Sisteme Tehnici si Metode de Crestere si Educare a Copilului Abandonat
- Nota 10
- 61 pagini
- Psihologie
Indrumator: Lect. univ. dr. SORIN BULBOACA
Cuprins licenta Cum descarc?
INTRODUCERE pag.4 CAPITOLUL I Ipoteza si metodologia de lucru pag.8 CAPITOLUL II Cauzele abandonului II.1. Situatia materiala indecisa II.2. Divorturile II.3. Situatia materiala precara II.4.Probleme de sanatate ale copilului II.5. Relatii intamplatoare pag.11 CAPITOLUL III Institutiile abilitate in Romania III.1. Maternitatea III.2. Asistentii maternali III.3. Casa de tip familial III.4. Gradinita si scoli ajutatoare pag.36 CAPITOLUL IV Influentele mediului asupra formarii caracterului psihologic al copilului IV.1. Asistentul social in sprijinul copilului abandonat IV.2. Viitorul sistemelor specializate pag.48 CAPITOLUL V Concluzii si consideratii pag.57 BIBLIOGRAFIE pag.60
Extras din licenta Cum descarc?
INTRODUCERE In Romania post-revolutionara a inceput o democratie atipica. Democratie atipica deoarece nu a copiatdemocratia cu traditie din alte tari, ci a fost facuta si inteleasa din mers intr-un pur spirit romanesc care acum incepe sa aiba efecte unele dintre ele paguboase atat pentru tara cat si pentru cetatenii ei. In Romania post -decembrista exista o solida patura sociala de mijloc - asa-zisii -proletari-care aveau locuinte, un loc de munca sigur, posibilitatea de-a urma orice formaa de invatamant si ulterior posibilitatea de-asi exercita cunostintele dobandite in practica. Este acceptat faptul ca, copiii de azi reprezinta viitorul de maine si tocmai de aceea, un stat de drept, trebuie sa aiba in vedere drepturile copiilor. Nasterea unui copil a fost intotdeauna un miracol, cel mai maret si impresionant; miracolul vietii si al continuitatii. O noua viata, un nou inceput, un viitor de care se leaga o multitudine de sperante, de visuri si de promisiuni. Asa se explica faptul ca la ora actuala in Romania, copilul joaca un rol important in cadrul sistemului de asistenta sociala. Florica Manoiu afirma: ,,copiii reprezinta viitorul Romaniei, iar daca se reuseste ca acest segment al populatiei sa fie sanatos, sa nu fie abandonat, sa creasca in familie, sa nu aiba carente care nu pot fi remediate, in aceste conditii se poate vorbi despre o natiune prospera." Ca urmare s-au incercat diverse forme de protectie a copilului pornind de la alocatii de stat pentru copii, pana la plasarea copiilor dezavantajati in familii de plasament, dar cel mai important lucru ar fi incetarea abandonului. Femeia romanca nu s-a temut niciodata sa nasca, sa creasca un copil sau mai multi. Maternitatea este prezenta in jocurile din copilaria cea mai cruda, devine visul adolescentei si dorinta cea mai fireasca a tinerei femei sa aiba copii. Familia care nu poate avea copii a fost considerata o familie pedepsita; care nu are darul divin al fecunditatii. Lipsa copiilor a fost paharul cu amar al oricarei familii, motivul care a umbrit toate bucuriile vietii. Nici o familie nu-si abandona copilul indiferent al catelea era; indiferent cat de saraca era familia sau cat de firav era acest copil. Familiile care nu puteau avea proprii copii, duceau o lupta fara finalitatea fireasca - viata fara copii fiind fara rost - adoptau de la rudele mai sarace, care aveau mai multi copii. Familiile de rromi furau copii din sate, pe unde-i purta viata lor nomada si era de notorietate faptul ca rromi nu-si dau si nu-si abandoneaza copiii. In ultimul deceniu au devenit tot mai frecvente abandonurile; la romani ca si la rromi; la varste variate ale mamei cat si a copilului. Unde sunt sentimentele firesti fata de copii? Trebuie oare sa consideram ca a ramas sa primeze doar instinctul etnic de autoconservare: oare specia umana se degenereaza sub limita speciei animale- O femela face selectia naturala lasand sa moara puiul care este bolnav sau cu mici sanse de viata; o femela imbatranita mananca puiul pe care nu-l mai poate alapta sau nu mai este capabila sa-i procure hrana; dar femela oricarei specii isi cauta puiul rapit si ,,plange" zile-n sir, deznadejdea ei mergand pana la turbare. De ce femela cea mai evoluata, inzestrata cu ratiune isi abandoneaza fatul, acel mugur de viata lipsit de aparare, lipsit de capacitatea de a-si pleda cauza, in imposibilitatea fizica de-a se impotrivi sortii? Maternitatile sunt pline de prunci parasiti la nastere de mamele lor; gradinitele de pe langa scolile ajutatoare de asemenea; unele mame revin si isi recupereaza copiii dupa perioade mai mici sau mai mari de timp, dar destul de multe nu mai revin niciodata. Dureros este ca cele din urma au premeditat abandonul definitiv al fatului nenascut, deoarece in momentul cand se prezinta la maternitate nu-si prezinta actul de identitate motivand cu starea fizica precara datorata iminentei nasteri; dupa ce-au nascut fug in primele ore, acel abandon emotional din ce in ce mai frecvent in tara noastra si de foarte multe ori neconstientizat de adulti O alta categorie de mame sunt cele care se muta din localitatea de domiciliu intr-o alta localitate unde nu-si fac forme legale si sunt foarte greu de depistat, de multe ori dureaza ani intregi sau nu mai pot fi gasite niciodata.
Fisiere in arhiva (1):
- Sisteme Tehnici si Metode de Crestere si Educare a Copilului Abandonat.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.