Stimularea Dezvoltarii Psihomotricitatii prin Joc

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I - Introducere.4
1.1. Psihomotricitatea. .4
1.2. Schema corporala. .5
1.3. Lateralitatea.9
1.4. Perceptia spatiului si a timpului.13
1.4.1. Modalitati de dinamica dezvoltarii psihomotricitatii.14
1.4.2. Perioada 3 - 6/7 ani - prescolaritatea.15
1.4.3. Perioada 6/7 - 10/11 ani a scolaritatii mici.15
1.4.4. Abordari conceptuale ale limbajului.16
Capitolul II - Jocul - activitate specific umana.24
2.1. Delimitari conceptuale .24
2.2. Functiile jocului.28
2.3. Natura si functiile jocului ca strategie didactica .30
2.4. Tipologia jocurilor didactice .34
2.5. Jocul didactic - element necesar al unei activitati didactice eficiente.37
Capitolul III - Tehnici si instrumente de cercetare a ritmului de maturizare perceptiv-motric si intelectual.44
3.1. Ipoteza de lucru. Prezentarea esantionului .44
Capitolul IV 
4.1. Prelucrarea si interpretarea datelor.53
Capitolul V - Concluzii.58
Bibliografie.61


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
INTRODUCERE
1.1. Psihomotricitatea
Viata psihica a individului se exprima ca o unitate a fenomenelor subiective cu manifestarile de conduita. In interactiunea individului cu realitatea iau nastere, pe de o parte, fenomene subiective, in marea lor majoritate procese reflectorii, iar pe de alta parte, manifestari comportamentale, ca si veriga activa a carei forma concreta este data de calitatea reflectarii. Unitatea functiilor psihice cu actele comportamentale indreptateste utilizarea termenului de psihocomportament pentru a indica viata sau activitatea psihica in ansamblu si pentru a sublinia unitatea dintre receptie si decizie, dintre cunoastere si actiune, dintre constiinta si activitate.
In structura si formele sale de manifestare un anumit comportament sau o anumita conduita a individului depinde de natura si caracteristicile stimulilor care-l provoaca, ca si de particularitatile persoanei respective. Raspunsurile motrice ale indivizilor sunt si ele manifestari psihice, raspunsuri la stimuli. De natura stimulilor si a insusirilor de personalitate, ca si de particularitatile lor, depinde formarea unui anumit comportament psihomotor.
Lafon defineste psihomotricitatea ca fiind ,,Rezultatul integrarii interactiunii educatiei si maturizarii sinergiei si conjugarii functiilor motrice si psihice nu numai in ceea ce priveste miscarile, dar si in ceea ce le determina si le insoteste - vointa, afectivitatea, nevoi si impulsuri"1.
Fundamentarea psihologico-teoretica a psihomotricitatii a fost facuta in mod deosebit de autorii de limba franceza.
La H. Wallon psihomotricitatea sta la baza inteligentei practice.
Sfera psihomotricitatii este foarte larga si are un continut bogat si variat. Pe 
planul comportamentului motor s-a subliniat marea insemnatate a elementelor psiho-motorii in reglarea voluntara a actiunilor, atat sub raportul inteligentei, al orientarii spre scop, cat si al mecanismelor de urmarire, control si coordonare - compensare. Conduitele motrice evolueaza dupa nastere progresiv, in legatura cu maturizarea neuro-motrica si formarea educationala. Diferiti cercetatori si-au indreptat atentia asupra acelor conduite care-i permit copilului sa ,,dialogheze" cu ambianta si, in acelasi timp, cu sine. Ei au remarcat fenomene legate de formarea schemei corporale, a lateralitatii, a dezvoltarii coordonarii statice - echilibru, a coordonarii perceptiv-motrice, a activitatii ideomotorii.
1.2. Schema corporala
Semnificatia conceptului ,,Schema corporala" nu este inca precisa, fiind interpretata ca o recunoastere a corpului propriu, ca instrument al subiectului in relatia cu mediul inconjurator sau ca reprezentare a imaginilor din exterior.
J. Lhermitte include schema corporala in psihomotricitatea generala, iar R. Mucchielli o considera ca unul din cei patru factori ai universului trait: lateralitatea, schema corporala, structura spatio-temporala si structura valorilor2.
Schema corporala, dupa H. Wallon, este un element de baza, indispensabil formarii personalitatii copilului. Aceasta reprezentare, mai mult sau mai putin globala, are la baza cenestezia, sentimentul vag al existentei si posesiei corpului si a functiilor sale vegetative.
Prin ,,schema corporala" se intelege imaginea totala sau partiala perceputa in stare statica sau dinamica, ori in raportul partilor corpului intre ele si mai ales in 
raportul acestora cu spatiul si mediul inconjurator. Este reprezentarea pe care noi o avem despre propriul nostru corp, prin care luam cunostinta si ne diferentiem de altii si ajungem la sentimentul permanent de a fi noi insine .


Fisiere in arhiva (1):

  • Stimularea Dezvoltarii Psihomotricitatii prin Joc.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!