Sistemul de Management al Calitatii la Centrul Medical Minerva

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
Capitolul 1. Conceptul de Calitate - abordare generala 4
1.1. Calitatea - defininitii concept general 3
1.2. Sisteme de management al calitatii 6
1.3. Principii ale managementului calitatii 8
Capitolul 2.Calitatea in Serviciile Medicale 9
2.1.Aspecte ale calitatii serviciilor medicale 11
2.2.Caracteristicile serviciilor ..15
2.3.Standardizarea calitatii 16
Capitolul 3. Sistemul De Management Al Calitatii La Centrul Medical Minerva 18
3.1.Prezentarea generala a societatii 18 
3.2. Politica privind calitatea 20
3.3. Elementele Sistemului de Management al Calitatii 22
Capitolul 4.Concluzii 47
Bibliografie 48


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Calitatea ca si concept a fost abordata de-a lungul istoriei de catre specialisti in diferite domenii de specialitate.
In definirea conceptuala a acesteia exista inca pareri contradictorii. Ratiunea perceptiei diferentiate sau chiar diferite in zona nivelurilor de calitate rezida din varietatea multipla a beneficiarului acestuia respectiv clientul(in mod specific pacientul).Organizatiile sunt rezultatul mentinerii unei stari de echilibru in conditiile constrangerilor interne si externe pentru obtinerea profitului.
Realizarea calitatii presupune folosirea de standarde:standarde privind resursele procesul procedurile si cele legate de ingrijire si standardele de rezultat. Standardele traduc calitatea in termeni operationali. Ele stabilesc nivele minime de excelenta sau intervale de compatibilitate a performantei.
Sistemul de sanatate este un ansamblu de elemente si relatii care influenteaza starea de sanatate a indivizilor si comunitatii.
Sistemele de ingrijiri de sanatate reprezinta doar un subsistem al sistemului de sanatate si cuprinde subansamble utilizate in combinatii variabile pentru a produce ingrijiri si servicii care au drept scop imbunatatirea sau mentinerea starii de sanatate.
Nevoia ingrijiri de sanatate reprezinta diferenta dintre starea de sanatate prezenta si cea ideala dezirabila. Dupa constitutia Organizatiei Mondiale a Sanatatii "fiecare individ are dreptul la cea mai buna sanatate posibila".
Colaborarea intre Organizatia Mondiala a Sanatatii si alte organizatii a dus la realizarea unor concepte referitoare la calitatea serviciilor medicale. Acestea sunt folosite de statele membre pentru elaborarea strategiilor proprii de control si asigurarea a serviciilor medicale. Datorita valorilor sociale si a consumului de servicii de sanatate apare importanta asigurarii calitatii serviciilor medicale furnizate prin aplicarea principiilor ce stau la baza conceptului de management al calitatii in sanatate publica.
Capitolul 1. Terminologie. Definirea conceptului de calitate
1.1. Calitatea - defininitii concept general
Calitatea: este ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs / serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite.
Controlul calitatii: tehnicile si activitatile cu caracter operational utilizate pentru indeplinirea conditiilor de calitate.
Asigurarea calitatii: ansamblul de actiuni planificate pentru a da increderea corespunzatoare ca un produs sau un serviciu va satisface conditiile de calitate specificate.
Politica in domeniul calitatii: obiectivele orintarile generale ale unei organizatii in ceea ce priveste calitatea asa cum sunt ele exprimate official de catre conducerea societatii la nivelul cel mai inalt.
Conducerea calitatii: partea functiei generale de conducere care determina si implementeaza politica in domeniul calitatii.
Calitatea strategica presupune obtinerea unui avantaj in fata concurentilor prin oferirea in mod constant de produse si servicii care satisfac mai bine nevoile si preferintele legate de calitateale consumatorilor. Calitatea a devenit o necesitate impusa de concurenta deoarece numai companiile care ofera cea mai buna calitate vor suprevietui in viitor.Rezulta ca termenul de calitate are un inteles mai larg. El cuprinde o latura tehnica legata strict de caracteristicile si proprietatile produsului sau serviciului. Din acest punctde vedere un serviciu poate avea un nivel de calitate mai ridicat decat altul.
Calitatea unui produs sau a unui serviciu este principala caracteristica a produsului /serviciului care face ca acesta sa se vanda. Factorii care determina succesul vanzarii sunt multi si variati. Ei includ conditiile de piata natura produsului / serviciului imaginea create prin reclama particularitatile socio-culturale ale clientilor etc. Factorul major care asigura vandabilitatea unui produs/serviciu este insa calitatea lui asa cum a fost probata de catre clienti.Vanzarile repetate si sustinute pot fi obtinute numai pe baza produselor / serviciilor de calitate la un pret rezonabil. Interesul pentru o firma poate sa esueze -in anumite circumstante- in ciuda unor produse / servicii de calitate dar daca produsele / serviciile sunt de proasta calitate nici o firma nu se poate sustine pentru mult timp. O slaba calitate a produselor / serviciilor duce in mod inevitabil la cresterea cheltuielilor generale ale unei societati comerciale datorate in special urmatorilor factori:
o rebutarea produselor neconforme
o costuri cu manopera de refacere a produselor neconforme;
o pierdere de timp si bani pentru rezolvarea litigiilor cu clientii nemultumiti;
o penalizari datorate neindeplinirii cerintelor clientilor;
Analiza acestor costuri suplimentare datorate slabei calitati a serviciilor a dus laconcluzia ca ele pot ajunge la 15-20% din costurile totale ale fabricarii produsului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Management al Calitatii la Centrul Medical Minerva.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!