Simbolistica Imaginii in Discursul Publicitar

Cuprins licenta Cum descarc?

1. RENTABILITATEA SEMNULUI
1.1. Preliminarii.5
1.2. Criza universitatii sau Babelul nefericit.8
1.3. Justificari si intentii.14
2. SITUS-URILE EPISTEMICE - SCURTA ISTORIE A MUTATIILOR SEMNULUI
2.1. Necesitatea travaliului arheologic.15
2.2. Antichitatea - semnul supus lucrului.17
2.3. Modernitatea - semnul supus ideii.18
2.4. Modernitatea tarzie - tirania semnului .20
3. ACTUL LECTURARII IMAGINII
3.1. Definirea starii de comunicare.23
3.2. Publicitatea ca piata a limbajului.27
3.3. Analiza imaginii publicitare.30
4. EXEGETI AI IMAGINII
4.1. Rene Huyghe: privirea inlocuieste meditatia.41
4.2. Pierre Francastel: gandirea figurativa.45
4.3. Jean Baudrillard: arheologia simulacrului.48
5. UTOPICA SI FACTICITATE
5.1. Puterea demiurgica a imaginii.57
5.2. Coercitia fericirii.61
6. IN LOC DE CONCLUZII 
Analiza afisului promotional al filmului The Truman Show (1997).67
BIBLIOGRAFIE SELECTIVA.70


Extras din licenta Cum descarc?

Acest nume, anthropos, arata ca in vreme ce toate celelalte vietuitoare nu cerceteaza, nu compara si nu examineaza (anathrel) nimic din ceea ce vad, omul, de indata ce a vazut (opope), aceasta inseamna ca a si examinat si judecat tot ce a vazut (opopen). De aici, asadar, numai omul dintre toate vietuitoarele a fost in chip potrivit numit anthropos, intrucat el examineaza ceea ce a vazut (anathron ha opope).
Platon: Cratylos, 399c
Capitolul Intai
RENTABILITATEA SEMNULUI
Imaginea este un proces ontologic; in ea fiinta se ofera intr-o manifestare vizibila dotata de sens. 
H. G. Gadamer
1.1. Preliminarii
Omul este ,,asezat" intr-o foarte ciudata conditie: instinctele de supravietuire il determina sa se adapteze mediului, sa caute confortul, dar pe de alta parte el este manat de o dorinta chinuitoare de a percepe un sens orizontului aflat mereu inaintea sa, dar intangibil. Dincolo de adaptare, omul isi construieste intreaga viata pe scheletul interogarii de ce?-ului pentru a nu ajunge niciodata a se bucura de un edificiu aflat in permanenta constructie si destructie. De ce?-ul se dovedeste a fi o valorificare maximala a toposului existential uman. 
Tocmai de aceea prezenta lucrare insumeaza atat o implinire a instinctului de supravietuire in fata exigentei profesorilor mei universitari din comisia de licenta, impletita insa cu o marturisire si o profesiune de credinta pe care mi-am asumat-o la facultatea de filosofie: de a-mi exprima pozitia cat se poate de constient si argumentat in imensul flux de informatii si trairi ce ne tes viata.
Prezenta lucrare isi propune deschiderea unor noi perspective, ridicand noi intrebari si exprimandu-mi speranta ca nu va fi o cautare zadarnica, chiar daca in contextul filosofiei contemporane, esential este sa pui intrebari, nu si sa le gasesti raspunsuri, farmecul jocului narcisist constand doar in a cauta adevarul, nu de a-l gasi!
Lumea in care traim se dovedeste a fi tot mai evident o lume a informatiei, a diverselor puneri in scena mai mult sau mai putin controlate ale evenimentelor ce ne alcatuiesc realitatea, o lume a carei viata consta intr-o permanenta miscare vulcanica de imagini si sunete ce patrund in toate domeniile: de la structura moleculara la cucerirea spatiului cosmic, de la geopolitica trecand prin vietile idolilor postmoderni si pana la intimitatea fantasmelor sexuale. Se traieste intr-o ucigatoare tiranie a clipei, a imperialismului unui prezent orb, exagerat de ignorant.
Informatia [.] indeparteaza omul de orice experienta directa, oricat ar fi ea de ingusta, a lumii, aruncandu-l intr-o simultaneitate si o schimbare reversibila in care orice imagine a alteritatii e sortita cultului unui prezent vesnic mereu mai bun decat trecutul .
Fara a demoniza cultura veacului in care traim, ne putem defini societatea ca una a spaimei metafizice tradata de caracterizarea lui W. Benjamin a artei contemporane ca the unexpected, a neasteptatului, a surprinzatorului, a unui shock sau a caracterizarii lui M. Heidegger a artei ca punere in opera a adevarului, a das Stoss - jocul, neasteptatul, izbitorul! Aceste caracterizari nu sunt insa deloc gratuite, ci ele sunt epifenomene ale unor procese care s-au cristalizat mai ales in ultimele doua secole si a caror efecte le putem vedea astazi din plin. 
O societate a socului atator generatii de tineri de dupa al doilea razboi mondial, generatii private de un sens al istoriei (vezi Societatea transparenta de Gianni Vattimo). De altfel, dupa acest razboi mondial cultura devine o cultura generationala. Subiectul culturii nu mai sunt elitele (ca in epoca iluminista) sau avangarda (sfarsitul sec. XlX pana in perioada interbelica) ci subiectul culturii devin generatiile.
Generatia anilor 1950 este generatia existentialista, a refuzului romantic al conventiilor si al autoritatii de orice natura. Generatia anilor 1960 este una mult mai revendicativa, ea este generatia hippy, a familiei largite, hiperpermisiva, a lozincilor power flowers sau make love, not war!, a contestarii mai ales razboiului din Vietnam si a sistemului de invatamant (revolta studentilor din 1968). Generatia anilor 1970 este generatia structuralista, a functionalismului si a unui relativ optimism; acum se incearca a se face totul din nou, dupa ce a fost daramat de generatiile anterioare. 
Generatia anilor 1980-1990 este generatia postmodernista, cea care nu mai crediteaza nici un fel de solutii la revendicarile si protestele celorlalte generatii. Ea este generatia care poate valoriza orice pentru ca nimic nu mai are valoare in sine, acum merge orice principiul epistemologiei lui Fayerabend fiind definitoriu pentru aceasta perioada: everything goes. Formula protestului este predominant cea estetica, a culturii de masa: foloseste kitch-ul impotriva kitch-ului; nu producerea conteaza ci usajul si refolosirea, emblematic fiind in acest sens magazinele unde se vand haine deja purtate (in Romania acestea din ratiuni pecuniare, in Occident insa din ratiuni ideologice, a protestului impotriva productivitatii, a societatii de consum).


Fisiere in arhiva (1):

  • Simbolistica Imaginii in Discursul Publicitar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!