Strategii de Comunicare pe Timpul Gestionarii Situtiilor de Criza

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 6
CAPITOLUL 1. CRIZA CA REALITATE SOCIALA 9
1.1. Criza - concept intalnit in toate domeniile vietii sociale si umane 9
1.2. Origini si particularitati de manifestare 13
1.2.1. Aspecte generale 13
1.2.2. Evolutia crizelor cu implicatii in domeniul militar 16
1.3. Tipologia crizelor 19
1.4. Etape si stari specifice 25
1.5. Conditii si caracteristici 29
CAPITOLUL 2. ASPECTE PRIVIND COMUNICAREA IN SITUATII DE CRIZA IN ORGANIZATII 31
2.1. Gestionarea comunicarii 31
2.1.1. Nicio activitate nu poate fi conceputa in afara procesului de comunicare 31
2.1.2. Gestionarea comunicarii 33
2.1.3. Comunicarea in organizatie 35
2.2.Gestionarea crizelor 38
2.2.1. Posibilitatile de gestionare a crizelor 39
2.2.2. Criza la nivel organizational - reactii, etape, strategii 40
2.2.3. Gestionarea situatiilor de criza 43
2.3. Comunicarea de criza 47
2.3.1. Evaluarea riscurilor 50
2.3.2. Planificarea comunicarii de criza 51
2.3.3. Raspunsul 55
2.3.4. Refacerea organizatiei 56
2.4. Strategii ale comunicarii de criza 57
2.4.1. Notiunea de strategie 57
2.4.2. Strategii de comunicare 58
2.5. Aspecte privind relatiile publice 64
2.5.1. Relatiile publice - intre cliseele prezentului si provocarile viitorului 64
2.5.2. Dimensiuni actionale ale relatiilor publice 65
2.5.3. Modele ale sistemului de relatii publice 68
2.5.4. Rolul specialistilor in relatii publice in situati de criza 70
2.5.5. Relatia cu presa in situatii de criza 72
CAPITOLUL 3. GESTIONAREA COMUNICATIONALA IN SITUATII DE CRIZA IN MEDIUL MILITAR 75
3.1. Imperative comunicationale militare 75
3.1.1. Specificitati comunicationale militare 75
3.1.2. Tendinte si impedimente in comunicarea ierarhica 78
3.1.3. Comunicarea - o noua religie pentru arhitectura irenologica 82
3.1.4. Management si dinamica, constituirea sistemului de gestionare a crizelor 88
3.2. Activitatea de Relatii Publice in Armata 92
3.3. Managementul securitatii comunicationale 100
3.3.1. Conducerea comunicarii speciale 100
3.3.2. Informatii, informare si constrangeri ale comunicarii din domeniul apararii 103
3.3.3. Realitatea mediatizata 106
3.3.4. Comunicarea perversa - caracteristica a situatiilor anormale 109
3.4. Campuri si dimensiuni comunicationale ale gestiunii crizelor 112
3.4.1. Crizologia si conflictologia ca subsisteme de gestiune comunicationala 112
3.4.2. Comunicarea internationala in gestiunea crizelor 113
3.4.3. Negociere, mediere sau arbitraj 113
3.4.4. Comunicarea ca act de putere partenerial 120
CAPITOLUL 4. ANALIZA DE CONTINUT 125
4.1. Universul analizat 125
4.2. Metodologia cercetarii 126
4.2.1. Cadrul conceptual specific 126
4.2.2. Obiectivele si ipotezele cercetarii 126
4.2.3. Cadrul metodologic - Analiza de continut 130
4.3. Analiza de caz: Kosovo 133
4.3.1. Prima analiza de continut 133
4.3.2. Cea de-a doua analiza 139
4.4. Concluzii 149
Concluzii si propuneri 152
Bibliografie 155
Abrevieri 159
Anexe 161


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
,,La inceput a fost cuvantul. Dar nu la inceputul lumii, ci la inceputul culturii." (Henri Wald)
Secolul XX a cunoscut toate situatiile care pot sa decurga din relatiile violente dintre oameni. In toate acestea un rol important l-a avut comunicarea sau lipsa de comunicare.
La sfarsitul razboiului rece, omenirea a constatat ca se afla departe de momentul instaurarii pacii. La inceputul mileniului al III-lea, omenirea se gaseste in fata unor incertitudini, riscuri, crize si conflicte. Amenintarile globale nu s-au micsorat, ci s-au transformat, s-au modificat succesiv. Edificarea unei noi arhitecturi de securitate solicita o participare activa din partea unui numar cat mai mare de state la solutionarea micilor si marilor crize, pericole, amenintari, in general a problemelor cu care omenirea se confrunta si se va confrunta.
Realitatea geopolitica a impus noi terminologii in strategia militara. Tot mai des clasicele ofensiva, aparare, contraatac au fost inlocuite de sintagme precum: stabilitate strategica, gestionarea crizelor sau interventia umanitara.
In lucrarea de fata am abordat ca si tematica interventia comunicarii pe timpul gestionarii situatiilor de criza. Gestionarea crizei nu se reduce la folosirea unor strategii de comunicare, dar managementul eficient al acesteia include, ca o componenta esentiala, comu!nicarea de criza.
Am deschis doua domenii vaste, cel al comunicarii si cel al gestionarii crizelor, intr-un demers convergent, incercand sa ofer o imagine cat mai concreta asupra acestor probleme de actualitate. Demersul meu pleaca de la premisa potrivit careia sferele celor doua domenii s-au largit, fiind intr-o continua redefinire, fapt ce trebuie constientizat. 
Lucrarea este structurata in patru capitole, ultima sectiune fiind contributie originala. In primul capitol am urmarit introducerea in problematica generala a crizei printr-o abordare sintetica si lucida a acelor puncte de vedere care sa ne ajute in a ne apropia tot mai mult de acest fenomen si proces.
Pentru gestionarea eficace a crizelor epocii prezente se impune o abordare complexa a acestora, abordare ce are ca punct de plecare clarificarea conceptului, intelegerea originii si naturii, conexiunile si interactiunile lor, tipologia, etapele specifice starilor ce le caracterizeaza. 
Ori de cate ori comunicam incercam sa convingem, sa influentam, sa educam, urmarind patru scopuri principale: sa fim receptati, sa fim intelesi, sa fim acceptati si sa provocam o reactie. Chiar in conditii deosebite, tensionate, de dereglare si perturbare a sistemului, intentia este tot aceea de a indeplini cele patru scopuri.
Problematica solutiilor in domeniul gestionarii crizelor sa cere abordata pe mai multe planuri. Plecand de la premisa conform careia comunicarea gestioneaza socialul dar necesita, inainte de toate, sa fie ea insasi gestionata, in capitolul 2 mi-am propus evidentierea unor aspecte privind gestionarea crizelor: posibilitati de gestionare, etape, obiective, cerinte, activitati; privind comunicarea de criza, axandu-ma pe patru tipuri de activitati specifice: evaluarea riscurilor, planificarea comunicarii de criza, raspunsul si refacerea organizatiei. Acest capitol l-am dedicat nivelului organizational.
La acest nivel strategile de comunicare sunt concentrate asupra tehnicilor prin intermediul carora organizatiile isi pregatesc publicul pentru situatii de criza, reduc daunele aduse imaginii organizatiei si refac increderea publicului dupa ce criza a fost oprita. Solutionarea crizelor este una dintre dimensiunile actionale ale relatiilor publice, una dintre directiile comunicarii acesteia fiind presa. In astfel de situatii specialistii in relatii publice au de indeplinit misiuni bine definite. 
Numai intelegand exact natura si virtutile comunicarii, devenim constienti de masura in care depindem de ea.
In cel de-al treilea capitol mi-am propus prezentarea specificitatilor comunicarii in mediului militar, proces in vederea solutionarii crizelor. Pornind de la caracteristici imperioase: transparenta si securitate in comunicare, voi surprinde aspecte ale informarii si influientarii populatiei, mediatizarii realitatii, evidentiind puterea persuasiva a comunicarii, dar si constrangerile si perversiunile spre care poate aluneca acest fenomen.
Crizele sunt inevitabile, iar intrebarea care se pune nu este daca armata va fi implicata ea insasi intr-o criza, ci cat de curand si cat de mult. Gestionarea conflictelor militare reprezinta unul dintre principalele domenii in care statul trebuie sa transmita, in mod direct, mesaje cetatenilor, chiar daca uneori aceasta se face cu dificultate. In ultima faza mi-am propus abordarea negocierii ca strategie a comunicarii de criza in vederea gestionarii crizei sau estomparii conflictului.
Insumand toate castigurile conceptuale putem intelege mai exact felul in care comunicarea intervine in timpul crizelor si modul in care este gestionata in directia solutionarii durabile a conflictelor si crizelor.
In contextul strategic actual, natiunile nu mai sunt preocupate de pericolul unei agresiuni de amploare, ci mai degreba de tensiunile si antagonismele generate de conflictele etnice, nationalismul extremist si disputele politice interstatale care au generat crize ce afecteaza securitatea si stabilitatea in lume.
Incercand o ancorare in realitate, in capitolul 4, metoda analizei de continut mi-a permis incursiunea in lumea conflictuala din Kosovo in vederea indeplinirii obiectivelor propuse: evidentierii relatiei comunicare - gestionarea crizei, surprinderea strategiilor sau a tehnicilor de comunicare folosite in vederea solutionarii starilor conflictuale cat si explicarea contributiei media la construirea unei anumite realitati referitoare la crize. 
Intr-o epoca in continua devenire, stiinta militara va trebui sa reflecte schimbarile si sa gaseasca solutii adecvate noilor crize si conflicte specifice societatii informationale.
Bineinteles ca aceasta lucrare nu-si propune sa ofere o solutie transanta asupra problematicii exprimate, ci de a evidentia anumite puncte de vedere pe care le consider a fi pertinente si preferabil de a fi privite ca repere. Domeniile vaste spre care m-am indreptat aufacut posibila doar o analiza de ansamblu, necesitand incursiuni amanuntite spre cunoastere si aprofundare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Comunicare pe Timpul Gestionarii Situtiilor de Criza.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!