Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar

Licență
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 47 în total
Cuvinte : 15929
Mărime: 55.65KB (arhivat)
Publicat de: Banica M.
Puncte necesare: 9

Extras din licență

Modernizarea învăţământului este un proces logic, constituit dintr-o suită de acţiuni ce vizează realizarea unei concordanţe a învăţământului cu cerinţele societăţii în general, cu transformările fundamentale care au loc în viaţa socială, în economie, în ştiinţă şi tehnologie, în cultură, în mod special. Modernizarea urmăreşte, deci, reducerea acelui decalaj, care există între educaţie şi dezvoltarea societăţii.

Acţiunii de modernizare îi revine sarcina de a depista mijloacele pedagogice indispensabile perfecţionării educaţiei şi a transformării ei într-o forţă motrice a dezvoltării societăţii.

Această adaptare a învăţământului la cerinţele şi coordonatele progresului social a constituit o preocupare continuă a reprezentanţilor şcolii şi gândirii pedagogice progresiste.

Conţinutul actual al modernizării este radical deosebit de variantele sale istorice. Odată pentru faptul că modernizarea a devenit o cerinţă socială stringentă şi o condiţie indispensabilă pentru progresul învăţământului în ansamblul său şi nu numai asupra unor laturi ale lui. Modernizarea a devenit în zilele noastre o latură a politicii statului în domeniul învăţământului, o preocupare fundamentală a organelor centrale de decizie, o problemă ce caracterizează eforturile diverselor categorii de specialişti: pedagogi, economişti, sociologi, psihologi, filozofi.

Se cuvine să reamintim faptul că modernizarea învăţământului românesc este o necesitate derivată din cerinţele dezvoltării societăţii contemporane, din experienţa practică acumulată şi din posibilităţile pe care le oferă azi ştiinţele educaţiei. A întoarce spatele acestor condiţionări înseamnă evoluţie haotică, stagnare şi până la urmă transformarea şcolii şi a întregii societăţi într-o enclavă a trecutului pentru a ne exprima în limbajul lui A. Toffler. Dar una este ce trebuie, alta ce doreşte, un al treilea lucru ce se poate la un moment dat şi cu totul altceva ce se poate efectiv. Ce trebuie să ştim, ce se doreşte, de asemenea, ce se poate – suntem lămuriţi – se poate foarte puţin. Rămâne să ne lămurim şi asupra a ceea ce se face efectiv. Opinia unor specialişti este că: „primii trei ani ai tranziţiei s-au caracterizat prin lipsa unei politici coerente în domeniul educaţiei”. Şi, totuşi, în aceşti ani s-au clarificat unele lucruri privind dezvoltarea învăţământului românesc. Desigur, concepţii apărute refac adesea, în condiţii noi, probleme mai vechi ale reformei învăţământului românesc, dar ele merită totuşi amintite. Prima concepţie, legată de aspecte economice ale educaţiei, porneşte de la teorie la practică. Practic, fiind o abordare pasivă a dezvoltării sistemului de educaţie pornind de la analize de tip economic, revine structurilor şi conţinuturilor educaţionale, sarcina de a o particulariza şi adapta la culturile subiecţilor educaţi.

A doua, de la premiza exact opusă, adică de la practica şcolii. Fără a socoti teoria inutilă, se consideră că nimic nu poate avea sens dacă nu se porneşte de la analiza (pe bază de cercetări) a şcolii, a sistemului de învăţământ general, a conţinutului social şi economic şi este utilizată după nevoile ei.

Avem de-a face cu două moduri fundamentale de a gândi modernizarea învăţământului şi ele se confruntă inevitabil, în ţările aflate în curs de dezvoltare de pe toate continentele. Se confruntă şi la noi, chiar dacă administrativ şi pentru moment, problema a fost tranşată în favoarea primei concepţii.

Preview document

Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 1
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 2
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 3
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 4
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 5
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 6
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 7
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 8
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 9
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 10
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 11
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 12
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 13
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 14
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 15
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 16
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 17
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 18
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 19
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 20
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 21
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 22
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 23
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 24
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 25
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 26
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 27
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 28
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 29
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 30
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 31
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 32
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 33
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 34
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 35
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 36
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 37
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 38
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 39
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 40
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 41
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 42
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 43
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 44
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 45
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 46
Stimularea succesului școlar la elevii din cursul primar - Pagina 47

Conținut arhivă zip

  • Stimularea Succesului Scolar la Elevii din Cursul Primar.doc

Alții au mai descărcat și

Educatia Artistico-Plastica

CAPITOLUL I MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Importanta abordarii acestei teme deriva din importanta frumosului pentru viata.Culoarea este esentiala...

Gestionarea conflictelor în școală

Școala românească a traversat o perioadă de reforme menite să consolideze sistemul de învățământ, iar acum se află în faza în care ar trebui să se...

Influența Mediului Familial Asupra Activităților Extrașcolare ale Școlarului Mic

CAPITOLUL 1 ŞCOLARUL MIC (6 – 10 ANI) Lumea şcolarului mic este alcătuită din o serie de evenimente care îl fac să fie într-o evoluţie...

Tehnicile Freinet

1. Introducere Pedagogia moderna dezvolta metode, tehnici si instrumente pedagogice al caror scop principal este acela de a ajuta elevul in...

Studiu privind unele posibilități de valorificare ale pedagogiei Montessori în învățământul primar tradițional

ARGUMENT Alternativele educaționale reprezintă variante de organizare școlară, care propun modificări ale anumitor aspecte legate de formele...

Formarea Competențelor Creative la Elevii Mici prin Aplicarea Strategiilor Didactice

PREAMBUL Schimbările sociale din Republica Moldova şi în alte ţări sud-est europene au generat noi atitudini în procesul de educaţie şi instruire...

Motivația în școală

Unul dintre motivele esenţiale pentru care oamenii urmează şcoala, cu precădere după incheierea învăţământului obligatoriu este reuşita socială:...

Pedagogie

1. DEFINIŢIE ŞI ELEMENTE COMPONENTE Desfăşurarea activităţii instructiv-educative în cadrul sistemului de învăţământ, al instituţiei şcolare, ia...

Te-ar putea interesa și

Teoria și Metodologia Instruirii

PARTEA I TEORIA ŞI METODOLOGIA INSTRUIRII CAPITOLUL I DIDACTICA – TEORIA PROCESULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT 1.1. PRECIZĂRI CONCEPTUALE Activitatea...

Teoria instruirii. Teoria evaluării

CAPITOLUL I Introducerea în problematica generală a evaluării 1.1. DEFINIREA ŞI IMPORTANŢA EVALUĂRII Evaluarea este o componentă a oricărei...

Ai nevoie de altceva?