Sfantul Iustin Martirul si Filozoful - Opera Apologetica

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere - pg. 4 
Cap. 1. Sfantul Iustin Martirul si Filosoful
1.1.Viata si opera Sfantului Iustin Martirul si Filosoful - pg. 6 
1.2. Doctrina Sfantului Iustin - pg. 13
1.2.1. Sf. Botez si Sf. Euharistie - pg. 14
1.3. Filosoful pelerin si convertirea la crestinism - pg. 20
Cap. 2. Sfantul Iustin Martirul si Filosoful, intemeietorul filosofiei crestine
2.1. Filosofia crestina - pg. 25
2.2. Conditiile primirii Tainei Euharistiei si onoarea martirilor - pg. 29
Cap. 3. Sfantul Iustin Martirul si Filosoful, structurile religioase si filosofice ale vremii sale - pg. 38
3.1. Persecutia crestinilor - pg. 42
3.2. Apararea credintei crestine in opera apologetica a Sf. Iustin - pg. 55
Cap. 4. Concluzii - pg. 62
Bibliografie - pg. 65


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata am urmarit aprofundarea cunostintelor despre Sfantul Iustin Martirul si Filosoful, crescut in traditia si cultura pagana, dar primind o aleasa formatie spirituala. 
Sf. Iustin innobileaza grupul apologetilor sec. II. cu sufletul lui profund religios si drept, el a cautat adevarul prin toate sistemele filosofice, nereusind sa-l gaseasca decat in crestinism, crestinismul a devenit pentru el singura filosofie sigura si utila.
Biserica Ortodoxa Romana il pomeneste pe 01 iunie, pe Sfantul Iustin Martirul si Filosoful, acesta pentru viata lui curata si fara prihana, ajungand la fapta buna cea desavarsita, si ajungand plin de toata intelepciunea, si dumnezeiasca si omeneasca, a lasat pentru toti credinciosii scrieri pline de toata intelepciunea si folosul care dau mare cunostinta celor ce le citesc.
Lucrarea este structurata in patru capitole principale asa cum se poate vedea din cuprins.
In capitolul de debut am prezentat viata si opera Sfantului, doctrina si convertirea acestuia la crestinism, dupa lungul sau periplu, dominat de dorinta cunoasterii lui Dumnezeu.
Lucrarile lui Iustin sunt numeroase si de o importanta exceptionala, despre unele vorbeste el insusi sau Sf. Irineu, despre cele mai multe relateaza, cu extrase, Eusebiu si Ieronim. 
Filosofia a primit acceptiuni diferite din partea teologiei, de-a lungul secolelor, de la extrema considerare a ei drept o iluzie suparatoare a cunostintei adevarate si pana la reprezentarea acesteia ca o stiinta indispensabila creativitatii teologice. 
Din partea filosofiei a existat pericolul manifestat asupra gandirii crestine prin incercarea directa de uzurpare. 
Viata si scrierile Sfantului Iustin Martirul si Filosoful reprezinta o marturie in favoarea conlucrarii deosebite existente intre cele doua stiinte, religia si filosofia, el reprezentand, alaturi de Clement Alexandrinul, unul dintre cei mai echilibrati ganditori crestini ai primelor veacuri.
In urmatorul capitol am aprofundat studiul asupra filiosofiei crestine, pentru care Sfantul Iustin este considerat intemeietorul, el ne arata prin filosofia lui ca in acest sistem filosofic exista o lacuna pe care spiritul lui patrunzator o intrevazu inca de timpuriu: ,,Si stand destula vreme la el, daca am vazut ca nu mi se mai spunea nimic despre Dumnezeu (caci nici el, de altfel, nu stia prea mult lucruri, zicand ca o asemenea invatatura nici nu este necesara), l-am schimbat pe acesta...." 
Tot aici am prezentat conditiile primirii Tainei Euharistiei si onoarea martirilor, asa cum ni le prezinta noua, Sf. Iustin Martirul si Filosoful, astfel Impartasirea nu era efectuata oricum, pentru primirea acesteia fiind necesara indeplinirea anumitor conditii: ,,Nimeni nu poate participa la ea decat numai cel care crede ca cele propovaduite de noi sunt adevarate si care a trecut prin baia 
Introducere
iertarii pacatelor si a renasterii, traind mai departe asa cum ne-a transmis Hristos. Caci noi nu primim aceasta ca pe o paine comuna si nici ca pe o bautura comuna; ci, dupa cum prin Cuvantul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, Mantuitorul nostru S-a intrupat si a avut in vederea mantuirii noastre trup si sange, tot astfel si hrana transformata in Euharistie, prin rugaciunea cuvantului celui de la El, hrana aceasta, din care se hranesc sangele si trupurile noastre prin schimbare, am fost invatati ca este atat trupul, cat si sangele Acelui Iisus intrupat" .
Sfantul Iustin a fost unul dintre aparatorii cei mai devotati ai credintei crestine, trimitand doua apologii, una a fost adresata imparatului Antonin, iar cealalta senatului roman. 
In cea de-a doua Apologie, Sfantul Iustin argumenteaza ca un crestin nu ar putea sa infrunte moartea cu atat curaj daca nu ar fi cu adevarat cinstit, crestinii erau acuzati in acel timp de comportamente odioase, cultul mai ales fiind inteles cu totul gresit, de aceea, Sfantul Iustin se ridica impotriva judecatii nedrepte si spune urmatoarele: ,,Eu insumi, pe cand ma gaseam impartasind invataturile lui Platon, auzind de modul in care crestinii erau defaimati si vazandu-i ca sunt fara teama in fata mortii si in fata tuturor acelora pe care oamenii le socotesc infricosatoare, am inteles ca este cu neputinta ca ei sa traiasca in rautate si pofta placerilor. Ce om dedat placerilor sau desfraului care socoteste un lucru bun sa se hraneasca din carnurile omenesti ar fi in stare sa imbratiseze moartea ca sa se lipseasca de bunurile lui si nu ar cauta cu tot dinadinsu sa se bucure de viata prezenta si sa se sustraga magistratilor, decat sa se expuna mortii, denuntandu-se pe sine insusi? Ei au condamnat la moarte pe mai multi dintre ai nostri, bazati pe calomniile raspandite impotriva noastra si au supus la chinuri pe servitorii nostri, pe copii si pe femei, si, prin chinuri inspaimantatoare, i-au silit sa ne impute aceste crime faimoase, pe care, de altfel, ei le savarsesc pe fata." 
In continuare am prezentat structurile religioase si filosofice ale vremii sale, astfel, filosofia medievala Johan Huizinga scria, cu temei si dreptate in cartea sa Amurgul evului mediu: "Se poate spune ca simbolismul a fost rasuflarea vie a gandirii medievale. Obiceiul de a vedea toate lucruri1e in relatia lor simbolica si in raportul lor cu vesnicia a mentinut, in lumea ideilor, o straIucire in culori sterse si o varietate cu limite vagi. Cand functia simbolizanta fie ca lipseste, fie ca devine pur mecanica, atunci maretul edificiu al dependentelor voite de Dumnezeu devine o necropola"!. 
In concluzie, Sfantul Iustin este una dintre figurile cele mai interesante si originale in galeria autorilor crestini ai secolului al Il-lea. El e cel mai mare, cel mai original si mai atragator dintre apologetii acestui secol, atat prin viata sa plina de zbucium sufletesc si de evenimente, cat si prin opera sa scrisa, una dintre cele mai bogate din vremea lui.
Cap. 1. Sfantul Iustin Martirul si Filosoful
1.1.Viata si opera Sfantului Iustin Martirul si Filosoful 
Sfantul Iustin Martirul si Filosoful s-a nascut catre anul 114 in Sichem, un vechi oras al Samariei, din parinti greci pagani, a trait pe vremea imparatilor Antonin cel Pios (138-161) si Marcus Aurelius (161-180), si s-a numit "filosof" fiindca din copilarie s-a osarduit cu studiul filosofiei pagane, iar mai apoi cu cel al filosofiei Adevarului, invatatura lui Hristos.
In jurul varstei de 30 de ani Iustin a primit sfantul botez (intre anii 133 si 137) si apoi a deschis o scoala de filosofie crestina, mergand la Roma in anul 155, a dat imparatului Antonin o apologie in scris impotriva ratacirii idolilor, si dezvinovatitoare pentru credinta in Hristos, cu care pe una, adica credinta crestinilor, o adeverea si o intarea, iar pe cealalta, adica inselaciunea idoleasca, o supunea cu dovediri din Scripturi.
Mai tarziu, in anul 161, putin dupa urcarea pe tron a imparatului Marcus Aurelius, el a scris o a doua Apologie, adresata de aceasta data Senatului Roman, el era mistuit de nevoia de adevar, asa cum el insusi ne spune in Prologul "Dialogului cu iudeul Trifon", este indemnat de un batran necunoscut, pe malul marii, sa-i citeasca pe profeti, ceea ce-i aduce convertirea la crestinism, "singura filosofie sigura si folositoare". 
Sfantul Iustin este una dintre figurile cele mai interesante si originale in galeria autorilor crestini ai secolului al Il-lea. El e cel mai mare, cel mai original si mai atragator dintre apologetii acestui secol, atat prin viata sa plina de zbucium sufletesc si de evenimente, cat si prin opera sa scrisa, una dintre cele mai bogate din vremea lui.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sfantul Iustin Martirul si Filozoful - Opera Apologetica.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!