CAP. 1 ELABORAREA STRATEGIEI DE MARKETING. ASPECTE TEORETICE 1.1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivului 1.1.1. Strategia de marketing . Politicile si tacticile de marketing 1.1.2. Continutul si locul strategiei de piata in activitatea de marketing 1.2. Fundamentele strategiei de marketing 1.3. Tipologia strategiei de marketing 1.4. Importanta mixului de marketing 1.4.1. Conceptul mix de marketing 1.4.2. Elementele unui mix de marketing CAP 2. ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING A FIRMEI ,,BONA AVIS" 2.1. Produsele ,,Bona Avis" pe piata din Romania 2.2. Analiza mediului extern al firmei ,, Bona Avis" 2.2.1. Analiza micromediului firmei 2.2.2. Analiza macromediului firmei 2.3. Analiza mediului intern al firmei ,,Bona Avis" 2.3.1. Resurse financiare 2.3.2. Resurse naturale 2.3.3. Resurse umane 2.4. Analiza SWOT a firmei CAP. 3 IMPLEMENTAREA STRATEGIEI DE MARKETING 3.1. Planul strategic 3.2. Actiuni intreprinse pana in prezent pentru produsele ,, Bona Avis" 3.3. Strategii alternative 3.3.1. Strategii de produs 3.3.2. Strategii de pret 3.3.3. Strategii de distributie 3.3.4. Strategii de promovare Concluzii Bibliografie
ELABORAREA STRATEGIEI DE MARKETING. ASPECTE TEORETICE 1.1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivului Strategia de marketing are in general o influenta decisiva asupra companiei. Daca nu sunt adoptate strategii corespunzatoare, obiectivele propuse nu se pot atinge. Din acest motiv, este esential ca strategiile de marketing sa fie foarte bine elaborate. In stabilirea acestor strategii de marketing trebuie sa se tina cont de pozitia concurentiala a organizatiei, locul pe care doreste sa-l ocupe, potentialul pe care il are la dispozitie si mediul concurential in care actioneza. Este necesar un proces elaborat de informare si analiza, de formulare a alternativelor strategice din care urmeaza a se alege strategia fiecarei etape, produs sau piata, pentru a realiza corect strategiile de marketing. Toate acestea presupun o serie de activitati: segmentarea pietei, desemnarea grupului tinta si pozitionarea produselor sau serviciilor si conceperea mixului de marketing prin care urmeaza a se implementa strategia. Tinand cont ca intreprinderea trebuie sa se raporteze in permanenta pietei pe care actioneza, sa se acomodeze permanent schimbarilor aparute in cadrul acestei piete, putem sintetiza ca strategia de marketing este una generala a intreprinderii, strategie care strabate toate activitatile si deciziile care se pot lua in cadrul intreprinderii. 1.1.1. Strategia de marketing. Politicile si tacticile de marketing Strategia de marketing desemneaza liniile definitorii ale atitudinii si conduitei unei intreprinderi avand ca scop atingerea anumitor obiective. Altfel spus strategia reprezinta cale generala pentru atinegrea obiectivelor propuse si descrie mijlocul prin care obiectivele urmeaza a se realiza, timpul necesar si resursele necasare. Exista cateva etape de baza in eleborarea unor strategii de marketing: - Stabilirea misiunii intreprinderii si domeniul in care aceasta activeaza - Analiza factorilor interni si externi - Obiectivele - bazate pe performantele anterioare si pe cele pe care urmaresc sa le atinga - Dezvoltarea strategica - identificarea si evaluarea optiunilor strategice si alegerea unei dintre ele - Implementarea - presupune programul de actiuni, bugetele functionale, grafice de realizare in timp - Monitorizarea activitatii tinand cont de obiectivele stabilite. Fiecare dintre etapele enumerate,este importanta pentru a realiza cea mai buna strategie de marketing. Totodata trebuie sa tinem cont de: - Pozitionarea pe piata - Etapa ciclului de viata al produsului - Rolul intreprinderii pe piata - Competitia si strategiile competitiei impotriva companiei. O strategie de succes marcheaza o perioda definitorie in ansamblul unei intreprinderi, in care s-au adoptat cele mai bune decizii in privinta consumatorului si a cailor prin care sunt satisfacute nevoile lui. O astfel de strategie indica care este in esenta scopul in perioada respectiva, care sunt intentiile care ar trebui sa duca la indeplinirea acelor scopuri si nu in ultimul rand care sa raspunda intrebarilor fundamentale: Ce trebuie sa se produca si care sunt produsele noi introduse in fabricatie?; Care este segmentul de piata in care se incadreaza fiecare produs in parte?; Pana la ce nivel putem ridica preturile?; Ce trebuie sa comincam segmentului de piata caruia ne adresam?; Cum este cel mai bine sa fie distribuit produsul/ serviciul respectiv?. Raspunsurile acestor intrebari concretizeaza principalele forme pe care le imbraca strategia de marketing: strategie de piata, de produs, de pret si de promovare si plasare. Politica de Marketing este o componenta de baza a politicii unei intreprinderi, care ii ofera posibilitatea receptarii promte si reale a semnalelor pietii si ii permite acesteia sa se adapteze rapid tuturor modificarilor aparute pe piata cu o eficienta maxima. In acest mod o intreprindere poate sa evalueze corect parametrii pietei si poate sa-si aloce corespunzator cererii reale, resursele de care dispune, poate sa evalueze segmentele neacoperite de pe piata si avantajele comparative fata de concurenti. In conditiile actuale, nici o companie nu-si permite sa functioneze fara a avea o perspectiva clara si pe termen scurt, dar si pe termen lung. Aceasta perspectiva e menita sa-i asigure subzistenta, eficienta si rationalitatea in conditiile in care mediul de piata devine tot mai complex. Putem defini politica de marketing ca fiind modul in care intreprinderea isi concepe dezvoltarea activitatii sale, perspectiva si actiunile practice, vizand valorificarea potentialului, raportate la cerintele pietei. Politica si tactica de marketing desemneaza stilul propriu al intreprinderii, maniera specifica de abordare si rezolvare a problemelor sale. Strategia si politica de marketing sunt notiuni diferite, aceastea se afla in raport "de parte la intreg". Realizarea cu eficienta maxima a politicii de marketing presupun imbinarea perfecta a strategiilor cu tacticile corespunzatoare. Putem spune ca strategia reprezinta viziunea per ansamblu asupra modului in care se vor indeplini scopurile unei organizatii , tactica reprezinta intreg setul de actiuni ce transpune in practica strategia aleasa, momentul aplicarii si de catre cine se vor infaptui. In politica de marketing, strategia detine locul central, ea deriva din obiectivele organizatiei, indica directia activitatii, iar tactica trebuie sincronizata cu strategia, sa se inscrie pe aceiasi linie, sa corespunda acesteia, sa gaseasca tot timpul mijloace si forme potrivite pentru ca in final sa regleze acordul intre nevoile consumatorului si posibilitatile pe care le are organizatia. Tactica se afla, asadar in raport de subordonare fata de strategie, aceasta din urma ramamand stabila o perioada mai indelungata de timp, constituind baza formularii tacticilor care se afla in continua schimbare.
1. http://www.agricola.ro/acasa.html 2. http://www.vrajitorul.eu/firma/2816014/agricola-international-sa3 3. http://www.zf.ro/zf-24/agricola-international-bacau-are-un-nou-presedinte- 3767328/ 4. Marius Balasescu- Curs de Marketing ID, 2007 5. Marius Balasescu- Bazele marketingului, 2009 6. http://www.capitalul.ro/companii/agricola-international-bacau-spor-de-12-in- cifra-de-afaceri-in-2009.html 7. http://www.financiarul.ro/2010/01/14/spor-de-12-in-cifra-de-afaceri-la-agricola- international-bacau-in-2009/ 8. http://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/grupul-agricola-bacau-mizeaza-pe-o- crestere-a-cifrei-de-afaceri-cu-17-in-2010-37027 9. Bogdan Bacanu - ,,Management Strategic"- Ed. Teora, Bucuresti ,1997 10. E. Hill si T. O Sullivan 11. Petrescu, Gh. Seghete- Fundamentele practicii manageriale- Ed. Maiko Buc. 1994 12. Drucker, P.F., The Practice of Management, Harper & Row Publishers, New York, 1954 13. Ansoff, I., Corporate Strategz, New York, McGraw Hill Book Co., 1965. 14. Kdotler, Ph. The Major Tasks of Marketing Management, Journal of Marketing, vol. 37 October 1973 15. Bogdan Bacanu - "Management Strategic"- Ed. Teora, Bucuresti ,1997. 16. Malcomete, P., Vorysak, A., Vorysak, M. Strategii de marketing, Editura Junimea, Iasi
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.