Strategii ale Mixului de Marketing in Cadrul Firmelor Prestatoare de Servicii - SC Romtelecom SA

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea realizata vizeaza deciziile si procesele legate de strategiile mixului de marketing care sunt printre cele mai importante strategii de marketing. Acestea sunt cele care determina ce produse se vor lansa pe piata, care va fi pretul practicat pentru acestea, masura in care clientii au acces la produsele firmei si asigura legatura cu clientii realizandu-se un feed-back.
In prima parte a lucrarii se are in vedere punerea in evidenta a aspectelor conceptuale si metodologice cu privire la strategiile mixului de marketing ce pot fi aplicate in cadrul firmelor prestatoare de servicii.
Studiul de caz s-a efectuat pe una dintre cele mai mari firme de servicii de telecomunicatii din Romania, compania Romtelecom. In acest studiu de caz sunt prezentate datele companiei, precum si strategiile practicate de aceasta pentru fiecare din cele patru elemente ale mixului.
Partea practica a lucrarii consta in cercetarea numita "Atitudini, opinii si comportamente ale populatiei targovistene cu privire la utilizarea serviciilor de telecomunicatii". Cercetarea consta in aplicarea unui chistionar pe un esantion de 100 de persoane si are ca obiective identificarea comportamentelor populatiei targovistene vizand in principal utilizarea serviciilor de teleomunicatii precum si furnizorul acestora.
Ultima parte este reprezentata de concluziile si propunerile aferente lucrarii in care sunt sintetizate informatiile despre companie, precum si propunerile care ar trebui indeplinite de aceasta pentru o satisfacere cat mai buna a clientilor.
S-a ales aceasta firma deoarece Romtelecom este prima si cea mai mare companie furnizoare de servicii de telecomunicatii din Romania, iar domeniul telecomunicatiilor este unul intr-o continua dinamica, in care inovatiile sunt frecvente.
Cap.1. ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE PRIVIND 
STRATEGIILE MIXULUI DE MARKETING
Marketing-ul este gestionarea unor relatii profitabile cu clientii. Scopul dublu al marketing-ului consta in a atrage noi clienti prin promiterea unei valori superioare si in a pastra si inmulti numarul de clienti, oferindu-le satisfactie 
1.1 Mixul de marketing 
Mixul de marketing este ansamblul instrumentelor controlabile si tactice de marketing pe care firma le combina pentru a obtine raspunsul dorit pe piata tinta. Mixul consta in tot ceea ce poate firma sa intreprinda ca sa influenteze cererea produsului sau. 
Mixul de marketing reprezinta setul de instrumente de marketing pe care le utilizeaza intreprinderea pentru a-si atinge obiectivele pe piata tinta.
El reuneste proprietatile caracteristice ale organizatiei, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influenta cererea pentru produsul sau in general, vanzarile in mod special, si anume: produsul insusi, nivelul pretului, activitatea promotionala si distributia sau plasarea produsului. Acest set de variabile controlabile de catre organizatie, cunoscut si sub numele de cei 4P are rolul de a detalia strategiile de marketing si de a influenta piata in vederea asigurarii eficientei maxime.
Ca urmare a diversitatii si complexitatii fiecaruia dintre cele patru componente ale mixului, la nivelul fiecaruia dintre ele se poate elabora un asa numit submix: submix de produs, submix de pret, submix de distributie sau submix de promovare.
Marketingul-mix are in vedere orientarea activitatii de marketing a firmei in functie de resursele interne si de conditiile pietei, prin combinarea intr-un tot unitar, coerent, sub forma de programe, a elementelor politicii de produs, de pret, de distributie si de promovare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii ale Mixului de Marketing in Cadrul Firmelor Prestatoare de Servicii - SC Romtelecom SA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Balaure V., Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2002
Balan C., Logistica, editura Uranus, Bucuresti, 2001
Bratucu G., Ispas A., Introducere in marketingul social, Editura Infomarket, Brasov, 1999 
Chitu I.B., Bratucu G., Ispas A., Marketingul Serviciilor, Ed. Universitatii Transilvania, 1998
Constantin C., Cercetari de marketing, Ed. Universitatii Transilvania, 2009
Florescu C., Malcomete P., Pop N. Al., Dictionar explicativ de marketing, Editura Economica, Bucuresti, 2003
Kotler Ph., Amstrong G., Principiile Marketingului, editia a IV-a, Ed. Teora
Lefter C., Bratucu G., Balasescu M., Chitu I.B., Rauta C., Marketing, Vol 2, Ed. Universitatii Transilvania, 2006
Olteanu, V., Marketingul serviciilor, Ed. Ecomar, 2008
Petrescu E.C., Marketing.Concepte de baza si aplicatii, Ed. Uranus, 2009
www.firmepenet.ro (consultat la 5.01.2012)
www.romtelecom.ro (consultat la 12.01.2012)
www.wall-street.ro (consultat la 12.01.2012 )


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!