Cuprins
- INTRODUCERE
- CAPITOLUL I
- DETERMINAREA ŞI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZAŢII
- 1.1. Imaginea, definiţie şi importanţă
- 1.2. Evaluarea imaginilor sociale ale organizaţiilor
- 1.3. Gestionarea şi promovarea imaginii organizaţiei
- 1.4. Rolul imaginilor sociale ale organizaţiilor
- 1.5. Imaginea de marcă a organizaţiilor
- 1.6. Elementele de identitate ale unei organizaţii
- CAPITOLUL II
- PREZENTAREA GENERALĂ A SOCIETĂȚII
- S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L.
- 2.1. Prezentarea generală a organizaţiei
- 2.2.Domeniu de activitate
- 2.3. Structura organizatorică
- 2.4. Date economico-financiare
- 2.4. Organigrama SC FAN Courier Express SRL
- CAPITOLUL III
- STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII LA
- S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L
- CONCLUZII SI PROPUNERI
- BIBLIOGRAFIE
Extras din licență
Aceasta lucrare se intitulează STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII si este structurata pe trei capitole, fiecare avand subcapitole, încheind cu concluziile extrase și bibliografia aferentă.
În aceasta lucrare am evidențiat importanța imaginii unei firme, respectiv organizații, punctând strategiile și tehnicile de construire a acesteia prin evaluarea și definirea imaginii, precum și rolul pe care il are in stabilirea valorii si influenței organizației.
In primul capitol, intilulat DETERMINAREA ȘI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII sunt prezentate definiția, importanța, evaluarea și rolul imaginilor sociale, imaginea de marca, precum și promovarea acestora, incheind cu elementele de identificare ale unei organizații. Imaginea este extrem de importantă, atat in plan personal cat și social. O imagine buna in fata partenerilor, clienților și a tuturor persoanelor cu care se interacționeaza are o influenta pozitiva asupra afacerilor. Angajații unei companii cu o imagine bună vor fi mai pasionați, vor pune mai mult suflet in tot ceea ce fac si vor oferii un feedback pozitiv despre companie, lucru care va duce la cristalizarea marcii. Impactul imaginii provocate și al imaginii induse la nivelul publicului țintă trebuie să fie cunoscut de companie pentru a îi permite acesteia să ia măsurile necesare. Cu cât o organizație are o reputație mai bună, cu atât și imaginea ei este mai bună. Monitorizarea aparițiilor în presă și analiza articolelor apărute despre o companie este tot o metodă de evaluare. Imaginea unei organizații este bazată pe „imaginile” pozitive sau negative, pe care indivizii ce alcătuiesc un public le au cu privire la organizație. Mai întâi, individul discerne si identifică informațiile cu privire la organizație și apoi le stochează într-o anumită configurație în care o anumită informație este mai relevantă decât altele. Numele unei instituții reprezintă numele brandului acelei instituții. Se poate spune că imaginii brandului îi corespunde la nivelul mentalului unui grup o anumită reprezentare socială; structura imaginii este tocmai structura acelei reprezentări.
Dată fiind importanța pe care o are imaginea unei organizații, aceasta trebuie in permanență promovată prin publicitate, lucru care contribuie la structurarea și consolidarea acesteia. Promovarea prin reclamă este esențială deoarece cuprinde totalitatea mijloacelor și tehnicilor de promovare, al căror scop este de a atrage atenția consumatorilor asupra unui produs sau serviciu, urmărind influențarea acestora în vederea achiziționării produsului sau serviciului respectiv. Promovarea reprezintă domeniul în care se interferează reclama, publicitatea, utilizarea liderilor de opinie și tehnicile de creare a evenimentelor.
Imaginea de sine a persoanei influențează alegerea unui produs cu o imagine bună pentru că aceasta trebuie să corespundă cel mai bine părerii cumpărătorului despre sine. Dacă o persoană se percepe pozitiv, având deci o imagine bună despre sine, ea nu va cumpăra un produs despre care are o imagine negativă sau un produs realizat de o firmă cu o imagine negativă. Imporțanta imaginii este dată de contribuția ei la formarea conduitelor și la orientarea comunicărilor sociale în modalități diverse: difuzare, propagare, propagandă.
Imaginea de marcă a organizațiilor este înregistrată la instituții specializate și este considerată la fel de valoroasă ca mijloacele productive pe care compania le are la dispozitie, aceasta fiind un element esențial în individualizarea organizatiei și a produselor acesteia în raport cu alte organizații sau produse concurente. Această imagine de marcă caracterizează în special organizațiile cu scop economic și reprezintă o concretizare sintetică a imaginii firmei. Marca reprezinta un nume, un simbol, un desen, un termen sau o combinație a lor, menită să ajute la identificarea bunurilor și serviciilor unei firme producătoare și la diferențierea lor de cele ale concurenților.
In capitolul 2 este prezentată compania FAN COURIER EXPRESS, o companie cu capital 100% românesc care a fost inființată in anul 1998 de către trei întreprinzători români și care are ca domeniu de activitate curieratul.
In prezent este una dintre cele mai mari companii de acest tip din România, brandul lor fiind asociat cu termenul de curierat rapid cu usurintă datorită imaginii create. Toate acestea au fost realizate prin dedicarea constuirii unei imagini pozitive și puternice prin investiții permanente în dezvoltare din toate punctele de vedere, în prezent având cea mai mare acoperire la nivel național, fără taxe suplimentare, cu un control online detaliat al statusului expediției. Fan Courier Express vine în întâmpinarea clienților în permanență și într-o continuă creștere cu servicii multiple care consolidează imaginea companiei crescând încrederea în aceasta, fapt ce propulsează compania în poziția de leader.
Aflată într-o continuă creștere și dezvoltare în mai multe direcții, imaginea pozitivă este dată și de angajații companiei care fac munca de curierat cu pasiune si cu o atitudine pozitivă dată și de faptul ca acestia lucrează la cea mai mare companie de curierat romanească ce tinde spre mai mult și mai bine din toate punctele de vedere.
Cel de-al treilea capitol prezintă STRATEGIILE DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII având ca studiu de caz S.C. FAN COURIER S.R.L.
O strategie de construire a imaginii unei organizații trebuie să urmarească, în primul rând, creearea și consolidarea identității acesteia în mentalul grupurilor-țintă relevante pentru echilibrul și funcționarea organizației. Principalele elemente ale strategiei sunt: scopul și obiectivele propuse, principalele componente ale imaginii organizației, categoriile de public-țintă, principalele mesaje care trebuie transmise pentru fiecare categorie de public-țintă, canalele de comunicare a mesajelor în raport cu specificul destinatarilor acestora, termenele de îndeplinire a activităților planificate, resursele materiale necesare, elaborarea și aplicarea programelor de relații publice pentru implementarea strategiei de creare de imagine.
CAPITOLUL I
DETERMINAREA ȘI EVALUAREA IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII
1.1 Imaginea, definiție și importanță
Imagologia s-a afirmat ca domeniu de cercetare după cel de-al doilea război mondial, având ca obiect de studiu, la începuturile sale, modul cum se "văd" națiunile unele pe altele. Din această cauză, ea a fost considerată fie o ramură a literaturii comparate, fie o ramură a istoriei sau etnologiei. În extensiunea sa maximă, se considera ca "orice reprezentare mentală a realității poate fi obiectul studiului imagologic
Bibliografie
AACHER David, Managementul capitalului unui brand, Editura Brandbuilders, Bucureşti, 2005
BUZARNESCU Stefan, Introducere în sociologia organizaţională şi a conducerii. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1995
CHICIUDEAN Ion, Gestionarea imaginii în procesul comunicării. Editura Licorna, Bucureşti, 2000
CHICIUDEAN Ion, ŢONEŞ V., Gestionarea crizelor de imagine, www.comunicare.ro , Bucureşti 2002
CULDA Lucian, Procesualitatea socială. Editura Licorna, Bucureşti, 1996
GEORGE David, Relaţii publice, Editura Oscar Print, Bucureşti, 2002
HRISTACHE Diana, ROGOJANU Angela, TAŞNADI Alexandru, Comunicare instituţională, Editura ASE, Bucureşti, 2004
MOLDOVEANU Maria, MIRON Dorina, Psihologia reclamei. Publicitatea în afaceri. Editura Libra, Bucureşti, 1995
MOSCOVICI Serge, Psihologia socială sau maşina de fabricat zei. Editura Universităţii “Al.I.Cuza”, Iaşi, 1994
NECULAI Adrian (coordonator), Psihologia câmpului social: Reprezentările sociale. Societatea Ştiinţa şi Tehnica S.A., 1995
GHERMAN Liliana, PĂUNOIU Laura, Managementul resurselor umane, Editura Independenta Economica 2009, Pitești
PUIU Alexandru, Management în afacerile economice - Promovare. Negociere. Contractare - tratat, vol.I, ediţia a V-a, Editura Independenţa Economică, Piteşti, 2008
ROGOJANU Angela, Comunicare şi limbaj economic, Editura ASE, Bucureşti, 2004
SCHULER Maria, „Management of the Organizaţional Image: A Method for Organizaţional Image Configuration”, Corporate Reputation Review, vol. 7, No. 1, 2004
TUDORESCU, I. Florea, M., POPA, C., Structurile organizaţionale şi eficienţa acţiunii. Editura Academiei, Bucureşti,1998
VLĂSCEANU, M., Psihosociologia organizaţiei şi a conducerii. Editura Paideia, 1993
ZLATE, Mielu, Psihologia mecanismelor cognitive, Editura Polirom, Iasi, 1998
ZALTMAN Gerald, Cum gândesc consumatorii. Aspecte esenţiale pentru studiile de piaţă, Editura Polirom Iaşi, 2007
www.fancourier.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cuprins.doc
- Prima pagina.docx
- Coperta.docx
- Licenta MK.docx