Strategii de Comunicare in Institutiile Publice Studiu de Caz - Strategia de Comunicare a Curtii de Conturi a Romaniei

Extras din licenta Cum descarc?

Motto:
,,In natura inteleasa ca universul intreg, comunicarea exista, atat la nivelul sistemelor, cat si la nivelul subsistemelor ce o compun. Nu exista element al acesteia care sa nu intre in interactiune cu altele. Lucrul este valabil si la nivelul vietii in general si cu cat mai mult la nivelul vietii sociale, in special.''
Stancu Serb
INTRODUCERE
Comunicarea reprezinta elementul indispensabil pentru functionarea in bune conditii a oricarei colectivitati umane, indiferent de natura si marimea ei. Schimbul continuu de mesaje genereaza unitatea de vederi si implicit, de actiune prin armonizarea cunostintelor privind scopurile, caile si mijloacele de a le atinge, prin promovarea deprinderilor necesare, prin omogenitatea relativa a grupurilor sub aspect afectiv (emotional, sentimental) si motivational (opinii, interese, convingeri, atitudini) .
Aceasta este omniprezenta, ea invadeaza cu repreziciune toate locurile in care viata sociala se organizeaza, diferitele institutii publice si sunt seduse de ea. E imposibil sa nu comunicam, daca societatea este incetul cu incetul cucerita de comunicare, aceasta se face fara indoiala gratie efectului discursului seducator pe care comunicarea il contine si care se difuzeaza din aproape in aproape
Omul, ca fiinta suprema a universului nostru, are un avantaj suplimentar fata de toate celelalte fiinte: capacitatea de a comunica prin limbaj articulat . Aceasta caracteristica a devenit esenta civilizatiei care alaturi de munca, constituie elementul definitoriu al existentei umane.
Capacitatea de a genera ganduri complexe si apoi de a le comunica intr-un mod clar joaca un rol central si in viata economica. Comunicarea este o activitate complexa care implica stapanirea "artei conversatiei", capacitatea de a negocia si de a convinge, de a-i invata pe altii pentru a obtine rezultate bune in oricare din aceste activitati. Este esential sa intelegi ce inseamna comunicarea pentru a-ti dezvolta acele calitati absolut necesare unei bune si eficiente comunicarii.
In economie, ca domeniu pricipal al societatii, comunicarea a devenit o componenta insemnata pentru fluidizarea mediului de afaceri. Universul economic presupune conexiuni informationale intre componentele lui. Comunicarea a devenit un element indispensabil pentru functionarea optima a oricarui agent economic, indiferent de dimensiunile si felul activitatilor desfasurate .
De asemenea institutiile romanesti traverseaza o lunga perioada de schimbari si restructurari printre care se gaseste si regandirea functiei comunicationale. Institutiile publice din acest punct de vedere se afla intr-o situatie confuza ce devine vizibila mai ales in acele momente conflictuale.
Pe de o parte existenta unui sistem centralizat ce permite un flux informational restrictiv si unidirectional (de sus in jos), le-a privat de exercitiul comunicari care in aceasta perioada se insuseste tot mai greu. Pe de alta parte institutiile publice resimt tot mai frecvent aceasta deficienta, dovada este faptul ca in situatiile de criza declansate fie in spatiul social, cel politic sau economic acuza lipsa comunicarii .
Atunci cand ne aflam in prezenta unei comunicari eficiente, institutiile de administratie publica urmaresc ca prin intermediul comunicarii sa obtina urmatoarele facilitati: identificarea de raspunde nevoii institutiilor administrative, de a-si asigura notorietatea si de a-si face cunoscute competentele; informarea care urmareste sa faca cunoscuta corpului social actiunea administrativa; realizarea unei educatii sociale ce corespunde sub forma de sfaturi, recomandari, rolului din ce in ce mai important al investitiilor publice in cadrul vietii sociale .
Lucrarea de fata isi propune studiul si analiza modului in care strategia de comunicare este implementata in cadrul institutiilor publice, modul cum acestea comunica cu cetatenii, modalitatea in care institutiile publice in speta Curtea de Conturi a Romaniei foloseste astfel de tehnici moderne de comunicare, preocuparea acesteia pentru mentinerea si perfectionarea mecanismelor de comunicare, precum si o analiza a tehnicilor moderne ca noi strategii de comunicare, principiile pe care Curtea de Conturi isi bazeaza strategia de comunicare.
Prezenta lucrare este structurata pe patru capitole impartite in subcapitole.
In capitolele acestei lucrari am realizat o analiza atat teoretica cat si practica, partea teoretica este cuprinsa in primele trei capitole ale lucrarii: capitolul intai ,,Comunicarea- proces de influenta'', capitolul al doilea ,, Comunicarea in institutiile publice'' si capitolul al treilea ,, Institutii publice- strategii/modalitati de comunicare''.
Analiza practica am realizat-o in ultimul capitol al lucrarii, capitolul patru care este intitulat ,,Studiu de caz: Strategia de comunicare a Curtii de Conturi a Romaniei''.
Ultimul capitol cuprinde prezentarea metodologiei in privinta temei abordate, printre altele misiunea si viziunea Curtii de Conturi a Romaniei in domeniul comunicarii, obiectivele strategice generale in domeniul comunicarii, implementarea obiectivelor strategice.
Pentru a face o analiza cat mai corecta si pentru a putea ilustra cat mai bine rolul si impactul tehnicilor moderne intr-o institutie, am utilizat notiuni teoretice din surse bibliografice de specialitate atat romanesti, cat si suse bibliografice internationale in limba engleza si franceza si nu in ultimul rand internetul.
Lucrarea se incheie cu concluziile extrase din cele patru capitole, o consider ca o incercare, daca nu chiar o reusita in a formula si da raspunsuri adecvate acestei realitati cu o importanta deosebita atat pentru administratia publica in curs de modernizare, cat si pentru cetateni in curs de acomodare cu aceste noi schimbari aduse serviciilor oferite.
CAPITOLUL I
COMUNICAREA- PROCES DE INFLUENTA
I.1. Comunicare si informatie - definirea conceptelor
I.1.1.Comunicarea - definirea conceptului
Comunicarea este unul dintre cei mai vechi termini, una dintre cele mai vechi actiuni folosite atat de catre fiintele umane, cat si de catre celelalte vietuitoare ale pamamtului. Inceputirile acestui proces se pierd undeva foarte departe in preistorie, iar sfarsitul sau nu va avea loc atat timp cat va exista viata pe pamant. Comunicarea reprezinta elementul indispensabil pentru functionarea optima a oricarei colectivitati umane, indiferent de natura si marimea ei. 
Schimbul continuu de mesaje genereaza unitatea de vedere si implicit, de actiune, prin armonizarea cunostintelor privind scopurile, caile si mijloacele de a le atinge, prin promovarea deprinderilor necesare, prin omogenizarea relativa a grupurilor sub aspect afectiv, emotional si motivational (opinii, interese, convingeri, atitudini).
Termenul de comunicare provine de la latinescul ,,communis" care are sensul de contact, relatie, stire, veste, raport, instiintare. Dictionarul Enciclopedic defineste comunicarea prin: instiintare, stire, veste, aducere la cunostinta partilor dintr-un process a unor acte de procedura (actiune, intampinare, hotarare) in vederea exercitarii drepturilor si executarii obligatiilor ce decurg pentru ele din aceste, in limita unor termene care curg obisnuit de la data comunicarii. Literatura de specialitate nu poate oferi o definitie a comunicarii unanim acceptata. Cand un cuvant este des vehiculat, cum este astazi cazul cuvantului ,,comunicare", cand activitatiile sau evenimentele pe care le reprezinta se multiplica, sensul sau tinde sa se largeasca datorita chiar interesului de care se bucura.
Comunicarea se leaga intrinsec de informatie, schimb de informatii, fiind intotdeauna un proces a carui esenta consta in transferul de informatii dintre unul sau mai multi actori implicati direct sau indirect. Dar pentru ca un transfer de informatii de tipul ,,stimul-reactie" sa devina comunicare, acesta trebuie sa fie rezultatul unui proces intentional. De exemplu pentru Hybels S. ,,comunicarea este un proces in care oamenii isi impartasesc informatii, idei si sentimente" , in timp ce pentru Baron R. ,,comunicarea este procesul prin care o parte numita emitator transmite informatii unei alte parti numita receptor" .


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Comunicare in Institutiile Publice Studiu de Caz - Strategia de Comunicare a Curtii de Conturi a Romaniei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

I.Carti, cursuri
1. Chiciudan Ion, Managementul comunicarii in situatii de criza, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2011.
2. Chiru Bogdan Tudorel, Relatiile publice intre teorie si practica - aplicatii ale psihologiei sociale in comunicarea situationala de criza, Editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza, Iasi, 2009.
3. Coman Cristina, Relatii publice - modele teoretice si studii de caz, Editura Universitatii, Bucuresti, 2009.
4. Coman Cristina, Relatii publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2004.
5. Fiske John, Introducere in stiintele comunicarii, Editura Polirom, Iasi, 2003.
6. Iftime Elena, Drept Comunitar European- note de curs, Universitatea Stefan cel Mare, Suceava, 2013.
7. Ioan Alexandru, Administratia publica: teorii, realitati, perspective, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2007.
8. James Borg, Limbajul trupului: 7 lectii simple pentru a stapani limbajul non-verbal, Editura All Educational, Bucuresti 2010.
9. Marcu Mihaela, Comunicare si structuri organizationale, Editura Universitaria, Craiova, 2009.
10. Marin Vasile, Comunicarea in administratia publica, Editura Universitatii Transilvania, Brasov, 2002.
11. Mihai Dinu, Comunicarea: repere fundamentale, Editura Orizonturi, Bucuresti, 2007.
12. Mlenarz Cristina, Managementul comunicarii eficiente, Editura Cygnus, Suceava, 2010.
13. Mucchielli Alex, Comunicarea in institutii si organizatii, Editura Polirom, Iasi, 2008.
14. Nedelea Alexandru, Marketing in administratia publica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2006.
15. Nedelea Alexandru, Management public, Note de curs, Universitatea Stefan cel Mare, Suceava,2013.
16. Oancea Mircea, Comunicarea manageriala - caiet de seminar, Editura Printech, Bucuresti, 2008.
17. Olivesi Stephane, Comunicarea manageriala: o forma critica a noilor forme de putere in organizatii, Editura Tritonic, Bucuresti , 2005.
18. Popa Mihaela Doina, Comunicare si comunicare organizationala, Editura Performantica, Iasi, 2008.
19. Popescu Luminita Gabriela, Administratie si politici publice, Editura Economica, Bucuresti, 2006.
20. Popescu Luminita Gabriela, Comunicarea in administratia publica, Editura Economica, Bucuresti, 2007.
21. Prihoanca Diana Magdalena, Televiziune, marketing, comunicare, Editura Uranus, Bucuresti, 2008.
22. Radulescu Corina, Comunicare si relatii publice - suport de curs, Editura Universitatii, Bucuresti, 2005.
23. Rogojinaru Adela, Comunicare si cultura organizationala: idei si practici in actualitate, Editura Tritonic, Bucuresti, 2009.
24. Rogojinaru Adela, Comunicare, relatii publice si globalizare, Editura Tritonic, Bucuresti, 2007.
25. Rus Flavius Calin, Introducere in stiinta comunicarii si a relatiilor publice, Editura Institutul European, Iasi, 2002.
26. Septimiu Chelcea, Comunicare verbala - gesturile si postura, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2005.
27. Zemor Pierre, Comunicarea publica, Editura Institutul European, Iasi, 2003.
II. Reviste de specialitate
1. Revista Administratie si Management Public, nr. 1, Bucuresti, 2003.
2. Revista ,,Administratie si Management Public'', 2008 - 2012.
3. Revista Transilvana de Stiinte Administrative (RTSA), 2009 - 2013.
III. Legislatie
1. Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, republicata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 724 din 24 octombrie 2010.
2. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, publicata in Monitorul Oficial nr. 663/23 octombrie 2001. 
IV. Surse web
1. www.curteadeconturi.ro
2. www.eca.europa.eu
3. www.intosai.org
4. www.administratiepublica.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!