Cuprins
- Argument 4
- Capitolul 1 – Simularea constituirii unei întreprinderi hoteliere cu serviciu de restauraţie 6
- 1.1. Caracteristicile activităţii hoteliere 6
- 1.2. Prezentarea proiectului de înfiinţare a Hotelului Royal Spa 8
- 1.2.1. Prezentarea generală a amplasamentului 9
- 1.2.2. Evoluţia capacităţii de cazare existente în turismul balenar 10
- 1.2.3. Analiza pieței și descrierea strategiilor de marketing 15
- 1.2.4. Evaluarea activităţii de vânzare 19
- 1.2.5. Caracteristicile produselor şi serviciilor oferite 21
- 1.3. Investiţia prevăzută şi planul de implementare 25
- 1.3.1. Descrierea proiectului de investiţii 26
- 1.3.2. Proiecţii financiare estimate 29
- 1.4. Analiza SWOT a unităţii hoteliere Royal Spa 34
- Capitolul 2 – Prezentarea etapelor de înfiinţare a unităţii hoteliere Royal Spa 36
- 2.1. Etapele înfiinţării unei întreprinderi hoteliere cu serviciu de restauraţie 36
- 2.1.2 Obţinerea avizelor şi autorizaţiilor necesare 40
- 2.1.3 Standardele impuse unui hotel de vacanţă clasificat cu 3 stele 41
- Capitolul 3 – Modelul de organizare al Hotelului Royal Spa 44
- 3.1. Organizarea generală a unității hoteliere 44
- 3.2. Structura organizatorică a serviciului de front-office 46
- 3.3. Structura organizatorică a serviciului de etaj 53
- 3.4. Structura organizatorică a serviciului de alimentaţie 56
- 3.5. Organizarea departamentelor funcţionale ale Hotelului Royal Spa 60
- Capitolul 4 – Simularea activităţii Hotelului Royal Spa 66
- 4.1. Elementele comunicării interdepartamentale 66
- 4.2. Instrumente pentru organizarea muncii 69
- 4.2.1. Orariile de lucru ale personalul departamentului front-office 72
- 4.2.2. Programarea activităţii personalului departamentului de etaj 73
- 4.2.3. Timpul de muncă din bucătărie şi necesarul de personal din restaurant 74
- 4.3. Cerinţele personalului hotelier 75
- 4.4. Simularea circuitului clientului în hotel 78
- 4.5. Contabilitatea operaţiilor privind activitatea de cazare 82
- 4.6. Sistemele informatice folosite în activităţile hotelui 87
- 5 Concluzii 96
- Bibliografie 97
- ANEXE 99
Extras din licență
Argument
Industria hoteliera, apreciata în cele mai multe tari ca o activitate autonoma, distincta a domeniului turistic, reuneste într-un sistem coerent toate procesele desfasurate în unitatile de cazare generate de primirea, sejurul si plecarea calatorului. Continutul acestui domeniu a evoluat pe masura dezvoltarii capacitatilor de cazare si a implicarii lor în activitatea turistica, amplificându-se cu noi functii si forme de prestatii.
Hotelul este, fără îndoială, cea mai reprezentativă structură de cazare turistică (într-o accepţiune mai veche asociem, hotelul cu deplasarea şi sejurul turistic, statut care însă cel puţin în ultima perioadă, a cunoscut transformări însemnate). Într-o definiţie succintă, hotelul este o unitate care oferă servicii de cazare şi masă oricărei persoane care acceptă să plătească tariful pentru serviciiîle oferite, fără a fi necesară existenţa prealabilă a unui contract.
Prin prezenta lucrare mi-am propus să simulez modul de funcţionare şi organizare al unui hotel, începând cu etapele de înființare ale societăţii, descrierea compartimentelor și a activităților specifice ale acestora, continuând cu analizarea fluxului de lucru din cadrul hotelului, iar în final am simulat circuitul unui client și toate operațiunile generate de prezența acestuia care au loc în interiorul departamentelor și între acestea.
Am ales pentru ilustrare, din varietatea unităţilor ospitaliere specializate, structura organizatorică a unui hotel de vacanță de 3 stele destinat turiștilor care doresc să-și organizeze concediile sau vacanțele într-o stațiune balneo-climaterică, în acest caz fiind vorba de stațiunea Slănic Prahova.
Am hotarat că descrierea cât mai completă a structurii organizatorice a unei unități hoteliere presupune examinarea modelului unui hotel de capacitate mare şi de categorie medie sau superioară fiindcă pe măsură ce dimensiunile şi categoria scad, are loc o comprimare – şi deci o integrare – a mai multor sectoare şi funcţii sau posturi specific hoteliere. Acestea au fost motivele principale care m-au determinat să aleg modelarea unui hotel clasificat cu trei stele.
Prezenta lucrare este structurată pe patru capitole. Primul capitolul prezintă proiectul de amenajare al hotelului care include descrierea zonei în care va fi amplasat hotelul, studiu de piață, concurenții direcți, strategiile de marketing care vor fi adoptate, caracteristicile produselor și serviciilor oferite de hotel, precum și previziuni asupra planului de investiții și a rezultatelor financiare care vor fi obținute.
În Capitolul II am simulat procesul de înființare al hotelului prin prezentarea detaliată a etapele de înființare și analiza conceptele teoretice legate de procedurile practicate și legislația în vigoare. De asemenea, am prezentat normele și standardele de calitate impuse unui hotel din categoria de 3 stele.
În al treilea capitol am conturat structura organizatorică a unității hoteliere cu toate amănuntele sale. Astfel, am analizat activitatea și particularitățile fiecărui compartiment.
Capitolul IV poate fi considerat și nucleul acestei lucrări deoarece cuprinde simularea întregii activități a hotelului luat ca model. În acest capitol am realizat un model de organizare a muncii prin instrumentele specifice (fișa de post, orariile, programarea timpului de lucru), am descris modul în care se realizează comunicarea interdepartamentală.
Cea mai importantă parte a acestui capitol o reprezintă simularea circuitului unui client în cadrul hotelului și modul în care departamentele hotelului funcționează pentru a asigura cele mai bune servicii, astfel încât clientul să fie mulțumit, iar hotelul să câștige profit în urma serviciilor prestate. În plus, tot în acest capitol, am prezentat sistemele informatice folosite în desfășurarea activităților deoarece, am considerat că este absolut necesară utilizarea acestora pentru o funcționare eficientă.
Lucrarea este încheiată prin câteva concluzii personale asupra întregii lucrări, precum și rezultatele obținute în urma redactării acesteia.
Bibliografia este ultima parte a lucrării şi conţine lista tuturor surselor de informaţie utilizate pentru redactarea prezentei lucrării.
Capitolul 1 – SIMULAREA CONSTITUIRII UNEI ÎNTREPRINDERI HOTELIERE CU SERVICIU DE RESTAURAŢIE
1.1. CARACTERISTICILE ACTIVITĂŢII HOTELIERE
Industria ospitalităţii poate fi definită, în sens larg, ca fiind ansamblul activităţilor care asigură „găzduirea”, respectiv cazarea şi/sau alimentaţia persoanelor aflate departe de casă (turiştilor).
Industria hoteliră este definită ca fiind totalitatea proceselor de producţie care au loc într-o unitate hotelieră, generate de primirea, sejurul şi plecarea călătorilor. Activitatea hotelieră este produsul industriei hoteliere.
Activitatea hotelieră este rezultatul îmbinării unei varietăţi de activităţi desfăşurate la nivelul unei structuri de primire care nu se limitează la cazarea propriu-zisă, ci include şi o serie de alte prestaăii, cum ar fi: servicii de alimentaţie, prestaţii cultural-artistice şi de agrement, de informare şi intermediere, comerciale, alte servicii complementare.
Structurile de primire turistice sunt reprezentate de acele construcţii sau amenajări care sunt destinate prin proiectare şi execuţie, cazării sau servirii mesei pentru turişti, împreună cu serviciile specifice aferente. În industria largă a ospitalităţii, un loc aparte îl ocupă activitatea hotelieră, fiind şi cea care asigură şi condiţionează în cel mai înalt grad volumul activităţilor turistice.
Hotelurile sau unităţile asemănătoare se caracterizează prin amenajarea lor pe camere, respectând o limită minimă de camere, având o echipă managerială unică şi furnizând servicii bine definite care includ serviciul de cameră, menţinerea curăţeniei, facilităţile sanitare etc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Simularea Infiintarii si Organizarii unei Unitati Hoteliere cu Serviciu de Restauratie.doc