Stand Didactic pentru Monitorizarea Conditiei Masinilor Prina Analiza de Vibratii
- Nota 8
- 58 pagini
- Automatica
Cuprins licenta Cum descarc?
1. Introducere 8 1.1. Motivatie 9 1.2. Obiective 9 1.3. Structura lucrarii 9 1.4. Contributii 10 2. Standul didactic 11 2.1. Hardware 13 2.1.1. Accelerometre 13 2.1.2. Senzor optic 15 2.1.3. Convertizorul de frecventa 16 2.1.4. Motorul 18 2.1.5. Sistemul de achizitie al datelor 18 2.1.6. Rulmentii 18 2.2. Software 20 2.2.1. Aplicatie de monitorizare - ELEOS 20 3. Revizuirea procedurii de diagnoza 22 3.1. Despre defecte, modele si tehnici de analiza 22 3.2. Analiza de ordin 23 3.3. Predictia liniara 25 3.4. Deconvolutia de entropie minima 25 3.5. Kurtosis Spectral si Kurtograma 28 3.6. Analiza Anvelopei 30 3.6.1. Transformarea Hilbert 32 4. Rezultate 35 5. Concluzii 43 6. Directii de continuare 45 6.1. Detectia defectelor 45 6.2. Prognoza defectelor 46 6.3. Metode inteligente 47 Anexe 48 A. MED Filter 49 B. Activitati de laborator 55 Bibliografie 57
Extras din licenta Cum descarc?
1. Introducere Sa facem un exercitiu de imaginatie: va propuneti o excursie pe munte. Va pregatiti atent fiecare detaliu al traseului, va echipati corespunzator si aduceti toate proviziile necesare. Va aflati la baza muntelui. Calatoria decurge excelent, vremea de afara este splendida, iar cea din interior e chiar mai buna de atat. Foarte aproape de varf intalniti o portiune periculoasa, acoperita cu zapada, parcurgerea acesteia necesitand acceptarea unor riscuri vitale. Sau poate incepe ploaia, fiind nevoiti sa va catarati pe stanca umeda. Ati accepta acest risc ? Daca da, ati putea ramane cu o mana in gips timp de cateva luni, sau ati putea pierde orice sansa de a mai urca vreodata pe munte. Daca va intoarceti, veti ramane cu un gust amar pana la urmatoarea revenire. Se spune ca viata este o calatorie, nu o destinatie. Atunci de ce ramanem dezamagiti daca nu ajungem la destinatie ? In ce masura modul in care facem aceste alegeri determina transformarea calatoriei intr-o expeditie? Va provoc sa descoperiti raspunsul ascuns in aceasta lucrare. Actuala introducere Datorita dezvoltarii tehnicilor de prelucrare a semnalelor, in ultimii 15 ani mentenanta predictiva a devenit cea mai buna metoda de monitorizare a conditiei masinilor. Strategia este justificata de costurile reduse ale mentenantei aplicatiilor critice, in care defectarea masinariei in sine, impreuna cu o perioada neprevazuta de inactivitate, conduc la pierderi economice substantiale. Mentenanta predictiva se compune din trei etape, anume o Detectie o Diagnoza o Prognoza iar in aceasta lucrare ne vom concentra pe diagnoza, spectaculoasa prin prisma rezultatelor, utila pentru deprinderea unor competente in domeniul prelucrarii de semnal si totodata matura in ceea ce priveste cercetarile realizate pana in prezent. Prin diagnoza vom putea extrage informatia legata de natura si locatia unui defect din semnalul masurat, iar prognoza va oferi o estimare a timpului util ramas pana la inlocuirea rulmentului. O procedura consacrata in domeniul diagnozei este analiza anvelopei, sau anveloparea, fiind descrisa in capitolul 3, iar rezultatele acesteia fiind prezentate in capitolul 4. CAPITOLUL 1. INTRODUCERE 1.1. Motivatie Tema mi-a fost propusa la finalul stagiului de practica efectuat in 2012 la ASTI Automation, firma contribuind cu intreaga baza materiala: senzori, placa de achizitii si structura mecanica. Am remarcat atunci oportunitatea de a lucra intr-un domeniu diferit de cele studiate in facultate, specific ingineriei mecanice, neavand inca maturitatea automatizarilor industriale. Astfel, documentarea a fost realizata mai mult din articolele stiintifice decat din carti, cele din urma fiind la randul lor un mozaic al citarilor si referintelor. Totodata, lucrarea mai presupunea si cunostinte bune in domeniul prelucrarii de semnale, iar aceasta abordare practica facilita intelegerea uneltelor disponibile. Daca domnul profesor Dan Stefanoiu, ale carui explicatii m-au ajutat masiv sa continui atunci cand spectacolul parea incheiat, citeste aceste randuri, atunci i-as putea propune includerea unei abordari practice similare in cadrul cursului de Prelucrarea Semnalelor. Aproape fiecare capitol din cuprinsul cursului poate fi exemplificat printr-o lucrare de laborator in analiza de vibratii. Atingand si acest aspect, am fost atras si de posibilitatea realizarii unei aplicatii didactice pentru diagnoza defectelor, intrucat cine ii invata pe ceilalti mai intai se invata pe sine. 1.2. Obiective Obiectivul principal al lucrarii este reprezentat de diagnoza defectelor ce pot aparea in cazul rulmentilor. In aceasta lucrare este prezentata o metoda clasica, des utilizata in industrie datorita acuratetii rezultatelor. Lucrarea isi mai propune si realizarea unei aplicatii didactice implementate pe un stand demonstrativ, care sa permita ajustarea cat mai multor elemente ale metodei de analiza. Astfel, acest ansamblu ar putea fi utilizat cu succes pentru pregatirea studentilor si inginerilor in domeniul monitorizarii conditiei masinilor. 1.3. Structura lucrarii In primul capitol este realizata introducerea in domeniul monitorizarii conditiei masinilor; in plus, sunt prezentate obiectivele lucrarii si motivatia alegerii temei. Capitolul doi se ocupa de descrierea bazei materiale disponibile, anume standul didactic produs de firma ASTI, fiind prezentate componentele hardware si uneltele software utilizate. Capitolul trei pune la dispozitie baza teoretica a diagnozei defectelor rulmentilor. Este analizata metoda anveloparii, dar sunt schitati si pasii pentru pre-conditionarea semnalului. Capitolele patru si cinci reprezinta rezultatele si concluziile lucrarii, combinand cercetarea cu abordarea didactica. Ultimul capitol este destinat aspectelor netratate in cadrul tezei, fie din lipsa aprofundarilor din domeniu, in cazul detectiei si prognozei, fie din ratiuni de mentinere a lucrarii concise si compacte, in cazul metodelor inteligente de monitorizare. Aceste aspecte raman deschise in eventualitatea aprofundarii temei in cadrul unei teze de dizertatie sau doctorat. 1.4. CONTRIBUTII 1.4. Contributii Daca algoritmii si modelele din aceasta lucrare au fost urmarite aproape biblic din sursele citate, contributiile personale se reflecta pe urmatoarele niveluri: o Realizarea unei aplicatii software pentru diagnoza defectelor rulmentilor, compactand intr-o singura procedura o serie de algoritmi si tehnici pentru separarea componentelor din semnalul masurat si identificarea eventualelor defecte o Schitarea unui posibil indrumar de laborator, continand aplicatii didactice efectuate si descrise in capitolul destinat rezultatelor
Fisiere in arhiva (1):
- Stand Didactic pentru Monitorizarea Conditiei Masinilor Prina Analiza de Vibratii.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.