INTRODUCERE Lucrarea realizată vizează deciziile și procesele legate de strategiile mixului de marketing care sunt printre cele mai importante strategii de marketing. Acestea sunt cele care determină ce produse se vor lansa pe piață, care va fi prețul practicat pentru acestea, măsura în care clienţii au acces la produsele firmei şi asigură legătura cu clienții realizându-se un feed-back. În prima parte a lucrării se are în vedere punerea în evidență a aspectelor conceptuale şi metodologice cu privire la strategiile mixului de marketing ce pot fi aplicate în cadrul firmelor prestatoare de servicii. Studiul de caz s-a efectuat pe una dintre cele mai mari firme de servicii de telecomunicații din România, compania Romtelecom. În acest studiu de caz sunt prezentate datele companiei, precum și strategiile practicate de aceasta pentru fiecare din cele patru elemente ale mixului. Partea practică a lucrării constă în cercetarea numită “Atitudini, opinii şi comportamente ale populației târgoviștene cu privire la utilizarea serviciilor de telecomunicații”. Cercetarea constă în aplicarea unui chistionar pe un eșantion de 100 de persoane și are ca obiective identificarea comportamentelor populației târgoviștene vizând în principal utilizarea serviciilor de teleomunicații precum și furnizorul acestora. Ultima parte este reprezentată de concluziile şi propunerile aferente lucrării în care sunt sintetizate informațiile despre companie, precum și propunerile care ar trebui îndeplinite de aceasta pentru o satisfacere cât mai bună a clienților. S-a ales această firmă deoarece Romtelecom este prima și cea mai mare companie furnizoare de servicii de telecomunicații din România, iar domeniul telecomunicațiilor este unul într-o continuă dinamică, în care inovațiile sunt frecvente. Cap.1. ASPECTE CONCEPTUALE ȘI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE MIXULUI DE MARKETING Marketing-ul este gestionarea unor relații profitabile cu clienții. Scopul dublu al marketing-ului constă în a atrage noi clienți prin promiterea unei valori superioare și în a păstra și înmulți numărul de clienți, oferindu-le satisfacție 1.1 Mixul de marketing Mixul de marketing este ansamblul instrumentelor controlabile și tactice de marketing pe care firma le combină pentru a obține răspunsul dorit pe piața țintă. Mixul constă în tot ceea ce poate firma să întreprindă ca să influențeze cererea produsului său. Mixul de marketing reprezintă setul de instrumente de marketing pe care le utilizeaza întreprinderea pentru a-și atinge obiectivele pe piața țintă. El reunește proprietățile caracteristice ale organizației, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influența cererea pentru produsul său în general, vânzările în mod special, și anume: produsul însuși, nivelul prețului, activitatea promoțională și distribuția sau plasarea produsului. Acest set de variabile controlabile de către organizatie, cunoscut și sub numele de cei 4P are rolul de a detalia strategiile de marketing și de a influența piața în vederea asigurării eficienței maxime. Ca urmare a diversităţii şi complexităţii fiecăruia dintre cele patru componente ale mixului, la nivelul fiecăruia dintre ele se poate elabora un aşa numit submix: submix de produs, submix de preţ, submix de distribuţie sau submix de promovare. Marketingul-mix are în vedere orientarea activității de marketing a firmei în funcție de resursele interne și de condițiile pieței, prin combinarea într-un tot unitar, coerent, sub formă de programe, a elementelor politicii de produs, de preț, de distribuție și de promovare.
Balaure V., Marketing, Ed. Uranus, București, 2002 Bălan C., Logistică, editura Uranus, București, 2001 Brătucu G., Ispas A., Introducere în marketingul social, Editura Infomarket, Braşov, 1999 Chițu I.B., Brătucu G., Ispas A., Marketingul Serviciilor, Ed. Universității Transilvania, 1998 Constantin C., Cercetări de marketing, Ed. Universității Transilvania, 2009 Florescu C., Mâlcomete P., Pop N. Al., Dicţionar explicativ de marketing, Editura Economică, Bucureşti, 2003 Kotler Ph., Amstrong G., Principiile Marketingului, ediția a IV-a, Ed. Teora Lefter C., Brătucu G., Bălășescu M., Chițu I.B., Răuță C., Marketing, Vol 2, Ed. Universității Transilvania, 2006 Olteanu, V., Marketingul serviciilor, Ed. Ecomar, 2008 Petrescu E.C., Marketing.Concepte de bază și aplicații, Ed. Uranus, 2009 www.firmepenet.ro (consultat la 5.01.2012) www.romtelecom.ro (consultat la 12.01.2012) www.wall-street.ro (consultat la 12.01.2012 )
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.