Solutii de Aplicare a Stategiei JIT in Activitatea Dedistributie a SC Spains SRL

Extras din licenta Cum descarc?

1. Introducere
Managementul, nefiind o colectie de retete, de sabloane obligatoriu de aplicat, presupune capacitate de discernamant, pricepere si talent din partea managerilor pentru a folosi cele mai adecvate metode si procedee, in functie de imprejurarile concrete. Datorita acestui fapt, managementul este considerat deopotriva, o arta si o stiinta.
stiinta si arta deopotriva, managementul, constituie astazi unul dintre domeniile cele mai fascinante si cu o incarcatura intelectuala, emotionala si sociala dintre cele mai ridicate ale activitatii umane. Managementul ca stiinta preia tot ce este pozitiv de la managementul ca arta. Din aceasta armonie rezulta inevitabil managementul stiintific modern,care opereaza cu noile categorii de resurse, practic inepuizabile :informatie-cunoastere-creativitate. Managementul stiintific modern, prin complexitatea problematicii pe care este chemat sa o abordeze intruneste toate insusirile celei mai consistente "stiinte a actiunii umane". In prezent, complexitatea si diversitatea impresionanta a actiunii confera managementului statutul structural de stiinta multi si interdisciplinara. Managementul ca stiinta permite formularea celor mai potrivite raspunsuri la intrebarile executantilor: Ce anume sa faca? Cine sa execute? Unde si cu ce resurse? Cum sa execute? Cand si cu ce rezultate? Acestea sunt cele cinci exigente ale managementului stiintific. stiinta managementului nu exista de dragul stiintei ,ea trebuie aplicata, dar a aplica aceasta stiinta este o arta (maiestrie). Managementul este o stiinta ,pentru ca astazi nu pot fi exercitate procese de management, nu poate fi proiectata si intretinuta functionarea sistemelor de management si ale componentelor acestora, fara existenta unor principii, legitati, instrumente manageriale stiintifice. Managementul este o arta, pentru ca operationalizarea elementelor stiintifice nu este posibila fara punerea in miscare a unor calitati si aptitudini manageriale specifice: flerul, intuitia, talentul, capacitatea de a lupta in colectiv, abilitatea de a dirija oamenii, caracter, inteligenta s.a.m.d.
Imbinarea elementelor de natura stiintifica cu cele "artistice" trebuie realizata nuantat, in functie de pozitia ierarhica a managerului, de complexitatea, diversitatea si dificultatea problemelor cu care acesta se confrunta si pe care trebuie sa le rezolve, precum si valoarea personalului condus. Imbinarea optima a acestor factori, reprezinta un factor de baza al cresterii economice la nivel microeconomic si al sporirii eficientei la nivel de firma.
Contributia managementului nu se rezuma doar la latura economica, deosebit de importanta este si eficienta sociala, care se refera la aspectele necuantificabile direct, dar cu multiple consecinte asupra tuturor factorilor implicati in activitatile firmelor si in primul rand asupra factorului uman.
In prezent, managementul fundamentat pe conceptele, metodele, tehnicile puse la dispozitie de stiinta managementului, reprezinta un factor de baza al cresterii economice. Pentru economia romaneasca - aflata in plina tranzitie de la forma planificarii centralizate administrativ - birocratice la cea de piata, puternic descentralizata, in care orientarea si conducerea intregii activitati se face prin parghii economico-financiare - o problema deosebit de importanta care se impune a fi rezolvata, este remodelarea intreprinderilor prin reconceperea si totodata proiectarea in mod riguros, a unor sisteme de management functionale si eficace si, prin acestea, transformarea vechilor intreprinderi nerentabile si sustinute de stat in concurenti importanti pentru noii agenti ai pietei.
Restructurarea economiei romanesti in conditiile privatizarii si accesului capitalului strain, trecerea treptata spre o economie de piata, vor determina valorificarea crescanda a valentelor managementului, de sporire a eficientei economice. Fara un management riguros, societatile comerciale si regiile autonome romanesti nu vor fi in masura sa sesizeze dimensiunea si structura actuala si viitoare a cerintelor pietei, sa elaboreze si implementeze strategii si politici nationale, sa-si remodeleze sistemul de management pentru a manifesta dinamismul, creativitatea, flexibilitatea si functionalitatea, inerente economiei de piata.
De capacitatea managerilor de a se adapta noilor realitati, de a-si insusi atributele indispensabile de profesionalism, initiativa, perspicacitate si de a se dovedi capabili sa opereze eficace intr-un cadru economic si dinamic concurential, depind sansele economiei romanesti de a se inscrie pe traiectoria unei dezvoltari reale si accelerate, de a dobandi valente certe de vitalitate, modernitate si competitivitate.
Tabelul nr. 1
Managementul: Arta si stiinta
ARTA STIINTA
Bazarea pe calitati personale (intuitie, bun simt, imaginatie, capacitate de reactie, talent). Bazarea pe calitati personale si cunoasterea realitatii cu mijloace stiintifice.
Observarea experimentelor si acumularea experientei. Analiza proceselor, identificarea principiilor si legitatilor.
Folosirea in mod exclusiv a experientei (procesul este similar conducerii unui automobil privind numai oglinda retrovizoare). Corelarea experientei cu cercetarea prospectiva a evolutiei si impactului factorilor interni si externi.
Dezvoltarea problemelor dupa metoda "incercarilor si erorilor". Analiza complexa a actiunii diversilor factori de influenta.
Orientarea prioritara pe termen scurt. Orientarea prioritara pe termen lung.
Informatie limitata si unilaterala. Informatie completa si complexa.
Capacitate redusa de inovare si adaptare la schimbari. Orientare spre actiune, creativitate si adaptabilitate.
2.Aspecte teoretice
2.1 Managementul pe produs, Conceptul, metodologia si avantajele 
Managementul pe produs, semnifica o descentralizare a managementului productiei, asigurand o abordare specializata a gestiunii unui produs (grupe de produse omogene) pe parcursul intregului ciclu de realizare a acestui: cercetare, dezvoltare, productie, desfacere, rentabilitate, beneficii etc. Potrivit metodei managerul are menirea sa urmareasca produsul de la concepere pana la punerea acestuia la dispozitia cumparatorului.
Necesitatea unui management descentralizat pe grupe de produse este justificata atat din punct de vedere comercial (promovarea si optimizarea vanzarilor), cat si financiar (control direct al rentabilitatii produsului). Cu alte cuvinte managerul de produs, prin pozitia sa, are posibilitati de interventie oportuna si operativa pentru stimularea vanzarilor si ridicarea rentabilitatii, ceea ce devine un instrument de maximizare a profitului organizatiei. Eficienta activitatii managerului de produs este aplicata in functie de cresterea vanzarilor, gradul de patrundere pe piata, nivelul rentabilitatii produsului de care raspunde.
Conceperea sistemului managementului pe produs este un rezultat al accelerarii
innoirii produselor sub impactul revolutiei stiintifico-tehnice si a intensificarii
concurentei pe piata, al dependentei din ce in ce mai pronuntate a eficientei firmelor,
de capacitatea de a proiecta, a asimila, fabrica si comercializa produse cu anumite
caracteristici in perioade relativ reduse. Managementul pe produs este o solutie viabila a
armonizarii cererii cu oferta. Prima reactie de raspuns a organizatiilor contemporane la
dinamica pietei fiind cea de diversificare a fabricatiei, de modernizare a produselor existente
si accelerare a introducerii celor noi. In numeroase firme din tarile industrializate (SUA,
Anglia, Franta, Germania) s-a ajuns la concluzia ca la nivelurile superioare ale
managementului nu se mai pot cuprinde in coordonare toti factorii care asigura succesul pe
piata al ofertei lor. Din acest motiv, pentru a inviora politica dezvoltarii productiei si pentru a
mari forta de penetrare pe piata mondiala a produselor fabricate, multe firme au recurs la
descentralizarea structurii organizatorice de management a productiei prin instituirea functiei
de "manager de produs". In conceptia metodei, produsul inseamna "orice realizare pe care o
produce o intreprindere si o ofera pe piata". Printre aceste realizari mentionam:produs
industrial sau grupe de produse, bunuri de consum, prestari servicii etc. care nu au delimitare
si sunt rentabile in timp. Managementul pe produs, ca sistem de management de sine
statator, are o istorie de circa doua decenii, in domeniul caruia s-au conturat mai
multe variante de proiectare si implementarea a sa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Solutii de Aplicare a Stategiei JIT in Activitatea Dedistributie a SC Spains SRL.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!