Sistemul Bugetar in Elvetia

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Capitolul 1. CONCEPTUL DE SISTEM BUGETAR 3
1.1 Definirea sistemului bugetar 3
1.2. Componentele sistemului bugetar 5
1.2.1 Componentele sistemul bugetar in statele unitare 6
1.2.2 Componentele sistemului bugetar in statele federale 7
1.2.3. Componentele sistemului bugetar in uniunile statale 8
1.3. Functiile si rolul sistemului bugetar 9
1.4. Conexiunile sistemului bugetar 11
1.5 Reglarea sistemului bugetar 17
Capitolul 2. TIPOLOGIA SISTEMULUI BUGETAR 23
2.1 Tipologia sistemului bugetar 23
2.2. Sistemul bugetar in statele unitare 24
2.3. Sistemul bugetar in statele federale 26
2.4. Sistemul bugetar in uniunile statale 27
Capitolul 3. SISTEMUL BUGETAR IN ELVETIA 29
3.1. Prezentarea tarii 29
3.1.2. Aspecte ale economiei in Elvetia 29
3.2. Structura sistemului bugetar din Elvetia 33
3.2.1. Bugetul federal 34
3.2.2. Bugetul cantoanelor 36
3.2.3. Bugetul local 39
Capitolul 4. ANALIZA SISTEMULUI BUGETAR IN ELVETIA 41
4.1. Analiza veniturilor bugetare 42
4.1.1. Evolutia veniturilor bugetare in PIB in Elvetia in perioada 2004-2008 42
4.1.2. Evolutia structurii veniturilor publice in Elvetia in perioada 2004-2008 43
4.1.2.1. Evolutia structurii veniturilor publice in PIB in perioada 2004-2008 in Elvetia 43
4.1.2.2. Ponderea diferitelor categorii de venituri in totalul veniturilor bugetare in Elvetia intre anii 2004-2008 45
4.2. Analiza cheltuielilor bugetare 48
4.2.1. Evolutia cheltuielilor bugetare in PIB in Elvetia in perioada 2004-2008 48
4.2.2.1. Evolutia structurii cheltuielilor bugetare in PIB in Elvetia intre 2004-2008 49
4.2.2.2. Ponderea diferitelor categorii de cheltuieli in totalul cheltuielilor bugetare ale Elvetiei in perioada 2004-2008 51
4.3. Analiza produsului intern brut 54
4.4. Deficitul bugetar in Elvetia 55
Concluzii 57
BIBLIOGRAFIE 58


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata intitulata ,,Sistemul bugetar in Elvetia", are ca scop prezentarea situatiei bugetare in Elvetia, precum si realizarea unui studiu de caz care permite analiza veniturilor si cheltuielilor bugetare in Elvetia.
Prima parte a lucrarii va cuprinde o ampla prezentare a elementelor teoretice generale privind notiunea de sistem bugetar. Sistemul bugetar reprezinta totalitatea bugetelor intocmite la un moment dat intr-o tara, relatiile de interdependenta care se manifesta intre componentele ansamblului, precum si intre acestea si mediul extern, tehnicile, metodele precum si institutiile participante, care pun la dispozitia autoritatilor publice, centrale si locale, resursele necesare realizarii obiectivelor de dezvoltare economica si sociala a tarii, inclusiv cele aferente functionarii acestora. Pentru a intelege modul de functionare a sistemului bugetar vor fi prezentate in continuare relatiile si componentele acestuia, precum si functiile, conexiunile si reglarea sistemului bugetar.
Capitolul al doilea va prezenta o tipologie a sistemelor bugetare din economiile nationale contemporane, realizarea unei asemenea tipologii prezentand importanta teoretica si practica, putand fii folosite pentru analizarea diferitelor ansambluri bugetare prezente pe plan internatonal si studierea comparativa a acestora. Astfel vor fi detaliate anumite aspecte ale sistemelor bugetare in statele unitare, in statele federale si in uniunile statale.
In urmatorul capitol vor fi prezentate si detaliate caracteristicile sistemului bugetar in Elvetia. Elvetia este o republica federala de tip parlamentar, cu o populatie cu putin peste 7 milione de locuitori, avand capitala in pitorescul oras Berna. In Elvetia, regimul administrativ teritorial, este unul federal, atipic, in care functioneaza trei niveluri de administratie: un nivel superior - federal; un nivel intermediar, corespunzator celor 26 de cantoane; un nivel local, aferent celor aproximativ 3000 de comune(municipale, burgheze, mixte sau parohii). In ceea ce priveste structura sistemului bugetar in Elvetia, conform Constitutiei federale, sistemul bugetar al Elvetiei este format din bugetul federal, bugetele cantoanelor membre ale federatiei, si bugetele locale.
In capitolul final va fi analizata evolutia veniturilor si cheltuielilor bugetare, in perioada 2004-2008. Aceasta analiza va fi abordata atat din punct de vedere a totalului de venituri si cheltuieli bugetare, cat si din punct de vedere al structururii diferitelor categorii de venituri si cheltuieli care intra in componenta veniturilor si cheltuielilor bugetare. Tot in acest capitol va fi realizata si o analiza a produsului intern brut, precum si a deficitului bugetar in Elvetia.
Capitolul 1. CONCEPTUL DE SISTEM BUGETAR
1.1 Definirea sistemului bugetar
Conceptul de sistem a aparut ca notiune intr-o forma primara in filozofia antica. Etimologic, acest termen provine din grecescul ,,sustema", care desemneaza un intreg alcatuit din elemente distincte. Cel care a dat o prima definitie notiunii de sistem a fost Aristotel, care afirma ca ,,intregul este mai mult decat suma partilor care il compun" .
Notiunea de sistem, in cursul istoriei stiintei s-a dezvoltat si a evoluat, ajungand la o forma generala acceptata. In prezent sistemul poate fi definit ca fiind: ,,un ansamblu de componente, organizate si coordonate pe baza legaturilor dintre ele, a carui functionalitate - desfasurata intr-un mediu dinamic pe care il influenteaza si de care este influentat - permite atingerea anumitor obiective" .
In ceea ce priveste notiunea de buget, aceasta provine din cuvantul de origine latina ,,bulgo",sau ,,punga cu bani", fiind folosit pentru prima data in Anglia sub forma ,,budget", fiind preluat apoi si de francezi ca ,,bougette".
Termenul generic de buget defineste situatia previzionara a veniturilor si cheltuielilor banesti ale unei entitati sau colectivitati pe o anumita perioada de timp si poate fi abordat si surprins intr-o serie de ipostaze esentiale. 
Astfel, sub aspect juridic, bugetul reprezinta un act prin care sunt prevazute si autorizate veniturile si cheltuielile anuale ale statului. Acest mod de definire pune in evidenta necesitatea aprobarii parlamentare a indicatorilor bugetari, motiv pentru care bugetul de stat are un caracter obligatoriu, totodata avand si un caracter de previziune a resurselor publice si a modului de utilizare a acestora. Desigur, continutul legii bugetului de stat reflecta conceptiile politice, economice si sociale specifice fiecarei perioade si implicit interesele grupurilor politice care exercita puterea.
Notiunea de buget are totusi, in primul rand, o semnificatie de natura economica, aceasta constand in desemnarea proceselor si tehnicilor de mobilizare a resurselor bugetare, precum si de utilizare a acestora sub forma cheltuielilor bugetare. Din acest punct de vedere, bugetul se contureaza ca o categorie economica prin care se exprima procese, tehnici si relatii de mobilizare a unei parti din produsul intern brut la dispozitia statului si de repartizare a resurselor respective pe destinatii corespunzatoare nevoilor sale.
Din punct de vedere financiar, bugetul este privit ca un act de evaluare a resurselor financiare ale unui stat si de alocare a acestora pe destinatii.
Insumand aceste abordari se poate elabora o definitie clara a notiunii de buget de stat: un document previzional, cu caracter de lege, in care sunt reliefate veniturile si cheltuielile unui stat, inclusiv fluxurile financiare degajate in procesul gestionarii acestora, in decursul unei anumite perioade -de regula un an- vizand procesele de repartizare a produsului intern brut, in stransa concordanta cu obiectivele de politica economica, sociala, si financiara a autoritatilor statului respectiv. 
In tarile cu economie de piata dezvoltata, sfera de cuprindere a notiunii de buget a fost extinsa. Astfel in afara de bugetul de stat in forma sa clasica, se propune intocmirea unui instrument mai cuprinzator denumit ,,buget al economiei nationale" sau ,,buget economic". Acesta este conceput ca un ansamblu de conturi ale natiunii, care reflecta pentru anul in curs si pentru anul urmator previziunile asupra tuturor agentilor economici din tara respectiva. Bugetul economiei nationale este astfel un instrument care nu are caracter de lege, si nu se substituie bugetului de stat, prin intermediul caruia guvernul se informeaza asupra situatiei economico-financiare a tarii, putand identifica efectele directe si indirecte produse in economie prin aplicarea unor masuri care vizeaza cresterea economica.
Bugetul economiei nationale are puternice interferente cu bugetul public. ,,Acesta reprezinta expresia sintetizata a relatiilor economice ce se manifesta in procesele formarii si utilizarii principalului fond centralizat de mijloace banesti al statului si a fondurilor unitatilor administrativ-teritoriale, in vedera finantarii activitatilor destinate cresterii calitatii vietii, a unor activitati privind dezvoltarea economica a tarii, cercetarea siintifica, amplificarea si perfectionarea infrastructurii, constituirea rezervelor de stat, apararea nationala, a ordinii publice si de drept" .


Fisiere in arhiva (2):

  • Sistemul Bugetar in Elvetia.doc
  • Sistemul Bugetar in Elvetia.ppt

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!