CUPRINS CAP. 1. ASPECTE CONCEPTUALE PRIVIND ACTIVITATEA DE MARKETING BANCAR 3 1.1 Conceptul de marketing bancar 3 1.2 Caracteristicile serviciilor financiar bancare 5 1.3 Importanţa activităţii de marketing bancar 9 CAP. 2. DIFERENŢIEREA BĂNCILOR PRIN MARKETING BANCAR 10 2.1 Mixul de marketing în sectorul bancar 11 2.1.1 Politica de produse şi servicii bancare 12 2.1.2 Politica de preţ- strategii de preţ în marketingul bancar 15 2.1.3 Politica de distribuţie 21 2.1.4 Politica de promovare în relaţiile cu clienţii şi serviciile oferite 25 2.2 Strategii de segmentare a pieţei 27 2.3 Comportamentul consumatorului/ componente fundamentale pentru satisfacerea clienţilor 29 CAP. 3. ANALIZA STRATEGIILOR DE MARKETING BANCAR ÎN CAZUL BĂNCII UNICREDIT ŢIRIAC 32 3.1. Caracteristici ale activităţii Băncii UniCredit Ţiriac 32 3.2. Analiza mixului de marketing în cazul Băncii UniCredit Ţiriac 36 3.2.1. Politica de produs în cazul Băncii UniCredit Ţiriac 36 3.2.2. Politica de preţ a Băncii UniCredit Ţiriac 40 3.2.3. Politica de promovare a Băncii UniCredit Ţiriac 47 3.2.4. Politica de distribuţie a Băncii UniCredit Ţiriac 50 CAP. 4. CONCLUZII 53 Bibliografie 56 Webografie 57 Anexe 58
CAP. 1. ASPECTE CONCEPTUALE PRIVIND ACTIVITATEA DE MARKETING BANCAR 1.1 Conceptul de marketing bancar Introducerea marketingului în sectorul bancar a fost lentă şi sinonimă până în anii 70 cu publicitatea şi relaţiile publice. Chiar şi după această dată, rolul marketingului era privit mai mult din punct de vedere tactic decât strategic, iar activitatea de marketing, ca ocupând un loc secundar în ansamblul activităţilor organizaţiei. Cu toate acestea şi în pofida recesiunii economice, în ultimii ani, companiile din sectorul financiar bancar se numără printre cei mai mari utilizatori de marketing direct şi au apariţii tot mai numeroase în mass-media. Conceptul de marketing , ca mod de gândire, este o filosofie a organizaţiei, o atitudine economică orientată spre client, conform căreia aceasta îşi va realiza obiectivul esenţial- obţinerea de beneficii- numai prin satisfacerea cerinţelor consumatorului. Marketingul este considerat astăzi factorul esenţial al succesului unei organizaţii, indispensabil în dezvoltarea sa economico- socială, soluţie miraculoasă ce rezolvă problemele acesteia, instrument de bază în atingerea marilor performanţe, dar şi în evitarea riscului. În acelaşi timp, în industria bancară au loc schimbări majore, datorate apariţiei şi dezvoltării economiei de piaţă, a noilor reglementări legislative asociate acesteia, proceselor şi procedurilor de lucru implicate în sistemul bancar, tehnologiei îmbunătăţite şi unei game mai largi de produse şi servicii oferite clienţilor, persoane fizice sau juridice. Accepţiunile date marketingului după numeroşi autori, se pot grupa în trei categorii : - Ansamblul acţiunilor şi mijloacelor de vânzare (publicitate, promovare şi vânzare) utilizate pentru a cuceri pieţele. Conform acestei accepţiuni, s-ar părea că marketingul ar putea fi utilizat mai ales în cazul bunurilor de larg consum, neglijându-se procesele industriale, serviciile sociale şi culturale; - Ansamblul instrumentelor de analiză, metodelor de previziune şi de cercetare a pieţei utilizate în vederea cunoaşterii cadrului dinamic al cererii şi al nevoilor consumatorilor. În acest caz, s-ar putea concluziona că marketingul este accesibil doar marilor întreprinderi, care îşi pot permite elaborarea unor studii ample şi costisitoare. - Ansamblul instrumentelor de persuasiune care crează un sistem în care individul apare ca obiect al unei explorări pur comerciale din partea vânzătorului. Dezbaterile care se crează pe bază semnificaţiei şi consecinţei în sine a cuvântului ”marketing”- noţiune sau concept şi-au găsit rezolvarea în şcoala americană de marketing, care a reuşit să facă următoarea delimitare: noţiunea de marketing presupune o acţiune practică, în timp ce conceptul de marketing reprezintă o filosofie sau un mod de gândire care cuprinde tot ceea ce face corporaţia, în cazul de faţă, banca. În acest sens, adoptarea conceptului de marketing, ca bază a ansamblului deciziilor strategice şi tactice care se adoptă în procesul de conducere şi în existenţa instituţiei bancare, ar presupune luarea în considerare a patru elemente : - Satisfacerea dorinţelor clienţilor. Acesta este un aspect vital al conceptului de marketing fără de care obiectivele financiare ale băncii nu ar putea fi îndeplinite. - Rentabilitatea. Satisfacerea clienţilor nu poate fi realizată cu orice cost, trebuind să existe un echilibru între gradul de îndeplinire a dorinţelor clienţilor şi câştigul realizat de pe urma efortului depus.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.