Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 7634
Mărime: 168.33KB (arhivat)
Publicat de: Maximilian Toader
Puncte necesare: 10
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE - BUCUREŞTI DEPARTAMENTUL DE PREGĂTIRE A PERSONALULUI DIDACTIC

Cuprins

  1. CAPITOLUL I : Sistemul de învăţământ.Definire şi concept .4
  2. CAPITOLUL II: Sistemul de învăţământ superior din România. Procesul de la Bologna.6
  3. 2.1 Crearea Spaţiului European al Învăţământului Superior.6
  4. 2.2 Dimensiunea socială a educației: acces, participare și finalizarea studiilor.8
  5. 2.3 Parcursul în timp și finalizarea studiilor.9
  6. CAITOLUL III: Învăţământul superior European.11
  7. 1. Sistemul ECTS. Adoptarea sistemul ECTS.11
  8. 2. Influenţele Procesului de la Bologna asupra învăţământului superior din:
  9. FRANŢA.12
  10. GERMANIA.13
  11. ITALIA.15
  12. BELGIA.17
  13. SPANIA.18
  14. CAPITOLUL IV: Analiză comparativă a evoluţiilor formării profesionale a cadrelor didactice din România şi alte ţări din UE, după implementarea Procesului Bologna.20
  15. CAPITOLUL V: Concluzii.22
  16. Bibliografie.24

Extras din licență

ACRONIME

BFUG - Bologna Follow-up Group

BTS - Brevet de tehnician

CNVSU - National Committee for the Evaluation of the University System

DEA - Diplomă de studii aprofundate

DESS - Diplomă de studii superioare specializate

DEUG - Diplomă de Studii Generale

DUT - Diplomă universitară de tehnologie

DPPD - Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

ECTS - European Credit Transfer System/Sistemul European de Credite Transferabile(SECT)

EHEA - European Higher Education Area/ Spaţiul European al Învăţământului Superior ERASMUS - European Community Action Scheme for the Mobility of University Students

INS - Intitutul Naţional de Statistică

IUFM – Institut Universitaire de Formation des Maîtres

LMD – Licenţă, Master, Doctorat

Capitolul I – Sistemul de învăţământ.Definire şi concept

Sistemul de învăţământ este componenta principală a sistemului instituţional al educaţiei, cuprinzând instituţiile specifice, care realizează scopurile învăţământului, printr-un management axat pe coordonarea influenţelor formale şi nonformale.

În sens restrâns, sistemul de învăţământ cuprinde sistemul instituţiilor şcolare, pe care se desfăşoară specific procesul instructiv-educativ, cu prioritate între 3 şi 18 ani, dar cu deschideri spre educaţia permanentă.

Sistemul de învăţământ are un caracter naţional şi istoric, cu alte cuvinte,evoluează şi se dezvoltă în raport cu dezvoltarea materială şi specificul cultural al fiecărei ţări.

Sistemul de învăţământ asigură rezolvarea uneia dintre cele mai dificile şi mai importante probleme socio-umane : educaţia şi pregătirea tinerei generaţii, a forţei de muncă, a specialiştilor. De aceea, în mod firesc, filosoful german Immanuel Kant susţinea că : „Educaţia este cea mai mare şi mai grea problemă ce i s-a dat omului spre rezolvare".

Funcţiile sistemului de învăţământ sunt:

• culturală - formarea pentru asimilarea şi dezvoltarea valorilor culturale;

• socială - formarea pentru integrarea liberă în activitatea şi viaţa socială, pentru dezvoltarea caracteristicilor societăţii contemporane;

• economică - pregătirea, formarea pentru integrare profesională creativă, pentru utilizarea eficientă a resurselor implicate;

• umană - formarea, dezvoltarea personalităţii celui educat, instruit în mod echilibrat, armonios, conform particularităţilor individuale, la nivelul aşteptărilor proprii şi sociale.

Sistemul de învăţământ include:

* un flux de intrare care este alcătuit din resurse umane şi materiale, şi anume: personal didactic, elevi, studenţi, construcţii şi spaţii şcolare,dotări tehnico-materiale, timp şcolar, fonduri băneşti;

* procesul de învăţământ care angajează întregul ansamblu de resurse, în vederea atingerii obiectivelor educaţionale, îmbinând în acest sens cele trei funcţii educaţionale esenţiale: predarea, învăţarea şi evaluarea;

* un flux de ieşire reprezentând produsul sistemului: persoanele educate,instruite,înzestrate cu competenţe şi atitudini prevăzute de către cererea socială de educaţie.

Sistemul național de învățământ cuprinde următoarele niveluri:

• învățământ preșcolar: grupa mică, grupa mijlocie, grupa mare, pregatitoare pentru școală;

• învățământ primar: clasele I-IV;

• învățământ secundar, care cuprinde:

• învățământ secundar inferior, organizat în două cicluri care se succed: gimnaziu, clasele V-VIII, și ciclul inferior al liceului sau școala de arte și meserii, clasele IX-X

• învățământ secundar superior: ciclul superior al liceului clasele XI-XII/XIII, precedat, după caz, de anul de completare;

• învățământ postliceal

• învățământ superior: învățământ universitar și învățământ postuniversitar.

Bibliografie

• ANTONESEI, L. (2000), Management universitar, Editura Polirom, Iaşi.

• CODOREAN, G., (2009), Formarea inițială a cadrelor didactice din România în context european în Analele Universității de Vest din Timișoara, seria Sociologie, Psihologie, Pedagogie și Asistență Socială, volumul 15/1, Editura Universității de Vest din Timișoara.

• IUCU, B., R., Pânișoară, I., O., (2000), Formarea personalului didactic, M.E.N., București.

• IUCU, B., R. ,(2004), Formarea cadrelor didactice. Sisteme, politici, strategii, Editura Humanitas Educaţional, Bucureşti.

• TODORESCU L., L., (2009), Implementarea Procesului Bologna în România: Cercetare privind învăţământul universitar tehnic, teză de doctorat nepublicată, Universitatea din Bucureşti, conducător ştiinţific, prof. univ. dr.Romiță B. Iucu.

Webgrafie:

• Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România, 2009, Implementarea Procesului Bologna în România: Perspectiva Studenţilor, www.anosr.ro , consultat la 26.03.2014

• ARACIS, 2007, Ghidul pentru evaluarea externă a Departamentelor pentru Pregătirea Personalului Didactic, www.aracis.ro , consultat la 10.04.2014

• Comşa, M., Tufiş, D., C., Voicu, B., 2007, Sistemul universitar românesc. Opinii ale cadrelor didactice şi ale studenţilor, http://www.osf.ro , consultat la 15.04.2014

• Dimitropoulos, A., 2007, The Bologna process and teacher education structures in Europe: Creating a European Teacher Educational Area, http://entep.bildung.hessen.de , consultat la 23.04.2014

• Drăgulănescu, N., 2002, Standarde pentru evaluarea calităţii în învăţământul superior din România, http://www.calisro.ro , consultat la 8.05.2014

• www.dppd.uvt.ro , consultat la 8.05.2014

• www.edu.ro, consultat la 10.05.2014

• www.unibuc.ro , consultat la 13.05.2014

Preview document

Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 1
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 2
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 3
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 4
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 5
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 6
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 7
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 8
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 9
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 10
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 11
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 12
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 13
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 14
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 15
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 16
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 17
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 18
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 19
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 20
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 21
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 22
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 23
Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene - analiza comparativă - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Invatamant Romanesc versus Sisteme de Invatamant Europene - Analiza Comparativa.docx

Alții au mai descărcat și

Sistemul de învățământ românesc versus sisteme de învățământ europene

Introducere Educația este unul din ingredientele care pune societatea în mișcare, care îi oferă strălucire, frumusețe, moralitate, armonie, care o...

Asigurarea Calității în Învățământul Superior Românesc

Introducere Gradul de dezvoltare la care o societate a ajuns la un anumit moment este puternic influenţat de modul în care indivizii care compun...

Portofoliu de Evaluare Finală

PERSONALITATEA PROFESORULUI SI A ELEVULUI Formarea personalitatii elevilor nu se poate realiza decat prin educatori cu o temeinica pregatire...

Comunicarea Didactică

Argument Întregul proces de organizare şi desfăşurare a activităţii de instruire a elevilor este reglementat de profesor prin comunicare. Urmărind...

Metode Moderne de Predare

Capitolul 1. Metode tradiţionale versus metode moderne Ioan Cerghit afirma: ”Pedagogia modernă consideră că rutina excesivă, conservatorismul(…)...

Sistemul educațional în Marea Britanie

INTRODUCERE Starea de fapt din acest moment în oricare tara a lumii este cauzata de un factor ceva mai putin vizibil, un factor ce actioneaza de...

Modalități de intervenție a învățătorului în caz de situație de criză educatională

MOTTO: ,,Sarcina conducătorului este aceea de a fi din ce în ce mai eficient” ( P.F.Druker ) Motivarea subiectului În sistemul social de...

Un Cadru Didactic Democratic

MOTTO “Profesorul doar îţi deschide uşa; tu decizi dacă intri”( proverb chinezesc). 1 Stiluri de predare Pedagogia se particularizează, în...

Te-ar putea interesa și

Analiza comparativă între sistemul de învățământ românesc și sistemele de învățământ europene

Capitolul I - Sistemul de învăţământ. Concept şi componente Sistemul de învăţământ reprezintă un subsistem al sistemului social, acesta fiind...

Ai nevoie de altceva?