujbelor Bisericii, reprezinta intrarea noastra in aceasta Imparatie, impartasirea concreta in Duhul Sfant de viata cea noua in Hristos, de dreptatea, pacea si bucuria in Duhul Sfant ce caracterizeaza Imparatia lui Dumnezeu (Romani 14, 17). Cultul divin este insasi viata Bisericii iar centrul cultului ortodox este Sfanta Liturghie, numita de Sfantul Dionisie Areopagitul "Taina Tainelor" deoarece ea incununeaza tot ceea ce s-a dat prin celelalte slujbe si uneste cel mai deplin pe fiecare credincios si pe toti in Dumnezeul cel Unul si infinit in iubire desavarsind comuniunea cu Dumnezeu. 
"Aceasta sa faceti spre pomenirea Mea. Fiindca de cate ori veti manca painea aceasta si veti bea paharul acesta, moartea Domnului o vestiti pana cand El va veni" (1 Cor. 11, 24-26).
Urmand poruncii Mantuitorului: "aceasta sa faceti intru pomenirea Mea!", crestinii s-au adunat inca de la inceputul Bisericii, in zi deDuminica, intr-un anumit loc, sa comemoreze invierea Domnului si sa celebreze a doua Sa venire, savarsind Taina Euharistiei, instituita de El insusi. In Epistola lui Barnaba, scrisa la sfarsitul secolului I, se spune: "De aceea, sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care Hristos a inviat si, dupa ce S-a aratat, S-a inaltat la ceruri" , iar Invatatura celor doisprezece Apostoli indeamna: "Cand va adunati in duminica Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre, ca jertfa voastra sa fie curata". 
Sfantul Iustin Martirul, pe la anul 150, ne ofera in prima sa Apologie descrierea Liturghiei euharistice astfel: "Hrana aceasta se numeste la noi euharistie. Nimeni nu poate participa la ea decat numai cel ce crede ca cele propovaduite de noi sunt adevarate si care a trecut prin baia iertarii pacatelor si a renasterii, traind mai departe asa cum ne-a transmis Hristos. Caci noi nu primim acestea ca pe o paine comuna si nici ca pe o bautura comuna: ci, dupa cum prin Cuvantul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, Mantuitorul nostru, S-a intrupat si a avut in vederea mantuirii noastre si trup si sange, tot astfel si hrana transformata in euharistie prin rugaciunea cuvantului celui de la El, hrana aceasta prin care se hranesc sangele si trupurile noastre prin schimbare. 
Facand o scurta analiza istorica, observam ca sfintii apostoli au pastrat cu sfintenie cele primite de la Mantuitorul, dar ei au adaugat si forme noi, crescute din cele vechi, cerute de progresul si dezvoltarea tinerei Biserici. Ca si Sf. Apostoli, membrii primei comunitati crestine, recrutati aproape numai dintre iudei, pastreaza la inceput deprinderile de cult cu care veneau din vechea lor religie. Cultul acestei perioade a istoriei Bisericii crestine este un cult mixt, iudeo-crestin. Primii crestini indeplinesc, pe de o parte, obligatiile cultului iudaic de la templu, unde ei se aduna in foisorul lui Solomon, la ceasurile obisnuite de rugaciune ale iudeilor, pe de alta parte, insa, ei participa si la anumite adunari liturgice de cult, specific crestine, deosebite de cele din templu: ,,Si erau in fiecare zi cu staruinta si intr-un cuget in templu si frangand paine prin case si primeau hrana cu bucurie si cu inima nevinovata, laudand pe Dumnezeu" (F.Ap. 2, 42-47). 
In aceste adunari elementul principal era frangerea painii, adica Sfanta Euharistie, care constituie centrul cultului celui nou, la care se adauga rugaciunea si lauda lui Dumnezeu, citirile din cartile sfinte (1 Tes. 5, 27; Col. 4, 16), predica si cantarile religioase (Ef. 5, 19). Cu ele erau unite agapele (1 Cor. 11, 20-22), colectele pentru saraci (1 Cor. 16, 1-2) si manifestarile haris-melor (1 Cor. 14). 
Sfanta Liturghie, Taina lui Hristos si Taina Bisericii, descopera adunarea credinciosilor ca fiind Biserica, Trupul lui Hristos. Prin ,,a se aduna in Biserica" (I Corinteni 11, 18), Sfantul Pavel intelege alcatuirea unei adunari a membrilor Bisericii dintr-o anumita zona cu scopul de a releva Biserica prin slujirea Sfintei Liturghii. Liturghia ne uneste in Biserica facandu-ne partasi Imparatiei lui Dumnezeu, este manifestarea si realizarea Bisericii. 
De aceea, in studiul de fata, voi prezenta importanta teologia si pastoral-misionara a Sfintei Liturghii, pornind de la insemnatatea pe care o are in general cultul pentru viata religioasa, subliniind apoi semnificatia Sfintei Liturghii in cultul divin, teologia momentelor mai importante din Sfanta Liturghie, pentru ca in final sa accentuez valoarea pastoral-misionara a Sfineti Liturghii si importanta ei pentru viata Bisericii si a credinciosilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sfanta Liturghie.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!