Spiritualitatea Hotararilor Sinodului VII Ecumenic

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
I.CONCEPTUL DE SPIRITUALITATE 7
I.1 Definirea termenului de spiritualitate 7
I.2. Urcusul duhovnicesc 10
II. SPIRITUALITATEA ORTODOXA IN PRIMELE III SECOLE 27
II.1. Reprezentarea simbolica sau alegorica a domnului Iisus Hristos 
si a unor scene sfinte 27
II.2. Reprezentarile portretistice ale Mantuitorului Iisus Hristos si ale unor 
persoane din Vechiul Testament si Noul Testament 31
II.3. Primele icoane ale lui Iisus Hristos si ale Fecioarei Maria 32 
III.SPIRITUALITATEA ORTODOXA IN SECOLUL AL VIII- LEA 40
III.1. Sinodul al VII- lea Ecumenic 40
III.2. Canoanele sinodului ecumenic 46
IV.FUNDAMENTAREA DOGMATIC SI SCRIPTURISTICA A PICTARII SI 
CINSTIRII ICOANELOR 59
IV.1. Vechiul Testament si prefigurarea cinstirii icoanelor 59
IV.2. Legitimitatea cinstirii icoanelor in Noul Testament 60
IV.3. Argumentarii teologice pentru cinstirea sfintelor icoane 61
CONCLUZII 68
BIBLIOGRAFIE 71


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Se observa in perioada postmoderna o serioasa reintoarcere a preocuparilor spirituale, daca in veacul al XIX-lean si in buna parte din veacul al XX se ducea o lupta crancena, declarata, impotriva abordarii religioase a vietii, la inceputul mileniului al III-lea, preocuparile religioase au revenit in actualitate.
In spatele termenului de ,, spiritualitate" se ascund, din nefericire, o infinitate de conceptii diferite, uneori chiar contradictorii, multe dintre ele neavand de a face cu spiritualitatea crestina.
"Icoana este una dintre cele mai mari descoperiri ale secolului XX" , spune Uspenski. A fost redescoperita pe parcursul secolului nostru, secol care avea sa dezvaluie lumii orori nemaivazute pana atunci. Tocmai acum, in aceasta perioada icoana a aparut nu numai ca un suprem tezaur al artei omenesti, dar s-a redescoperit si ca fereastra deschisa spre vesnicie, ca un miracol al credintei si ca o ultima sageata aruncata de om in inima misterului divin, cum spune Paul Evdokimov.
"Nici pus estetica, nici pur spirituala, frumusetea icoanei e interioara si are izvorul in modelul ei. Aceasta frumusete scapa simplului estetician, caci descoperirea esentei profunde a icoanei trebuie sa primeasca Lumina, care este Dumnezeu insusi, ca sa perceapa cu privirea curatita de patimi, lumina taborica transfigurand materia" (M. Quenot).
"Icoana - reprezentand imaginea - alaturi de cuvant a constituit dintotdeauna una din formele fundamentale ale autoreprezentarii si comunicarii umane" Asemeni evreilor, crestinii au refuzat imaginile cu subiect religios in primele doua secole ale erei noastre.
"Datorita Revelatiei dumnezeiesti, precum si grijii patriarhilor si a profetilor Vechiul Testament, poporul iudeu era obisnuit cu spiritualitatea unui Dumnezeu invizibil, care nu are nevoie neaparat pentru a fi adorat, de forme concrete sau vizibile" 
"Cinstirea sfintelor icoane are un loc deosebit in istoria vietii crestine si a Bisericii. Ea nu este o inovatie a Noului Testament, fiind chipul si umbra celor ceresti si viitoare (Evrei 8, 5), dar in asa fel incat sa nu fie atinsa porunca a II-a din Decalog" 
Porunca a II-a a Decalogului interzice cu desavarsire cultul idolatric aduc zeilor pagani, "Sa nu-ti faci chip cioplit", spune aceasta porunca, "nici asemanarea vreunui lucru din cate sunt sus in cer, jos pe pamant, sau in apa, sub pamant. Sa nu te inchini lor, nici sa le slujesti" (Ies. XX, 4-5; Deut. V, 5-9).
Porunca a II-a din Decalog este amintita si de istoricul evreu Iosif Flaviu (95 d. Hr.) "Este contra Legii, spune el, de a avea in temple icoane sau tablouri, sau orice reprezentare de fiinte vii". Prevederile legicii iudaice referitoare la interzicerea cultului idolatric al zeilor sunt atestate si de isotricul roman Tacit (120 d. Hr.) "Iudeii nu pun nici un fel de statui pentru a lauda pe regii lor, nici pentru a onora pe cezari" 
Referitor la confuzia politeist-teocratica intre divinitate, imparat si imaginea imperiala, crestinii "devin martiri". Mentionez aici dialogul dintre legatul Bassus si Soldatul Dasius, martirizat la 20 noiembrie 304, in garnizoana danubiana Durostorum:
" Legatul Bassus a zis: Roaga-te imaginilor stapanilor nostri imparati, care ne asigura pacea, ne dau leafa si poarta de grija in fiecare zi cu iubire de oameni, de tot binele nostru.
Fericitul martir Dasius a zis: "eu ti-am spus si-ti spun ca sunt crestin si nu ma inchin imparatului panamtesc, ci Imparatului ceresc si primesc darul Lui, traiesc din harul Lui si ma imbogatesc din negraita Lui iubire de oameni".
Legatul Bassus a zis: "Roaga-te Dasius la sfintele imagini ale imparatilor nostri pe care le adora si la care se inchina chiar si neamurile barbare".
Fericitul martir Dasius a zis: "Eu marturisesc ca sunt crestin si nu ma supus nimanui altuia decat unuia curatului si vesnicului Dumnezeu, Tatal, Fiul si Duhul Sfant ".
Refuzand sa sacrifice idolilor si sa tamaieze imaginile imperiale, Dasius le rastoarna la pamant si este decapitat dupa ce "si-a intarit fruntea cu semnul Sfintei Cruci si al lui Hristos, cu a carui putere s-a luptat cu vitejie impotriva tiranului".


Fisiere in arhiva (1):

  • Spiritualitatea Hotararilor Sinodului VII Ecumenic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!