Sistemul de Invatamant Romanesc Versus Sisteme de Invatamant Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
1.1 Invatamantul preuniversitar 4
1.1.1 Gradinita 4
1.1.2 Scoala primara 5
1.1.3 Gimnaziul 5
1.1.4 Liceul 6
1.1.5 Scoala de arte si meserii 7
1.16 Bacalaureatul 7
1.1.7 Studiile postliceale 8
1.2.1 Admiterea 9
1.2.2 Studii de licenta 9
1.2.3 Studiile de master 9
1.2.4 Studiile de doctorat 10
2. Sisteme de invatamant din Belgia si Grecia 10
2.1 Organizarea administrativa in Belgia 10
2.1.1 Organigrama Belgia 11
2.1.2 Desfasurarea procesului educativ 11
2.2 Organigrama Grecia 13
3. Compararea celor trei sisteme de invatamant 16
Concluzii si propuneri 18
Bibliografie 19


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Educatia este unul din ingredientele care pune societatea in miscare, care ii ofera stralucire, frumusete, moralitate, armonie, care o imbogateste. Poate de aceea multi filosofi au meditat asupra educatiei si au incercat sa o descrie; in acest sens, Platon spunea ca "educatia are drept scop sa dea sufletului si corpului intreaga frumusete si perfectiune de care sunt susceptibile". La J.Simion "educatia este o operatiune prin care un spirit formeaza alt spirit si o inima formeaza o alta inima". I.Kant considera ca "educatia urmareste realizarea intregii perfectiuni de care natura omului este capabila".
Scopurile educatiei sunt necesare in masura in care se doreste atingerea unui punct anume. In general, absenta unui scop poate sa insemne neputinta de a ajunge la o tinta propusa. La fel si in educatie, trebuie sa stim ce dorim, ca sa stim incotro trebuie sa ne indreptam. Educatia reprezinta principala resursa a dezvoltarii individului, dar si o premisa majora in pastrarea identitatii nationale. Are menirea de a ajuta copiii sa creasca spre a deveni adulti de succes. Prin prisma acestui scop, educatia trebuie sa ofere fiecarui copil cunostintele si abilitatile necesare pentru o buna functionare in cadrul societatii moderne. Copiii sunt avizi dupa oportunitati de explorare a mediului si dupa noi experiente, care sa le contureze o placere continua si o curiozitate de-a invata de-a lungul intregii vieti. Copiilor le place, si chiar au nevoie sa realizeze cat de multe au ei de invatat si de descoperit, fara insa sa-i sperie ideea de a acumula noi cunostinte. 
Educatia are rolul de a-i invata sa aspire spre adevar, sa-si dezvolte responsabilitatea morala, abilitatea de a discerne binele de rau, insa de a-l responsabiliza sa aleaga binele, sa discearna relatia binelui cu lumea inconjuratoare-constientizarea lumii inconjuratoare si felul in care aceasta actioneaza asupra noastra.
Lucrarea de fata evidentiaza principale caracteristici ale sistemelor de invatamant romanesc, belgian si grec. In primul capitol este prezentat sistemul de invatamant romanesc cu toate structurile sale, prima componenta fiind gradinita si ultima este reprezentata de studiile de doctorat. In urmatorul capitol intitulat sisteme de invatamant din Belgia si Grecia, este prezentata structura fiecarui sistem de invatamant din aceste doua tari. Astfel, sistemul din Belgia incepe cu admiterea la varsta de 2 ani si jumatate la gradinita, incheindu-se prin studiile universitare, sistemul de invatamant grec incepe la 3 ani si jumatate durand o perioada de doi ani si se incheie cu invatamantul superior ce se desfasoara in institutii precum Instututie de Invatamant Superior, Institutie de Invatamant Tehnologic sau Academie Pedagogica. In capitolul trei este prezentata o paralela intre cele trei sisteme, evidentiind asemanarile si deosebirile intre acestea.
1.Sistemul de invatamant romanesc dupa 1990
Inca de la Revolutia romana din 1989, sistemul de invatamant romanesc a fost intr-un continu proces de reorganizare. In conformitate cu legea educatiei, sistemul educativ romanesc este reglementat de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii. Fiecare nivel are propria sa forma de organizare si este subiectul legislatiei in vigoare.
In afara de sistemul oficial de scolarizare, la care s-a adaugat recent si sistemul privat echivalent, mai exista si un sistem de meditatii, acesta fiind folosit de cele mai multe ori in timpul liber ca o pregatire pentru diferitele examene care sunt foarte dificile.
In anul 2011, aproximativ 3,3 milioane din populatie era inscrisa la scoala, dintre care 660.000 in gradinita, 3,11 milioane in invatamantul primar si secundar si 650.000 in universitati .
Conform noii legi a educatiei nationale nr. 1/2011, sistemul de invatamant preuniversitar a suferit anumite modificari . 
Invatamantul primar se va desfasura pe o perioada de 5 ani, avand in componenta grupa pregatitoare si clasele I - IV. In grupa pregatitoare sunt inscrisi copiii ce au implinit varsta de 6 ani pana la data inceperii anului scolar.
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului poate aproba organizarea de
programe educationale de tip ,,A doua sansa", in vederea promovarii invatamantului primar pentru persoanele care depasesc cu 4 ani varsta corespunzatoare clasei si care, din diferite motive, nu au absolvit acest nivel de invatamant pana la varsta de 14 ani.
La finalul clasei pregatitoare, cadrul didactic intocmeste un raport de evaluare a limbajului si atitudinilor de invatare.
La finalul clasei a II-a, fiecare scoala organizeaza evaluarea competentelor fundamentale: scris - citit, matematica.
La finalul clasei a IV-a, se face o evaluare la nivel national a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar 
Tot pe o perioada de 5 ani se va desfasura si invatamantul gimnazial, avand in componenta clasele V - IX. 
La finalul clasei a VI-a, toate scolile realizeaza evaluarea eleviilor prin doua probe: limba si comunicare, matematica si stiinte. Rezultatele evaluarilor sunt utilizate pentru preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu.
La finalul clasei a IX-a, se realizeaza o evaluare nationala cu proba scrisa la limba si literatura romana, limba materna, matematica si o limba de circulatie intenationala, o proba practica de utilizare a calculatorului sustinuta in timpul anului si o proba de evaluare a competentelor civice.
Invatamantul liceal va cuprinde clasele X - XII/XIII, durata studiilor la forma de invatamant cu frecventa fiind de 3 ani pentru filiera teoretica, de 3 - 4 ani pentru filiera vocationala si de 4 ani pentru filiera tehnologica. Continuarea studiilor din invatamantul gimnazial in invatamantul liceal este asigurata pe baza unui proces de consiliere si de orientare scolara si profesionala. 
Invatamantul postliceal se va desfasura pe o perioada de 1 - 3 ani.
In conformitate cu noua legislatie a educatiei, invatamantul general obligatoriu va fi de 10 clase cuprinzand clasa pregatitoare si clasele I - IX.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Invatamant Romanesc Versus Sisteme de Invatamant Europene.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!