Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L.

Licență
9.8/10 (6 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 4 fișiere: doc, docx
Pagini : 58 în total
Cuvinte : 18396
Mărime: 258.16KB (arhivat)
Publicat de: Nicolaie Dima
Puncte necesare: 14
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Jelev Viorica
Strategii ale imaginii firmei Fun Curier

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I
  3. DETERMINAREA ŞI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZAŢII
  4. 1.1. Imaginea, definiţie şi importanţă
  5. 1.2. Evaluarea imaginilor sociale ale organizaţiilor
  6. 1.3. Gestionarea şi promovarea imaginii organizaţiei
  7. 1.4. Rolul imaginilor sociale ale organizaţiilor
  8. 1.5. Imaginea de marcă a organizaţiilor
  9. 1.6. Elementele de identitate ale unei organizaţii
  10. CAPITOLUL II
  11. PREZENTAREA GENERALĂ A SOCIETĂȚII
  12. S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L.
  13. 2.1. Prezentarea generală a organizaţiei
  14. 2.2.Domeniu de activitate
  15. 2.3. Structura organizatorică
  16. 2.4. Date economico-financiare
  17. 2.4. Organigrama SC FAN Courier Express SRL
  18. CAPITOLUL III
  19. STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII LA
  20. S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L
  21. CONCLUZII SI PROPUNERI
  22. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

Aceasta lucrare se intitulează STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII si este structurata pe trei capitole, fiecare avand subcapitole, încheind cu concluziile extrase și bibliografia aferentă.

În aceasta lucrare am evidențiat importanța imaginii unei firme, respectiv organizații, punctând strategiile și tehnicile de construire a acesteia prin evaluarea și definirea imaginii, precum și rolul pe care il are in stabilirea valorii si influenței organizației.

In primul capitol, intilulat DETERMINAREA ȘI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII sunt prezentate definiția, importanța, evaluarea și rolul imaginilor sociale, imaginea de marca, precum și promovarea acestora, incheind cu elementele de identificare ale unei organizații. Imaginea este extrem de importantă, atat in plan personal cat și social. O imagine buna in fata partenerilor, clienților și a tuturor persoanelor cu care se interacționeaza are o influenta pozitiva asupra afacerilor. Angajații unei companii cu o imagine bună vor fi mai pasionați, vor pune mai mult suflet in tot ceea ce fac si vor oferii un feedback pozitiv despre companie, lucru care va duce la cristalizarea marcii. Impactul imaginii provocate și al imaginii induse la nivelul publicului țintă trebuie să fie cunoscut de companie pentru a îi permite acesteia să ia măsurile necesare. Cu cât o organizație are o reputație mai bună, cu atât și imaginea ei este mai bună. Monitorizarea aparițiilor în presă și analiza articolelor apărute despre o companie este tot o metodă de evaluare. Imaginea unei organizații este bazată pe „imaginile” pozitive sau negative, pe care indivizii ce alcătuiesc un public le au cu privire la organizație. Mai întâi, individul discerne si identifică informațiile cu privire la organizație și apoi le stochează într-o anumită configurație în care o anumită informație este mai relevantă decât altele. Numele unei instituții reprezintă numele brandului acelei instituții. Se poate spune că imaginii brandului îi corespunde la nivelul mentalului unui grup o anumită reprezentare socială; structura imaginii este tocmai structura acelei reprezentări.

Dată fiind importanța pe care o are imaginea unei organizații, aceasta trebuie in permanență promovată prin publicitate, lucru care contribuie la structurarea și consolidarea acesteia. Promovarea prin reclamă este esențială deoarece cuprinde totalitatea mijloacelor și tehnicilor de promovare, al căror scop este de a atrage atenția consumatorilor asupra unui produs sau serviciu, urmărind influențarea acestora în vederea achiziționării produsului sau serviciului respectiv. Promovarea reprezintă domeniul în care se interferează reclama, publicitatea, utilizarea liderilor de opinie și tehnicile de creare a evenimentelor.

Imaginea de sine a persoanei influențează alegerea unui produs cu o imagine bună pentru că aceasta trebuie să corespundă cel mai bine părerii cumpărătorului despre sine. Dacă o persoană se percepe pozitiv, având deci o imagine bună despre sine, ea nu va cumpăra un produs despre care are o imagine negativă sau un produs realizat de o firmă cu o imagine negativă. Imporțanta imaginii este dată de contribuția ei la formarea conduitelor și la orientarea comunicărilor sociale în modalități diverse: difuzare, propagare, propagandă.

Imaginea de marcă a organizațiilor este înregistrată la instituții specializate și este considerată la fel de valoroasă ca mijloacele productive pe care compania le are la dispozitie, aceasta fiind un element esențial în individualizarea organizatiei și a produselor acesteia în raport cu alte organizații sau produse concurente. Această imagine de marcă caracterizează în special organizațiile cu scop economic și reprezintă o concretizare sintetică a imaginii firmei. Marca reprezinta un nume, un simbol, un desen, un termen sau o combinație a lor, menită să ajute la identificarea bunurilor și serviciilor unei firme producătoare și la diferențierea lor de cele ale concurenților.

In capitolul 2 este prezentată compania FAN COURIER EXPRESS, o companie cu capital 100% românesc care a fost inființată in anul 1998 de către trei întreprinzători români și care are ca domeniu de activitate curieratul.

In prezent este una dintre cele mai mari companii de acest tip din România, brandul lor fiind asociat cu termenul de curierat rapid cu usurintă datorită imaginii create. Toate acestea au fost realizate prin dedicarea constuirii unei imagini pozitive și puternice prin investiții permanente în dezvoltare din toate punctele de vedere, în prezent având cea mai mare acoperire la nivel național, fără taxe suplimentare, cu un control online detaliat al statusului expediției. Fan Courier Express vine în întâmpinarea clienților în permanență și într-o continuă creștere cu servicii multiple care consolidează imaginea companiei crescând încrederea în aceasta, fapt ce propulsează compania în poziția de leader.

Aflată într-o continuă creștere și dezvoltare în mai multe direcții, imaginea pozitivă este dată și de angajații companiei care fac munca de curierat cu pasiune si cu o atitudine pozitivă dată și de faptul ca acestia lucrează la cea mai mare companie de curierat romanească ce tinde spre mai mult și mai bine din toate punctele de vedere.

Cel de-al treilea capitol prezintă STRATEGIILE DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII având ca studiu de caz S.C. FAN COURIER S.R.L.

O strategie de construire a imaginii unei organizații trebuie să urmarească, în primul rând, creearea și consolidarea identității acesteia în mentalul grupurilor-țintă relevante pentru echilibrul și funcționarea organizației. Principalele elemente ale strategiei sunt: scopul și obiectivele propuse, principalele componente ale imaginii organizației, categoriile de public-țintă, principalele mesaje care trebuie transmise pentru fiecare categorie de public-țintă, canalele de comunicare a mesajelor în raport cu specificul destinatarilor acestora, termenele de îndeplinire a activităților planificate, resursele materiale necesare, elaborarea și aplicarea programelor de relații publice pentru implementarea strategiei de creare de imagine.

CAPITOLUL I

DETERMINAREA ȘI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII

1.1 Imaginea, definiție și importanță

Imagologia s-a afirmat ca domeniu de cercetare după cel de-al doilea război mondial, având ca obiect de studiu, la începuturile sale, modul cum se "văd" națiunile unele pe altele. Din această cauză, ea a fost considerată fie o ramură a literaturii comparate, fie o ramură a istoriei sau etnologiei. În extensiunea sa maximă, se considera ca "orice reprezentare mentală a realității poate fi obiectul studiului imagologic

Bibliografie

AACHER David, Managementul capitalului unui brand, Editura Brandbuilders, Bucureşti, 2005

BUZARNESCU Stefan, Introducere în sociologia organizaţională şi a conducerii. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1995

CHICIUDEAN Ion, Gestionarea imaginii în procesul comunicării. Editura Licorna, Bucureşti, 2000

CHICIUDEAN Ion, ŢONEŞ V., Gestionarea crizelor de imagine, www.comunicare.ro , Bucureşti 2002

CULDA Lucian, Procesualitatea socială. Editura Licorna, Bucureşti, 1996

GEORGE David, Relaţii publice, Editura Oscar Print, Bucureşti, 2002

HRISTACHE Diana, ROGOJANU Angela, TAŞNADI Alexandru, Comunicare instituţională, Editura ASE, Bucureşti, 2004

MOLDOVEANU Maria, MIRON Dorina, Psihologia reclamei. Publicitatea în afaceri. Editura Libra, Bucureşti, 1995

MOSCOVICI Serge, Psihologia socială sau maşina de fabricat zei. Editura Universităţii “Al.I.Cuza”, Iaşi, 1994

NECULAI Adrian (coordonator), Psihologia câmpului social: Reprezentările sociale. Societatea Ştiinţa şi Tehnica S.A., 1995

GHERMAN Liliana, PĂUNOIU Laura, Managementul resurselor umane, Editura Independenta Economica 2009, Pitești

PUIU Alexandru, Management în afacerile economice - Promovare. Negociere. Contractare - tratat, vol.I, ediţia a V-a, Editura Independenţa Economică, Piteşti, 2008

ROGOJANU Angela, Comunicare şi limbaj economic, Editura ASE, Bucureşti, 2004

SCHULER Maria, „Management of the Organizaţional Image: A Method for Organizaţional Image Configuration”, Corporate Reputation Review, vol. 7, No. 1, 2004

TUDORESCU, I. Florea, M., POPA, C., Structurile organizaţionale şi eficienţa acţiunii. Editura Academiei, Bucureşti,1998

VLĂSCEANU, M., Psihosociologia organizaţiei şi a conducerii. Editura Paideia, 1993

ZLATE, Mielu, Psihologia mecanismelor cognitive, Editura Polirom, Iasi, 1998

ZALTMAN Gerald, Cum gândesc consumatorii. Aspecte esenţiale pentru studiile de piaţă, Editura Polirom Iaşi, 2007

www.fancourier.ro

Preview document

Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 1
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 2
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 3
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 4
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 5
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 6
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 7
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 8
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 9
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 10
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 11
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 12
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 13
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 14
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 15
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 16
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 17
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 18
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 19
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 20
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 21
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 22
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 23
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 24
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 25
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 26
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 27
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 28
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 29
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 30
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 31
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 32
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 33
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 34
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 35
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 36
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 37
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 38
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 39
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 40
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 41
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 42
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 43
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 44
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 45
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 46
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 47
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 48
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 49
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 50
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 51
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 52
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 53
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 54
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 55
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 56
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 57
Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L. - Pagina 58

Conținut arhivă zip

  • Cuprins.doc
  • Prima pagina.docx
  • Coperta.docx
  • Licenta MK.docx

Alții au mai descărcat și

Tehnici de comunicare în situații de criză - cazul Nokia

INTRODUCERE Orice organizaţie sau persoană publică ajunge să se confrunte des cu provocări, să facă faţă unor probleme noi şi să trebuiască să ia...

Strategii de creare a imaginii

INTRODUCERE În urma lucrǎrii de licenţǎ pe care o susţin am decis sǎ vorbesc despre caracteristicile conceptuale ale imaginii. Conform...

Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid

Introducere Cercetarea comportamentului consumatorului reprezintă un mod mai mult sau mai puţin organizat şi metodic de identificare a unor...

Marketingul micilor afaceri - analiza comparativă Avon și Oriflame

AVON Istoria companiei Avon a început în anul 1880 când David McConnell, comis-voiajor,a început să își vândă cărțile împreună cu mici sticluțe de...

Studiul Imaginii unui Magazin - Metro Cash and Carry

Capitolul I - PREZENTAREA METRO Cash & Carry 1.1 Istoricul societăţii METRO Cash & Carry International este liderul mondial pe piata cash &...

Tehnici promoționale - Avon Cosmetics Beauty Hair

Avon a fost fondată în 1886 în Statele Unite de către David H. McConnell, un vânzător de cart ice - şi desfăşura activitatea prin medoda vânzării...

Jewellery Show Meli Melo

Povestea Meli Melo a început în 1998 de la un simplu magazin deschis în București. Succesul de care s-a bucurat această firmă a dus la dezvoltarea...

Curs Marketing

CAPITOLUL 1 ESENTA MARKETINGULUI 1.1. Continutul conceptului de marketing 1.2. Functiile marketingului 1.3. Domeniile aplicării marketingului...

Ai nevoie de altceva?