Strategia Institutiei Prefectului - Judetul Gorj privind Implementarea Managementului Calitatii

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 12
CONSIDERATII TEORETICE SI METODOLOGICE PRIVIND CALITATEA 12
1.1. CONCEPTUL DE CALITATE SI SINTAGMELE DERIVATE DIN ACESTA 12
1.2 NOTIUNI CU PRIVIRE LA CALITATEA SERVICIILOR 15
CAPITOLUL II 24
MANAGEMENTUL CALITATII SI MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE. 24
2.1 DEFINIREA MANAGEMENTULUI CALITATII 24
2.2. PROMOTORI AI MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE 31
2.3 COMPONENTE SI CARACTERISTICI ALE TQM 33
2.4. RELATIA MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE (M.C.T.) CU MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE (M.R.U.) 35
CAPITOLUL III 39
IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII LA INSTITUTIA PREFECTULUI-JUDETUL GORJ 39
3.1 ANALIZA MODULUI DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A INSTITUTIEI PREFECTULUI - JUDETUL GORJ 39
3.2 OPORTUNITTATEA IMPLEMENTARII SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII LA INSTITUTIA PREFECTULUI-GORJ 42
3.3. ANALIZA MODULUI DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A INSTITUTIEI PREFECTULUI - JUDETUL GORJ 46
3.3.1. Consideratii generale 46
3.3.2.Cadrul comun de auto-evaluare a modului de functionare a institutiilor publice (CAF) 49
3.4. STRATEGIA INSTITUTIEI PREFECTULUI - JUDETUL GORJ 51
IN DOMENIUL CALITATII 51
CONCLUZII 72
ABREVIERI 83
BIBLIOGRAFIE 84
ANEXA1: REZULTATE CHESTIONAR 90
ANEXA 2: ANALIZA SWOT A INSTITUTIEI PREFECTULUI - JUDETUL GORJ 95
ANEXA 3: ARBORELE PROBLEMELOR 97
ANEXA 4:INTERACTIUNEA PROCESELOR SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII (I), (II) 98


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei: Consolidarea institutionala este un proces complex de intarire, adaptare la schimbari si diversificare a institutiilor prin intermediul carora este dirijat un proces economic, social, politic sau cultural etc. Acesta este un proces esential pentru construirea unei Uniuni Europene extinse si pentru a aduce mai aproape reforma administrativa si fiecare tara membra de cetatenii sai.
Capacitatea administratiei publice cuprinde totalitatea sistemelor prin intermediul carora este realizata consolidarea institutionala si celelalte transformari necesare la nivel central sau local.
Un sistem de management al calitatii furnizeaza cadrul pentru imbunatatirea continua a serviciilor sau serviciilor oferite de o organizatie, ceea ce conduce la cresterea satisfactiei clientului-cetatean. 
Liderii stabilesc unitatea dintre scopul si orientarea organizatiei. Acestia trebuie sa creeze si sa mentina un mediu organizational in care personalul poate deveni pe deplin implicat in realizarea obiectivelor. Este nevoie de un sistem de management al calitatii si este nevoie de un lider care sa-l coordoneze.
Tema "Strategia institutiei prefectului- judetul gorj privind implementarea managementului calitatii", trateaza modalitatile de proiectare, implementare, mentinere si imbunatatire a unui sistem de management al calitatii bazat pe standardul ISO 9001:2000, prin aplicarea tehnicilor, metodelor si instrumentelor de management al calitatii.
Perfectionarea sistemului de management al calitatii la nivelul institutiei publice din Romania in vederea alinierii la standardele europene a constituit o necesitate extrema pentru sistemul de management public romanesc contemporan, data fiind evolutia societatii romanesti in contextul schimbarilor majore impuse de integrarea in Uniunea Europeana, carora trebuie sa le faca fata atat fiecare institutie publica in parte, cat si intregul sistem, in ansamblul sau. 
Nu in ultimul rand, necesitatea si actualitatea temei abordate au rezultat si din constatarea tratarii neproportionale a problemelor juridice in dauna celor manageriale, cauzate de insuficienta specialistilor in managementul calitatii la nivel european.
Elaborarea tezei de licenta porneste de la o serie de ipoteze de lucru:
1. Cu cat perfectionarea sistemului de management al calitatii dezvoltat la nivelul institutiei publice din Romania se va realiza complet si mai bine, cu atat Romania se aliniaza mai repede la standardele europene in perioada post aderare; 
2. Cu cat consolidarea institutionala este mai bine conturata, cu atat capacitatea administratiei publice contribuie mai mult la realizarea reformei institutiei publice in cauza; 
3. Daca sunt respectate si aplicate principiile pe baza carora se realizeaza relatia consolidare institutionala - capacitatea administratiei publice, atunci reforma institutiei publice se realizeaza in bune conditii; 
4. Cu cat consolidarea institutionala a Institutiei Prefectului se va apropia mai mult de desfasurarea acestui fenomen complex in contextul integrarii europene, cu atat va spori in bine capacitatea administratiei publice de a gestiona serviciile oferite cetatenilor.
Obiectivele principale ale investigatiei au in vedere:
- punerea in evidenta a importantei organigramei pentru o institutie publica, precum si prezentarea legaturii de corespondenta care exista intre numarul nivelurilor ierarhice, numarul de compartimente functionale dintr-o organigrama si indeplinirea la standarde de calitate a scopurilor organizatiei respective.
- demonstrarea legaturii dintre organigramele unor institii publice la nivel national, relatia consolidare institionala-capacitatea administratiei publice si reforma in domeniul calitatii a acestor institutii, iar pe de alta parte, legatura dintre managementul calitatii si serviciile specifice oferite.
- Cunoasterea si intelegerea cerintelor standardului ISO 9001:2000
- Cunoasterea etapelor si a modalitatilor de proiectare si implementare a unui sistem de management al calitatii ISO 9001:2000
- Insusirea modalitatilor de mentinere si imbunatatire a sistemului de management al calitatii
- Implementarea si utilizarea tehnicilor, metodelor si instrumentelor de management al calitatii
- Gasirea celor mai bune practici pentru certificarea cu succes conform ISO 9001:2000
Obiectivul specific este acela de a imbunatati furnizarea de servicii publice. In Romania, simplificarea administrativa a fost influentata in primul rand de obiectivul de a imbunatati reglementarile administrative din punctul de vedere al raportului cost-eficienta si de a imbunatati serviciile furnizate catre cetatean. De asemenea, acest proces poate avea alte efecte sau poate fi influentat si de alte obiective. Multe din instrumentele si practicile simplificarii administrative folosite pentru a imbunatati eficienta reglementarilor administrative duc la, sau sunt sprijinite de masuri de crestere a transparentei si responsabilizarii si in consecinta, de a reduce riscul coruptiei. In mod special, este nevoie de imbunatatirea si dezvoltarea de noi instrumente, mai ales instrumente bazate pe tehnologia informatiei, ceea ce permite posibilitati fara precedent pentru a asigura o coerenta si eficienta mai mare ale interactiunilor de reglementare intre guvern, cetateni si mediul de afaceri.
Birocratia excesiva aduce costuri suplimentare mediului de afaceri, impiedica intrarea pe piata a unor noi companii si descurajeaza initiativele de inovare si diminuarea presiunilor competitive in economie. Mai mult, aceasta creeaza o nesiguranta care poate intrerupe planificarea afacerilor si poate afecta capacitatea acestora de a raspunde rapid la noi oportunitati de piata. In cele din urma, aceasta birocratie influenteaza in mod negativ concurenta din economie si astfel, performanta economica va avea de suferit.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia Institutiei Prefectului - Judetul Gorj privind Implementarea Managementului Calitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!