Strategii de Marketing in Vederea Dezvoltarii Turismului Intern

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. Consideratii teoretico-metodologice privind dezvoltarea strategica a turismului intern in viziunea de marketing 3
1.1. Delimitarea conceptuala a turismului intern 3
1.2. Determinantii si structura ofertei, cererii si motivatiei pentru turism intern 7
1.3. Demersul metodologic privind elaborarea strategiei de marketing pentru dezvoltarea turismului intern 18
1.4. Efectele socio-economice ale dezvoltarii turismului intern 31
CAPITOLUL 2. Coordonate strategice ale dezvoltarii turismului intern in Romania 39
2.1. Obiective strategice privind dezvoltarea turismului intern in Romania 39
2.2. Alternative strategice de marketing privind dezvoltarea turismului intern in Romania 43
CAPITOLUL 3. Studiu de caz: Dimensiunile, structura si prognoza cererii turistice interne 56
Concluzii 84
Bibliografie 89


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. Consideratii teoretico-metodologice privind dezvoltarea strategica a turismului intern in viziunea de marketing
1.1. Delimitarea conceptuala a turismului intern
Necesitatea delimitarii conceptuale a formei de turism, care constituie obiectul cercetarii in cadrul prezentei lucrari, deriva din faptul ca marketingul intotdeauna opereaza cu o piata de referinta concreta, localizata sub aspect geografic, identificabila sub aspect socio-demografic, descriptibila sub aspect economic si monetar, inteligibila sub aspect cultural, accesibila sub aspect politic si juridic si determinata precis in raport cu un anumit produs. Astfel, pentru ca piata sa fie complet definita, este necesar ca mai intai sa se defineasca fara echivoc limitele spatiale, de utilitate, temporale etc. ale pietei. 
Definirea clara a acestora asigura acuratetea cercetarii, comparabilitatea datelor, corectitudinea elaborarii strategiilor de marketing si eficienta utilizarii resurselor in vederea atingerii obiectivelor. In acest context mentionam ca rigiditatea ofertei turistice si particularitatea cererii de a se forma la locul de resedinta si de a se realiza in cadrul bazinului ofertei turistice imprima pietei turistice caracterul de piata ,,opaca", anevoios de patruns, de cuantificat si de influentat.
Caracteristica turismului ca activitate de productie si consum, fixat pe teritoriul tarii de referinta determina principala particularitate a fluxurilor turistice, si anume gruparea circulatiei persoanelor in calitatea lor de consumatori si nu a circulatiei serviciilor in calitate de valori, ceea ce caracterizeaza comertul.
In esenta, in functie de locul de provenienta fluxurilor turistice si destinatia de calatorie, in cadrul sau in afara tarii de referinta, circulatia turistica a unei tari include trei categorii de fluxuri:
1. consum turistic realizat de rezidentii unei tari care isi viziteaza propria tara;
2. consumul turistic realizat de rezidentii unei tari peste hotarele acesteia;
3. consumul turistic realizat de non-rezidenti in tara de referinta.
Interesul stiintific si practic al prezentei lucrarii este axat pe studierea activitatilor turistice si a consumului turistic ,,realizat de rezidentii unei tari care isi viziteaza propria tara". Acest flux al circulatiei turistice sau segment al pietei turistice globale, spre deosebire de ultimele doua categorii, este putin studiat si reflectat in literatura de specialitate si in evidentele statistice. Deseori, dezinteresul pentru categoria respectiva este determinat de dificultatile existente in evidenta si de lipsa motivatiei populatiei.
Expresiile mentionate folosite pentru desemnarea fluxurilor turistice ar putea fi inlocuite cu unii termeni concisi, precum: turism domestic, turism intern, turism emitator, turism receptor, turism national.
In incercarea de a gasi termenul cel mai corect, care, fara ambiguitati si laconic, ar exprima acest flux al circulatiei turistice, am atestat denumiri diferite, cu intelesuri diferite. Confuziile sunt determinate de traducerile echivoce, de fluxurile de turisti luate in consideratie si, respectiv, destinatiile de calatorie. 
In acest context, nu exista unanimitate si corectitudine in ceea ce priveste sensul atribuit termenilor turism intern, turism domestic si turism national. La diferiti autori exista deosebiri, mai mari sau mai mici, dar si anumite puncte de convergenta, care fac ca notiunile respective sa aiba caracter universal.
In vederea delimitarii continutului diverselor notiuni atestate in literatura de specialitate, precum si inlaturarii ambiguitatilor terminologice vom prezenta schematic in Figura nr. 1., tipologia circulatiei turistice in functie de fluxurile turistice si destinatiile de calatorie.
Figura nr. 1. Relatia existenta dintre formele de turism in viziunea OMT 
Astfel, relatiile existente intre turism intern, turism domestic si turism national prezentate in supra, pot fi sintetizate in urmatorul mod:
- Turismul intern = Turismul domestic + Turismul receptor.
- Turismul national = Turismul domestic + Turismul emitent.
- Turismul international = Turismul receptor + Turismul emitent.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Marketing in Vederea Dezvoltarii Turismului Intern.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Adascalitei V., Tehnici promotionale fundamentate, Ed. Universitatii, Brasov, 2006
2. Alexa C., Transporturi si expeditii internationale, A.S.E. Bucuresti, 2000
3. Baker M., Marketing, Ed. Societatea Stiinta si Tehnica S.A., Bucuresti, 2000
4. Balaure V., Marketing in alimentatie publica si turism, A.S.E., Bucuresti, 2004
5. Balaure V., Popescu C., Serbanica D., Tehnici promotionale, Ed. Metropol, Bucuresti, 2004
6. Berbecaru I., Strategia promotionala in turism, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 2001
7. Boier R., Comportamentul consumatorului, Ed. Graphix, Iasi, 2003
8. Bran F., Economia turismului si mediul inconjurator, Ed ALL, Bucuresti, 2008
9. Catoiu I., Cercetari de marketing - probleme si studii de caz, Ed. Uranus, Bucuresti, 2007
10. Catoiu I., Teodorescu N., Comportamentul consumatorului. Teorie si practica, Ed. Economica, Bucuresti, 2007
11. Cetina I., Marketingul competitiv in sectorul serviciilor, Bucuresti, 2001
12. Cornescu V., Mihailescu I., Stanciu S., Management, Ed. Actami, Bucuresti, 2007
13. Cristureanu C., Economia si politica turismului international, Ed. Abeona, Bucuresti, 2002
14. Cristureanu C., Neacsu N., Baltarescu A., Turism international, Ed.Oscar Print, Bucuresti, 2005
15. Danciu V., Marketing international, Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2006
16. Draica C., Ghid practic de turism international si intern, Ed. All, Bucuresti, 2005
17. Draica C., Turismul international: practici de elaborare si distributie a produsului turistic, Bucuresti, 2003
18. Dumitrescu L., Marketingul serviciilor, Ed. Imago, Sibiu, 2008
19. Florescu C., Marketing, Ed. Independenta Economica, Bucuresti,2007
20. G.Stanciulescu, Tehnica operatiunilor de turism, Ed. All Educational, Bucuresti, 2008
21. Gherasim T., Marketing turistic, Bucuresti, Ed. All, 2007
22. Gherasim T., Gherasim D., Marketing turistic, Ed. Economica, Bucuresti, 2005
23. Istrate I., Bran F., Rosu A. G., Economia turismului si mediul inconjurator, Ed. Economica, 2006
24. Kotler Ph., Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti,2002
25. Lupu N., Strategia de concentrare a intreprinderilor de turism, Bucuresti, 2003
26. Maxim E., Gherasim T., Bazele marketingului, Ed. Sedcom Libris SA, Iasi, 2007
27. Nedelea Al., Piata turistica, Bucuresti, 2003
28. Nedelea Al., Politici de marketing in turism, Bucuresti, 2003
29. Nita I., Nita C., Piata turistica a Romaniei, Ed. Ecran Magazin, Brasov, 2000
30. Olteanu V., Cetina I., Marketingul serviciilor, Ed. Marketer and Expert, Bucuresti, 2002
31. Patriche D., Marketing industrial, Ed. Expert, Bucuresti, 2004
32. Pekar V., Strategii de marketing, Iasi, 2005
33. Postelnicu Gh., Introducerea in teoria si practica turismului, Cluj-Napoca, 2007
34. Sasu C., Marketing international, Ed. Polirom, Bucuresti, 2001
35. Stacioiu A., Strategii de marketing in turism, Ed. Economica, Bucuresti, 2008
36. Stanciulescu G., Managementul turismului durabil in centrele urbane, Bucuresti, 2004
37. Thomas J. Michael, Manual de marketing, Ed. All, Bucuresti, 2008
38. Vellas F., Turismul-tendinte si peviziuni, Ed. Walforth, Bucuresti,2005
39. Zait A., Marketingul serviciilor, Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2002


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!