Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor

Licență
9.5/10 (4 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 78 în total
Cuvinte : 16669
Mărime: 10.99MB (arhivat)
Publicat de: Man C.
Puncte necesare: 15
FACULTATEA DE INGINERIE CATEDRA: Inginerie Mecanica SPECIALIZAREA: Ingineria transporturilor

Cuprins

  1. 1. PROPULSIA HIBRIDA A AUTOVEHICULELOR 2
  2. 1.1 CE ESTE UN SISTEM HIBRID? 2
  3. 1.2 ISTORIA AUTOVEHICULULUI HIBRID 5
  4. 1.3 PRODUCTIA DE VEHICULE HIBRIDE 6
  5. 1.4 MODELUL TOYOTA PRIUS 18
  6. 1.4.1 Descriere 18
  7. 1.4.2 Motor, transmisie, frane 20
  8. 1.4.3 Pricipiul de functionare 21
  9. 1.4.4 Sistemul de Control al Stabilitatii Vehiculului 22
  10. 1.4.5 Controlul Electric al Tractiunii 23
  11. 1.4.6 Siguranta pasiva 24
  12. 2. PROPULSIA HIBRIDA SOLUȚIE PENTRU REDUCEREA POLUĂRII 25
  13. 2.1 TRAFICUL RUTIER – SURSA DE POLUARE 26
  14. 2.2 REDUCEREA EMISIILOR DE GAZE PRIN INTERMEDIUL PROPULSIILOR HIBRIDE 30
  15. 2.2.1 Eficienta energiei 31
  16. 2.2.2 Emisiile 31
  17. 2.2.3 Flexibilitatea energiei 31
  18. 2.2.4 Conceptul Volvo V60 Plug-In Hybrid 32
  19. 2.3 STADIUL ACTUAL ŞI TENDINŢE 32
  20. 2.4 PROTECTIA MEDIULUI SI PERFORMANTELE DE PUTERE 34
  21. 3. STUDIUL TRANSMISIILOR HIBRIDE PENTRU AUTOTURISME 35
  22. 3.1 INTRODUCERE 35
  23. 3.2 UTILIZAREA SI CLASIFICAREA CONSTRUCTIILOR HIBRIDE 36
  24. 3.3 CONSTRUCŢIA ŞI FUNCŢIONAREA TRANSMISIILOR HIBRIDE 41
  25. 3.3.1 Sisteme hibride in serie 41
  26. 3.3.2 Sistemul hibrid paralel 42
  27. 3.3.3 Sistemul hibrid serie - paralel 44
  28. 3.3.4 Hibride cu putere asistata 45
  29. 3.3.5 Hibridele Slabe 46
  30. 3.3.6 Hibridele Plug-In 47
  31. 3.4 FUNCTIONAREA MOTORULUI CU ARDERE INTERNĂ ŞI MOTORUL ELECTRIC LA NIVELUL FIECĂRUI SISTEM 47
  32. 3.5 CARACTERISTICA SISTEMELOR HIBRIDE 48
  33. 3.6 CONFIGURAŢIA SISTEMULUI 49
  34. 3.6.1 Circuitul de inalta tensiune 51
  35. 3.6.2 Motorul electric 52
  36. 3.6.3 Generatorul 52
  37. 3.7 REGENERAREA PUTERII PIERDUTE PRIN FRANARE 53
  38. 3.8 TRANSMISIA HIBRIDA 54
  39. 3.8.1 Divizorul de putere 55
  40. 3.8.2 Acţiunile motorului si geneneratorului 56
  41. 3.9 TIPURI DE ENERGIE FOLOSITE PENTRU ALIMENTAREA AUTOVEHICULELOR HIBRIDE 58
  42. 3.9.1 Baterii 58
  43. 3.9.2 Bateria de supercondensatoare 59
  44. 3.9.3 Pilele de combustie 60
  45. 4. CALCULUL PRINCIPALILOR PARAMETRII PENTRU UN AUTOTURISM ECHIPAT CU O TRANSMISIE HIBRIDA 63
  46. 4.1 ADOPTAREA PRINCIPALELOR DIMENSIUNI ALE AUTOTURISMULUI 64
  47. 4.2 STABILIREA ŞI REPARTIZAREA GREUTĂŢII PE PUNŢI 65
  48. 4.3 ALEGEREA PNEULUI ŞI STABILIREA RAZEI DINAMICE 66
  49. 4.4 DETERMINAREA CARACTERISTICII EXTERNE A MOTORULUI 67
  50. 4.5 STABILIREA VITEZEI MAXIME 70
  51. 5. CONCLUZII 70
  52. 5.2 EFICACITATEA FOLOSIRII COMBUSTIBILULUI 71
  53. 5.2.1 Pornirea 71
  54. 5.2.2 Rularea la viteze mici si medii 71
  55. 5.2.3 Rularea 72
  56. 5.2.4 Rularea/ Reincarcare 72
  57. 5.2.5 Acceleratie maxima 73
  58. 5.2.6 Deceleratie/ Regenerarea energiei 73
  59. 5.2.7 Stationarea 74
  60. 5.3 ANALIZA COMPARATIVA 74
  61. 5.3.1 Avantajele mașinilor hibrid 74
  62. 5.3.2 Dezavantajele mașinilor hibrid 75
  63. CUPRINS 76
  64. BIBLIOGRAFIE 78

Extras din licență

1. PROPULSIA HIBRIDA A AUTOVEHICULELOR

1.1 Ce este un sistem hibrid?

Un sistem hibrid de autovehicul combină două surse de putere efectivă, cum ar fi un motor cu ardere internă şi un motor electric. Pentru a putea benenficia de puterea furnizată de cele două surse mai ales de modul în care cele două se compensează una pe cealaltă s-au dezvoltat trei tipuri de sisteme hibride, nici unul dintre aceste trei sisteme hibride nu necesită încărcare externa asemănătoare vehiculelor electrice. [14]

Fig 1.1: Vedere de ansamblu motor cu ardere interna şi motor electric

Un vehicul hibrid este un vehicul care foloseste doua sau mai multe surse distincte de putere pentru a fi antrenat. Termenul de vehicul hibrid este folosit cel mai comun pentru autovehiculele hibird – electrice care sunt antrenate de un motor cu ardere interna si de unul sau mai multe motoare electrice.

Un vehicul hibrid electric este un vehicul care combina un sistem de propulsie conventional cu un sistem de socare a energiei recuperabile pentru a obtine un randament mai bun, un consum de carburant mai scazut si un nivel de gaze evacuate redus.

Vehiculele hibride moderne de productie in masa prelungesc incarcarea din bateriile lor prin capturarea energiei kinetice, prin franarea regenerativa, iar unele vehicule folosesc motorul cu ardere interna pentru a creea electricitate prin antrenarea unui generator electric (de obicei chiar motorul electric folosit pentru propulsie) pentru a incarca bateriile sau pentru a antrena direct un motor electric care antreneaza vehiculul. Multe vehicule reduc gazele de emisie din timpul stationarii prin oprirea motorului cu ardere interna cand acesta functioneaza la relanti si repornirea lui cand este actionat ambreiajul (sistemul „start – stop”). De obicei motoarele cu combustie a vehiculelor hibride sunt mai mici decat cele de pe vehiculele conventionale dar in combinatie cu motoarele elctrice dau un randament mai bun.

Autovehiculele hibride au fost facute cunoscute publicului in anii 1990 prin modelele Honda Insight si Toyota Prius, si sunt vazute de multi producatori ca tehnologiile viitorului pe piata auto. Vanzarile globale de vehicule hibride fabricate de producatorii Toyota si Lexus au atins numarul de 1,7 milioane vehicule vandute in ianuarie 2009. Autovehiculele hibride sunt astazi prioritatea de top a tuturor comerciantilor de vehicule din America. [14]

1.2 Istoria autovehiculului hibrid

In 1901, Ferdinand Porsche a proiectat vehiculul hibrid numit „Mixte” (Fig. 1.2). Mixte a doborat numeroase recorduri de viteza, si a castigat raliul Excelberg in 1901, pilotata de Ferdinand Porsche. Mixte foloseste un motor cu aprindere prin scanteie care antreneaza un generator, care la randul sau antreneaza motoarele elctrice pozitionate in rotile vehicului. Avea si un mic pachet de baterii pentru sustinere. A atins o viteza de 50 km/h si o putere de 5.22 kW.

In 1905, H. Piper a aplicat pentru un patent US pentru vehicule hibride. [8]

In 1915, producatorul de vehicule electrice Woods Motor Vehicle a realizat vehicolul „Dual Power” , cu un MAI si un motor electric. La viteze mai mici de 25 km/h, vehicolul era antrenat numai de un motor electric actionat de pun pachet de baterii, iar la viteze de peste 25 km/h intra in functiune motorul cu ardere interna care propulsa vehiculul cu o viteza de pana la 55 km/h. Pana in 1918 au fost vandute aproximativ 600 de astfel de vehicule.

Fig. 1.2: Vehiculul „Mixte”

In 1931, Erich Gaichen a inventat un vehicul a carui caracteristici au fost folosite mai tarziu in proiectare de vehicule hibride. Bateriile vehiculului era incarcate de motorul electric cand masina cobora pante. Putere aditionala pentru incarcarea bateriilor era produsa de un cilindru cu aer comprimat care era reincarcat de pompe mici de aer activate de vibratiile sasiului si de frane.

Sistemul de franare regenerativa, conceptul cheie a majoritatea producatorilor de hibride, a fost dezvoltat de David Arthur in anii 1978 pe un Opel GT.

In 1989, Audi a produs primul vehicul hibrid prin vehiculul experimental Audi Duo. Acest vehicul avea un motor electric Siemens de 12,6 kW care actiona rotile din spate ale vehicolului. Un pachet de baterii Nichel-Cadmiu era amplasat in portbagaj pentru actionarea motorului electric. Rotile din fata erau actionate de un motor de 2300 cmc in 5 cilindrii care dezvolta o putere de 136 CP. Ideea era de a produce un vehicul care sa circule propulsat numai de motorul electric in interiorul oraselor, si de MAI in exteriorul acestora. Modul de operare putea fi ales de conducator. Doar 10 de astefel de vehicule au fost creeate, deoarece masina era mult ingreunata de sistemul electric. Vehiculele erau mult mai putin eficiente cand erau propulsate de motorul cu combustie decat modele standart Audi 100 echipate cu acelasi motor. [8]

Preview document

Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 1
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 2
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 3
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 4
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 5
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 6
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 7
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 8
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 9
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 10
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 11
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 12
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 13
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 14
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 15
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 16
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 17
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 18
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 19
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 20
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 21
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 22
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 23
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 24
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 25
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 26
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 27
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 28
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 29
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 30
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 31
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 32
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 33
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 34
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 35
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 36
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 37
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 38
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 39
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 40
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 41
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 42
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 43
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 44
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 45
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 46
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 47
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 48
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 49
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 50
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 51
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 52
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 53
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 54
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 55
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 56
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 57
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 58
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 59
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 60
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 61
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 62
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 63
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 64
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 65
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 66
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 67
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 68
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 69
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 70
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 71
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 72
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 73
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 74
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 75
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 76
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 77
Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor - Pagina 78

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Propulsie Hibrida al Autovehiculelor.doc

Alții au mai descărcat și

Utilizarea frânelor electromagnetice la vehiculele feroviare. prezentare, soluții constructive. calcule de frânare

1. Prezentarea lucrării Odată cu inventarea sistemului de circulaţie cu ghidare pe şină şi mai ales odată cu creşterea vitezei de circulaţie, o...

Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere

INTRODUCERE Nikolaus August Otto (1832-1891) este un inventator german care (pe baza principiului care îi poartă numele) a realizat primul motor...

Înființarea unui service auto

Rezumatul lucrării Creşterea continuă a parcului de autovehicule din România, reprezintă o oportunitate, în vederea construirii şi administrării...

Analiza accidentelor de circulație - Studiul impactului autovehicul - pieton

INTRODUCERE IN TEHNICA INVESTIGARII ACCIDENTELOR RUTIERE De mai bine de un secol automobilul împreună cu tot ceea ce este legat de el, a polarizat...

Sistem de poziționare global

Capitolul I Infrastructura sistemelor de transport Problematica transportului si a traficului rutier se pune in contextul modului in care...

Cântărirea automată a vehiculelor

I.Cantarirea automat a autovehiculelor in Australia Situatia generala Austroads Incorporated Austroads este asociaţia autorităţilor de...

Implementarea tehnologiilor moderne de verificare și întreținere tehnică a autovehiculelor

1.1Generalităţi privind construcţia şi amenajarea parcurilor Parcul Auto este teritoriul amenajat pentru păstrarea, întreţinerea şi reparaţia...

Automobile Ecologice

1. Automobilele ecologice 1.1. Automobile ecologice – scurta prezentare Omul a incercat dintotdeauna sa valorifice resursele naturale pentru a-si...

Te-ar putea interesa și

Emisiile Poluante ale Motoarelor cu Ardere Internă și Concepte Constructive Utilizate pentru Reducerea Acestor Emisii

I. INTRODUCERE 1. MOTIVAŢIA, OBIECTIVELE, IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA SITUAŢIEI PRIVIND EMISIILE POLUANTE ALE MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ...

Aplicarea Managementului Proiectelor pentru Îmbunătățirea Activității de Transport

1. Introducere Dezvoltarea economică deosebită a tuturor ţărilor europene - în a doua jumătate a secolului al XX-lea - precum şi inevitabila...

Pilă de combustie

REZUMAT O pilă de combustie este o pilă electrochimică care transformă energia chimică a unui combustibil (adesea hidrogen) și a unui agent de...

Studiul privind analiza și simularea automobilelor hibride

Introducere Creşterea economică, caracteristică civilizaţiei industriale se bazează pe resurse neregenerabile (petrol, cărbuni, gaze naturale). În...

Autovehiculul hibrid

Capitolul 1. Istoria autovehiculului hibrid Evoluţia autovehiculelor hibride între anii 1839 – 1900 Figura 1 – Evoluţia autovehiculelor hibride...

Sistemul de propulsie hibrid - variante constructive, avantaje și model de calcul

1. Constructia si functionarea transmisiilor hibride În prezent companiile de renume cum sunt Ford , Nissan , Toyota etc. , îsi directioneaza...

Calculul unui motor de tip OTTO

În prezent, numărul de autovehicule rutiere este din ce în ce mai mare, în mod special în mediul urban, iar cantitatea emisiilor de gaze, care pune...

Fizică și automobilul viitorului

1.Introducere Se stie ca resursele de combustibili fosili sunt limitate si neregenerabile si ca, în acest secol, ele se vor epuiza. Cu toate...

Ai nevoie de altceva?