Strategia - Cheia Succesului in Afaceri

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I.
1.1 Gandirea strategica
1.2 Conceptul de strategie
1.3 Tipologia strategiilor
Capitolul II
2.1 Analiza mediului extern
2.2 Analiza mediului intern
2.3 Relatia dintre mediul intern si mediul extern
Capitolul III
3.1 Strategii la nivel de intreprindere
3.2 Strategii la nivelul afacerilor
3.3 Strategii la nivelul functional
Capitolul IV
4.1 Alegerea strategiei
4.2 Aplicarea strategiei


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I
1.1 Gandirea Strategica
Paradoxul Cunoasterii:
Lumea in care traim este infinita in timp, in spatiu si in complexitate. Gandirea noastra, din punct de vedere biologic, psihologic si social este finita.
Model de gandire:
Model de gandire - o structura cognitiva de aproximare a cunoasterii universului in care traim.
Cunoasterea noastra depinde de capacitatea de aproximare a acestor modele. Cu cat modelele noastre de gandire sunt mai puternice, cu atat putem cunoaste mai mult si mai in profunzime. Modelele de gandire se formeaza prin efortul educativ al atora (familie, scoala, biserica, comunitate, universitate) si prin efortul educativ propriu. Aceste modelele se pot imbunatati continuu, la orice varsta. Orice decizie, personala sau de serviciu, depinde de puterea modelului de gandire. Performanta manageriala depinde direct de performanta modelului de gandire.
Structura unui model de gandire:
- Baza de cunostinte (date, informatii, cunostinte, teorii):
o Semne = reprezentari grafice, inventate de oameni, pentru a putea comunica;
o Date = agregari de semne care reprezinta diferite caracteristici ale unor evenimente sau procese;
o Informatii = date purtatoare de semnificatii;
o Cunostinte = informatii procesate, in scopul intelegerii evenimentelor.
- Sistem de reguli de inferenta (reguli pentru procesarea cunostintelor):
o Reguli gramaticale: ordinea cuvintelor intr-o propozitie (subiect, predicat, adverb);
o Reguli matematice: adunarea, scaderea, inmultirea, impartirea, ridicarea la putere, extragerea radacinii, integrarea, diferentierea etc.;
o Reguli logice: daca A > B, B > C, atunci A > C;
o Reguli de conduita;
o Reguli de disciplina interna (armata, firme etc.).
- Sistem de valori (profesionale, morale, culturale, religioase):
o Valorile exista in mediul inconjurator si ele ne sunt impuse, prin diferite sisteme de motivare si penalizare;
o Valorile constituie sistemul de referinta al deciziilor;
o Valori morale: binele si raul, sub diverse forme; respectul cuvenit senioritatii, prietenia etc.;
o Valori estetice: frumosul, uratul, armonia etc.;
o Valori profesionale: munca bine facuta, calitatea, respectul fata de consumator etc..
Fig 1. Structura cunostintelor
Valorile fundamentale ale Companiei General Motors, producator mondial de autovehicole:
- Entuziasmul consumatorului;
- Integritate si asumarea raspunderii;
- Munca in echipa;
- Inovarea;
- Imbunatatirea continua;
- Respectul individual si responsabilitate.
Valorile fundamentale ale Coca-Cola Company:
- Leadership;
- Pasiune;
- Integritate;
- Responsabilitate;
- Colaborare;
- Inovare;
- Calitate.
Tipuri de modele de gandire:
- Gandirea statica - Modelul nu contine timpul ca variabila fundamentala. Este un model de gandire atemporal. Mediul care ne inconjoara ramane neschimbat in 
timp. Deoarece schimbarile se produc in timp, iar acest model nu contine timpul, modelul se va comporta ca o rezistenta la schimbare.
- Gandirea dinamica - Timpul este o variabila fundamentala a acestui model, dar numai ca durata (ore, minute, secunde etc.). Modelul accepta schimbarea si permite intelegerea procesului de schimbare. Modelul are la baza legile dinamicii din fizica. Procesele cu care opereaza acest model sunt reversibile in timp.
- Gandirea entropica - In viata reala procesele sunt ireversibile. Ireversibilitatea introduce o axa a timpului, orientata dinspre trecut spre prezent si viitor.
Trecut >>> Prezent >>> Viitor
Timpul este o variabila fundamentala caracterizata prin durata si sens de evolutie a proceselor. Gandirea entropica este deci o gandire orientata spre viitor si focalizata pe realizarea unor obiective.
- Gandirea liniara - Gandim preponderent liniar. Modelul de gandire liniar este atat de dominant in viata noastra de fiecare zi incat credem ca este normal si natural sa gandim astfel. Modelul are la baza o corelatie liniara intre intrarile si iesirile dintr-un process oarecare. Spunem ca iesirile/rezultatele sunt proportionale cu intrarile/eforturile facute.
Exemple de gandire liniara: Sistemele de masurare, sistemul de invatamant, sistemul de salarizare bazat pe tarife orare, sistemul democratic (luarea deciziilor), delimitarea benzilor de circulatie, in mod egal, etc..
- Gandirea neliniara - Toate procesele biologice, psihologice si sociale sunt puternic neliniare. Procesele demografice sunt neliniare. Procesele de creatie si inovare sunt puternic neliniare. Procesele emotionale sunt puternic neliniare. Stresul si oboseala sunt neliniare. Procesele de schimbare organizationala sunt puternic neliniare.
- Gandirea determinista - Gandim preponderent determinist. Gandirea determinista opereaza cu evenimente certe, bine determinate (incertitudinea lor este zero). Exemple: Mersul trenurilor, avioanelor.Orarul programelor de munca. Reglementarile traficului rutier.
- Gandirea probabilista - In natura evenimentele nu sunt certe. Buletinul meteo.
In societate evenimentele nu sunt certe. Evenimentele se produc cu o anumita probabilitate obiectiva data de context. Noi le percepem cu o anumita probabilitate subiectiva.
- Gandirea inteligenta - Gandirea inteligenta este capabila de a genera cele mai performante solutii, dintre toate variantele posibile cunoscute, intr-un anumit context managerial. Gindirea inteligenta nu creeaza noi solutii, dar permite obtinerea celor mai bune solutii. Gandirea inteligenta poate opera in situatii complexe si permite adaptarea solutiilor la cerintele de context.
- Gandirea creativa - Gandirea creativa genereaza solutii noi. Solutiile pot sa nu fie performante, dar contin intotdeauna elemente de noutate. 
Gandirea liniara si gandirea determinista sunt preferabile in contextele de management clasic deorece ele permit stabilitatea, predictibilitatea si controlul usor al proceselor si sistemelor.
Managementul are nevoie atat de gandirea inteligenta cat si de gandirea creativa. Cele doua moduri permit adaptarea continua a organizatiei la cerintele mediului extern.


Fisiere in arhiva (3):

  • Strategia - Cheia Succesului in Afaceri
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Strategia - Cheia Succesului in Afaceri.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Kotler Philip - ,,Managementul Marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997
Siscanu Svetlana-Zorina - ,,Fundamentarea de Noi Abordari ale Managementului Strategic si Cros-Cultural", Chisinau 2006
Istocescu Amedeo - ,,Strategia si Managementul Strategic al Organizatiei. Concepte Fundamentale. Aplicatii Manageriale", ASE, Bucuresti 2004
Istocescu Amedeo - ,,Strategia si Managementul Strategic al Firmei", ASE, Bucuresti 2003
Porumb Elena-Marilena - ,,Management Strategic al Resurselor Materiale", Bucuresti 2000
Nicolescu O., Verbonciu I. - ,,Management", Editura Economica, Bucuresti 1999
Lazar Dumitru - ,,Bazele Marketingului" Volumul I, Editura Star Soft, Alba Iulia 1999
Rusu Corneliu - ,,Management Strategic", Bucuresti 1999
Antonoaie, N. - Management. Editura Muntenia, Constanta, 2003.
Antonoaie, N. - Management strategic in sectorul forestier. Editura Muntenia, Constanta, 2003.
Antonoaie, N., Foris, T., Sumedrea, S., Constantin, S. - Managementul firmei. Ed. Leda, Constanta, 2000.
Bacanu, B. - Strategia Organizatiei, Editura Infomarket, Brasov, 1999
Bacanu, B. - Management strategic, EdituraTeora, Bucuresti, 1998.
Armstrong, M. - A Handbook of Management Techniques. Kogan Page Ltd., London, 1993.
Dumitrescu, Mihai."Strategii si management strategic", ed. Economica, Bucuresti, 2003
Fred R.David - Strategic Management, Eight Edition, Prentice Hall, 2000


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!