Cuprins
- CUPRINS
- Pag.
- INTRODUCERE 7
- Cap.1 Aspecte teoretice privind mixul de marketing internaţional 8
- 1.1 Delimitări conceptuale 8
- 1.2 Strategia de marketing şi mixul de marketing internaţional 9
- 1.3 Strategia de produs 12
- 1.3.1 Politica de produs 12
- 1.3.2 Strategii de creare a unor noi produse şi strategii aplicate pe
- parcursul ciclului de viata al produsului 13
- 1.4 Strategii de preţ 17
- 1.4.1 Strategii de ajustare a preţurilor 18
- 1.4.2 Modificarea preţurilor 19
- 1.5 Strategii de distribuţie 20
- 1.5.1 Relaţia dintre strategia competitivă şi forma de distribuţie 20
- 1.5.2 Distribuţia fizică şi managementul logisticii 21
- 1.6 Strategii de promovare 23
- 1.6.1 Alegerea mijloacelor de comunicare 24
- 1.6.2 Stabilirea bugetului şi a mixului promoţional 24
- 1.6.3 Promovarea produselor –publicitatea, promovarea
- vânzărilor şi relaţiile publice 25
- 1.6.4 Vânzarea personală 27
- Bibliografie cap. 1 28
- Cap. 2 Prezentarea generală a IVECO 29
- 2.1 Istoricul Iveco 29
- 2.2 Produse şi servicii oferite de Iveco 33
- 2.3 Consiliul de administraţie al Iveco 37
- 2.4 Rezultatele financiare ale Iveco 37
- Bibliografie cap. 2 42
- Cap. 3 Analiza activităţii la S.C. Italcars S.R.L 43
- 3.1 Scurt istoric al S.C. Italcars S.R.L 45
- 3.2 Dotarea si organizarea S.C. Italcars S.R.L 45
- 3.3 Produsele şi concurenţa S.C. Italcars S.R.L 48
- 3.3.1 Vehicule comerciale de tonaj mic 48
- 3.3.2 Vehicule comerciale de tonaj mediu 49
- 3.3.3 Vehicule comerciale de tonaj greu 49
- 3.3.4 Microbuze şi autobuze 49
- 3.3.5 Vehicule militare şi vehicule cu dotări speciale 50
- 3.4 Relaţiile cu colaboratorii şi clienţii 53
- 3.4.1 Relaţii cu colaboratorii 53
- 3.4.2 Relaţii cu clienţii 54
- 3.5 Rezultatele activitatii societaţii 55
- 3.6 Departamentul de marketing 56
- Bibliografie cap. 3 58
- Cap. 4 Strategii de marketing la S.C. Italcars S.R.L 59
- 4.1 Obiective strategice ale S.C. Italcars S.R.L 59
- 4.2 Strategii de produs ale S.C. Italcars S.R.L 63
- 4.3 Strategia de distribuţie a S.C. Italcars S.R.L 81
- 4.4 Strategii de preţ ale S.C. Italcars S.R.L 83
- 4.5 Strategii de promovare a produselor utilizate de S.C.ItalcarsS.R.L 83
- 4.5.1 Mijloacele specifice mixului de marketing internaţional utilizate
- de S.C. Italcars S.R.L 84
- 4.5.2 Obiectivele societăţii în cea ce priveşte promovarea
- produselor 88
- 4.6 Situaţia trecută, prezentă şi viitoare a S.C. Italcars S.R.L 88
- Bibliografie cap. 4 92
- Cap. 5 Concluzii si propuneri 93
- Bibliografie generală 98
Extras din licență
INTRODUCERE
Faptul că am ales această temă nu este unul întâmplător. Ideea de la care a plecat acest proiect, cea care a constituit punctul de plecare şi apoi elementul care a definitivat structura ulterioară a viitoarei lucrări este aceea că intr-un mediu de afaceri care se află într-o permanentă schimbare o firmă trebuie să adopte o serie de concepte referitoare la modul de organizare a activităţii în general şi a celui de marketing în general.
Odată stabilită tema lucrării: „Strategii asociate mixului de marketing internaţional”, mi-a fost uşor să realizez pe baza ei o structură de cinci capitole.
Ce este marketingul şi ce sunt şi care ar fi acele strategii de marketing prin care o firmă se adaptează într-un mod cât mai creativ şi mai profitabil posibil la mediul în care îşi desfăşoară activitatea sunt întrebările la care am încercat să răspund în primul capitol al acestei lucrări.
Dacă prima parte este una pur teoretică în care am prezentat elementele mixului de marketing în următoarele trei am realizat un studiu de caz analizând activitatea S.C. Iveco-Italcars S.R.L. atât de pe piaţa internă cât şi pe cea externă.
În cele din urmă capitolul cinci vine cu o serie de concluzii şi propuneri referitoare la activitatea de marketing a. S.C. Iveco-Italcars S.R.L.
Această lucrare nu s-ar fi putut realiza fără acordul şi sprijinul conducerii S.C. Iveco-Italcars S.R.L. şi în special al personalului din cadrul Departamentului de Marketing..
CAP. 1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND MIXUL DE MARKETING INTERNAŢIONAL
1.1 DELIMITĂRI CONCEPTUALE
Marketingul acestui început de secol trebuie să ţină seama de bulversările recente ce recompun pieţele. Marketingul se înscrie în interiorul unui proces de mondializare, cel puţin a unor sectoare economice. Acest lucru va obliga intreprinderile să revadă concepţia şi strategiile. Când o piaţă devine mobilă, marketingul internaţional se înscrie într-un sistem de interdependenţe creat de nivelul performanţelor fiecărei firme direct concurente. Pentru a supravieţui, intreprinderile trebuie să integreze dimensiunea internaţională, globală a marketingului. Ea va contribui la obţinerea performanţei globale a intreprinderii pe pieţele internaţionale.
“Marketingul internaţional reprezintă o concepţie modernă privind orientarea activităţilor economice în concordanţă cu cerinţele şi specificul pieţelor externe (naţionale, multinaţionale, globale), în scopul satisfacerii necesităţilor actuale şi viitoare ale acestora cu eficienţă maximă.
El este, totodată, un ansamblu de activităţi practice realizate prin mobilizarea tuturor resurselor umane, materiale, financiare de care dispun întreprinderile, firmele, organizaţiile şi instituţiile naţionale, multinaţionale sau transnaţionale şi materializate în cercetarea, selectarea si penetrarea pieţelor, conceperea şi realizarea de bunuri şi servicii destinate consumatorilor şi utilizatorilor din alte ţări, promovarea şi distribuirea unor mărfuri la anumite preţuri astfel încât să fie concretizată noua orientare”.
Conceptul de marketing global capătă o tot mai mare importanţă atât în planul teoretic cât şi în cel al folosirii sale în practica intreprinderilor implicate în operaţiuni pe piaţa internaţională.
El a apărut în S.U.A., inspirat din dezvoltarea rapidă a marilor firme multinaţionale. Marketingul global se bazează pe ideea că intreprinderile se orientează după o filozofie globală, iar piaţa este lumea intreagă.
Conceptul de marketing global vede întregul set de pieţe - fie o piaţă naţională şi incă una, fie incă alte o sută de ţări - ca o singură piaţă şi entitate distinctă, examinând-o şi dezvoltând pentru ea un mix de marketing standardizat oriunde uniformizarea este eficientă din punct de vedere al costurilor şi sub aspect cultural.
Extinderea activităţii pe piaţa internaţională devine tot mai mult o condiţie a supravieţuirii intreprinderii. Marketingul internaţional este folosit datorită competiţiei internaţionale, datorită ciclului de viaţă a produsului, diversificării produselor şi pieţelor, utilizării excesului de capacitate, potenţialul pieţei (populaţia şi puterea de cumpărare), extinderii pieţei internaţionale prin creşterea profitului, exploatării ratelor de creştere economică diferite, internaţionalizării din raţiuni defensive, avantajului competitiv strategic. Conducerea firmei trebuie să fixeze setul de obiective care să acopere toate interesele acesteia şi printre acestea se numără şi cele de marketing internaţional. Marketingul internaţional are funcţiile de cercetare a pieţei internaţionale, stabilirea unei politici de selectare şi penetrare pe piaţa internaţională, adoptarea unei politici de marketing, maximizarea eficienţei economice.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategii Asociate Mixului de Marketing International - Studiu de Caz SC Italcars SRL.doc