Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL

Licență
7.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 96 în total
Cuvinte : 26044
Mărime: 165.87KB (arhivat)
Publicat de: Stancu Păduraru
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. CUPRINS
  2. Pag.
  3. INTRODUCERE 7
  4. Cap.1 Aspecte teoretice privind mixul de marketing internaţional 8
  5. 1.1 Delimitări conceptuale 8
  6. 1.2 Strategia de marketing şi mixul de marketing internaţional 9
  7. 1.3 Strategia de produs 12
  8. 1.3.1 Politica de produs 12
  9. 1.3.2 Strategii de creare a unor noi produse şi strategii aplicate pe
  10. parcursul ciclului de viata al produsului 13
  11. 1.4 Strategii de preţ 17
  12. 1.4.1 Strategii de ajustare a preţurilor 18
  13. 1.4.2 Modificarea preţurilor 19
  14. 1.5 Strategii de distribuţie 20
  15. 1.5.1 Relaţia dintre strategia competitivă şi forma de distribuţie 20
  16. 1.5.2 Distribuţia fizică şi managementul logisticii 21
  17. 1.6 Strategii de promovare 23
  18. 1.6.1 Alegerea mijloacelor de comunicare 24
  19. 1.6.2 Stabilirea bugetului şi a mixului promoţional 24
  20. 1.6.3 Promovarea produselor –publicitatea, promovarea
  21. vânzărilor şi relaţiile publice 25
  22. 1.6.4 Vânzarea personală 27
  23. Bibliografie cap. 1 28
  24. Cap. 2 Prezentarea generală a IVECO 29
  25. 2.1 Istoricul Iveco 29
  26. 2.2 Produse şi servicii oferite de Iveco 33
  27. 2.3 Consiliul de administraţie al Iveco 37
  28. 2.4 Rezultatele financiare ale Iveco 37
  29. Bibliografie cap. 2 42
  30. Cap. 3 Analiza activităţii la S.C. Italcars S.R.L 43
  31. 3.1 Scurt istoric al S.C. Italcars S.R.L 45
  32. 3.2 Dotarea si organizarea S.C. Italcars S.R.L 45
  33. 3.3 Produsele şi concurenţa S.C. Italcars S.R.L 48
  34. 3.3.1 Vehicule comerciale de tonaj mic 48
  35. 3.3.2 Vehicule comerciale de tonaj mediu 49
  36. 3.3.3 Vehicule comerciale de tonaj greu 49
  37. 3.3.4 Microbuze şi autobuze 49
  38. 3.3.5 Vehicule militare şi vehicule cu dotări speciale 50
  39. 3.4 Relaţiile cu colaboratorii şi clienţii 53
  40. 3.4.1 Relaţii cu colaboratorii 53
  41. 3.4.2 Relaţii cu clienţii 54
  42. 3.5 Rezultatele activitatii societaţii 55
  43. 3.6 Departamentul de marketing 56
  44. Bibliografie cap. 3 58
  45. Cap. 4 Strategii de marketing la S.C. Italcars S.R.L 59
  46. 4.1 Obiective strategice ale S.C. Italcars S.R.L 59
  47. 4.2 Strategii de produs ale S.C. Italcars S.R.L 63
  48. 4.3 Strategia de distribuţie a S.C. Italcars S.R.L 81
  49. 4.4 Strategii de preţ ale S.C. Italcars S.R.L 83
  50. 4.5 Strategii de promovare a produselor utilizate de S.C.ItalcarsS.R.L 83
  51. 4.5.1 Mijloacele specifice mixului de marketing internaţional utilizate
  52. de S.C. Italcars S.R.L 84
  53. 4.5.2 Obiectivele societăţii în cea ce priveşte promovarea
  54. produselor 88
  55. 4.6 Situaţia trecută, prezentă şi viitoare a S.C. Italcars S.R.L 88
  56. Bibliografie cap. 4 92
  57. Cap. 5 Concluzii si propuneri 93
  58. Bibliografie generală 98

Extras din licență

INTRODUCERE

Faptul că am ales această temă nu este unul întâmplător. Ideea de la care a plecat acest proiect, cea care a constituit punctul de plecare şi apoi elementul care a definitivat structura ulterioară a viitoarei lucrări este aceea că intr-un mediu de afaceri care se află într-o permanentă schimbare o firmă trebuie să adopte o serie de concepte referitoare la modul de organizare a activităţii în general şi a celui de marketing în general.

Odată stabilită tema lucrării: „Strategii asociate mixului de marketing internaţional”, mi-a fost uşor să realizez pe baza ei o structură de cinci capitole.

Ce este marketingul şi ce sunt şi care ar fi acele strategii de marketing prin care o firmă se adaptează într-un mod cât mai creativ şi mai profitabil posibil la mediul în care îşi desfăşoară activitatea sunt întrebările la care am încercat să răspund în primul capitol al acestei lucrări.

Dacă prima parte este una pur teoretică în care am prezentat elementele mixului de marketing în următoarele trei am realizat un studiu de caz analizând activitatea S.C. Iveco-Italcars S.R.L. atât de pe piaţa internă cât şi pe cea externă.

În cele din urmă capitolul cinci vine cu o serie de concluzii şi propuneri referitoare la activitatea de marketing a. S.C. Iveco-Italcars S.R.L.

Această lucrare nu s-ar fi putut realiza fără acordul şi sprijinul conducerii S.C. Iveco-Italcars S.R.L. şi în special al personalului din cadrul Departamentului de Marketing..

CAP. 1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND MIXUL DE MARKETING INTERNAŢIONAL

1.1 DELIMITĂRI CONCEPTUALE

Marketingul acestui început de secol trebuie să ţină seama de bulversările recente ce recompun pieţele. Marketingul se înscrie în interiorul unui proces de mondializare, cel puţin a unor sectoare economice. Acest lucru va obliga intreprinderile să revadă concepţia şi strategiile. Când o piaţă devine mobilă, marketingul internaţional se înscrie într-un sistem de interdependenţe creat de nivelul performanţelor fiecărei firme direct concurente. Pentru a supravieţui, intreprinderile trebuie să integreze dimensiunea internaţională, globală a marketingului. Ea va contribui la obţinerea performanţei globale a intreprinderii pe pieţele internaţionale.

“Marketingul internaţional reprezintă o concepţie modernă privind orientarea activităţilor economice în concordanţă cu cerinţele şi specificul pieţelor externe (naţionale, multinaţionale, globale), în scopul satisfacerii necesităţilor actuale şi viitoare ale acestora cu eficienţă maximă.

El este, totodată, un ansamblu de activităţi practice realizate prin mobilizarea tuturor resurselor umane, materiale, financiare de care dispun întreprinderile, firmele, organizaţiile şi instituţiile naţionale, multinaţionale sau transnaţionale şi materializate în cercetarea, selectarea si penetrarea pieţelor, conceperea şi realizarea de bunuri şi servicii destinate consumatorilor şi utilizatorilor din alte ţări, promovarea şi distribuirea unor mărfuri la anumite preţuri astfel încât să fie concretizată noua orientare”.

Conceptul de marketing global capătă o tot mai mare importanţă atât în planul teoretic cât şi în cel al folosirii sale în practica intreprinderilor implicate în operaţiuni pe piaţa internaţională.

El a apărut în S.U.A., inspirat din dezvoltarea rapidă a marilor firme multinaţionale. Marketingul global se bazează pe ideea că intreprinderile se orientează după o filozofie globală, iar piaţa este lumea intreagă.

Conceptul de marketing global vede întregul set de pieţe - fie o piaţă naţională şi incă una, fie incă alte o sută de ţări - ca o singură piaţă şi entitate distinctă, examinând-o şi dezvoltând pentru ea un mix de marketing standardizat oriunde uniformizarea este eficientă din punct de vedere al costurilor şi sub aspect cultural.

Extinderea activităţii pe piaţa internaţională devine tot mai mult o condiţie a supravieţuirii intreprinderii. Marketingul internaţional este folosit datorită competiţiei internaţionale, datorită ciclului de viaţă a produsului, diversificării produselor şi pieţelor, utilizării excesului de capacitate, potenţialul pieţei (populaţia şi puterea de cumpărare), extinderii pieţei internaţionale prin creşterea profitului, exploatării ratelor de creştere economică diferite, internaţionalizării din raţiuni defensive, avantajului competitiv strategic. Conducerea firmei trebuie să fixeze setul de obiective care să acopere toate interesele acesteia şi printre acestea se numără şi cele de marketing internaţional. Marketingul internaţional are funcţiile de cercetare a pieţei internaţionale, stabilirea unei politici de selectare şi penetrare pe piaţa internaţională, adoptarea unei politici de marketing, maximizarea eficienţei economice.

Preview document

Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 1
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 2
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 3
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 4
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 5
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 6
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 7
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 8
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 9
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 10
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 11
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 12
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 13
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 14
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 15
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 16
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 17
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 18
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 19
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 20
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 21
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 22
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 23
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 24
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 25
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 26
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 27
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 28
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 29
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 30
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 31
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 32
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 33
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 34
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 35
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 36
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 37
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 38
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 39
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 40
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 41
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 42
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 43
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 44
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 45
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 46
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 47
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 48
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 49
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 50
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 51
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 52
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 53
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 54
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 55
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 56
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 57
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 58
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 59
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 60
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 61
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 62
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 63
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 64
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 65
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 66
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 67
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 68
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 69
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 70
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 71
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 72
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 73
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 74
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 75
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 76
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 77
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 78
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 79
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 80
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 81
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 82
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 83
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 84
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 85
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 86
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 87
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 88
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 89
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 90
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 91
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 92
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 93
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 94
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 95
Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL - Pagina 96

Conținut arhivă zip

  • Strategii Asociate Mixului de Marketing International - Studiu de Caz SC Italcars SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de fidelizare a clienților - studiu de caz Carrefour

I. Abordarea teoretică a temei 1. Conceptul de fidelizare a clienţilor 1.1. Orientarea spre client – premiza fidelizării clienţilor Marketingul...

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Strategii de Marketing ale Companiilor Multinaționale pe Piața Produselor de Tutun din România

INTRODUCERE Piaţa a apărut cu multe secole în urmă ca o punte de legătură între producţie şi consum. Alvin Toffler consideră că premisa ce a stat...

Promovarea Conceptului de Marketing în Cadrul unei Firme

Introducere În accepţiunea generală, marketingul reprezintă "ştiinţa şi arta de a convinge clienţii sã cumpere". Philip Kotler definea marketingul...

Strategii de Promovare a Produselor și Serviciilor - SC Mobam SA

INTRODUCERE Procesului de comunicare şi promovare i se atribuie accepţiuni deosebite de către diferiţi autori, în general, în acesta se includ...

Analiza SWOT - firmă transporturi

\INTRODUCERE România, în calitate de membru cu drepturi depline al Uniunii Europene de la 1 Ianuarie 2007, are nevoie de o politică a sectorului...

Proiect marketing internațional - miere de albine

Rezumat introductiv În vederea realizării acestui proiect am hotărât să facem referire la o entitate economică de pe piaţa romanească , şi anume...

Ai nevoie de altceva?