PARTEA I 3 Prezentarea firmei 3 Scurt istoric 4 Structura organizatorică 10 Misiunea firmei s.c. Omv petrom s.a. 13 PARTEA A II-A 14 Analiza mediului de marketing 14 Macromediul organizaţiei 14 Micromediul organizaţiei 17 Mediul intern 23 Pincipalele puncte forte ale companiei: 25 Principalele puncte slabe ale companiei 27 Analiza capacității 28 Analiza swot 30 PARTEA A III-A: IDENTIFICAREA OBIECTIVELOR DE MARKETING 31 PARTEA A IV-A: IDENTIFICAREA STRATEGIEI DE PIAŢĂ ADOPTATE DE S.C. PETROM S.A. 33 STRATEGII ŞI POLITICI DE MARKETING
PARTEA I PREZENTAREA FIRMEI Ȋn analiza realizată am ales să observăm modul de implementare a strategiilor şi de desfăşurare a activităţii ȋntreprinderii SC OMV PETROM SA, o societate cu o istorie importanta în extracţia şi prelucrarea petrolului, o societate cu un capital de stat, privat autohton şi străin cu sediul în Petrom City: Str. Coralilor, nr.22, sector 1, Bucureşti, România Societatea a fost înfiinţată în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului din octombrie 1997. Petrom are ca obiect principal de activitate explorarea şi exploatarea zăcămintelor de petrol şi gaze naturale. Ȋn afara obiectului principal de activitate, societatea desfăşura şi următoarele activităţi: - transportul şi comercializarea ţiţeiului şi gazelor naturale prin reţele proprii de distribuţie; - forajul sondelor; - rafinarea ţiţeiului; - distribuţie, transport, depozitare, comercializare, bunkeraj nave şi aprovizionare aeronare cu produse petroliere; - comercializarea cu ridicata şi cu amănuntul, de mărfuri şi produse diverse; - cercetare şi proiectare; - lucrări de construcţii şi montaj, întreţinere şi reparaţii utilaje, scule şi echipamente; - lucrări de intervenţii,punere în producţie şi reparaţii sonde; - investigaţii geologice şi geofizice; - importul şi exportul de ţiţei, produse petroliere, petrochimie si chimie, utilaje, echipamente şi tehnologii specific; - import-export produse explozibile; - colaborare economică, tehnico-ştiinţifică şi executare de lucrări in străinătate în domeniul său de activitate; - aprovizionare tehnico materială, transport propriu auto, naval si aerian, de persoane si materiale pentru operatiuni tehnologice şi lucrări specifice; - prestări de servicii către întreprinderi şi către populaţie activitate medicală şi socială pentru salariaţii proprii şi terţe persoane. SCURT ISTORIC Societatea a fost înfiinţată în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului din octombrie 1997. În anul 1998, aceasta intră prin fuziune in componenţa a S.N.P., o nouă sucursală INCERP Ploieşti şi semnează asocierea cu ELF AQUITAINE, precum şi contractul de concesionare referitor la exploatarea şi explorarea în comun a Blocului Neptun din Marea Neagră. În anul 1999 a fost achiziţionat Combinatul Doljchim Craiova, acesta devenind noua sucursală a Petrom. Tot în acelaşi an, Petrom devine titularul zăcămintelor Turkmenoy şi Aktas din Kazahstan, demarând operaţiunile de amenajări sociale în vederea explorării şi extracţiei. Dezvoltarea companiei Petrom a continuat şi în anul 2000, când a fost inaugurat, în cadrul sucursalei Petrom Videle, unul dintre cele mai moderne spitale din România. A început şi dezvoltarea unei reţele de distribuţie de produse petroliere Petrom în Republica Moldova, prin achiziţionarea a patru benzinarii. În acelaşi an, Petrom a reuşit sa construiască un număr de 9 parcuri de separatoare noi, ecologice, şi a modernizat alte 28, a modernizat 40 de staţii de distribuţie şi a realizat alte 3 staţii noi. Cursul modernizarilor nu a încetat însa aici. În anul 2001 s-au construit şi modernizat un număr de 24 de parcuri de separatoare, au fost puse în funcţie 3 staţii noi şi modernizate alte încă 54. În scopul promovării intereselor Petrom pe piaţa din Iran, în acelaşi an s-a deschis Reprezentanţa Petrom la Teheran. Anul 2002 a însemnat pentru compania Petrom demararea procesului de privatizare prin publicarea în presa internaţională şi din România a anunţului pentru selectarea consultantului, 12 bănci de investiţii depunând expresii de interes, dintre care au fost selectate 7. În ianuarie 2003 s-a iniţiat prima etapă a procesului de privatizare, iar în luna mai a aceluiaş an s-a finalizat prima etapă a acestui proces, concretizată într-un studiu de fezabilitate a privatizării, inclusiv evaluarea companiei, prezentarea opţiunilor de privatizare şi a planului de privatizare. În Adunarea Generală a Acţionarilor din anul 2004 s-a aprobat modificarea numelui companiei din SNP Petrom S.A. în S.C.Petrom S.A. În acelaşi an, OMV, grupul lider de petrol şi gaze din Europa Centrală şi de Est, a semnat un contract prin care a achiziţionat 51,011% din acţiunile Petrom (OMV a plătit statului român suma de 669 milioane euro, restul de 830 milioane euro reprezentând contribuţia OMV la majorarea de capital a societăţii). Lider în industria de petrol şi gaze din Europa Centrală, OMV desfăşoară activităţi de rafinare în 13 ţări. Grupul şi-a propus atingerea unei cote de piaţă de 20% până în 2010. Cu OMV în calitate de acţionar majoritar, Petrom face parte din cel mai mare grup de petrol şi gaze din Europa Centrală şi de Est, având rezerve de petrol şi gaze de peste 1,4 miliarde de barili echivalent petrol (bep), o producţie zilnică de aproximativ 340.000 bep şi o capacitate de rafinare de 26,4 milioane tone pe an.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.