Strategia de piata a firmei SC RoPharma SA

Cuprins licenta Cum descarc?

Strategia de piata a firmei SC ,,Ropharma" SA 0
Cuprins 1
Introducere 3
Capitolul I 5
Prezentarea generala a societatii ,,Ropharma" 5
1.1 Scurt istoric 5
1.2 Obiectivele Ropharma 6
1.3 Planul de marketing 7
Capitolul II 10
Diagnosticul economico-financiar al societatii Ropharma SA 10
2.1 Diagnosticul pe baza soldurilor intermediare de gestiune la SC ,,Ropharma" SA 11
2.2 Sumarul politicilor contabile semnificative 16
2.3 Indicatori de rentabilitate 26
2.4 Managementul riscului 28
2.4.1 Riscul de credit 28
2.4.2 Risc de lichiditate 29
Capitolul III 30
Analiza diagnostic a societatii Ropharma SA 30
3.1 Micro-mediul firmei 30
3.1.1 Furnizorii 30
3.1.2 Clientii Ropharma 31
3.2 Diagnosticul strategic 32
3.3 Diagnosticul tehnic 35
3.4 Diagnosticul comercial 37
3.5 Diagnosticul resurselor umane 38
3.5.1 Nivele ierarhice 38
3.5.2 Numarul si nivelul de pregatire a angajatilor societatii 39
3.6 Diagnosticul de mediu 40
3.7 Sinteza SWOT 41
Capitolul IV 44
Strategia de dezvoltare a societatii Ropharma SA 44
1.3.1 Dezvoltari recente in contextul European 48
1.3.2 Perspective de liberalizare in segmentul de retail farmaceutic 50
1.3.3 ,,Autorizatiile" pentru participarea la licitatii 52
1.3.4 Preocupari prioritare ale Consiliului Concurentei 53
Concluzii si propuneri 55


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Revolutia din Decembrie 1989 este evenimentul major care a declansat transformari ireversibile si de profunzime in viata sociala din Romania. Domeniul relatiilor economice a fost unul vizat cu precadere de reforma ce a intervenit in sistemul romanesc, incercandu-se astfel implementarea mecanismelor specifice economiei de piata. Consecinta imediata a fost incercarea de a inlatura monopolul statului in economie.
O reforma economica reala vizeaza in mod direct cadrul juridic economic. Aderarea Romaniei la sistemul economiei de piata impunea realizarea unui cadru juridic adecvat noilor realitati economice, adica reglementarea statutului juridic al agentilor economici, ca principali actori ai economiei de piata, dar si a raporturilor juridice la care acestia participa.
Intr-o economie de piata, printre agentii economici cei mai importanti se numara comerciantii, care pot fi persoane fizice sau societati comerciale (persoane juridice).
Conditiile infiintarii noilor agenti economici si desfasurarii activitatii lor au determinat aducerea in actualitate a dreptului comercial, ca ramura a sistemului roman de drept.
Luand in considerare acceptiunea juridica a notiunii de comert , putem afirma ca dreptul comercial reprezinta ,,un ansamblu de norme juridice de drept privat care sunt aplicabile raporturilor juridice izvorate din actele juridice, faptele si operatiunile considerate de lege ca fapte de comert, precum si raporturile juridice la care participa persoanele care au calitatea de comerciant." 
Dreptul comercial, prin normele sale, reglementeaza astfel atat productia propriu-zisa, cat si distributia marfurilor sau prestarilor de servicii.
Legea nr.31 din 1990 privind societatile comerciale a completat si inlocuit prevederile depasite din Codul comercial roman, acesta din urma fiind considerat ,in continuare, singurul izvor direct de drept in materie. Codul comercial este completat cu izvoare subsidiare, in speta Codul civil, Legea nr. 21 din 1924 privind persoanele juridice completata de dispozitiile Decretului nr. 31 din 30 ian. 1954 privind conditiile generale de dobandire a personalitatii juridice pentru societatile comerciale. Constitutia are un rol special, fiind izvorul fundamental pentru toate ramurile de drept din sistemul juridic roman; in Constitutie sunt reglementate principiile de organizare a activitatii economice, in care se prevede ca ,,economia Romaniei este o economie de piata"(art.134).
De asemenea D.L. nr. 54/1990 si L. nr. 15/1990 sunt considerate primele reglementari care au adoptat dispozitii oportune realizarii reformei mecanismului economiei planificate existent inainte de 1989.
Potrivit normelor juridice in vigoare, societatile comerciale au putut fi constituite atat sub forma unor societati de persoane, cat si de capitaluri . La baza constituirii lor se afla contractul de societate si /sau statutul societatii. Acestea reprezinta actele constitutive ale societatii, si ele exprima acordul de vointa initial al societarilor.
Contractul de societate cuprinde date despre partile contractante, obiectul societatii, sediul si durata societatii, capitalul social, numarul, valoarea si modalitatile de transmitere a actiunilor sau partilor sociale (daca este cazul), drepturile si obligatiile asociatilor, organele de conducere, precum si numeroase alte clauze asupra carora partile au cazut de acord.
Statutul societatii , ca parte integranta a contractului de societate, precizeaza in mod amanuntit atributiile adunarii generale, modul de exercitare a dreptului de vot si de adoptare a deciziilor asociatilor, atributiile si organizarea consiliului de administratie sau ale comitetului de directie, numirea, atributiile, salarizarea si raspunderea administratorilor si ale cenzorilor aflati in organul de control, dar si eventualele cazuri de dizolvari si modalitati concrete de lichidare a societatii.
In ceea ce priveste societatile comerciale cu participare straina pe teritoriul roman, constituirea lor trebuie aprobata de ministerul de resort, cu avizul Ministerului Finantelor Publice. Pentru societatile comerciale cu participare straina de 100%, aprobarea privind constituirea lor se da direct de Guvernul Romaniei .


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de piata a firmei SC RoPharma SA.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!