Strategii de marketing in turism - studiu de caz Grand Hotel Italia Cluj-Napoca

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
PARTEA I. STADIUL ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL STRICT AL TEMEI ABORDATE .6
CAPITOLUL I. CONCEPTUL DE MARKETING ...6
1.1 Aspecte generale despre marketing 6
1.2 Evolutia marketingului 7
1.3 Rolul si functiile marketingului .9
CAPITOLUL II. TURISMUL ..10
2.1 Aspecte legate despre turism 10
2.2 Produsul turistic 12
2.3 Potential turistic 13
CAPITOLUL III. POLITICI DE MARKETING IN TURISM ..13
3.1 Conceptul de marketing turistic ..13
3.2 Piata turistica 16
3.3Oferta turistica 17
3.4 Cererea turistica 19
PARTEA II. MATERIAL SI METODA 21
CAPITOLUL IV. OBIECTIVELE SI METODELE UTILIZATE IN CERCETARE ..21
4.1 Metode utilizate in cercetare 21
4.1.1 Analiza SWOT 21
4.1.2 Mixul de marketing 23
4.1.2.1Politica de produs 23
4.1.2.2 Potica de pret ..26
4.1.2.3 Politica de distributie ..28
4.1.2.4 Politica de promovare ..31
CAPITOLUL V. INCADRAREA IN SISTEMUL TURISTIC 34
5.1 Informatii cu caracter general .34
5.1.1 Scurt istoric ..34
5.1.2 Asezarea geografica a orasului .35
5.1.3 Populatia orasului ..36
5.2 Potentialul turistic al municpiului Cluj-Napoca 36
5.3 Forme de turism practicate in Cluj-Napoca 45
5.4 Circulatia turistica la nivelul municipiului Cluj-Napoca 46
PARTEA III. REZULTATE SI DISCUTII .. 49
CAPITOLUL VI. STUDIU DE CAZ: GRAND HOTEL ITALIA CLUJ-NAPOCA ...49
6.1 Descrierea entitatii economice 49
6.2 Pozitionarea hotelului comparativ cu concurenta directa ...53
6.3 Analiza SWOT a hotelului . .55
6.4 Analiza mixului de marketing la Grand Hotel Italia Cluj-Napoca .57
6.4.1 Strategii de produs aplicate la Grand Hotel Italia Cluj-Napoca ..57
6.4.2 Strategii de pret aplicate la Grand Hotel Italia Cluj-Napoca ...69
6.4.3 Strategii de plasare aplicate la Grand Hotel Italia Cluj-Napoca . .60
6.4.4 Strategii de promovare aplicate la Grand Hotel Italia Cluj-Napoca 61
CONCLUZII SI RECOMANDARI ..63
BIBLIOGRAFIE .68


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Cluj-Napoca nu este recunoscut pentru atractii turistice naturale importante, din simplul motiv ca nu a fost inzestrat, cum este spre exemplu Brasov sau Constanta iar de aceea orientarea acestuia a devenit spre cel antropic, creat de oameni. Aflat intr-o dezvoltare continua, Clujul devine atractiv pentru turisti din ce in ce mai mult. Cu ocazia desfasurarii anumitor evenimente atat culturale cat si de spectacole muzicale, potentialul si circulatia turistica au atins niste valori impresionante. Cel mai mare ajutor primit a fost prin prisma faptului ca in anul 2015 a fost Capitala Europeana a Tineretului, ceea ce a facut din Cluj-Napoca un loc plin de evenimente frumoase. Trendul ascendent nu se opreste aici iar pentru 2021 orasului isi propune sa devina Capitala Culturala Europeana. 
Vizitarea orasului este o placere si chiar daca nu este un obiectiv obligatoriu pentru cei care sunt in trecere, este cu siguranta o experienta minunata pentru cei ce vor sa vada viata urbana transilvaneana traita intens alaturi de mancarea traditionala, minunatele activitati culturale, o istorie interesanta si un spirit aparte ce te cuprinde pe durata intregii zile.
Motivul cercetarii care m-a determinat sa aleg aceasta tema a proiectului de diploma este acela de-a scoate in evidenta strategiile de marketing folosite de structurile de primire turistice pentru a-si atinge obiectivele propuse.
Lucrarea este structurata in trei parti, prima parte cuprinde trei capitole in care sunt prezentate notiuni de turism, aspecte teoretice legate de turism si politici de marketing in turism.
Partea a doua este compusa din doua capitole in care se prezinta obiectivele si metodele utilizate in cercetare si prezentarea pe scurt a orasului Cluj-Napoca, potentialul si circulatia turistica a acestuia.
Partea a treia este formata dintr-un singur capitol in care sunt precizate concluziile legate de tema abordata, analiza efectuata si rezultatele cercetarii.
Cercetarea a fost efectuata folosindu-se ca instrument de lucru analiza SWOT si analiza mixului de marketing. 
PARTEA I. STADIUL ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL STRICT AL TEMEI ABORDATE
CAPITOLUL I. CONCEPTUL DE MARKETING
1.1 ASPECTE GENERALE DESPRE MARKETING
In literatura de specialitate conceptul de marketing are mai multe acceptiuni. In functie de modul in care privim, prin termenul de marketing se pot numi, in aceeasi masura, atat ca fiind o disciplina, un domeniul al stiintei sau un demers socio-economic, cat si o activitate practica sau o functie a unei organizatii(indiferent ca este publica sau privata).
Din punct de vedere etimologic cuvantul "marketing" este de origine anglo-saxona si provine de la verbul "to market"(vanzare/cumparare, a desfasura tranzatii pe piata, comercializare). Terminatia - ing confera acestui termen, sensul de actiune continua pe piata.
Termenului de marketing i-a fost atribuita pentru prima oara o definitie oficiala in anul 1935, si a fost adoptata de National Association of Marketing Teachers, predecesoare a American Marketing Association. Aceasta a rezistat vreme de 50 de ani, pana in 1985 cand a fost inlocuita iar conform politicii oficiale a American Marketing Association, definitia este reinnoita la fiecare 5 ani pentru a raspunde mai bine realitatilor existente si nevoilor pietei. Cea mai recenta modificare, adoptata in Iulie 2013, defineste marketingul astfel: "Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large."
Philip Kotler, care este unul dintre "parintii" marketingului afirma ca "marketingul este un proces social si managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse si servicii o anumita valoare. Pentru mine, mult mai simplu, as traduce aceasta afirmatie ca marketingul reprezinta "stiinta si arta de a vinde". (Kotler, 1997).
Una dintre personalitatile cele mai reprezentative ale scolii britanice de marketing, Michael Baker, subliniaza ca "enigma marketingului consta in faptul ca el este una dintre cele mai vechi activitati ale omului si totusi este privit ca cea mai recenta dintre disciplinele economice".(Baker, 1994)


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de marketing in turism - studiu de caz Grand Hotel Italia Cluj-Napoca.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Materiale studiate:
1. Gh. Minculete, 2007, "Marketing", Editura Universitatii Nationale de Aaarare"CAROL I"
2 .Felix H. Arion si Iulia C.Muresan, "Management in turism",Editura AcademicsPres, 2013
3. Lect. Dr. Silvia Muhcina, "Marketing in turism si servicii", 2008
4. Lector Dr. Horia Mihai Raboca, " Curs de marketing", 2011
5. Muhcina Silvia, ,,Marketing in turism-servicii", 2008
6. Alexandru Nedelea, ,,Marketing in comert, turism si servicii", 2009
7. Laurentiu Anghel, "Business to Business Marketing", Ed. ASE, Bucuresti,2004
8. I. C. Dragan, M.C. Demetrescu., "Noul marketing in mileniul III", Editura Europa Nova, Bucuresti, 1998
9. Cosmescu I. "Turismul-fenomen complex contemporan" Ed. Economica, Bucuresti, 1998
10. Nicolae Lupu, "Hotelul. Economie si Management", Editia a V-a, Editura All Beck, Bucuresti, 2005
11. Marculescu I., Nichita N., "Serviciile si modernizarea economiei romanesti", Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1997).
12. Michael Baker, "The Marketing Book", Editura Butter Worth Heinemann, Oxford, 1994
13. Florescu Constantin; Anghel Laurentiu, "Marketing", Editura Marketer, Bucuresti, 1993
14. Philip Kotler, "Managementul marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997
15. Valer Oltean, "Marketingul serviciilor. Teorie si practica", Editura Uranus, Bucuresti, 1999
16. Krippendorf Jost, "Marketing et Tourisme", Editura Herbert Long, Berne, 1971, pag.43
17. Peter Drucker, "The Practice of Management", New York: Harper and Row, pag. 82
18. Coita D., "Marketingul serviciilor", Editura Universitatii din Oradea, 2003
19. Cianga Nicolae, "Studiu de geografie a turismului urban in Cluj-Napoca", 2013
20. Valentin Mihai, ,,Suport de curs-Economia turismului", 2014
21. Marius Sabau, ,,Suport de curs-Marketing", 2015
22. Andreica Ileana, ,,Suport de curs-Contabilitate",2014
Surse web:
23. https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx,ultima accesare: 27.05.16
24. https://ro.wikipedia.org/wiki/Marketing, ultima accesare:27.05.16
25.http://academiacomerciala.ro/cursuri/Contabilitate%20si%20Informatica%20de%20Gestiun e/An%20I/Sem.%20II%20-%20Marketing/MARKETING.pdf, ultima accesare:27.05.16
26.http://www.wmm.ro/evolutia-marketingului/, ultima accesare:28.05.16
27.http://europa2020.spiruharet.ro/wp-content/uploads/2015/04/Capitolul-1.pdf,ultima accesare: 28.05.16
28.http://documents.tips/documents/lucraredisertatie-branding-hotelier.html,ultima accesare: 28.05.16
29.https://www.academia.edu/6621790/Marketing_in_Turism_Servicii, utima accesare: 28.05.2016
30.http://file.ucdc.ro/cursuri/T_2_n21_Economia_turismului.pdf.pdf,ultimaaccesare:29.05.16
31. https://www.academia.edu/10572964/Produsul_Turistic, ultima accesare:29.05.16
32. https://ro.wikipedia.org/wiki/Turismul_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia,ultima accesare: 29.05.16
33.http://cmpg.ro/wp-content/uploads/2014/01/CMPG-Strategia-Turism-2014-2020-Final.pdf, ultima accesare:29.05.16
34. http://www.cniptcluj.ro/index.php ultima accesare:8.06.16
35.http://www.cazareclujnapoca.ro/ro/obiective-turistice ultima accesare:9.06.16
36. http://www.orizonturiculturale.ro/ro_proza_Giovanni-Ruggeri.html,ultima accesare: 9.06.16
37. www.cluj.com, ultima accesare:10.06.16
38.https://ro.scribd.com/doc/97526166/Strategii-de-Marketing-in-Cadrul-Unui-Hotel, ultima accesare: 15.06.16
39. http://www.clujtoday.ro/2011/05/27/scurt-istoric-al-clujului.html, ultima accesare: 10.06.16
40. www.grandhotelitaliacluj.ro, ultima accesare:15.06.16
41. http://documents.tips/documents/plan-de-marketing-hotel-parc.html, ultima accesare: 15.06.16
42. https://prezi.com/u-hxc1lslif5/grand-hotel-italia/, ultima accesare:15.06.16
43. http://www.turismmarket.com/tips-uri-pentru-hotelieri, ultima accesare:14.06.16
44. https://www.academia.edu/10572964/Produsul_Turistic?auto=download,ultima accesare: 14.06.16


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!