Siguranta Ghidarii la Vagoane

Cuprins licenta Cum descarc?

1. Siguranta ghidarii unui vehicul de cale ferata. Consideratii generale.
2. Capacitatea geometrica de ghidare a buzei.
2.1. Conditiile de asigurare a ghidarii osiilor la circulatia peste aparatele de cale
2.2. Studiul comportarii osiei in zona fara ghidare a inimilor duble de la traversari
3. Siguranta contra deraierii.
3.1. Limita de deraiere.
3.2. Siguranta la deraiere sub influenta fortelor exterioare.
4. Suprafata de contact roata-sina.
4.1. Dimensiunile elipsei de contact.
4.2. Presiunile in pata de contact.


Extras din licenta Cum descarc?

1.Siguranta ghidarii unui vehicul de cale ferata
Consideratii generale
Problematica sigurantei circulatiei a fost, este si va fi un capitol fundamental pentru studiul oricarui mijloc de transport, mai ales in conditiile actuale in care progresul tehnic atat in domeniul materialelor cat si al constructiei si exploatarii permite, iar cerintele economico-financiare tot mai drastice impun atat cresterea vitezei de transport si tonajelor transportate cat si a calitatii serviciului de transport.
Caracteristica fundamentala a vehiculelor de cale ferata este aceea ca se deplaseaza prin intermediul rotilor pe cele doua sine si se auto ghideaza prin fortele de contact dintre roti si sine. Astfel, rotile, pe langa cele trei functii obisnuite pentru orice mijloc de transport terestru, adica sprijinirea pe verticala a vehiculului, rularea, tractiune-franare, au la vehiculele de cale ferata functia specifica de autoghidare in interiorul celor doua fire ale caii.
La nivelul contactului roata-sina se reduc si se analizeaza toate problemele legate de siguranta ghidarii vehiculului. In studiul acestor probleme trebuie avut in vedere faptul ca la nivelul contactului roata-sina are loc practic interactiunea dintre cele doua componente ce constituie sistemul de transport feroviar: calea si material rulant de cale ferata.
Calea, prin elementele sale constructive: infrastructura formata din corpul terasamentului peste care este asezat stratul de repartitie formand platforma caii si suprastructura constituita din prisma caii sau patul de balast in care este inglobat cadrul sinei-traverse, este menita sa asigure o suprafata cat mai neteda si continua de rulare pentru vehiculele de cale ferata, sa asigure ghidarea acestora precum si preluarea elastica si amortizarea fortelor generate de rularea vehiculelor. Dimensiunea fundamentala a caii este ecartamentul care reprezinta distanta dintre flancurile interioare ale sinelor masurata intre doua puncte situate la o cota h sub planul tangent la suprafetele de rulare ale celor doua sine. Se admit abateri inferioare de la valoarea nominala a ecartamentului conditionate de evitarea intepenirii osiilor montate intre fetele interioare ale sinelor si superioare conditionate de evitarea caderii rotilor intre sine, precum si supralargiri in curbe care sa faciliteze circulatia vehiculelor cu mai multe osii.
Principalul element care asigura rularea si ghidarea vehiculelor pe cele doua sine ale caii este osia montata, care se compune dintr-o pereche de roti confectionate din otel calate prin presare la rece pe o osie tot de otel. Toate constructiile de osii montate care sunt in exploatare curenta au particularitatea ca rotile nu se pot rotii independent una fata de alta sau fata de osie. Pe periferie rotile sunt prevazute cu o buza ce asigura ghidarea vehiculului in interiorul celor doua fire ale caii si cu o suprafata de rulare care se rostogoleste pe cale. Profilul de rulare al unei roti este dat de conturul periferiei sale intr-un plan meridian al osiei montate. Profilul este realizat printr-o asamblare de mai multe suprafete conice si toroidale formand o curba continua din punct de vedere geometric in orice punct.
Atat profilul sinei cat si al rotii sunt reglementate prin recomandari UIC, in cazul profilului rotii existand variante derivate din profilul recomandat de UIC in functie de caracteristicile retelei de cai ferate determinate de fiecare administratie feroviara. In tara noastra se folosesc in exploatare curenta profilurile UIC 60 pentru sine si S 78 pentru roti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Siguranta Ghidarii la Vagoane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!