Strategii Competitive in Mediul Concurential Actual

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I. Managementul strategic - sursa de obtinere a avantajului competitiv 3
1.1. Definirea componentelor strategiei 3
1.2. Tipologia strategiilor 14
1.3. Managementul strategic ca o forma de conducere moderna 23
1.4. Conceptul de performanta si evaluarea acesteia la nivel de firma 30
Capitolul 2. Strategii competitive in domeniul marketingului international 34
2.1. Abordare generala a strategiilor concurentiale 36
2.2. Strategii concurentiale bazate pe avantajul concurential 43
2.3. Strategii concurentiale bazate pe pozitia pe piata 47
2.4. Analiza concurentilor 51
Capitolul 3. Studiu de caz: Starea actuala a mediului concurential romanesc 57
Concluzii 78
Bibliografie 80


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I. Managementul strategic - sursa de obtinere a avantajului competitiv
1.1. Definirea componentelor strategiei
Odata cu trecerea la economia de piata, managerii trebuie sa se adapteze rapid la cerintele conducerii impuse de noile conditii, sa insuseasca noile conceptii, metode si tehnici manageriale pentru a putea asigura dezvoltarea intreprinderilor si cresterea performantelor acestora in conditiile unui mediu concurential puternic.
In conditiile actuale, cand in economia Romaniei inca nu toate lucrurile sunt asezate, iar gradul de instabilitate a factorilor externi este inalt, un management performant nu poate functiona fara o strategie bine gandita. Iata de ce, din cadrul tuturor factorilor ce determina procesul de redresare si dezvoltare a activitatii intreprinderilor, pe prim-plan se situeaza utilizarea strategiilor adecvate care ar putea asigura sporirea performantelor intreprinderilor si cresterea competitivitatii acestora.
Actualmente, in mass-media tot mai frecvent devine utilizat cuvantul ,,strategie". In continuare se vor examina diverse abordari ale acestui termen in scopul determinarii si folosirii corecte in practica.
In literatura economica de specialitate se expune o multitudine de definitii si concepte privind strategia ca componenta de baza a managementului strategic, autorii punand accent pe diferite aspecte considerate mai importante.
Din momentul aparitiei termenul ,,strategia" facea parte din terminologia militara. Pentru prima data acest cuvant a fost utilizat in China Antica cu circa 2500 ani in urma de catre Sun-Tzu care este cunoscut ca marele strateg militar. In cartea sa ,,Arta razboiului" filosoful a descris o strategie originala de conducere a unui razboi, stabilind modalitatile de prevedere a planului dusmanului si de asigurare a propriei sale protectii, ci nu certarea distrugerii armatei acestuia. 
Analizand esenta conceptului de strategie in domeniul militar, deja se poate constata faptul, ca ea se bazeaza nu numai pe modalitatile de lupta, ci are la temelia sa un plan de lunga durata care include multitudinea obiectivelor stabile si valoarea resurselor necesare pentru atingerea scopului final - victoriei.
Multe dictionare explicative si la momentul actual definesc strategia ca modalitatea de planificare si desfasurare a campaniilor militare. De exemplu, ,,Dictionarul de neologisme" defineste strategia ca ,,arta de a folosi cu dibacie toate mijloacele disponibile in vederea asigurarii succesului intr-o lupta". In ceea ce priveste lupta la nivel de intreprindere, ea are sens de lupta concurentiala, atunci cand competitivitatea firmei are tendinta de scadere.
Primele incercari de utilizare a strategiei in conducerea intreprinderilor au avut loc inca in anii 20-30 ai secolului trecut. Insa, termenul ,,strategia" a intrat in vocabularul managerial numai in anii 1950-1960, cand un rol deosebit de important i-a revenit modului de adoptare a intreprinderii la schimbarile neprevazute in mediul extern.
In prezent termenul de strategie se utilizeaza cu semnificatii diferite in mai multe domenii de activitate:
- In domeniul militar, strategia este partea componenta a artei militare care se ocupa cu problemele pregatirii, planificarii si desfasurarii razboiului si operatiunilor militare;
- In domeniul teoriei jocurilor, strategia este un plan complet care specifica optiunile pe care le are jucatorul in orice situatie posibila;
- In domeniul managementului, strategia presupune o stare de lupta, o confruntare intre organizatii pe un teren reprezentat de piata.
Prima abordare stiintifica a strategiei a aparut in lucrarea lui Alfred Chandler ,,Strategy and Structure" publicata in 1962. Autorul defineste strategia ca ,,determinarea pe termen lung a scopurilor si obiectivelor intreprinderii, adoptarea cursurilor de actiune si alocarea resurselor necesare pentru realizarea obiectivelor" . Dupa parerea lui Ovidiu Nicolescu principalul neajuns al acestei definitii consta in absenta diferentierii procesului de elaborare a strategiei de strategia insusi. Autorul este totalmente de acord cu observatia mentionata anterior. Analizand aceasta definitie, ca o sugestie de imbunatatire poate fi propusa indicarea scopului final pentru care este necesar de a formula si de a implementa obiectivele sus-numite.
Unul dintre primii autori care a realizat diferentierea intre strategie ca atare si procesul de elaborare a acesteia a fost Igor Ansoff. Conform conceptului sau strategia este definita ca ansamblul tuturor criteriilor de decizie care determina comportamentul unui agent economic. 
Savantul Igor Ansoff divizeaza criteriile sus-numite in patru grupe :
- criteriile cu ajutorul carora intreprinderea isi poate evalua performantele in momentul actual si pe viitor;
- criteriile de strategie administrativa bazate pe raporturile interne si procedurile din interiorul intreprinderii;
- criteriile strategiei comerciale scopul carora este de a reglementa raporturile firmei cu mediul sau prin formarea cuplului produs/piata;
- criteriile operationale pe care le urmeaza intreprinderea pe piata cotidiana a activitatilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii Competitive in Mediul Concurential Actual.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Ansoff I., Strategie et developpement de l'entreprise. Les Editions d'Organisation, Paris, 1996.
2. Avram M., Industria alimentara - cresterea potentialului concurential // Tribuna Economica - 1998 - Nr.1.
3. Bacanu B., Management strategic. Editura Teora, Bucuresti, 1998.
4. Barbulescu C., Managementul productiei industriale. Editura didactica si pedagogica, Bucuresti, 1995.
5. Barbulescu C., Sisteme strategice ale intreprinderii. Editura economica, Bucuresti, 1999.
6. Borza A., Repere teoretice in abordarea strategiei de firma // Tribuna Economica - 1996 - Nr.49.
7. Ciobanu I., Management strategic. Editura Polirom, Iasi, 1998.
8. Constantinescu D. si colectiv, Management strategic. Colectia Nationala, Bucuresti, 2000.
9. Daft R., Management, The Dryden Press, New York, 1992.
10. Dinu E., Strategia firmei. Editura economica, Bucuresti, 2000.
11. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
12. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
13. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
14. Keynes JM: ,,Teoria generala a folosirii mainii de lucru, a dobanzii si a banilor", Editura Stiintifica 1970.
15. Philip Kotler ,,Marketing Management'' McGraw Hill New York, 1998
16. Kotter H., Culture et performance. Les Editions d'Organisation, Paris, 1992.
17. Marcu F., Maneca C., Dictionar de neologisme. Editura Academiei, Bucuresti, 1978.
18. Moraru I., Strategii creative transdisciplinare. Editura Academiei Romane, Bucuresti, 1992.
19. Nicolescu O. (coord.), Sistemul decizional al organizatiei. Editura Economica, Bucuresti, 1996.
20. Nicolescu O., Strategii manageriale de firma. Editura Economica, Bucuresti, 1998.
21. Nicolescu O., Verbomcu I., Management. Editura Economica, Bucuresti, 1999.
22. Niculescu M., Diagnostic global strategic. Editura Economica, Bucuresti, 1997.
23. Pierce J., Robinson R., Explaining Corporative strategy. Irwin, Boston, 1991.
24. Porter M., L'avantage concurrentiel. InerEdtions, Paris, 1986.
25. Rue L., Holland P., Strategic Management, Concepts and Experiences. Mc. Graw-Hill Company, New York, 1996.
26. Russu C., Management. Editura Expert, Bucuresti, 1999.
27. Rusu C., Managementul intreprindeilor mici si mijlocii. Editura Expert, Bucuresti, 1996.
28. Thompson A., Strickland A., Strategic management. Concepts and Cases, Irwin Homewood, Boston, 1987.
29. Tureac Cornelia Elena "Management strategic " - Tratat -, Ed. Didactica si Pedagogica Bucuresti, 2008
30. Tureac C. - Dictionar economic. Culegere de termeni economici, Ed. Didactica si pedagogica, Bucuresti, 2008


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!