Strategii Moderne de Marketing Bancar

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap I. Aspecte conceptuale privind marketingul bancar 3
1.1 Particularitati ale marketingului bancar 3
1.2 Evolutia marketingului bancar 5
Cap II. Principalele strategii privind marketingul bancar 9
2.1 Comportamentul consumatorului de servicii bancare 10
2.2 Mixul de marketing in sectorul bancar 18 
2.2.1 Politica de produs 18
2.2.2 Politica de pret 23
2.2.3 Politica de distributie 27
2.2.4 Politica de promovare 30
Cap III. Analiza strategiilor de marketing la BRD - Groupe Societe Generale 34
3.1 Prezentarea bancii BRD - Groupe Societe Generale 34
3.2 Politica de produs la BRD - Groupe Societe Generale 36
3.3 Politica de pret la BRD - Groupe Societe Generale 42
3.4 Politica de distributie la BRD - Groupe Societe Generale 47
3.5 Politica de promovare la BRD - Groupe Societe Generale 49
Cap IV. Concluzii si propuneri 53
Bibliografie 55


Extras din licenta Cum descarc?

Cap. I Aspecte conceptuale privind marketingul bancar
1.1 Particularitati ale marketingului bancar
Introducerea marketingului in sectorul bancar a fost lenta si sinonima pana in anii '70 cu publicitatea si relatiile publice. Chiar si dupa aceasta data, rolul marketingului era privit mai mult tactic decat strategic, iar activitatea de marketing, ca ocupand un loc secundar in ansamblul activitatilor organizatiei. Cu toate acestea si in pofida recesiunii economice, in ultimii ani, companiile din sectorul financiar-bancar se numara printre cei mai mari utilizatori de marketing direct si au aparitii tot mai numeroase in mass-media. De asemenea, sponsorizarile si participarile la diferite competitii, ca forme de promovare, sunt din ce in ce mai utilizate de companiile din acest sector de activitate.
Marketingul este acea functie a organizatiei care identifica nevoile si dorintele clintilor, determina pietele care pot fi abordate cel mai bine si concepe produse, servicii si programe adecvate servirii acestor piete sau intr-o abordare mai succinta, scopul activitatii de marketing este de a-i satisface pe clienti intr-un mod profitabil, prin realizarea unor legaturi avantajoase cu acestia 
Marketingul bancar reprezinta, in primul rand, o filosofie a managementului care dirijeaza comportamentul intreprinderilor financiare. Acestea sunt celule economice vii si ca atare dinamice, urmarind o mai buna satisfacere a cerintelor banesti si financiare ale segmentelor pietei pe care le studiaza permanent pentru a le cunoaste transformarile si tendintele 
Marketingul bancar are trasaturile sale specifice care il deosebesc de marketingul bunurilor de larg consum si de celelalte categorii de aplicatii ale marketingului prin faptul ca furnizorul de materie prima (bani) al firmei bancare este in acelasi timp si client al bancii, atat ca persoana individualizata, cat si ca firma, institutie sau un ansamblu colectiv de persoane fizice sau juridice.
Necesitatea marketingului in sectorul financiar-bancar
Marketingul este considerat astazi factorul esential al succesului unei organizatii, indispensabil in dezvoltarea sa economico-sociala, solutie extraordinara ce rezolva problemele acesteia, instrument de baza in atingerea marilor performante, dar si in evitarea riscului.
In acelasi timp, in industria bancara au loc schimbari majore, datorate aparitiei economiei de piata, a noilor reglementari legislative asociate acesteia, proceselor si procedurilor de lucru aplicate in sistemul bancar, tehnologiei imbunatatite si unei game mai largi de produse si servicii oferite clintilor, persoane fizice sau juridice.
Un aspect fundamental al oricarei economii de piata este faptul ca firmele opereaza si concureaza pe aceeasi piata, pentru aceeasi consumatori. In cazul bancilor acest lucru asigura consumatorilor posibilitatea alegerii bancii cu care efectueaza operatiuni. In final, supravietuiesc bancile care servesc cel mai bine necesitatile pietei si ale clientilor. Din alt punct de vedere, consumatorii doresc o calitate cat mai buna a serviciilor si o gama diversificata a produselor, si prin urmare competitia se intensifica o data cu dezvoltarea continua a economiei. Pentru orice banca este important ca produsele si serviciile pe care le ofera sa fie prezentate pe piata cu succes, pentru obtinerea cresterii, dezvoltarii si puterii in sectorul finaciar-bancar.
Definitiile date marketingului pot fi grupate in trei categorii :
-ansamblul actiunilor si mijloacelor de vanzare (publicitate, promovare si vanzare) utilizate pentru a castiga pietele. Condorm acestei acceptiuni, s-ar parea ca marketingul ar putea fi utilizat mai ales in cazul bunurilor de larg consum, neglijandu-se procesele industriale, serviciile sociale si culturale;
-ansamblul instrumentelor de analiza, metodelor de previziune si de cercetare a pietei utilizate in vederea cunoasterii cadrului dinamic al cererii si nevoilor consumatorilor. In acest caz s-ar putea concluziona ca marketingul este accesibil doar marilor intreprinderi, care isi pot permite elaborarea unor studii ample si costisitoare;
-ansamblul instrumentelor de persuasiune care creeaza un sistem in care individul apare ca obiect al unei exploatari pur comerciale din partea vanzatorului.
Analiza elementului central al definitiilor incluse in fiecare grupa permite identificarea celor trei dimensiuni ale marketingului:
- dimensiunea operationala, realizarea activitatilor care permit patrunderea, mentinerea si extinderea pe piata;
- dimensiunea strategica, metodele si tehnicile de analiza a mediului si de fundamentare a strategiei;
- dimensiunea culturala, conceptia, starea de spirit care orienteaza intregul demers al intreprinderii.
Conceptul de marketing, ca mod de gandire, este o filosofie a organizatiei, o atitudine economica orientata spre client, conform careia aceasta isi va realiza obiectivul esential, obtinerea de beneficii, numai prin satisfacerea cerintelor consumatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii Moderne de Marketing Bancar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!