Stilul publicitar actual

Extras din licenta Cum descarc?

Argument
Vrem sa stim mai mult decat voiau sa cunoasca parintii si bunicii nostri, sa fim tot timpul informati si la curent cu ce se mai poarta, cine cu cine se casatoreste sau cine de cine se desparte. Revistele de specialitate, cele adresate publicului feminin sau masculin, stiintifice, de programe si alte tipuri de reviste au evoluat foarte mult ca si continut, dar si in ceea ce piveste numarul de consumatori.
De mica am vrut sa stiu de unde ,,fura" femeile secretele care le faceau sa arate ca niste modele, sa se coafeze si sa se machieze corespunzator, iar apoi, cand am mai crescut am vrut sa stiu ce tipuri de subiecte citesc barbatii. Plecand de la aceste curiozitati mi-am ales subiectul temei mele de licenta: Publicatiile pentru femei si barbati in Romania de unde am analizat continutul acestora, publicul caruia i se adreseaza fiecare revista, scopurile urmarite. Intrucat subiectul ales este unul vast, iar numarul revistelor fiind mare, am ales cate doua reviste din fiecare gen: The One si Tabu, reviste destinate sexului frumos, FHM si Men's Health, publicatii adresate sexului puternic.
In primul capitol am abordat evolutia revistelor, modalitatea in care ia nastere o revista, tipologia, procesul publicitar, infuenta publicitatii, relatia cuvant-imagine, reclamele, ordonarea revistelor si componentele unei reviste.
Capitolul doi cuprinde o abordare psihologica a problemei investigate. Am descris doua din perioadele prin care trece omul de-a lungul vietii perioada tineretii si varsta adulta. Apoi, am evidentiat diferentele dintre femei si barbati.
In capitolul trei voi avea in vedere analiza de continut a fiecarui tip de publicatie, o comparatie intre publicatiile pentru barbati si cele pentru femei. Am aplicat un chestionar atat in randul persoanelor de sex feminin cat si masculin, pe care l-am prelucrat si am analizat continutul acestora. De asemenea, in acest capitol am reprezentat grafic tirajul brut al fiecarei reviste, tarifele de publicitate si monografiile acestora.
Concluziile vor reprezenta consideratiile la care am ajuns in urma acestui studiu.
Capitolul I
1.1. Evolutia revistelor 
Majoritatea reporterilor de ziar considera revistele o lume aparte, o traba diferita de a lor. Dincolo de asemanarea evidenta, bazata pe faptul ca atat ziarele, cat si revistele sunt facute din pagini cu poze si scris, intre cele doua tipuri de publicatii exista legaturi din ce in ce mai stranse. 
Originea revistelor se afla in secolul al XIX-lea; conform unei teorii, acestea au aparut in orase, unde cererea pentru un ,,eveniment" vizual era mai mare. 
Revistele sunt rezultatul imbinarii dintre productia de carte, jurnalism, ilustratii si fotografii. 
Conform DEX-ului, revista este o publicatie periodica care trateaza probleme dintr-o anumita specialitate sau din domenii variate; magazin.
In mod conventional se considera ca industria revistelor se imparte in revistele de consum, revistele bussines-to-bussines (B2B) sau revistele comerciale si revistele pentru clienti. ,,Revistele de consum" cuprind, in mare, toate tipurile de reviste care pot fi vazute in chioscurile de ziare. Revistele B2B sunt, de fapt, reviste comerciale pentru profesionistii dintr-un anumit domeniu. 
Potrivit opiniei lui Richard Keeble, in cartea sa Presa scrisa. O introducere critica, sectorul revistelor de consum este divizat in multe subgrupe: ghiduri TV, reviste de sport, evenimente si stiri, muzica, masini si reviste pentru femei.
Fiecare revista are un caracter exclusiv. Daca ziarele sunt produse pentru un public larg, iar cartile, mai degraba pentru un numar redus de cititori, revistele se adreseaza unui anumit public. Interesul acestei clase de cumparatori se concentraza asupra unei sfere tematice; interesul poate fi determinat insa si de o anumita conduita spirituala sau mod de viata. Caracterul exclusiv se impune prin informatii de specialitate (reviste de specialitate), prin statut (revistele pentru tineret) sau prin informatiile de divertisment (reviste TV sau cinema). 
Deoarece revistele sunt concepute cel mai adesea pentru un grup bine conturat, aceste media sunt interesante mai ales pentru industria publicitara. 
Specialistii au constatat ca organul vazului percepe 50-60% din informatiile pe care le primeste un om obisnuit in timpul vietii sale. De aici rezulta ca toate celelalte simturi impreuna: auz, miros, pipait, gust, etc. participa cu o perceptie totala de 35-50%. 
Psihologii au mai constatat ca vederea este mai receptiva la culori, iar dintre culori cele mai impresionante sunt culorile vii: rosu, galben, albastru, verde. Acestea sunt culori frapante, usor de observat si de retinut.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stilul publicitar actual.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Bertrand, Jean-Claude, O introducere in presa scrisa si vorbita, Iasi, editura Polirom, 2001.
2. Brielmaier, Peter; Wolf, Eberhard, Ghid de tehnoredactare - Punerea in pagina a ziarelor si revistelor, Iasi, Editura Polirom, 1999.
3. Chisu, Lucian, Introducere in sistemul mass-media. Universitatea ,,Spiru Haret", Facultatea de Filosofie si Jurnalistica, Bucuresti, Editura Fundatiei Romane, 2002.
4. Coman, Mihai, Introducere in sistemul mass-media, Iasi, Editura Polirom, 1999.
5. Dr. Muresan, Pavel, Culoarea in viata noastra, Bucuresti, Editura Ceres, 1998.
6. Keeble, Richard, Presa scrisa. O introducere critica, Iasi, Editura Polirom, 2009
7. Muresan, Pavel, Culoarea in viata noastra, Bucuresti, Editura Ceres, 1988
8. Randall, David, Jurnalistul universal, Iasi, editura Polirom, 1998.
9. Rosca, Luminita, ,,Productia textului jurnalistic", Iasi, editura Polirom, 2004.
10. Petcu, Marian, Tipologia presei romanesti, Iasi, Editura Institutul European, 2000
11. Pease, Allan, Pease, Barbara De ce barbatii se uita la meci si femeile se uita in oglinda, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2008.
12. Petcu, Marian, Tipologia presei romanesti, Iasi, Ed. Institutul European, 2000.
13. Popescu, Cristian Florin, Manual de jurnalism. Redactarea textului jurnalistic, Bucuresti, Editura Tritonic, 2003.
14. Simionescu, Alexandru, Sugestie si autosugestie, Bucuresti, Editura Niculescu, 1995.
15. Tudose, Cerasela, Gen si personalitate. Psihologie feminina si psihologie masculina, Bucuresti, Editura Tritonic, 2001.
16. Verza, Emil, Psihologia varstelor, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 1981.
17. the One - decembrie 2010 - aprilie 2011.
18. Tabu - decembrie 2010 - aprilie 2011.
19. FHM - decembrie 2010 - aprilie 2011.
20. Men's Health - decembrie 2010 - aprilie 2011.
Webgrafie
o http://articole.famouswhy.ro/barbatii_si_femeile_in_procesul_de_comunicare, data 14.03.2011, ora 21:47.
o http://articole.famouswhy.ro/barbatii_si_femeile_in_procesul_de_comunicare, data 14.03.2011, ora 21:50.
o http://ro.wikipedia.org/wiki/The_One, data 30.03. 2011, ora 20:32. 
o http://ro.wikipedia.org/wiki/Tabu_%28revist%C4%83%29, data 30.03.2011, ora 20:15.
o http://www.brat.ro/index.php?page=ratecard&pub_id=440, data 28.04.2011, ora 17:32.
o http://www.brat.ro/index.php?page=ratecard&pub_id=305. 
o http://ro.wikipedia.org/wiki/FHM, data 30.03. 2011, ora 14:32.
o http://dependent.ablog.ro/2007-07-25/fhm-in-romania.html, data 3.04.2011, ora 23:46.
o http://ro.wikipedia.org/wiki/Men%27s_Health.
o http://www.brat.ro/index.php?page=ratecard&pub_id=151, data 28.04.2011, ora 18:06.
o http://www.brat.ro/index.php?page=ratecard&pub_id=565. 
o http://www.topcursuri.ro/files/cursuri/Genuri%20Jurnalistice.pdf, data 3.05.2011, ora 9:56..


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!