INTRODUCERE CAPITOLUL I DETERMINAREA SI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZATII 1.1. Imaginea, definitie si importanta 1.2. Evaluarea imaginilor sociale ale organizatiilor 1.3. Gestionarea si promovarea imaginii organizatiei 1.4. Rolul imaginilor sociale ale organizatiilor 1.5. Imaginea de marca a organizatiilor 1.6. Elementele de identitate ale unei organizatii CAPITOLUL II PREZENTAREA GENERALA A SOCIETATII S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L. 2.1. Prezentarea generala a organizatiei 2.2.Domeniu de activitate 2.3. Structura organizatorica 2.4. Date economico-financiare 2.4. Organigrama SC FAN Courier Express SRL CAPITOLUL III STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII LA S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L CONCLUZII SI PROPUNERI BIBLIOGRAFIE
Aceasta lucrare se intituleaza STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZATII si este structurata pe trei capitole, fiecare avand subcapitole, incheind cu concluziile extrase si bibliografia aferenta. In aceasta lucrare am evidentiat importanta imaginii unei firme, respectiv organizatii, punctand strategiile si tehnicile de construire a acesteia prin evaluarea si definirea imaginii, precum si rolul pe care il are in stabilirea valorii si influentei organizatiei. In primul capitol, intilulat DETERMINAREA SI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZATII sunt prezentate definitia, importanta, evaluarea si rolul imaginilor sociale, imaginea de marca, precum si promovarea acestora, incheind cu elementele de identificare ale unei organizatii. Imaginea este extrem de importanta, atat in plan personal cat si social. O imagine buna in fata partenerilor, clientilor si a tuturor persoanelor cu care se interactioneaza are o influenta pozitiva asupra afacerilor. Angajatii unei companii cu o imagine buna vor fi mai pasionati, vor pune mai mult suflet in tot ceea ce fac si vor oferii un feedback pozitiv despre companie, lucru care va duce la cristalizarea marcii. Impactul imaginii provocate si al imaginii induse la nivelul publicului tinta trebuie sa fie cunoscut de companie pentru a ii permite acesteia sa ia masurile necesare. Cu cat o organizatie are o reputatie mai buna, cu atat si imaginea ei este mai buna. Monitorizarea aparitiilor in presa si analiza articolelor aparute despre o companie este tot o metoda de evaluare. Imaginea unei organizatii este bazata pe ,,imaginile" pozitive sau negative, pe care indivizii ce alcatuiesc un public le au cu privire la organizatie. Mai intai, individul discerne si identifica informatiile cu privire la organizatie si apoi le stocheaza intr-o anumita configuratie in care o anumita informatie este mai relevanta decat altele. Numele unei institutii reprezinta numele brandului acelei institutii. Se poate spune ca imaginii brandului ii corespunde la nivelul mentalului unui grup o anumita reprezentare sociala; structura imaginii este tocmai structura acelei reprezentari. Data fiind importanta pe care o are imaginea unei organizatii, aceasta trebuie in permanenta promovata prin publicitate, lucru care contribuie la structurarea si consolidarea acesteia. Promovarea prin reclama este esentiala deoarece cuprinde totalitatea mijloacelor si tehnicilor de promovare, al caror scop este de a atrage atentia consumatorilor asupra unui produs sau serviciu, urmarind influentarea acestora in vederea achizitionarii produsului sau serviciului respectiv. Promovarea reprezinta domeniul in care se interfereaza reclama, publicitatea, utilizarea liderilor de opinie si tehnicile de creare a evenimentelor. Imaginea de sine a persoanei influenteaza alegerea unui produs cu o imagine buna pentru ca aceasta trebuie sa corespunda cel mai bine parerii cumparatorului despre sine. Daca o persoana se percepe pozitiv, avand deci o imagine buna despre sine, ea nu va cumpara un produs despre care are o imagine negativa sau un produs realizat de o firma cu o imagine negativa. Importanta imaginii este data de contributia ei la formarea conduitelor si la orientarea comunicarilor sociale in modalitati diverse: difuzare, propagare, propaganda. Imaginea de marca a organizatiilor este inregistrata la institutii specializate si este considerata la fel de valoroasa ca mijloacele productive pe care compania le are la dispozitie, aceasta fiind un element esential in individualizarea organizatiei si a produselor acesteia in raport cu alte organizatii sau produse concurente. Aceasta imagine de marca caracterizeaza in special organizatiile cu scop economic si reprezinta o concretizare sintetica a imaginii firmei. Marca reprezinta un nume, un simbol, un desen, un termen sau o combinatie a lor, menita sa ajute la identificarea bunurilor si serviciilor unei firme producatoare si la diferentierea lor de cele ale concurentilor. In capitolul 2 este prezentata compania FAN COURIER EXPRESS, o companie cu capital 100% romanesc care a fost infiintata in anul 1998 de catre trei intreprinzatori romani si care are ca domeniu de activitate curieratul. In prezent este una dintre cele mai mari companii de acest tip din Romania, brandul lor fiind asociat cu termenul de curierat rapid cu usurinta datorita imaginii create. Toate acestea au fost realizate prin dedicarea constuirii unei imagini pozitive si puternice prin investitii permanente in dezvoltare din toate punctele de vedere, in prezent avand cea mai mare acoperire la nivel national, fara taxe suplimentare, cu un control online detaliat al statusului expeditiei. Fan Courier Express vine in intampinarea clientilor in permanenta si intr-o continua crestere cu servicii multiple care consolideaza imaginea companiei crescand increderea in aceasta, fapt ce propulseaza compania in pozitia de leader. Aflata intr-o continua crestere si dezvoltare in mai multe directii, imaginea pozitiva este data si de angajatii companiei care fac munca de curierat cu pasiune si cu o atitudine pozitiva data si de faptul ca acestia lucreaza la cea mai mare companie de curierat romaneasca ce tinde spre mai mult si mai bine din toate punctele de vedere. Cel de-al treilea capitol prezinta STRATEGIILE DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZATII avand ca studiu de caz S.C. FAN COURIER S.R.L. O strategie de construire a imaginii unei organizatii trebuie sa urmareasca, in primul rand, creearea si consolidarea identitatii acesteia in mentalul grupurilor-tinta relevante pentru echilibrul si functionarea organizatiei. Principalele elemente ale strategiei sunt: scopul si obiectivele propuse, principalele componente ale imaginii organizatiei, categoriile de public-tinta, principalele mesaje care trebuie transmise pentru fiecare categorie de public-tinta, canalele de comunicare a mesajelor in raport cu specificul destinatarilor acestora, termenele de indeplinire a activitatilor planificate, resursele materiale necesare, elaborarea si aplicarea programelor de relatii publice pentru implementarea strategiei de creare de imagine. CAPITOLUL I DETERMINAREA SI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZATII 1.1 Imaginea, definitie si importanta Imagologia s-a afirmat ca domeniu de cercetare dupa cel de-al doilea razboi mondial, avand ca obiect de studiu, la inceputurile sale, modul cum se "vad" natiunile unele pe altele. Din aceasta cauza, ea a fost considerata fie o ramura a literaturii comparate, fie o ramura a istoriei sau etnologiei. In extensiunea sa maxima, se considera ca "orice reprezentare mentala a realitatii poate fi obiectul studiului imagologic"
AACHER David, Managementul capitalului unui brand, Editura Brandbuilders, Bucuresti, 2005 BUZARNESCU Stefan, Introducere in sociologia organizationala si a conducerii. Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1995 CHICIUDEAN Ion, Gestionarea imaginii in procesul comunicarii. Editura Licorna, Bucuresti, 2000 CHICIUDEAN Ion, TONES V., Gestionarea crizelor de imagine, www.comunicare.ro , Bucuresti 2002 CULDA Lucian, Procesualitatea sociala. Editura Licorna, Bucuresti, 1996 GEORGE David, Relatii publice, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2002 HRISTACHE Diana, ROGOJANU Angela, TASNADI Alexandru, Comunicare institutionala, Editura ASE, Bucuresti, 2004 MOLDOVEANU Maria, MIRON Dorina, Psihologia reclamei. Publicitatea in afaceri. Editura Libra, Bucuresti, 1995 MOSCOVICI Serge, Psihologia sociala sau masina de fabricat zei. Editura Universitatii "Al.I.Cuza", Iasi, 1994 NECULAI Adrian (coordonator), Psihologia campului social: Reprezentarile sociale. Societatea Stiinta si Tehnica S.A., 1995 GHERMAN Liliana, PAUNOIU Laura, Managementul resurselor umane, Editura Independenta Economica 2009, Pitesti PUIU Alexandru, Management in afacerile economice - Promovare. Negociere. Contractare - tratat, vol.I, editia a V-a, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2008 ROGOJANU Angela, Comunicare si limbaj economic, Editura ASE, Bucuresti, 2004 SCHULER Maria, ,,Management of the Organizational Image: A Method for Organizational Image Configuration", Corporate Reputation Review, vol. 7, No. 1, 2004 TUDORESCU, I. Florea, M., POPA, C., Structurile organizationale si eficienta actiunii. Editura Academiei, Bucuresti,1998 VLASCEANU, M., Psihosociologia organizatiei si a conducerii. Editura Paideia, 1993 ZLATE, Mielu, Psihologia mecanismelor cognitive, Editura Polirom, Iasi, 1998 ZALTMAN Gerald, Cum gandesc consumatorii. Aspecte esentiale pentru studiile de piata, Editura Polirom Iasi, 2007 www.fancourier.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.