Capitolul 1-Introducere .3 Capitolul 2-Semnalizarea automata a trecerilor la nivel .4 2.1.Instalatia de semnalizare automata cu lumini rosii clipitoare-SAT .4 2.2.Instalatia de semnalizare automata cu linii rosii clipitoare si semibariere-BAT 7 2.3.Elemente de actionare ale unei bariere ...9 2.4.Semnalul de avarie 16 2.5.Pupitrul de comanda local ...17 2.6.Schemele electrice de functionare ale instalatiei de semnalizare automata cu lumini rosii clipitoare si semibariere 18 2.6.1.Instalatia BAT-TIP U-74, pentru linie curenta .18 2.6.1.1.Schema pentru descriminarea sensului de mers 19 2.6.1.2.Schema electrica a pedalei electronice .19 2.6.1.3..Schema electrica a releelor de actionare si ajutatoare ..20 2.6.1.4..Scheme pentru comanda si controlul semnalizarii optice si acustice rutiere .21 2.6.1.5.Scheme pentru comanda si controlul cumpenelor semibarierelor 23 2.6.1.6.Scheme pentru comanda si controlul semnalelor de avarie ..27 2.6.1.7.Scheme pentru electroalimentarea instalatiei .28 2.6.2.Schemele instalatiei BAT de tip M-77 pentru statii .29 2.6.2.1.Schemele de comanda si control ale instalatiei BAT ..30 2.6.2.2.Schemele de actionare ale instalatiei BAT ..32 2.6.2.3..Schema de comanda si control a focurilor semnalelor rutiere si a becurilor de pe cumpene 33 2.6.2.4.Schema de inchidere si deschidere a barierei ..34 2.6.2.5.Schemele de supraveghere la statie a functionarii si integritatii instalatiei BAT ..35 2.6.2.6.Schema de alimentare electrica a instalatiei BAT ..37 Capitolul 3.Modelul European de instalatii pentru treceri la nivel 3.1.Tipuri de treceri la nivel .39 3.2.Instructiuni generale pentru mecanicul de locomotiva 39 3.3.Treceri la nivel cu semibariere automate 40 3.4.Treceri la nivel monitorizate local (ABLC) si treceri deschise local monitorizate (AOLC) 41 3.5.Trecere la nivel cu bariere, actionata de un manevrant, cu control de la distanta si circuit inchis de tip CCTV 43 3.6.Treceri la nivel deschise(controlate manual) ..44 3.7.Treceri la nivel cu semnale de avertiare rosu si verde ...44 3.8.Treceri la nivel cu porti controlate de un manevrant .45 Capitolul 4.Sistemul de control si monitorizare a trecerilor la nivel .46 4.1.Prezentare generala .46 4.2.Echipamentele continute intr-o trecere la nivel ..47 4.3.Partile componente a unei statii de supraveghere 48 4.4.Alimentarea si comanada echipamentelor ..50 4.5.Centrul de comanda si control al trenului ..52 4.6.Modulul de afisare la bordul locomotivei .53 4.7.Arhitectura retelei a unei treceri la nivel 54 4.8.Arhitectura sofware a sistemului ...55 Capitolul 5.Sistemul de transmisii de date GSM-R 5.1.Introducere 57 5.2.Informatii despre retea ...58 5.3.Reteaua fixa ..61 5.4.Echipamentul terminal 62 5.5.Managementul retelei ..62 5.6.Aplicatii ale sistemului GSM-R, definite de EIRENE .64 5.7.Cerinte pentru semnalizarea pe calea ferata ..65 5.8.Comunicatii vocale operationale 68 5.9.. Comunicatii de voce si date, locale si pe arii extinse (non operationale) 70 5.10..Functii ale echipamentelor radio .76 Capitolul 6.Simularea unei pedale electronice ..84 6.1.Prezentare generala MultiSim .84 6.2.Schema electrica a pedalei electronice 87 6.3.Schema bloc a pedalei electronice .88 6.4.Lista de preturi si component .89 Lista de figuri si tabele .90 Glosar de termeni 92 Bibliografie ...93
Capitolul 1.Introducere Clasificarea si descrierea instalatiilor de asigurare a circulatiei la trecerile la nivel O aplicare mai larga au capatat-o la C.F.R. urmatoarele tipuri de instalatii de automatizare pentru trecerile la nivel: - instalatii de semnalizare automata cu lumini rosii clipitoare, denumite in continuare instalatii SAT; - instalatii de semnalizare automata cu lumini rosii clipitoare si semibariere, denumite in continuare instalatii BAT. Fiecare din aceste instalatii rezolva in mod diferit problemele de exploatare si asigura un grad mai mare sau mai mic de siguranta. La stabilirea tipului de instalatie ce se monteaza in fiecare caz in parte, se tine seama de urmatoarele elemente: - intensitatea circulatiei la trecerea la nivel; - caracterul circulatiei rutiere; - vizibilitatea zonei, de pe sosea si de pe calea ferata. Intensitatea circulatiei este caracterizata de "momentul circulatiei", prin care se intelege produsul dintre numarul vehiculelor rutiere si numarul vehiculelor feroviare care circula peste trecerea la nivel in aceeasi unitate de timp. Caracterul circulatiei la trecerea la nivel este determinat de importanta drumului (se au in vedere soselele nationale si international, daca calea ferata se intretaie cu linii pe care circula tramvaie sau troleibuze, etc.). Vizibilitatea trecerii la nivel are, de asemenea, o importanta hotaratoare la alegerea tipului de instalatie pentru fiecare caz concret. Este important daca conducatorul vehiculului rutier are vizibilitate de pe drum (de la o anumita distanta) si poate vedea din timp eventualele trenuri care se apropie.De asemenea, este important si pentru mecanicul de locomotive sa aiba o vizibilitate asupra trecerii la nivel, de la o anumita distanta, suficient de mare, pentru a putea lua unele masuri de siguranta. De regula, la trecerile de nivel importante cu moment mare de circulatie se monteaza instalatii BAT.Tot instalatii BAT se monteaza si la trecerile la nivel mai putin importante, dar fara vizibilitate. Acolo unde circulatia rutiera si cea feroviara nu sunt intense si unde exista o buna vizibilitate se monteaza, de regula instalatii SAT. Capitolul 2.Semnalizarea automata a trecerilor la nivel 2.1Instalatia de semnalizare automata cu lumini rosii clipitoare-SAT La acest tip de instalatii oprirea circulatiei rutiere, la apropierea trenului se face prin: - Indicatia de oprire data automate de doua semnale de avertisment rutiere, amplasate pe fiecare parte a trecerii la nivel, de regula, pe dreapta sensului de mers al caii rutiere; - Conectarea unor sonerii sau sirene, montate pe catargele semnalelor de avertisment rutiere. Interzicerea circulatiei rutiere peste calea ferata nu se realizeaza la acest tip de instalatii printr-o barare efectiva a drumului, ci numai prin indicatiile luminoase si acustice de avertisment. Indicatia de oprire a circulatiei rutiere se da prin iluminarea in contratimp si in ritm de 40-50 clipiri pe minut a doua unitati luminoase rosii, montate pe semnalul rutier. Cea de a doua unitate luminoasa rosie serveste si ca rezerva in eventualitatea arderii filamentului becului primei unitati luminoase. Indicatia de liber, care permite circulatia peste calea ferata, este data prin lipsa luminilor rosii clipitoare. Instalatia este declansata automat de catre tren, la intrarea acestuia pe o portiune de linie izolata electric (circuit de cale special) denumita distanta de avertizare. Indicatiile de oprire (atat luminile rosii clipitoare, cat si semnalele acustice) se dau pana la eliberarea de catre tren a trecerii la nivel. Din punct de vedere constructiv, semnalul de avertisment rutier (fig.1) este prevazut in partea superioara cu un indicator de atentie in cruce (1) si mai jos cu doua unitati luminoase (2) fixate pe ambele parti ale catargului (3). Unitatile luminoase sunt asezate in acelasi plan, simetric, fata de indicatorul de atentie in cruce.
Centralizare electrodinamica volumul 2 Level Crossing Protection System-ADtranz http://en.wikipedia.org/wiki/Level_crossing Divizia instalatii-Sectia CT 1 Bucuresti http://ro.wikipedia.org/wiki/GSM-R https://www.engineersireland.ie/EngineersIreland/media/SiteMedia/groups/societies/projectmanagement/ level-crossing.pdf?ext=.pdf http://www.talkingelectronics.com/projects/LevelCrossing/LevelCrossing.html http://www.alldatasheet.com/
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.