Standardele ISO 9000 Aplicate la Regia Autonoma de Termoficare Craiova

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Standardele seriei ISO 9000:2000 5
1.1 Prezentare generala 5
1.2 Importanta standardelor ISO 9000 7
1.3 Standardul ISO 9000:2005 9
1.4 Standardul ISO 9001 10
1.5 Standardul ISO 9004:2000 12
1.6 Standardul ISO 19011:2002 13
1.7 Avantajele si costurile certificarii ISO 9000 14
Capitolul II. Aplicarea standardelor ISO 9000 la R.A Termoficare Craiova 17
2.1 Caracterizarea generala a intreprinderii 17
2.2 Procedura operationala "Controlul inregistrarilor" 18
2.3 Procedura operationala "Controlul documentelor" 21
2.4 Procedura operationala ,,Productie si furnizare de servicii" 25
2.5 Procedura operationala "Procese referitoare la relatia cu clientul" 35
2.6 Procedura operationala "Urmarirea satisfactiei clientului" 39
Concluzii 41
Bibliografie 44


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In ultimul timp se constata o tendinta de expansiune si monopolizare a comertului international, care se va amplifica o data cu liberalizarea economica a fostelor tari socialiste si cu reducerea barierelor comerciale. Aprovizionarea marilor producatori din S.U.A. si Europa cu componente si subansambluri se va baza tot mai mult pe tarile mai putin dezvoltate, dar acceptarea unor furnizori va depinde de respectarea standardelor internationale ale calitatii. De aceea, sistemul calitatii certificate in conformitate cu ISO 9000 a devenit o necesitate inevitabila pentru intrarea si sustinerea afacerilor pe piata externa.
Sistemul calitatii definit in seria de standarde ISO 9000 a fost dezvoltat ca raspuns la extinderea tot mai ampla a pietei si a fost unanim acceptat. Indemnati de activitatile de certificare, membrii statelor din comunitatea europeana l-au adoptat. Pentru tarile plasate in afara acestei comunitati certificarea sistemului calitatii reprezinta un pasaport pentru intrarea pe piata mondiala.
Companiile se confrunta cu noi provocari datorita situatiei economice mai dinamice. In perioade scurte de timp apar si dispar piete iar clientii au asteptari tot mai mari de la produsele si serviciile livrate. Ca raspuns la acestea, multe sectoare industriale, mai ales industria automobilelor, au decis sa implementeze instrumente de management al calitatii ce sunt in general acceptate, ceea ce a dus in final la stabilirea unor sisteme de management al calitatii (SMC) dupa exemplul standardelor ISO, VDA sau QS.
Un avantaj nebanuit al unei astfel de proceduri nu este doar functia de sprijin pentru modul sistematic de gestionare a aspectelor ce tin de calitate in cadrul propriilor organizatii, dar si cunoasterea faptului ca un producator care indeplineste criteriile unui astfel de SMC acceptat - adica faptul ca organizatia care este atestata ca avand acest standard - reprezinta garantia unor produse si servicii de inalta calitate. Procesul de selectare a furnizorilor a fost foarte mult sprijinit de noile activitati de atestare iar in unele zone au devenit un criteriu minim al acestuia.
In special marile companii au inceput sa fie certificate la standardele ISO 9000 in timp ce, din ce in ce mai multe intreprinderi mici si mijlocii au decis sa aleaga aceasta modalitate in ultimii ani.
Drept urmare o multime de companii solicita de la furnizorii si subcontractorii lor certificarea ISO 9000 si aplicarea proceselor calitatii, in timp ce in anumite sectoare certificarea este impusa prin legislatia nationala. Mai mult decat atat, clientii devin participanti activi in a solicita produse si producatori certificati.
Orice achizitie inseamna un avans de incredere oferit furnizorului. Cumparatorul asteapta un produs impecabil care sa indeplineasca ireprosabil si neconditionat functiile prescrise pe o perioada determinata. El nu poate fi insa sigur de toate acestea in momentul achizitionarii. 
Produsele devin tot mai complexe, iar simpla lor examinare nu mai este suficienta. Efortul de verificare este tot mai mare, verificarile trebuie lasate in seama unor specialisti bine platiti, care nu sunt intotdeauna usor de gasit. Mijloacele de control devin tot mai sofisticate si necesita investitii mari, iar o confirmare a capacitatii practice nu poate fi testata pe loc.
Astfel, avand in vedere ca nici calitatea si, mai ales, nici fiabilitatea nu pot fi verificate suficient in momentul cumpararii, furnizorul produsului va fi cel care trebuie sa ia masuri de asigurare a calitatii de la faza de proiect, pana la planificare si productie. Aceste masuri complexe de asigurare a calitatii, care nu se pot epuiza intr-un set de verificari ale furnizorului, sunt reprezentate printr-un sistem de management al calitatii.
Capitolul I
STANDARDELE SERIEI ISO 9000: 2000
Potrivit Organizatiei Internationale de Standardizare familia de standarde 1SO 9000 a fost elaborata pentru a ajuta organizatiile de orice tip sau marime, sa implementeze si sa conduca eficace sistemele de management al calitatii.
IS0 9000 descrie principiile fundamentale ale sistemelor de management al calitatii si specifica terminologia pentru astfel de sisteme;
IS0 9001 specifica cerinte pentru un sistem de management al calitatii atunci cand o organizatie are nevoie sa-si demonstreze, abilitatea de a furniza produse/servicii care indeplinesc cerintele clientului si ale reglementarilor aplicabile si urmareste sa creasca satisfactia clientului;
IS0 9004 furnizeaza linii directoare care iau in considerare atat eficacitatea, cat si sistemul de management al calitatii. Scopul acestui standard este imbunatatirea performantei organizatiei si satisfactiei clientilor precum si a altor parti interesate;
IS0 19011 furnizeaza indrumari referitoare la auditarea sistemelor de management al calitatii si al mediului. Impreuna acestea formeaza un ansamblu coerent de standarde pentru sistemul de management al calitatii care faciliteaza intelegerea mutuala in comertul national si international.
1.1 Prezentare generala
In anul 1980, GATT (in prezent Organizatia Mondiala a Comertului) a adoptat ,,Acordul privind barierele tehnice in comert", denumit si "Codul standardelor" care recomanda, pentru prima data ca sistemele nationale de certificare sa se bazeze pe standarde internationale, favorizand astfel comertu1la nivel regional si international.
Luand in considerare aceasta recomandare, Comitetul Tehnic al Organizatiei Internationale de Standardizare ISO/TC 176 "Managementul calitatii si asigurarea calitatii" elaboreaza standardele calitatii din familia ISO 9000 referitoare la principii, etape de implementare a sistemului de management al calitatii si responsabilitati etc.
Aceste standarde au fost publicate pentru prima data in 1987. In acelasi an au fost preluate ca standarde europene (EN ISO 9000) si intr-o perioada relativ scurta, au fost adoptate ca standarde nationale in circa 100 de tari.
In 1994 standardele au suferit o serie de schimbari in vederea actualizarii lor fata de modificarile survenite pe plan tehnologic si in terminologie. Au fost incluse astfel patru noi directii: imbunatatirea calitatii, dedicarea conducerii, analiza proceselor operationale cu sublinierea legaturilor interdepartamentale si satisfactia clientilor.
Editia a 3-a a familiei de standarde ISO 9000 a fost publicata in anul 2000. Aceasta editie este simplificata fata de editia precedenta, nu mai contine standarde referitoare la asigurarea calitatii si nici la sisteme de asigurare a calitatii ci doar standarde referitoare la Sistemul de Management al Calitatii (SMC).
Ansamblul standardelor din seria ISO 9000:2000 formeaza o baza pentru imbunatatirea continua a calitatii, deci pentru excelenta in afaceri.
Familia de standarde IS0 9000:2000 (Fig. 1) a fost elaborata pentru a ajuta organizatiile, indiferent de tip, marime si de produsul furnizat, sa proiecteze, sa implementeze si sa conduca eficace sistemele de management al calitatii .
Datorita faptului ca organizatiile europene care se ocupa cu standardizarea CEN (Comitetul European de Standardizare) si CENELEC (Comitetul European de Standardizare in Electrotehnica) au ridicat seria de standarde ISO la rang de standarde europene sub denumirea EN, ele au devenit obligatorii pentru tarile membre ale UE si sunt recomandate cu insistenta si celorlalte tari din Europa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Standardele ISO 9000 Aplicate la Regia Autonoma de Termoficare Craiova.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!