Stirea Politica in Buletinele Informative in Cadrul Posturilor TV Moldova 1 si Pro TV Chisinau

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 
STIREA POLITICA DE TELEVIZIUNE: CONCEPTE TEORETICE REFLECTATE IN LITERATURA DE SPECIALITATE
1.1 Stirea de televiziune. Definitii. Caracteristici generale 7
1.2 Tipologia, structura si elaborarea stirilor de televiziune 13
CAPITOLUL II 
REFLECTAREA STIRILOR POLITICE LA POSTURILE DE TELEVIZIUNE 
,,PRO TV CHISINAU" SI ,, MOLDOVA 1", 2008 - 2009, PERIOADA
PRE ;SI POST ELECTORALA.
(STUDIU DE CAZ) 21
CONCLUZII SI RECOMANDARI 53.
BIBLIOGRAFIE 58


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Informatia si comunicarea sunt cruciale in reflectarea procesului politic, in crearea opiniei publice si ghidarea societatii spre democratie, rolul special al mass-media in acest proces fiind cel de a informa publicul asupra evenimentelor importante din societate, astfel incat acesta sa poata lua decizii informate. Acest rol devine crucial in situatiile de criza si conflict, mass-media figurand printre principalii actori care pot contribui la solutionarea acestora. Riscurile la care sunt expuse mass-media in timpul situatiilor de conflict si inspecial in perioada electorala, constau in primul rand in pierderea neutralitatii, tratarea neechilibrata a subiectelor si partizanatul jurnalistilor. Un alt risc rezida in prezentarea mai degraba a unui spectacol media, aproape regizat, decat a situatiei reale. Mass-media pot prezenta conflictele fara a spune nimic despre substanta lor sau despre motivele initiatorilor evenimentelor. Prin golirea de continut si prin oferirea detaliilor de suprafata, mass-media pot neutraliza adevarul, pot amplifica un conflict,la randul lor, acestea, pot fi folosite de politicieni pentru a atinge anumite scopuri, inclusiv dezinformare si manipulare.
Teza de licenta ofera concepte,idei esentiale pentru tema examinata cu atentie, determina modul, standardele si principiile generale de reflectare a campaniei electorale in cadrul posturilor tv ,,PRO TV Chisinau" si ,,Moldova 1" pentru alegerile parlamentare din 2009, atat pana la inceperea campaniei electorale, cat si dupa; prin asigurarea unei atitudini echitabile, echilibrate si impartiale fata de toti concurentii electorali; protejarea libertatii de exprimare, stabilirea unor norme obligatorii pentru aplicarea in practica a acestor principii de catre jurnalisti, concurentii electorali si oamenii politici antrenati in campania electorala. 
Actualitatea temei, corectitudinea si pluralismul de opinie se afla la baza preocuparilor jurnalistice privind responsabilitate sociala, performanta profesionala si credibilitatea presei. In cazurile in care anumitor puncte de vedere li se ofera mai multa atentie decat altora, acestea devin proeminente si implicit afecteaza perceptia publicului despre aceea ce se intampla in societate.
Acest studiu prezinta rezultatele monitorizarii si evaluarii modului in care mass-media audioviziuale din Republica Moldova au reflectat campania electorala, cat si evenimentele pana la campanie si dupa. Monitorizarea a avut drept scop analiza tendintelor reportericesti care pot afecta performanta mass-media si compromite abilitatea acestora de a oferi publicului informatii corecte si echilibrate. Buletinele informative a celor doua posturi tv, ,,Moldova 1" si ,,PRO TV Chisinau" cu acoperire nationala si regionala au fost analizate din punct de vedere cantitativ si calitativ pentru a stabili daca acestea corespund actelor legislative si normative de baza ce reglementeaza activitatea institutiilor audiovizualului in cadrul campaniei electorale pentru alegerile: 
-Constitutia Republici Moldova; 
-Codul electoral nr.1381-XIII din 21 noiembrie 1997, cu modificarile ulterioare (in continuare -- Codul electoral); 
-Legea audiovizualului nr. 603 din 03 octombrie 1995, cu modificarile ulterioare (in continuare -- Legea audiovizualului); 
-Legea privind accesul la informatie nr.982 din 11 mai 2000; 
-Legea cu privire la institutia publica nationala a audiovizualului Compania ,,Teleradio -- Moldova" nr. 1320 din 26 iulie 2002, cu modificarile ulterioare; 
Rezultatele monitorizarii denota ca majoritatea posturilor s-au impotmolit la capitolul reflectarii obiective si profesioniste a evenimentelor. In baza deductiilor monitorizarii au fost facute recomandari, indicatii pentru mass-media, dar si pentru Consiliul Coordonator al Audiovizualului, in vederea eliminarii deficientelor, astfel incat publicului sa-i fie oferit acces la informatie veridica si echidistanta asupra situatiilor de conflict. Insa, conform expertilor straini (36 de persoane din partea Biroului OSCE pentru Institutii Democratice si Drepturile Omului (OSCE/BIDDO); de asemenea, au fost acreditati trei observatori din partea Institutului National Democratic pentru Relatii Internationale, cate 14 observatori ai Academiei Europene a Societatii Civile si a Asociatiei ,,Primul Club al Consiliului Europei", inca cinci persoane au monitorizat alegerile din partea Agentiei de Presa a Tinerilor Jurnalisti ,,AMP-International", 44 de observatori pentru monitorizarea alegerilor au fost imputerniciti din partea Ligii pentru Apararea Drepturilor Omului din Moldova si trei din partea Ambasadei Republicii Ungare in R.Moldova),acreditati ca observatori in perioada campaniei electorale, acestia sustin ca: perioada monitorizata a fost destul de obiectiva si echidistanta. In studiul de caz al acestei teze de licenta vom demonstra eronatiile de care sau ,,bucurat", in special, alegerile parlamentare 2009, ,,supravegheate" de ,,PRO TV" si ,,Moldova 1", concluziile deduse contravin declaratiilor expuse de expertii straini.
Scopul lucrarii. Un continut si/ sau un context al stirii pozitiv ori negativ nu indica neaparat tendentiozitatea sau partizanatul postului care difuzeaza stirea. E posibil ca stirea sa favorizeze sau sa defavorizeze pe unul dintre subiecti, si, cu toate acestea, sa fie echidistanta si corecta din punct de vedere profesional. De aici si scopul acestei lucrari de licenta consta in demonstrarea si argumentarea metodelor la care recurg unele posturi de televiziune, ca exemplu, Moldova 1, doar pentru a satisface necesitatile partidului de guvernamant si caile alese prin care PRO TV Chisinau se diferentia de acesta. Vom analiza comparativ stirile cu mesaj politic a acestor doua posturi de televiziune care se remarca prin politica sa editoriala, atat perioada electorala cat si evenimentele de dupa! Vom cauta raspuns in cele ce urmeaza, confruntand declaratiile despre mass-media cu realitatile mass-mediei.
Strucrura. Teza este compusa din urmatoarele parti: introducere, capitolul I- stirea politica la televiziune, definitii, caracteristici generale,tendinte in productia TV, reflectate in literatura de specialitate; capitolul II- abordarea stirilor politice la posturile de televiziune ,,PRO TV Chisinau" si ,,Moldova 1" 2008- 2009, perioada pre si post electorala; in context sunt anexate diagrame si tabele; concluzii; bibliografie, anexe.
Capitolul I - Stirea politica de televiziune: concepte teoretice reflectate in literatura de specialitate, unde ne preocupa sa studiem, bibliografia de specialitate si sa definim stirea politica, caracteristicile generale, tendintele sale in productia TV, specifica criteriilor care definesc valoarea de stire a unei informatii cu mesaj politic, tipologia, particularitatile si fabricarea proaspata a stirilor.
Capitolul II - Reflectarea stirilor politice la posturile de televiziune ,,PRO TV Chisinau" si ,,Moldova 1", 2008- 2009, perioada pre si post electorala. M-am orientat spre PRO TV si Moldova1, deoarece se mentine o diferenta de la cer la pamant, intre buletinele informative (stirile politice), puse pe post de acestia. Intervalul 2008- 2009 ,,s-a bucurat" de intamplari remarcabile, stimuland media la inaltarea unui zid intre presa neafiliata si presa de partid. Voi analiza mediatizarea mesajelor politice, facute pe parcursul anului 2008, declaratii cu referire la mass-media si la domeniile de interes pentru mass-media. Ele contin idei juste si judicioase exprimate intr-un limbaj european, democratic. Ce sta dincolo de declaratii? Voi cauta raspuns in cele ce urmeaza, confruntand declaratiile despre mass-media cu realitatile mass-mediei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stirea Politica in Buletinele Informative in Cadrul Posturilor TV Moldova 1 si Pro TV Chisinau.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!