Stand pentru simularea mersului uman

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 112 în total
Cuvinte : 25716
Mărime: 16.88MB (arhivat)
Publicat de: Doru Filip Lungu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Capitolul 1 : ANATOMIA ŞI PATOLOGIA ARTICULAŢIEI DE ŞOLD 2
  2. 1.1. Generalităţi 2
  3. 1.2. Anatomia şi fiziopatologia femurului 2
  4. 1.3. Anatomia şi fiziopatologia bazinului 6
  5. 1.4. Evoluţia protezării articulaţiei de şold 11
  6. Bibliografie 20
  7. Capitolul 2. MODELAREA STATICĂ ŞI DINAMICĂ A ARTICULAŢIEI DE ŞOLD 22
  8. 2.1. Modelarea statică a articulaţiei de şold 22
  9. 2.2. Modele matematice (analitice) pentru determinarea tensiunilor din articulaţia de şold 29
  10. 2.2.1. Model bidimensional pentru determinarea tensiunilor capului femural 29
  11. 2.2.2. Determinarea tensiunilor din articulaţia de şold în timpul activităţilor de rutină 31
  12. 2.2.3. Model matematic pentru determinarea tensiunilor în articulaţia de şold după osteotomia Chiari 33
  13. 2.3. Modelarea dinamică a articulaţiei de şold 36
  14. Bibliografie 41
  15. Capitolul 3. ECHIPAMENTE PENTRU SIMULAREA ŞI TESTAREA PROTEZELOR TOTALE DE ŞOLD 44
  16. 3.1. Stand pentru testarea cupelor cotiloide STCC 44
  17. 3.2. Stand pentru testarea cupelor cotiloide SSMU 1 48
  18. 3.3. Concluzii 51
  19. Bibliografie 52
  20. Capitolul 4 CERCETARI EXPERIMENTALE PRIVIND CARACTERIZAREA LA UZURĂ A CUPLULUI DE MATERIALE UHMWPE/316L AUSTENITIC PRIN ÎNCERCĂRI TRIBOMETRICE 53
  21. 4.1. Stadiul actual al cercetărilor privind caracterizarea la uzură a cuplurilor de materiale utilizate la confecţionare protezelor de şold 53
  22. 4.2. Caracterizarea la uzură a cuplului de materiale UHMWPE/316L austenitic cu tribometrul ştift pe disc 55
  23. 4.3. Tribometrul de testare la uzură Tribometru Universal UMT-2 57
  24. 4.4. Parametrii testelor de uzură 58
  25. 4.5. Rezultate experimentale 59
  26. 4.5.1. Studiul variaţiei coeficientului de frecare (COF) 59
  27. 4.5.2. Studiul uzurii 62
  28. 4.5.2.1. Evaluarea stării suprafeţelor 62
  29. 4.5.2.2. Intensitatea de uzură 66
  30. 4.5.3. Concluzii 68
  31. Bibliografie 69
  32. CAPITOLUL 5. MANAGEMENT ŞI EFICIENŢĂ ECONOMICĂ 70
  33. 5.1 Prezentarea temei şi fişa tehnologică desfăşurată a reperului CORP 70
  34. 5.2. Determinarea ciclurilor de reparaţii ale maşinilor unelte 77
  35. 5.3. Determinarea fondurilor de timp de funcţionare şi a normelor de timp pe tipuri de maşini unelte 81
  36. 5.3.1. Calculul normei tehnice de timp 83
  37. 5.4. Determinarea productivităţii anuale pe tipuri de maşini unelte 97
  38. 5.5. Determinarea tipului de producţie. Metoda indicilor de constanţă 98
  39. 5.6. Amplasarea locurilor de muncă a maşinilor şi utilajelor 100
  40. 5.7. Dimensionarea suprafeţelor 102
  41. 5.8. Costul tehnologic. Costul de producţie. 105
  42. Bibliografie 112

Extras din licență

Capitolul 1 : ANATOMIA ŞI PATOLOGIA ARTICULAŢIEI DE ŞOLD

1.1. Generalităţi

Articulaţiile umane reprezintă un exemplu particular de articulaţii naturale, articulaţii caracterizate printr-o rată de uzură şi forţe de frecare extrem de mici datorită unei lubrificaţii foarte eficiente. Deşi, în mod normal, articulaţiile naturale pot suporta încărcări de câteva ori mai mari decât cele la care sunt supuse în mod obişnuit, din diverse motive (îmbătrânire, afecţiuni articulare, accidente) acestea îşi pot pierde capacitatea de autolubrifiere, generând dureri foarte mari care fac mişcarea aproape imposibilă.

Artroplastia totală de şold reprezintă o metodă eficace de tratament pentru pacienţii cu afecţiuni articulare de şold. Această operaţie asigură succesul pe termen lung, eliminarea durerilor specifice artrozelor, şi reabilitarea funcţiilor articulaţiei pentru majoritatea pacienţilor. Indicaţiile acestei metode de tratament includ majoritatea cazurilor de durere cronică şi pierdere a funcţiilor şoldului: artroză, artrită reumatoidă, osteonecroză, artroză post-traumă, spondilită anchilozantă, alte forme de poliartrită, anumite tumori osoase de natură benignă sau malignă, şi anumite tipuri de fracturi de şold.

1.2. Anatomia şi fiziopatologia femurului

Femurul, cel mai lung şi mai puternic os al corpului uman este inconjurat de muşchi puternici, care se inserează pe mare parte din suprafaţa lui, formează singur scheletul coapsei. Extremitatea superioară a femurului se articulează cu cavitatea acetabulară a coxalului formând articulaţia coxofemurală iar extremitatea sa inferioară intră în componenţa articulaţei genunchiului.

Din punct de vedere anatomic, femurul are două extremităţi şi un corp (diafiză). Extremitatea superioară este aleatuită dintr-un cap sferic, un gât (col) şi două proeminenţe destinate inserţiilor musculare, trohanterul mare şi mic (fig. 1.1.).

Extremitatea inferioară este alcatuită din doi condili, care sunt despărtiţi posterior printr-un şanţ adânc fossa intercondylaris, iar anterior se delimitează o trohlee pentru articulaţia cu rotula [1].

Diafiza este usor curbată posterior şi are o formă prismatică triunghiulară prezentând trei feţe şi trei muchii. Faţa anterioară este acoperită de muşchiul vastul intermediar, faţa externă dă inserţie muschiului vast intermediar, iar faţa mediană este acoperită de vastul intern. Din cele trei muchii numai cea posterioară este pronunţată. Ea poartă numele de linia aspră. Este groasă, rugoasă, largă şi dă inserţie pe marginea ei internă vastului intern, pe marginea ei externă vastului extern, iar în porţiunea mijlocie muschilor aductori şi bicepsului. Spre extremitatea sa superioară, linia aspră se trifurcă, fiecare din ramuri dând inserţiile unor muschi – ramura externă fesierului mare, ramura mijlocie pectineului, iar ramura internă vastului intern [1, 3, 7, 128].

Structura femurului este diferită la nivelul extremităţilor şi a corpului (diafizei). Cele două extremităţi, superioară şi inferioară, prezintă o porţiune articulară acoperită de cartilaj hialin, sunt înconjurate de o compactă subţire şi prezintă în interior travee de os spongios, dispuse pe traiectoriile tensiunilor principale.

Fig. 1.2. Structura osoasă a articulaţie şoldului: 1 - ilium;

2 - acetabulum; 3 - marele trohanter;

4 - micul trohanter;

5 - ischium; 6 - femur.

Fig. 1.1. Reprezentarea schematică a scheletului membrului inferior

Diafiza este alcatuită dintr-un cilindru gol la interior (cavitatea medulară), ai cărui pereţi sunt constituiţi din ţesut osos compact, de o mare rezistenţă, atingând (4÷5) mm grosime – sau chiar (9÷10) mm la nivelul liniei aspre.

Articulaţia dintre capul femural şi fosa acetabulară a pelvisului (fig. 1.2) formează o articulaţie diarthrodială. Stabilitatea articulaţiei şoldului este generată de sistemul rigid bilă-cavitate, de ligamentele şi de muşchii mari şi puternici ce o înconjoară. Capul femurului se potriveşte perfect în cavitatea fosei acetabulare. Ligamentele articulaţiei şoldului, suportă şi ţin capul femurului în fosa acetabulară lăsând posibilitatea de mişcare.

Construcţia mecanică a articulaţiei şoldului este foarte stabilă şi are o mare mobilitate,

permiţând o largă categorie de mişcări.

Mişcările femurului în jurul articulaţiei şoldului includ: flexia şi extensia, rotaţia interioară şi exterioară. Aceste mişcări sunt limitate de ligamente, muşchi şi/sau de structura osoasă a şoldului. Pelvisul este format din ilium, ischium, oasele pubisului şi sacrum. Poziţia sa îl face relativ puţin stabil. Mişcările acestuia sunt cauzate de muşchii trunchiului şi ai şoldului.

Plecând de la acţiunile lor primare, muşchii articulaţiei şoldului pot fi împărţiţi în câteva grupe (fig. 1.3). Configuraţia muşchilor la un moment dat determină forţele dezvoltate de aceştia la momentul respectiv. Fiecare muşchi dezvoltă o forţă care depinde de secţiunea, lungimea şi masa sa, expresiasa analitică fiind amendată de valorile extreme ale lungimii şi secţiunii transversale [1, 2, 14].

În diferite poziţii ale membrului inferior forţele dezvoltate de muşchi sunt evident diferite,depinzând de configuraţiile muşchilor care asigură realizarea poziţiilor respective. Acesta este motivul pentru care, din punct de vedere static, analiza comportării membrului inferior este mai simplă. Într-o astfel de analiză se studiază configuraţii, în care se cunosc exact: morfologia muşchilor, poziţiile punctelor de inserare pe structura osoasă, direcţiile fibrelor [1, 20]. Aceasta se traduce prin cunoaşterea mărimii, direcţiei şi originii forţei dezvoltate de un anumit muşchi. Problema dificilă apare în studiul dinamic, când diferiţii muşchi îşi modifică tot timpul configuraţia, sistemul de forţe dezvoltate fiind variabil aleator în timpul mişcării executate.

Bibliografie

[1] C. Picos, O. Pruteanu, C. Bohosievici – “Proiectarea tehnologiilor de prelucrare mecanica prin aschiere”. Manual de proiectare. vol I

[2] Vlase, A., Sturzu, A., Mihail, A., Bercea, I., “Regimuri de aşchiere, adaosuri de prelucrare şi norme tehnice de timp” Vol. I, E.T. Bucuresti 1985.

[3] Vlase, A., Sturzu, A., Mihail, A., Bercea, I., “Regimuri de aşchiere, adaosuri de prelucrare şi norme tehnice de timp” Vol. II, E.T. Bucureşti 1985.

[4] Epureanu. Al., Pruteanu. Gavrilaş. Oct., “Tehnologia Construcţiei de Maşini”, EDP Bucureşti, 1983.

[5] Târu, E., Căpăţana, N., “Proiectarea sculelor aşchietoare , Îndrumar”, Galaţi, 1982.

[6] Secară, Gh., “Proiectarea sculelor aşchietoare ”.

[7] Drugescu, E., “Tratamente termice” , Galaţi, 1978.

[8] Buzdugan. Gh. “Rezistenta materialelor” E.T. Bucureşti, 1980.

Preview document

Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 1
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 2
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 3
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 4
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 5
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 6
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 7
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 8
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 9
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 10
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 11
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 12
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 13
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 14
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 15
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 16
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 17
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 18
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 19
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 20
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 21
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 22
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 23
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 24
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 25
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 26
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 27
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 28
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 29
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 30
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 31
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 32
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 33
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 34
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 35
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 36
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 37
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 38
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 39
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 40
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 41
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 42
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 43
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 44
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 45
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 46
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 47
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 48
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 49
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 50
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 51
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 52
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 53
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 54
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 55
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 56
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 57
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 58
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 59
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 60
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 61
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 62
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 63
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 64
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 65
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 66
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 67
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 68
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 69
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 70
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 71
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 72
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 73
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 74
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 75
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 76
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 77
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 78
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 79
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 80
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 81
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 82
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 83
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 84
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 85
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 86
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 87
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 88
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 89
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 90
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 91
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 92
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 93
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 94
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 95
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 96
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 97
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 98
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 99
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 100
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 101
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 102
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 103
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 104
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 105
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 106
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 107
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 108
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 109
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 110
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 111
Stand pentru simularea mersului uman - Pagina 112

Conținut arhivă zip

  • Stand pentru Simularea Mersului Uman.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Tribologie

PREFAŢĂ Cursul de lecţii „Tribologie şi fiabilitate” se adresează studenţilor Facultăţii de Mecanizare şi Automatizare a Agriculturii, învăţământ...

Ai nevoie de altceva?