Sistemul de Invatamant Romanesc versus Sisteme de Invatamant Europene - Analiza Comparativa

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I : Sistemul de invatamant.Definire si concept .4
CAPITOLUL II: Sistemul de invatamant superior din Romania. Procesul de la Bologna.6
2.1 Crearea Spatiului European al Invatamantului Superior.6
2.2 Dimensiunea sociala a educatiei: acces, participare si finalizarea studiilor.8
2.3 Parcursul in timp si finalizarea studiilor.9
CAITOLUL III: Invatamantul superior European.11
1. Sistemul ECTS. Adoptarea sistemul ECTS.11
2. Influentele Procesului de la Bologna asupra invatamantului superior din:
FRANTA.12
GERMANIA.13
ITALIA.15
BELGIA.17
SPANIA.18
CAPITOLUL IV: Analiza comparativa a evolutiilor formarii profesionale a cadrelor didactice din Romania si alte tari din UE, dupa implementarea Procesului Bologna.20
CAPITOLUL V: Concluzii.22
Bibliografie.24


Extras din licenta Cum descarc?

ACRONIME 
BFUG - Bologna Follow-up Group 
BTS - Brevet de tehnician
CNVSU - National Committee for the Evaluation of the University System
DEA - Diploma de studii aprofundate 
DESS - Diploma de studii superioare specializate 
DEUG - Diploma de Studii Generale 
DUT - Diploma universitara de tehnologie 
DPPD - Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic 
ECTS - European Credit Transfer System/Sistemul European de Credite Transferabile(SECT)
EHEA - European Higher Education Area/ Spatiul European al Invatamantului Superior ERASMUS - European Community Action Scheme for the Mobility of University Students
INS - Intitutul National de Statistica
IUFM - Institut Universitaire de Formation des Maitres
LMD - Licenta, Master, Doctorat
Capitolul I - Sistemul de invatamant.Definire si concept
Sistemul de invatamant este componenta principala a sistemului institutional al educatiei, cuprinzand institutiile specifice, care realizeaza scopurile invatamantului, printr-un management axat pe coordonarea influentelor formale si nonformale. 
In sens restrans, sistemul de invatamant cuprinde sistemul institutiilor scolare, pe care se desfasoara specific procesul instructiv-educativ, cu prioritate intre 3 si 18 ani, dar cu deschideri spre educatia permanenta.
Sistemul de invatamant are un caracter national si istoric, cu alte cuvinte,evolueaza si se dezvolta in raport cu dezvoltarea materiala si specificul cultural al fiecarei tari.
Sistemul de invatamant asigura rezolvarea uneia dintre cele mai dificile si mai importante probleme socio-umane : educatia si pregatirea tinerei generatii, a fortei de munca, a specialistilor. De aceea, in mod firesc, filosoful german Immanuel Kant sustinea ca : ,,Educatia este cea mai mare si mai grea problema ce i s-a dat omului spre rezolvare".
Functiile sistemului de invatamant sunt: 
o culturala - formarea pentru asimilarea si dezvoltarea valorilor culturale; 
o sociala - formarea pentru integrarea libera in activitatea si viata sociala, pentru dezvoltarea caracteristicilor societatii contemporane; 
o economica - pregatirea, formarea pentru integrare profesionala creativa, pentru utilizarea eficienta a resurselor implicate; 
o umana - formarea, dezvoltarea personalitatii celui educat, instruit in mod echilibrat, armonios, conform particularitatilor individuale, la nivelul asteptarilor proprii si sociale.
Sistemul de invatamant include:
* un flux de intrare care este alcatuit din resurse umane si materiale, si anume: personal didactic, elevi, studenti, constructii si spatii scolare,dotari tehnico-materiale, timp scolar, fonduri banesti;
* procesul de invatamant care angajeaza intregul ansamblu de resurse, in vederea atingerii obiectivelor educationale, imbinand in acest sens cele trei functii educationale esentiale: predarea, invatarea si evaluarea;
* un flux de iesire reprezentand produsul sistemului: persoanele educate,instruite,inzestrate cu competente si atitudini prevazute de catre cererea sociala de educatie.
Sistemul national de invatamant cuprinde urmatoarele niveluri: 
o invatamant prescolar: grupa mica, grupa mijlocie, grupa mare, pregatitoare pentru scoala;
o invatamant primar: clasele I-IV;
o invatamant secundar, care cuprinde: 
o invatamant secundar inferior, organizat in doua cicluri care se succed: gimnaziu, clasele V-VIII, si ciclul inferior al liceului sau scoala de arte si meserii, clasele IX-X
o invatamant secundar superior: ciclul superior al liceului clasele XI-XII/XIII, precedat, dupa caz, de anul de completare;
o invatamant postliceal
o invatamant superior: invatamant universitar si invatamant postuniversitar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Invatamant Romanesc versus Sisteme de Invatamant Europene - Analiza Comparativa.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

o ANTONESEI, L. (2000), Management universitar, Editura Polirom, Iasi.
o CODOREAN, G., (2009), Formarea initiala a cadrelor didactice din Romania in context european in Analele Universitatii de Vest din Timisoara, seria Sociologie, Psihologie, Pedagogie si Asistenta Sociala, volumul 15/1, Editura Universitatii de Vest din Timisoara.
o IUCU, B., R., Panisoara, I., O., (2000), Formarea personalului didactic, M.E.N., Bucuresti. 
o IUCU, B., R. ,(2004), Formarea cadrelor didactice. Sisteme, politici, strategii, Editura Humanitas Educational, Bucuresti. 
o TODORESCU L., L., (2009), Implementarea Procesului Bologna in Romania: Cercetare privind invatamantul universitar tehnic, teza de doctorat nepublicata, Universitatea din Bucuresti, conducator stiintific, prof. univ. dr.Romita B. Iucu.
Webgrafie:
o Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania, 2009, Implementarea Procesului Bologna in Romania: Perspectiva Studentilor, www.anosr.ro , consultat la 26.03.2014
o ARACIS, 2007, Ghidul pentru evaluarea externa a Departamentelor pentru Pregatirea Personalului Didactic, www.aracis.ro , consultat la 10.04.2014
o Comsa, M., Tufis, D., C., Voicu, B., 2007, Sistemul universitar romanesc. Opinii ale cadrelor didactice si ale studentilor, http://www.osf.ro , consultat la 15.04.2014
o Dimitropoulos, A., 2007, The Bologna process and teacher education structures in Europe: Creating a European Teacher Educational Area, http://entep.bildung.hessen.de , consultat la 23.04.2014
o Dragulanescu, N., 2002, Standarde pentru evaluarea calitatii in invatamantul superior din Romania, http://www.calisro.ro , consultat la 8.05.2014
o www.dppd.uvt.ro , consultat la 8.05.2014
o www.edu.ro, consultat la 10.05.2014
o www.unibuc.ro , consultat la 13.05.2014


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!