Strategii de Promovare a Imaginii si a Produselor in IMM-uri

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuvant inainte
CAPITOLUL I - CE SUNT IMM-URILE?
1.1 Ce este imaginea
1.2 Importanta imaginii in relatiile publice
CAPITOLUL II - DELIMITARI CONCEPTUALE
2.1 Relatii Publice si domenii invecinate. Delimtari definitorii
CAPITOLUL III - CONCEPEREA SI ETAPELE CAMPANIEI DE RELATII PUBLICE
3.1 Tipuri de abordari si campanii de relatii publice
3.2 Obiectivele urmarite prin activitatea de relatii publice
3.3 Relatiile publice interne
3.4 Relatiile publice externe
CAPITOLUL IV - PRINCIPALELE TEHNICI FOLOSITE IN ACTIVITATEA DE RELATII PUBLICE
4.1 Tehnici si procedee relationiste din cadrul institutiei
CAPITOLUL V - RELATIILE CU PRESA
5.1 Relatiile cu presa 
5.2 Principii de baza in realizarea unor bune relatii cu presa
5.3 Campania de presa
5.4 Comunicare cu mass-media
CAPITOLUL VI - STUDIU DE CAZ
6.1 Campanie de promovare a imaginei - SC GRUP SAPTE SRL
6.2 Campanie de promovare a produselor - SC GRUP SAPTE SRL
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

CUVANT INAINTE
Din 1990, Relatiile Publice fac parte din ce in ce mai mult din peisajul socio-economic romanesc. Daca pana in decembrie 1989, putini erau cei care au avut ocazia, sa auda despre acest tip de activitate, in prezent ea nu mai constituie o noutate pentru firmele mari in special. Spun, firmele mari in special, pentru ca acest domeniu este unul necunoscut si confundat adesea cu alte domenii, de catre firmele mici sau mijlocii. Diversele companii, organizatii, institutii guvernamentale de stat, organizatiile non-guvernamentale, organizatii non-profit, institutiile de invatamant urmeaza modelul occidental, in care un proces de comunicare desfasurat dupa standarde profesioniste, contribuie substantial la consolidarea activitatii proprii si la cresterea valorii adaugate.
Domeniul Relatiilor Publice nu este inca apreciat la adevarata lui valoare si nu este nici practicat, atat cat sa fie vizibil si educativ pentru public. Ca urmare, o mare parte din managerii IMM-urilor (institutii mici si mijlocii) nu stiu de posibilitatea crearii unei imagini publice, a unui prestigiu cu ajutorul relatiilor publice, de aceea noi ca viitori specialisti, ne propunem sa ajutam oamenii, sa se indrepte catre o comunicare transparenta si deschisa cu publicul-tinta.
Din 2007, firmele romanesti trebuie sa faca fata provocarii competitionale de pe piata europeana. Promovarea si crearea unei identitatii sociale a firmei, va fi cu siguranta un avantaj. In prezent, peste 85% din IMM-urile romanesti nu au apelat la o persoana specializata in comunicare, pentru promovarea afacerilor.
Scopul acestei lucrari, este de a evidentia cat mai clar si reprezentativ, definirea relatiilor publice, rolul si functiile acestora in organizatii, etapizarea unei campanii de relatii publice si importanta acesteia pentru promovarea imaginii si produselor unei firme. Obiectivul lucrarii il reprezinta insusirea cunostintelor, cercetarea si implicarea in realizarea unui proiect cat mai complex si relevant, privind campania de relatii publice.
Tema aleasa de mine Strategii de promovare a imaginii si a produselor in IMM-uri am considerat-o ca fiind cea mai reprezentativa, in raport cu specializarea pe care am studiat-o
timp de cinci ani: Comunicare Sociala si Relatii Publice. Desi, la inceput acest domeniu a relatiilor publice mi s-a parut confuz si nedistinctiv, acum cred si stiu, ca relatiile publice au un foarte mare impact si in ceea ce priveste modul in care este perceputa o organizatie, in conditiile in care, o comunitate permanent proactiva vine in intampinarea unor nevoi. Informarea permanenta si strategiile de imagine pe termen mediu sau lung, au in vedere crearea si mentinearea unei imagini cel putin buna pentru orice companie. Exista un intreg arsenal de instrumente si metode specifice care sunt aplicate separat sau combinate, pentru atingerea acestui scop: crearea si intretinerea imaginii. Este necesar ca specialistul in relatii publice sa le cunoasca pe toate si sa aiba acel fler absolut necesar pentru a sti ce si cum sa selecteze.
Primul capitol al acestei lucrari, contine date despre ce reprezinta IMM-urile, ce este imaginea publica si ce reprezinta ea. Capitolul al doilea cuprinde aspecte distinctive ale relatiilor publice; delimitari conceptuale ale relatiilor publice, marketing-ului, publicitatii platite si a reclamei cat si a promotiilor. Cel de-al treilea capitol contine conceperea si etapele campaniei de relatii publice-abordari si strategii, planul campaniei de relatii publice si obiectivele propuse, activitati interne si externe de relatii publice cat si rolul si functiile acestora la nivel de organizatie. Tehnicile folosite in activitatea de relatii publice in cadrul institutiei sunt prezentate in cel de-al patrulea capitol. Metode de comunicare cu presa - campania de presa si etapele ei, comunicatul de presa, dosarul de presa si conferinta de presa sunt incluse in cel de-al cincilea capitol. Cel din urma capitol - al saselea, descrie studiul de caz pentru campania de promovare a imaginii si a produselor in firma SC GRUP SAPTE SRL.
CAPITOLUL I
CE SUNT IMM-URILE?
"Categoria Intreprinderilor Micro, Mici si Mijlocii (IMM) este formata din intreprinderi care angajeaza mai putin de 250 de persoane si care au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane de euro si/sau detin active totale de pana la 4 de milioane de euro"1.
In aceasta categorie:
o Intreprinderile mici sunt definite ca intreprinderi care au pana la 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 10 milioane de euro.
o Micro-intreprinderile sunt definite ca intreprinderi care au pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 2 milioane de euro.
o Intreprinderile mijlocii sunt definite ca intreprinderi care au pana la 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 49 milioane de euro.
Definirea intreprinderilor mici si mijlocii conform legislatiei din Romania:


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Promovare a Imaginii si a Produselor in IMM-uri.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Baker M.J., Marketing, Editura S.C.Stiinta si Tehnica S.A., Bucuresti, 1996.
Coman Cristina, Curs de Campanii de relatii publice, Universitatea Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, anul 2007.
Coman Cristina, Relatii Publice si Mass-Media, Editura Polirom, Iasi, 2004.
Dagenais Bernard, Campania de Relatii Publice,Editura Polirom, Iasi, 2003.
David George, Relatii Publice. Garantia succesului, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2003.
Douglas Mary, Cum gandesc institutiile, Editura Polirom, Iasi, 2002.
Farte Gheorghe Ilie, curs Fundamente ale relatiilor publice II, anul III, sem.2, Editura Universitatii "Al.I.Cuza", Iasi, 2005.
Kotler Philip, Saunders J., Armstrong G., Wong V., Principiile marketingului-Editia Europeana, Editura Teora, Bucuresti, 1998.
Newson Doug, Turk Judy VanSlyke, Kruckeberg Dean, Totul despre Relatii Publice, Editura Polirom, Iasi, 2003.
Petre Dan, Nicola Mihaela, Introducere in publicitate, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2004.
Popescu Cristian Florin, Balbaie Radu, Mic dictionar de jurnalism, Fundatia Rompres, Bucuresti, 1998.
Pricopie Remus, Relatii Publice:evolutie si perspective, Editura Tritonic, Bucuresti, 2005.
Russel J.Thomas, Lane W.Ronald, Manual de publicitate, Editura Teora, Bucuresti,2003.
Stan Gerard, Curs: Elemente de publicitate, anul V, sem.I, Editura Universitatii ,,Al.I.Cuza",Iasi, 2007.
Teodorescu Gheorghe, Bejan Petru, Relatii publice si publicitate. Discurs, metoda, interpretare, Ed.Fundatiei AXIS, Iasi, 2003.
Teodorescu Gheorghe, curs Campanii de relatii publice si publicitate, anul III,sem. II, Editura Universitatii "Alexandru I.Cuza", Iasi, 2006.
Teodorescu Gheorghe, curs Fundamente ale Relatiilor Publice (I), anul II, sem. I, Editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza, Iasi, 2004.
Todoran Dimitrie, Psihologia reclamei. Studiul de psihologie economica, Editura Tritonic, Bucuresti, 2004.
Tran Vasile, Stanciugelu Irina, Teoria Comunicarii, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2003.
Zait Adriana, Relatii Publice, Editia a II a, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2004.
***
Chelcea Septimiu, Tehnici de cercetare sociologica, S.N.S.P.A., Bucuresti, 2001
Ilut Petru, Abordarea calitativa a socioumanului, Polirom, Iasi, 1997
Chelcea Septimiu, Chestionarul in investigatia sociologica, Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1975
Miftode Vasile, Metodologie sociologica, Ed. Lumen, Iasi, 2005
De Singly Francois, Blanchet Alain, Gotman Anne, Kaufmann Jean-Claude, Ancheta si metodele ei : Chestionarul, Interviul de producere a datelor, Interviul comprehensiv, Prefata de Elisabeta Stanciulescu, Ed. Polirom, Iasi, 1998
***
Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial nr. 349 din 23 iulie 1999.
***
Site-uri Internet folosite:
http://blogs.iabc.com/chair/archives/2005/07/13/thinking-big-staying-small/
www.grupsapte.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!