Statutul Epistemologic al Pedagogiei ca Stiinta

Cuprins licenta Cum descarc?

LUCRARE DE DIPLOMA 1
CAP.I COMPLEXITATEA SI UNITATEA PEDAGOGIEI: 4
1.1. EDUCATIA: PRETEXTE, CONTEXTE, INTERPRETARI: 4
1.2.TEORIA EDUCATIEI CA TEORIE STIINTIFICA (TEORII, LEGI, PRINCIPII) 9
1.2.TEORIA EDUCATIEI CA TEORIE STIINTIFICA (TEORII, LEGI.PRINCIPII) ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
1.3. PROBLEMA UNITATII PEDAGOGIEI CONTEMPORANE CA STIINTA: 10
1.3.1. Pedagogia clasica si obiectul ei de studiu: 10
1.3.2. Pedagogia noua sau stiintifica si caracteristicile ei: 10
1.4. PROBLEMA UNITATII PEDAGOGIEI CA STIINTA IN LITERATURA DE SPECIALITATE 10
1.5. STRUCTURA EDUCATIEI: 10
1.5.1. Agentii educatiei si relatia dintre ei: 10
1.5.2. Obiectul actiunii educative: 10
1.5.3. Scopurile educatiei: 10
1.5.4. Conditiile actiunii educative: 10
CONCLUZII: 10
CAP. II. DE LA PEDAGOGIE LA STIINTELE EDUCATIEI 10
2.1. PEDAGOGIA INTRE PREJUDECATI SI INTENTII 10
2.2.TABLOUL GENERAL AL STIINTELOR EDUCATIEI: 10
STIINTA EDUCATIEI 10
2.3.DIMENSIUNEA IDEOLOGICA A STIINTEI DESPRE EDUCATIE: 10
2.4. EXIGENTE AXIOLOGIGE EPISTEMOLOGICE SI PRAXEOLOGICE ALE TEORIEI PEDAGOGICE: 64
CONCLUZIE: 10


Extras din licenta Cum descarc?

 Scopul educatiei nu este de a forma copilul pentru o functie anumita sau de a-l modela dupa un conformismoarecare, ci de a-l maturiza si de a-l inarma (cateodata de a-l dezarma) cat mai bine posibil pentru descoperireaacelei vocatii, care reprezinta insasi fiinta sa si centrul de unire a tuturor responsabilitatilor sale de om
E.MOUNIER
Referindu-se la omul suficient siesi si umanismului, Platon spunea ca  Nu este nimic mai dumnezeiesc decat educatia: prin educatie omul ajunge cu adevarat om.
Cap.I COMPLEXITATEA SI UNITATEA PEDAGOGIEI:
1.1. Educatia: pretexte, contexte, interpretari:
Incercarire teoretice asupra conceptului de educatie sunt dintre cele mai numeroase, iar diversitatea optiunilor interpretative este un semn al dificultatilor cu care se confrunta cognitia umana atunci cand intentioneaza sa acopere sub juristictia aceleeasi explicatii multitudinea de manifestari cu rezonanta educativa in care omul este actor si spectator, deopotriva. Apetenta domeniului este un semnal fericit ca omul nu si-a abandonat conditia esentiala sub care fiinteaza, aceea de a fi cugetator, iar cautarea identitatii de sine ii este o preocupare originala.
Pentru vechii greci, educatia ca dezvoltare armonica a spiritului si corpului, urmarea realizarea virtutii, echilibru dinamic intre exces si lipsa si era mai mult un act initiate in preajma marilor spirite pentru a deveni buni cetateni.
Exemplul socratic  simptomatic pentru mentalitatea greaca din secolul lui Pericle  este clasic in intelegerea jocului paideic in polisul grec. La Platon educatia constituie un fundament necesar pentru orice organizare sociala, asa cum rezulta si din proiectul sau schitat in Republica si ea tine de continuitate ( o generatie trebuie sa se ocupe de formarea celui care il urmeaza), dar si de individ (in sensul actului paideic socratic). Idealul formarii omului in spiritul fericirii si virtuatii este prevazut intr-un mod mult mai direct la Aristotel. Intrucat scopul actului uman este fericirea, Stagiritului se intreaba  si aici suntem in miezul problemei care ne preocupa  daca e posibil ca fericirea sa fie obtinuta prin invatatura, deprindere sau printr-un exercitiu oarecare, sau, daca nu cumva isi are originea in interventia divinitatii, ori de-a dreptul in intamplare.
In epoca moderna, conceptul de educatie a atras atentia  lumea era intr-o noua etapa de prefaceri spirituale  si un Inumanul Kant nu s-a sfiit sa considere ca ideal al educatiei, faimosul sau imperativ categoric: Actioneaza astfel incat maxima vointei tale sa fie o lege de conduita universala! Conceptia lui Kant asupra educatiei se regaseste in spiritul celor trei Critici, ele investigand dimensiunea personalitatii: dimensiunea cognitiva ( in Critica ratiunii pure), dimensiunea morala (in Critica ratiunii practice) si dimensiunea estetica (in Critica puterii de judecare).
Pentru Comenius cele trei parti (Cultura, moralitatea si religiozitatea) constituie intreaga fiinta a omului si educatia se adreseaza omului deopotriva prin fiecare dintre ele si prin integritatea lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Statutul Epistemologic al Pedagogiei ca Stiinta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!