Strategii de atenuare a sezonalității turistice în zona Horezu

Cuprins licență Cum descarc?

INTRODUCERE .
CAPITOLUL I - SEZONALITATEA -  DELIMITARI CONCEPTUALE 
1.1. Conceptul de sezonalitate turistica si variatiile sezoniere..
1.2. Ciclurile de sezonalitate in activitatea turistica ..
1.3. Factorii sezonalitatii in turism 
1.4. Impactul sezonalitatii asupra mediului inconjurator .
CAPITOLUL II -  ANALIZA PIEEI TURISTICE A ZONEI HOREZU 
2.1. Resursele turistice naturale si antropice .
2.2. Analiza activitatii turistice ..
2.3. Forme de turism .
CAPITOLUL III - INSTRUMENTE DE ATENUARE A SEZONALITATII IN ZONA HOREZU 
3.1 Premisele dezvoltarii turismului ..
3.2. Strategii adoptate de politica de produs .
3.3. Strategii de pret ...
3.4. Strategii adoptate de politica de distributie si promovare 
CONCLUZII ...
BIBLIOGRAFIE ...


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
Activitatea turistica se inscrie intre fenomenele ce s-au impus in mod deosebit pe plan mondial, dezvoltarea sa spectaculoasa constituind una dintre trasaturile caracteristice ale secolului nostru si in special a celei de-a doua jumatati a acestuia, cand se poate vorbi cu adevarat de o ,,explozie turistica". Ca mijloc de utilizare in mod placut si in conditii de confort a timpului liber, turismul a devenit in zilele noastre o activitate social culturala si economica de mare importanta, in multe cazuri fiind un factor esential in balanta de venituri a respectivelor tari.
In conditiile specifice ale activitatilor de turism, pe langa aspectele caracteristice ale dispersarii in spatiu a fluxurilor turistice, se remarca frecvent si o repartizare inegala in timp a cererii de servicii care, in diferite zone de interes turistic, echivaleaza cu o concentrare pronuntata a sosirilor de vizitatori in anumite perioade dintr-un an calendaristic si respectiv, diminuarea sau uneori chiar sistarea sosirilor de turisti in alte perioade. Aceste variatii sezoniere, cu implicatii economico-organizatorica in activitatile turistice sunt caracteristice si pentru zona turistica valceana.
Sezonalitatea reprezinta trasatura dominanta a activitatii turistice si trebuie luata in considerare in formularea politicii de marketing respectiv in procesul de creeare a produsului turistic si de concretizare a lui, prin prestarea serviciilor propriu-zise.
Masurile adaptate pentru ameliorarea sezonalitatii poarta amprenta modului de actiune traditional, caracterizate in special prin eforturi publicitare facute in directia vinzarii unui produs turistic insuficient adaptat cererii din extrasezon.
CAPITOLUL I
SEZONALITATEA -  DELIMITARI CONCEPTUALE
Nivelul eficientei este strans legat in turism de caracterul sezonier al activitatii. Optimizarea raportului dintre cererea si oferta turistica, in diferite perioade ale anului, poate aduce schimbari in dimensiunile sezonalitatii - activitatii turistice, cu efecte favorabile asupra nivelului eficientei.
1.1. Conceptul de sezonalitate turistica si variatiile sezoniere
Turismul, exprimat sub forma cererii si consumului, inregistreaza, in evolutia sa, o serie de fluctuatii, unele cu caracter continuu, structural, fiind provocate de dinamica unor factori de tendinta sau de schimbari rapide si spectaculoase in domeniul tehnicii, altele au un caracter alternativ, datorandu-se unor conditii naturale, modului de formare a cererii sau a unor situatii conjuncturale. Sezonalitatea va reprezenta acea stare de evolutie temporala caracterizata printr-o perioada de varf a activitatii unui domeniu apartinator activitatii economice. Reactia normala a oricarei activitati producatoare de bunuri materiale poate imbraca doua alternative: fie acomodarea productiei (ofertei) la nivelul cererii,fie pastrarea nivelului productiei, in conditiile in care surplusurile de sezon ale ofertei au sansa de a fi comercializate in timpul unor perioade de varf ale desfacerii pentru genul respectiv de bunuri (de exemplu, sarbatorile de iarna).
Oscilatiile sezoniere ale activitatii turistice sunt cele determinate, in principal, de conditiile de realizare a echilibrului oferta - cerere si se concretizeaza printr-o mare concentrare a fluxurilor de turisti in anumite perioade ale anului caracteristic, in celelalte remarcandu-se o reducere importanta sau chiar o stopare a sosirilor de turisti.
Sezonalitatea in turism prezinta o serie de particularitati fata de alte domenii ale economiei, unde este de asemenea prezenta, datorita dependentei mari a cererii fata de conditiile naturale, caracterului nestocabil al serviciilor turistice, rigiditatii ofertei, etc. Astfel, variatiile sezoniere ale activitatii turistice sunt mai accentuate, au implicatii mai profunde si de anvergura, directe si indirecte, posibilitatile de atenuare a lor sunt relativ limitate si presupun eforturi mari din partea organizatorilor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Strategii de atenuare a sezonalitatii turistice in zona Horezu.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Bran F. si altii, Economia turismului si mediului inconjurator, Editura Economica, Bucuresti, 1998
2. Bretcu A., Marketing strategic, Editura Eftimie Murgu, 2013
3. Candea M., Simon T., Bogan E., Patrimoniul turistic al Romaniei, Editura Universitara, 2012
4. Cosmescu I, Turismul, Editura Economica, Bucuresti, 1998
5. Cristureanu C., Economia si politica turismului international, Editura Abeona, Bucuresti, 1992
6. Dumitrescu D., Resursele turistice ale judetului Valcea, Editura Conphys Rm. Valcea 2004
7. Gherasim T., D.Gherasim, Marketing turistic, Editura Economica, Bucuresti, 2000
8. Girard J., Cum sa vinzi orice oricui, Editura BusinessTech, 2013
9. Iordache C. M., Iuliana Cebuc, Dorin Hoarca, Tehnica operatiunilor de turism, Pitesti, Editura Independenta Economica, 2009
10. Iordache C., Economia turismului. Teorie si practica, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2013
11. Minciu R, Baron P, Neacsu N., Economia turismului, Editura Uranus, Bucuresti, 2006
12. O.Snack, P. Baron, N. Neacsu, Economia turismului, Editura Expect, Bucuresti, 2001
13. Olteanu V., ,Marketingul serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 1998
14. Olteanu V., Marketingul serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 1999
15. Pascu M. I., Romania. Ghid autoturistic, Bucuresti, Editura Coresi, 2003, 
16. Petr C., Marketingul turismului, Editura All Beck, 2012
17. Raboaca G., Dezvoltarea durabila a judetului Valcea, Bucuresti, Fundatia Romania de Maine, 2006
18. * * * Vizitati Romania, Bucuresti, 1997
19. * * * Dictionar istoric al localitatilor din judetul Valcea, Academia Romana, Institutul de cercetari socio -  umane ,,C.S. Nicolaescu Plopsor" Craiova, 2005
20. * * * Strategii de dezvoltare si promovare a turismului in judetul Valcea, 2011 
21. * * * Valcea. 30 de monografii, Volumul II, Valcea, Ed. Petras, 2006
22. * * * www.antrec.ro
23. * * * www.horezu.ro
24. * * * www.insse.ro,
25. * * * Consiliul Local Horezu 
26. * * * Centru de Informare si Promovare Turistica Horezu


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!