Strategii de promovare - Studiu de caz SC Romaqua Group SA Borsec

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
Capitolul I. ROLUL MARKETINGULUI IN ACTIVITATEA PROMOTIONALA 2
1.1 Conceptul de marketing 2
1.2 Locul si rolul comunicarii in mixtul de marketing 5
1.3 Raportul comunicare-promovare 5
1.4 Promovarea - componenta a mixului de marketing 9
1.5 Obiectivele si rolul promovarii 11
1.6 Strategii promotionale 14
1.7 Mixul promotional 14
1.8 Factorii ce influenteaza mixul promotional 14
1.9 Componentele mixului promotional 15
Capitolul II. CAI DE PROMOVARE. STRATEGII PROMOTIONALE 17
2.1 Procesul comunicarii in cadrul politicii promotionale 17
2.2 Promovarea vanzarilor. 23
2.3 Relatiile publice 25
2.3.1 Elaborarea planului de relatii publice 26
2.3.2 Stabilirea etapelor unui program de relatii publice 26
2.4 Publicitatea, componenta esentiala a politicii promotionale 28
Capitolul III. PREZENTARE GENERALA S.C. ROMAQUA GROUP S.A. BORSEC 30
3.1 Scurt istoric. Obiect de activitate 30
3.2 Gama de produse 33
3.3 Pozitia firmei pe piata romaneasca 34
3.4 Concurenta 36
Capitolul IV. ACTIVITATEA PROMOTIONALA LA S.C. ROMAQUA GROUP S.A. BORSEC 38
4.1 Campanii de promovare si publicitate 38
4.2 Mijloace de promovare 40
4.3 Strategii de promovare a produselor 42
4.4 Bugetul promotional 43
CONCLUZII SI RECOMANDARI 46
BIBLIOGRAFIE 48


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Astazi, cand suntem martorii unor transformari extraordinare care au loc in societatea romaneasca, este important pentru dezvoltarea noastra economica sa invatam din exemplele oferite de marile firme straine, ce joaca un rol important pe piata mondiala. Trebuie sa invatam ca succesul vine din munca, creativitate, inventivitate, curaj, tenacitate, dar si din comunicativitate si sociabilitate.
Trecerea spre o economie de piata este singura si necontestata solutie de redresare, modernizare si dinamizare a economiei romanesti. Practica mondiala a demonstrat ca intr-o economie de piata sunt stimulate fara restrictii, elemente ce duc la progres sanctionandu-se insa incompetenta, gandirea inchisa si rigiditatea.
In ceea ce priveste piata romaneasca, unul dintre domeniile care au inregistrat o dezvoltare accentuata in ultimii ani a fost cel al activitatilor de promovare, de publicitate, multe din companiile internationale specializate pe domeniul serviciilor de publicitate fiind prezente, acum, cu filiale si in Romania si desfasurand activitati profitabile atat pentru ele, cat si pentru clientii lor.
Acest domeniu, ce atrage in special persoane tinere, dinamice, are avantajul de a recompensa material munca depusa, fiind un adevarat magnet pentru cei ce doresc sa-si realizeze o cariera bazata pe munca asidua si intr-un mod modern, ce poate asigura o creativitate ridicata.
Pe de alta parte, implicarea reusita dintre politica de distributie si cea de promovare au facut din S.C. ROMAQUA GROUP S.A BORSEC firma cu cea mai cunoscuta marca de comert, centrul celei mai mari productii si al celui mai complex sistem de distributie din tara si mai ales din domeniul bauturilor racoritoare.
Lucrarea ,,Strategii de promovare in consum a produselor" isi propune sa realizeze o analiza a politicii promotionale realizata de firma S.C. ROMAQUA GROUP S.A. BORSEC in cadrul activitatilor sale de piata si sa evidentieze importanta folosirii acestora in activitatea de marketing a firmelor.
Folosirea instrumentelor din sfera activitatilor promotionale trebuie sa devina un demers constant si important al firmelor romanesti, un mijloc de sporire a valorii intreprinderii, un mecanism prin care acestea sa reuseasca sa se impuna in lupta lor cu concurentii, fie ei interni sau externi, astfel incat sa se poate reusi o dezvoltare economica si sociala atat de necesara tarii noastre. 
CAPITOLUL I.
ROLUL MARKETINGULUI IN ACTIVITATEA PROMOTIONALA
1.1 Conceptul de marketing
Marketingul nu este numai un concept mai cuprinzator decat vanzarea, ci este, concomitent, o activitate cu totul nespecializata. El cuprinde intreaga afacere. Reprezinta afacerea in ansamblul ei, privita prin prisma rezultatului final, adica din punctul de vedere al consumatorului. Prin urmare in toate sferele de activitate ale intreprinderii trebuie sa existe preocupare si raspundere fata de marketing. 
Marketingul tinde sa incorporeze aproape tot ceea ce poate folosi la initierea si promovarea unei afaceri, din momentul conceperii ei pana atunci cand produsul ajunge la ultimul consumator care are nevoie de el.
Din ce in ce mai mult si in cele mai diverse situatii se vorbeste de marketing. El este astazi omniprezent. Lumea contemporana manifesta pentru el un interes superfluu si o atitudine contradictorie.
Unii vad in marketing un salvator al civilizatiei moderne, altii doar un instrument de manipulare, corupere si dezumanizare a consumatorului anonim, pe care-l impinge in vartejul unui supraconsum inutil.
In orice caz, pe o piata suprasaturata si in conditii de concurenta acerba, afacerile nu mai pot supravietui fara marketing. Majoritatea oamenilor cred ca stiu ce este marketingul si cu ce se ocupa specialistii de marketing.
Termenul de origine anglo-saxona, marketing, deriva din participiul prezent al verbului ,,to market", a carui semnificatie este aceea de a desfasura tranzactii de piata, respectiv de a cumpara si de a vinde, insa a dobandit mai multe acceptiuni: un domeniu al stiintei, o disciplina universitara, un mod de orientare si conducere a firmei, o activitate practica concreta s.a.
Se constata din partea unor autori americani tendinta de a admite existenta simultana a ,,notiunii de marketing" si a ,,conceptului de marketing", in sensul ca marketingul este un proces sau o actiune practica, iar conceptul de marketing semnifica o atitudine, o filozofie sau un mod de gandire.
Conceptul de marketing sustine ca solutia atingerii de catre o organizatie a obiectivelor proprii consta in determinarea nevoilor si dorintelor consumatorilor vizati si in furnizarea satisfactiei asteptate intr-un mod mai eficient si operativ decat concurenta. 
T. Levitt a delimitat conceptul de vanzare de cel de marketing: ,,Vanzarea se concretizeaza pe nevoile vanzatorului; marketingul pe cele ale cumparatorului. Vanzarea se ocupa de nevoia unui vanzator de a-si transforma produsul in bani lichizi, marketingul pe ideea de a satisface nevoile consumatorului cu ajutorul produsului si al intregului lant de activitati asociate crearii, furnizarii si consumului acestuia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de promovare - Studiu de caz SC Romaqua Group SA Borsec.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Armstrong G., Kotler Ph., Saunders J. Wong V., Principiile Marketingului, Editia Europeana, Editura Teora, Bucuresti, 1998
2. Baker J.M., Marketing, Editura Tehnica, Bucuresti, 1997
3. Bruhn M., Marketing, Editura Economica, Bucuresti, 1999
4. Castagnol Y, Principes et Pratiques de la Promotion des Vents, Delmas et Cie, 1972
5. Demetrecu M.C., "Analiza inter- si intrafunctioanala de marketing", in Buletinul de marketing nr.2/1997
6. Dehoziere M. Wayne, The Marketing Communication Process, McGrow Hill, 1976
7. Dubois P.L., Jolibert A., Marketing, Teorie si Practica, vol. I , Paris, 1989
8. Dumitru Mnerie, G.V Mnerie, Marketing specializat, Ed. Fundatiei "Ioan Slavici" Timisoara, 2012
9. F. Foltean, L. Ladar, C. Dobre, Gh. Ionescu, C. Negut, Marketing, Ed. Mirton, 2007
10. Florescu C. (coordonator), Marketing, Editura Marketer, Bucuresti, 1992
11. Kelly E., Marketing: Strategie et fonctions, Dunod, Paris, 1968
12. Kermally Sultan, marketingul in era digitala, Editura Meteor Press, Bucuresti, 2009
13. Kotler Ph., Managementul Marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997
14. Kotler Ph., Principles of Marketing, Prentice Hall, New Jersy, 1991
15. Kotler Ph., Dubois P.L., Marketing Management, Paris, Editions Publi Union, 1989
16. Lassegne P., Gestion Commerciale, Les Conts Des Droit, 1972
17. Levitt T., Marketing Myopia, 1960
18. McCarthy J.E., Perrault W. jr., Basic Marketing, Irwin, 1984 
19. Mnerie, D., Ladar, L., Mnerie, Gabriela-Victoria, Marketing general, Editura Fundatiei pentru cultura si invatamant Ioan Slavici, Editura Eurostampa, Timisoara, 2012
20. Niculescu E. (coordonator), Marketing Modern. Concepte, tehnici, strategii , Editura Polirom, Iasi, 2000
21. Patriche D., Marketing Industrial, Editura Expert, Bucuresti 1994,
22. Popescu A., Comunicarea in marketing: Studiul pietei pur si simplu, Editura Uranus, Bucuresti, 2002
23. Prutianu St., Comunicare si Negociere in Afaceri, Ed. Polirom, Iasi, 1998
24. Schramm W., The Process and Effects of Mass Communications, University of Illinois Press, 1955
25. http://www.adplayers.ro/articol/Media-7/Regie-Stapanul-Inelelor-pentru-Borsec-540.html
26. http://www.romaqua-group.ro/docs/act_constitutiv_romaqua.pdf
27. http://www.scribd.com/doc/54505384/borsec
28. http://doingbusiness.ro/financiar/raport/1437456/romaqua-group-sa/
29. http://www.revistabiz.ro/top-100-cele-mai-puternice-branduri-romanesti/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!