Sisteme de Monitorizare Auto prin GPS - Sisteme de Avertizare Optica si Acustica pentru Autovehicule Speciale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.6 
I. 1. GPS - SISTEM DE POZITIONARE GLOBALA.7
1.1. CELE 3 MODULE ALE SISTEMULUI GPS.8
1.1.1. Modulul ,,SPATIU".8
1.1.2. Modulul ,,CONTROL".9
1.1.3. Modulul ,,UTILIZATOR".10
1.2. SEMNALELE EMISE DE SATELITUL GPS.10
1.3. DETERMINAREA TIMPULUI IN RECEPTOR.11
1.4. INTERPRETAREA DATELOR PROCESATE IN RECEPTOR.12
1.5. SURSE DE ERORI IN SISTEMUL GPS.12
2. PRECIZIA SISTEMELOR DE POZITIONARE GPS.14
2.1.1. SPS - Serviciul de pozitionare GPS.14
2.1.2. PPS - Serviciul de pozitionare GPS Precisa.15
2.1.3. DGPS - Serviciul de pozitionare GPS Diferential.15
2.1.4. SISTEME PRECISE DE MARE ACOPERIRE WAAS, CWAAS, EGNOS, MSAS si SISNET.15
2.2. DIVERSE APLICATII ALE SISTEMULUI GPS.16
2.2.1. Localizare.16
2.2.2. Configurarea sistemelor de orientare.17
2.2.3. Navigatie.18
2.3. INCARCAREA VECTORILOR PROPRII.19
3. MONITORIZAREA SI GESTIONAREA UNUI AUTOVEHICUL.20
3.1. MONITORIZAREA AUTO.20
3.2. FUNCTII OFERITE DE GPS LOCATOR.21
3.3. DRIFTBOX - SISTEM DE MASURARE A ALUNECARII.23
3.4. SISTEM DE MONITORIZARE A PARCURILOR AUTO.24
3.5. INTERFATA CU UTILIZATORUL.33
3.6. SIGURANTA SISTEMULUI ,,SafeFleet".33
4. FUCTIILE SISTEMULUI ,,SafeFleet".34
4.1. URMARIREA VEHICULELOR PRIN "SafeFleet".34
4.2. MONITORIZAREA POZITIEI AUTOVEHICULELOR.36
4.3. URMARIRE IN TIMP REAL SI OPTIMIZAREA RUTELOR.37
4.4. JURNALUL DE BORD.38
4.5. CONTROLUL TOTAL SI MONITORIZAREA COMBUSTIBILULUI ALIMENTAT.39
4.5.1. LLS Sensor.40
4.5.2. Conexiunea Controler Area Network (CAN).43
4.6. ALTE FUCTII DE CONTROL AUTOMAT SI RAPOARTE OFERITE PRIN SISTEMUL DE MONITORIZARE SI GESTIONARE PRIN GPS.45
II. 5. SISTEME AUXILIARE DE AVERTIZARE OPTICA SI ACUSTICA A AUTOVEHICULUI.47
5.1. PREZENTAREA SISTEMELOR AUXILIARE DE AVERTIZARE OPTICA SI ACUSTICA.47
5.2. FUCTIONAREA SI COMPONENTELE UNUI SISTEM AUXILIAR DE AVERTIZARE OPTICA SI ACUSTICA.49 . 5.2.1. Rampa luminoasa (EDGE) sau un singur girofar.49
5.2.2. Difuzor/Sirena(SA40).50
5.2.3. Modulul de comanda (HHS2200) .50
5.2.4. Baterie suplimentara.51
6. CONCLUZII.52
Anexa 1.53
Anexa 2.54
Anexa 3.55
Anexa 4.56
Anexa 5.57
Anexa 6.58
Anexa 7.59
Anexa 8.60
Anexa 9.61
Anexa 10.62
Anexa 11.63


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Modernizarea si dezvoltarea constructiei de autovehicule , inclusiv a echipamentului electric, electronic auxiliar auto, prin cresterea numarului si a puterii consumatorilor electrici , al gradului de automatizare, prin utilizarea pe scara a componentelor din ce in ce mai mare a aparatelor electronice de constructie moderna, (cu un grad mai mare de sensibilitate) etc., impun cunoasterea temeinica a functrionarii, exploatarii si intretinerii corecte a echipamentului electronic, cu care este dotat autovehiculul. Din aceste considerente, s-a studiat si s-a montat pe autovehicule un sistem auxiliar de monitorizare si control, actionat si controlat prin GPS si un alt sistem auxiliar de avertizare optica si acustica, destinat autovehiculelor cu regim special, prioritar in trafic. 
Lucrarea de fata este structurata in doua parti: In prima parte se prezinta sistemul GPS si aplicatiile sale in domeniul auto. In acest scop au fost prezentate: Principiile de bara, de functionare si parametrii acestuia, aplicatiile sistemului, monitorizarea si gestionarea unui autovehicul prin GPS, toatalitatea functiilor de monitorizare si gestionare a unui autovehicul prin acest sistem axiliar GPS. In a doua parte se prezinta sistemul auxiliar de avertizare optica si acustica a autovehiculelor. Tot in acest scop au fost prezentate: Utilizarea acestui sistem de avertizareoptica din dotarea autospecialelor si componenta acestui sistem. 
I. SISTEME DE MONITORIZARE SI GESTIONARE PRIN GPS A UNUI AUTOVEHICUL
1. GPS - SISTEM DE POZITIONARE GLOBALA
Sistemul de pozitionare globala (GPS), reprezinta unul dintre cele mai performante sisteme de navigatie globala, functie ce ii confera numeroase aplicatii atat in sfera civila cat, mai ales, in cea militara (se poate aminti aici ,,armamentul curat"- localizarea si distrugerea tintelor militare cu precizii de ordinul a 7,2m folosind rachete). Deci acest sistem, proiectat si exploatat initial de Departamentul Apararii (D.O.D) al Statelor Unite, este utilizat astazi si in mediul civil pe scara larga, fiind folosit la determinarea cu precizie a pozitiei geografice (longitudine, latitudine si altitudine), a unui obiect, denumit generic ,,receptor". Operatia se realizeaza prin receptionarea, prelucrarea si interpretarea unor semnale emise de o retea de sateliti, aflati pe orbite geostationare. De-a lungul timpului, au functionat diverse sisteme, mai mult sau mai putin performante, cum ar fi (in ordine cronologica) : LORENTZ, VOR, LORAN, GLONASS, etc. Sistemul propus pentru analiza este NAVSTAR GPS. Semnalele GPS sunt codate si receptionate simultan de la 4 sateliti (cei mai ,,vizibili") pentru pozitionarea intr-un sistem de coordonate X,Y, si Z, concomitent cu datele ,,clock" reprezentand timpul unic al retelei de sateliti. (fig.1)
Fig.1
Pentru obtinerea directa a coordonatelor geografice, a fost necesara cuplarea receptorului GPS cu un calculator, iar ansamblul format , prin miniaturizare, a facut astfel posibila raspandirea in masa a acestui aparat. Avem deci posibilitatea de a localiza un obiect, atat pe uscat sau intinderi de apa cat si in aer, cu observatia ca datorita propagarii dificile a undelor centimetrice, folosirea sistemului in interiorul cladirilor din beton, pesteri sau sub apa, duce la erori care ii limiteaza actiunea. Sistemul prezinta o precizie de pana la 25m, dar, in aplicatiile militare, prin folosirea unor receptoare performante, se pot obtine localizari de ordinul metrilor. De mentionat ca in domeniul auto, sistemul de pozitionare globala GPS, are o mare aplicabilitate in traficul rutier, apeland la ,,harti electronice" pentru orientare, sau prin jonctiune cu sistemul GSM (pentru transmiterea informatiilor), se poate interveni de la distanta in corectarea datelor privind transportul respectiv sau chiar restrictionand deplasarea in cazul cand automobilul este implicat intr-un furt.
1.1. CELE 3 MODULE ALE SISTEMULUI GPS
Funtionarea sistemului GPS este organizata pe module interconectate intre ele prin linii radio de transmisii de date, lucru ce asigura atat utilizarea sistemului cat si efectuarea corectiilor necesare unei functionari precise. Aceste module sunt:
- modulul ,,spatiu" - constituit din reteaua de sateliti;
- modulul ,,control" - cuprinzand statiile de sol;
- modulul ,,utilizator" - reprezentand fiecare beneficiar al sistemului.
1.1.1 Modulul ,,SPATIU" 
Acest modul, reprezinta o retea de 24 de sateliti care orbiteaza in 6 planuri (orbite) cate 4, o data la 12 ore, la o altitudine de 20.200 Km, (altitudine ce permite pe de o parte mentinerea cvasi constanta a pozitiei / rotatie - intarziere doar 4 min./zi, iar pe de alta parte sa existe o mare arie de acoperire - vizibilitate concomitenta din orice punct al globului a unui numar intre 5 si 8 sateliti. Sursa de energie o reprezinta lumina solara, dublata de acumulatori, durata medie de viata a unui satelit fiind estimata la circa 7,5 ani. Lansarea pe orbita a celor 24 de sateliti a inceput in anul 1978, dar configuratia completa a retelei a fost obtinuta in 1994. Reteaua a fost operanta in toti acesti ani, insa aria de acoperire si precizia de pozitionare nu au atins parametrii scontati decat in 1994. Pe tot parcursul acestei perioade s-au facut operatii de intretinere deosebit de costisitoare (circa 40 mld. dolari), vizand modernizarea sau chiar aducerea la sol a satelitilor cu ajutorul navetei spatiale in vederea repararii sau chiar a inlocuirii totale a echipamentului. Mentionam ca fiecare satelit emite folosind un cod unic - PRN (Pseudo Random Noise Code), de recunoastere, putandu-i-se stabili astfel cu precizie locatia. Pozitia celor 6 plane orbitale este spatiata cu 60 grade, fiind inclinate fata de Ecuator cu 55 grade, alcatuind astfel o adevarata ,,constelatie" de sateliti. (fig.2)


Fisiere in arhiva (3):

  • Coperta.doc
  • Sisteme de Monitorizare Auto prin GPS - Sisteme de Avertizare Optica si Acustica pentru Autovehicule Speciale.doc
  • Sisteme de Monitorizare Auto prin GPS - Sisteme de Avertizare Optica si Acustica pentru Autovehicule Speciale.pptx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!