Strategii de Marketing in Servicii

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul I - Prezentarea generala a societatii UPC Romania S.A. 5
1.1. Constituirea societatii si etapele constituirii. 8
1.2. Capitalul si investitiile 8
1.3. Obiectul de activitate. 9
1.4. Implicarea UPC Romania S.A. in societate. 9
1.5. Analiza mediului de marketing al firmei UPC Romania. 10
1.5.1. Mediul intern al firmei 10
1.5.2. Mediul extern al firmei. 12
Capitolul II- Sfera serviciilor si piata firmei UPC Romania. 21
2.1. Definirea, caracteristicile si clasificarea serviciilor. 21
2.2. Piata serviciilor: segmentare si pozitionare. 26
2.3. Comportamentul consumatorului de servicii. 27
2.4. Mixul de marketing in servicii. 29
2.5. Servicii furnizate de UPC Romania. 32
2.6. Piata firmei UPC Romania si segmentarea ei. 36
Capitolul III - Strategii de marketing in servicii. 45
3.1. Strategii de marketing. Delimitari conceptuale. 45
3.2. Tipologia strategiilor de marketing. 47
3.2.1. Strategii in politica de produs. 54
3.2.2. Strategii in politica de pret. 56
3.2.3. Strategii in politica de distributie. 60
3.2.4. Strategii in politica de comunicare.. 61
Capitolul IV - Strategii de marketing implementate de UPC Romania S.A. 65
4.1. Optica de marketing. Orientare manageriala moderna 65
4.2. Strategii vizand politica de produs 66
4.3. Strategii vizand politica de pret 68
4.4. Strategii in politica de distributie 72
4.5. Strategii in politica de comunicare 72 
4.6. Publicitate la locul vanzarii, merchandisingul, programele de loialitate 75
4.7. Telemarketingul 76
Capitolul V - Concluzii si propuneri 82
Bibliografie 86


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Sectorul serviciilor capata o amploare din ce in ce mai mare, nu numai in economiile dezvoltate (numite adesea economii ale serviciilor - ,,service economy"), ci si in economiile in curs de dezvoltare si tranzitie. Perioada de afirmare a marketingului serviciilor coincide cu cea in care, in economia mondiala in ansamblu si in cadrul majoritatii tarilor in parte, serviciile au cunoscut o adevarata explozie. 
Tendinta cresterii impetuoase a rolului serviciilor in viata socio-economica a tarilor dezvoltate este demonstrata de realitatile lumii contemporane. 
Evolutia s-a caracterizat printr-o crestere si o diversificare permanenta a ofertei de servicii corespunzator unei evolutii similare a nevoii de servicii. 
Cresterea cererii pentru servicii are drept cauze: 
- situatia materiala tot mai buna a populatiei; 
- sporirea cererii pentru serviciile de petrecere a timpului liber si pentru activitatile sportive, datorita cresterii veniturilor si a timpului liber; 
- dezvoltarea tehnologiilor sofisticate (PC-uri, sisteme multimedia de divertisment, sisteme de securitate). 
CAPITOLUL 1. PREZENTAREA GENERALA A SOCIETATII UPC ROMANIA S.A.
Cine este UPC in lume, in Europa si in Romania? 
United Pan-Europe Communications NV, cu birourile la Amsterdam, este unul dintre cei mai mari furnizori europeni si mondiali de comunicatii si divertisment. Serviciile companiei in-clud televiziune prin cablul (analog si digital), telefonie, furnizare de acces internet in banda lar-ga si Televiziune prin satelit "direct to home" (DTH).
Reteaua UPC si serviciile sunt oferite in 17 tari in Europa, Japonia, Chile si Australia cu operatiuni consolidate (in care compania detine pachetul majoritar), acoperind peste 11 milioane de case. Actiunile UPC sunt listate la bursele Euronext Amsterdam Exchange (UPC) si in Statele Unite in Over The Counter Bulletin Board (UPCOY). 
UPC este detinuta in proportie majoritara de UnitedGlobalCom, Inc. ( 53% din actiuni), o companie de prima marime in domeniul comunicatiilor in banda larga si al divertismentului. Strategia pe termen lung a UPC in toate tarile unde opereaza este denumita "Triple Play"- oferta de video, date si voce. Nivelul investitiilor UPC in Europa se ridica la aproximativ 13 miliarde USD.
Carte de vizita:
John F. Riordan, nascut in anul 1942, este de origine irlandeza. Activitate: 
- Chairman la Riordan Group (1987-1990); 
- Chairman si Chief Executive Officier la Princes Holdings Limited (1992-1998); 
Pan-Europe Communications N.V. - UPC (1997-1998);
- Membru al board-ului de supervizare United;
- Membru al board-ului de management al UPC, vicepresedinte si presedinte al diviziei UPC Advanced Communication (1998); 
- Chief Executive Officier la Chello Broadband n.v., divizia de Internet a UPC (1999 martie-iunie); 
- Presedinte UPC 1999; 
- Presedinte si CEO al UPC (septembrie 2001).
UPC Broadband ofera clientilor valoarea si optiunea a trei servicii, combinand televiziunea (modurile analog si digital), internetul si telefonia. In plus, UPC Broadband ofera servicii de televiziune digitala prin satelit in Europa Centrala. UPC Broadband are peste 11 milioane de clienti in 17 tari. Actiunile UGC Europe, Inc. sunt tranzactionate pe piata NASDAQ. 
UPC a intrat pe piata romaneasca in anul 1992, prin achizitionarea unor retele locale de comunicatii prin cablu. Investitiile au continuat si in anii care au urmat, prin preluarea treptata a mai multor companii de cablu din intreaga tara. In acest moment, UPC furnizeaza servicii de calitate: televiziune, internet si telefonie unui numar de peste 1,4 milioane de clienti din toata tara: televiziune prin cablu - 1360000 clienti, televiziune digitala prin satelit - 74100 clienti, telefonie - 72000 clienti, internet - 138000 clienti .
In anul 2000 UPC a decis deschiderea la Bucuresti a unui centru national de management cu scopul de a consolida si optimiza operatiunile achizitionate pana la acel moment. Totodata rolul centrului de management a fost acela de a explora si valorifica noi oportunitati de dezvoltare locala, fie prin preluarea de noi companii, fie prin introducerea de noi servicii.
Scopul UPC este de a deveni si in Romania un lider al industriei de comunicatii prin cablu, de internet si telefonie oferind clientilor romani servicii la cele mai inalte standarde europene. UPC acorda o importanta deosebita relatiei cu clientii, imbunatatirii constante a infrastructurii si a serviciilor oferite. Cea mai mare parte a fondurilor generate pana in prezent au fost reinvestite in modernizarea retelelor, imbunatatirea permanenta a calitatii serviciilor catre clienti, precum si in dezvoltarea profesionala a angajatilor.
Procesul de consolidare a fost finalizat oficial in decembrie 2002, cand a fost aprobata fuziunea companiilor de televiziune prin cablu achizitionate de UPC, rezultand astfel "UPC Romania S.A." cu sediul central in Bucuresti.
Noua companie are o echipa de peste 2000 de angajati in peste 40 de localitati, din care 7 sunt resedinta de judet: Timisoara, Cluj Napoca, Ploiesti, Focsani, Bacau, Botosani, Bucuresti.
Din anul 1992, cand a facut primul pas in tara noastra si pana astazi, UPC a investit in Romania peste 700 de milioane de USD si a devenit cel mai mare investitor american din tara. Toate veniturile companiei au fost reinvestite in retelele de cablu pentru imbunatatirea calitatii semnalului, lansarea cu success pe piata a internetului si telefoniei, controlul permanent al calitatii, generarea de noi locuri de munca, sponsorizarea evenimentelor locale si implicarea in proiecte in beneficiul comunitatilor unde UPC isi desfasoara activitatea.
UPC Romania furnizeaza servicii de televiziune prin cablu, servicii de internet si telefonie in aproape toate zonele tarii . Statisticile operationale ale UPC Romania arata ca la data de 30 septembrie 2007, UPC Romania avea retele construite apte sa deserevesca 578.000 de locuinte aflate sub cablu si sa furnizeze servicii unui numar de peste 1,4 milioane de clienti. Numarul trei pe piata autohtona a serviciilor de televiziune prin cablu, UPC Romania, a avut in anul 2007 incasari de 26,96 milioane de dolari (27,1 milioane de euro), in crestere cu 33% fata de anul 2006, spun oficialii companiei. In acelasi interval, compania a avut insa pierderi nete de 382 de milioane de dolari (308 milioane de euro).
In 2003, UPC Romania a "inghitit" alte sapte companii din Romania: Aparatura Electronica Seltron Cluj-Napoca, Diplomatic International Comimpex Focsani, Control Cable Venture Ploiesti, Somax Botosani, Selektronic Sfantu Gheorghe, Portal Export-Import Cluj-Napoca si Multicanal Holding Bucuresti.
De asemenea, compania a cumparat in Bacau in anul 2004 furnizorul de servicii de televiziune prin cablu Eurosat Bacau. 
La Bacau UPC s-a aliniat, incepand cu data de 10 iunie 2004, la normele europene de transmitere a programelor de televiziune prin cablu. Aceasta operatiune a implicat trecerea tuturor programelor din norma Est PAL D/K (sunet in 6,5 MHz) in norma Vest PAL B/G (sunet in 5,5 MHz).
Avantajele acestei modificari de norma sunt: o mai buna receptionare a imaginii, posibilitatea receptionarii stereo (a programelor care transmit stereo), iar pentru clientii interesati de o mai mare diversificare a programelor, posibilitatea de a receptiona un numar suplimentar de programe incepand cu 1 iulie 2004.
O alta etapa din dezvoltarea companiei UPC Romania a fost achizitia societatii SATBA S.A. la finele anului 2005. Aceasta achizitie facea parte din strategia UPC de a fi liderul industriei de cablu din Romania. Inca 9.000 de clienti adaugati portofoliului existent de peste 330.000 de clienti in Romania. Tranzactia a fost evaluata la 1,5 - 2 milioane de dolari (1,2 - 1,6 milioane de euro).


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Marketing in Servicii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!