Siguranța Ghidării la Vagoane

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 57 în total
Cuvinte : 24687
Mărime: 1.56MB (arhivat)
Publicat de: Olimpian Bratu
Puncte necesare: 12
UNIVERSITATEA POLITEHNICĂ BUCUREŞTI FACULTATEA DE TRANSPORTURI

Cuprins

  1. 1. Siguranţa ghidării unui vehicul de cale ferată. Consideraţii generale.
  2. 2. Capacitatea geometrică de ghidare a buzei.
  3. 2.1. Condiţiile de asigurare a ghidării osiilor la circulaţia peste aparatele de cale
  4. 2.2. Studiul comportării osiei în zona fără ghidare a inimilor duble de la traversări
  5. 3. Siguranţa contra deraierii.
  6. 3.1. Limita de deraiere.
  7. 3.2. Siguranţa la deraiere sub influenţa forţelor exterioare.
  8. 4. Suprafaţa de contact roată-şină.
  9. 4.1. Dimensiunile elipsei de contact.
  10. 4.2. Presiunile în pata de contact.

Extras din licență

1.Siguranţa ghidării unui vehicul de cale ferată

Consideraţii generale

Problematica siguranţei circulaţiei a fost, este şi va fi un capitol fundamental pentru studiul oricărui mijloc de transport, mai ales în condiţiile actuale în care progresul tehnic atât în domeniul materialelor cât şi al construcţiei şi exploatării permite, iar cerinţele economico-financiare tot mai drastice impun atât creşterea vitezei de transport şi tonajelor transportate cât şi a calităţii serviciului de transport.

Caracteristica fundamentală a vehiculelor de cale ferată este aceea că se deplasează prin intermediul roţilor pe cele două şine şi se auto ghidează prin forţele de contact dintre roţi şi şine. Astfel, roţile, pe lângă cele trei funcţii obişnuite pentru orice mijloc de transport terestru, adică sprijinirea pe verticală a vehiculului, rularea, tracţiune-frânare, au la vehiculele de cale ferată funcţia specifică de autoghidare în interiorul celor două fire ale căii.

La nivelul contactului roată-şină se reduc şi se analizează toate problemele legate de siguranţa ghidării vehiculului. În studiul acestor probleme trebuie avut în vedere faptul că la nivelul contactului roată-şină are loc practic interacţiunea dintre cele două componente ce constituie sistemul de transport feroviar: calea şi material rulant de cale ferată.

Calea, prin elementele sale constructive: infrastructura formată din corpul terasamentului peste care este aşezat stratul de repartiţie formând platforma căii şi suprastructura constituită din prisma căii sau patul de balast în care este înglobat cadrul şinei-traverse, este menită să asigure o suprafaţă cât mai netedă şi continuă de rulare pentru vehiculele de cale ferată, să asigure ghidarea acestora precum şi preluarea elastică şi amortizarea forţelor generate de rularea vehiculelor. Dimensiunea fundamentală a căii este ecartamentul care reprezintă distanţa dintre flancurile interioare ale şinelor măsurată între două puncte situate la o cotă h sub planul tangent la suprafeţele de rulare ale celor două şine. Se admit abateri inferioare de la valoarea nominală a ecartamentului condiţionate de evitarea înţepenirii osiilor montate între feţele interioare ale şinelor şi superioare condiţionate de evitarea căderii roţilor între şine, precum şi supralărgiri în curbe care să faciliteze circulaţia vehiculelor cu mai multe osii.

Principalul element care asigură rularea şi ghidarea vehiculelor pe cele două şine ale căii este osia montată, care se compune dintr-o pereche de roţi confecţionate din oţel calate prin presare la rece pe o osie tot de oţel. Toate construcţiile de osii montate care sunt în exploatare curentă au particularitatea că roţile nu se pot roţii independent una faţă de alta sau faţă de osie. Pe periferie roţile sunt prevăzute cu o buză ce asigură ghidarea vehiculului în interiorul celor două fire ale căii şi cu o suprafaţă de rulare care se rostogoleşte pe cale. Profilul de rulare al unei roţi este dat de conturul periferiei sale într-un plan meridian al osiei montate. Profilul este realizat printr-o asamblare de mai multe suprafeţe conice şi toroidale formând o curbă continuă din punct de vedere geometric în orice punct.

Atât profilul şinei cât şi al roţii sunt reglementate prin recomandări UIC, în cazul profilului roţii existând variante derivate din profilul recomandat de UIC în funcţie de caracteristicile reţelei de căi ferate determinate de fiecare administraţie feroviară. În ţara noastră se folosesc în exploatare curentă profilurile UIC 60 pentru şine şi S 78 pentru roţi.

Preview document

Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 1
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 2
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 3
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 4
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 5
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 6
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 7
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 8
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 9
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 10
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 11
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 12
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 13
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 14
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 15
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 16
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 17
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 18
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 19
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 20
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 21
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 22
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 23
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 24
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 25
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 26
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 27
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 28
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 29
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 30
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 31
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 32
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 33
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 34
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 35
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 36
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 37
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 38
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 39
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 40
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 41
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 42
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 43
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 44
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 45
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 46
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 47
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 48
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 49
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 50
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 51
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 52
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 53
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 54
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 55
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 56
Siguranța Ghidării la Vagoane - Pagina 57

Conținut arhivă zip

  • Siguranta Ghidarii la Vagoane.doc

Alții au mai descărcat și

Utilizarea frânelor electromagnetice la vehiculele feroviare. prezentare, soluții constructive. calcule de frânare

1. Prezentarea lucrării Odată cu inventarea sistemului de circulaţie cu ghidare pe şină şi mai ales odată cu creşterea vitezei de circulaţie, o...

Îmbunătățirea Activității de Transport și Efectele Acesteia asupra Performanțelor Logisticii de Aprovizionare

INTRODUCERE Termenul de logistică a fost utilizat prima oară în vocabularul militar, în timpul războiului, şi desemna activităţile de...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Ai nevoie de altceva?