Strategii si Politici de Marketing in Cazul Brandului Turistic Bucovina

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I PARTICULARITATI ALE MARKETINGULUI IN TURISM 3
I.1. SPECIFICUL MARKETINGULUI SERVICIILOR 3
I.2. CONCEPTUL DE MARKETING TURISTIC. 6
I.3. PARTICULARITATILE MARKETINGULUI IN TURISM 8
CAPITOLUL II BRANDUL SI PRODUSUL TURISTIC 12
II.1. BRANDUL SI PRODUSUL TURISTIC 12
II.2. CONCEPTUL DE PRODUS TURISTIC 19
II.3. PARTICULARITATILE PRODUSULUI TURISTIC 25
II.4. TIPOLOGIA PRODUSELOR TURISTICE 30
II.5. CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI TURISTIC 32
II.6. CICLUL DE INOVARE AL PRODUSULUI TURISTIC 33
II.7. STRATEGII DE MARKETING IN DOMENIUL PRODUSULUI TURISTIC 38
II.8. CREAREA DE NOI PRODUSE TURISTICE 41
CAPITOLUL III PROMOVAREA IN TURISM 45
III.1. PROMOVAREA TURISTICA - CONCEPT, PARTICULARITATI SI OBIECTIVE 45
III.2. OBIECTIVELE POLITICII DE PROMOVARE 48
III.3. PUBLICITATEA IN TURISM 49
III.4. RELATIILE PUBLICE IN TURISM 52
III.5. MARKETINGUL DIRECT 58
III.6. FORTA DE VANZARE IN TURISM 60
CAPITOLUL IV STRATEGII SI POLITICI DE MARKETING IN CAZUL BRANDULUI TURISTIC BUCOVINA ........................................................................... 62
IV.1. BRANDUL BUCOVINA 62
IV. 2. ANALIZA SWOT A PRODUSULUI TURISTIC BUCOVINA 64
IV.3. POLITICA DE PRET 71
IV.4. POLITICA DE DISTRIBUTIE 72
IV.5. POLITICA DE PROMOVARE A TURISMULUI BUCOVINEAN 72
BIBLIOGRAFIE 93


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I PARTICULARITATI ALE MARKETINGULUI IN TURISM
I.1.Specificul marketingului serviciilor
Marketingul s-a dezvoltat ca o disciplina stiintifica de sine statatoare, dar folosind elemente de econometrie, psihologie, sociologie etc.
Ideea de marketing s-a dezvoltat mai intai in S.U.A., dar curand ea a fost imbratisata si de celelalte tari industrializate, punandu-se in aplicare mai mult ca tehnica manageriala comerciala, decat ca orientare a intreprinderii.
Dezvoltarea impetuoasa a serviciilor, in ultimele decenii, a creat conditiile aparitiei si afirmarii unei tinere ramuri a marketingului care sa surprinda specificitatea si particularitatile lor, si anume marketingul serviciilor. 
Marketingul serviciilor este diferit de marketingul produselor, fiind definit ca un proces specific serviciilor ce are ca scop identificarea necesitatilor si dorintelor consumatorului si indeplinirea acestora in locul si la timpul potrivit, la pretul cel mai atractiv. El a fost dezvoltat in ultimele doua decenii. 
Marketingul serviciilor prezinta caracteristici impuse de caracterul imaterial al ofertei si de relatiile stranse si personalizate stabilite intre furnizori si clienti. 
In evolutia marketingului serviciilor, s-a observat, o specificare, distingere a domeniului de cel al bunurilor materiale. Specificul marketingului serviciilor este dat de elementele cu caracter de noutate care au imbogatit teoretic si practic sfera in discutie si au delimitat-o evident de cea a bunurilor materiale.
In acest sens, notabila este optica Scolii Nordice de Marketing al Seviciilor, reprezentata de Christian Gronroos, in 1983, prin care spre deosebire de "marketingul traditional", insemnand in opinia lui reclama, publicitate, etc., in marketingul serviciilor se distinge, un marketing exterior , care semnifica activitatea obisnuita a firmei, pregatire, fixare a tarifelor, distribuire, promovare a serviciului catre consumatori, un marketing intern , reprezentand activitatea de pregatire, motivare a personalului, pentru a presta serviciii de calitate si un marketing interactiv, care are in vedere capaciatatea pesonalului de a presta servicii pentru cumparatori, care le evalueaza calitatea atat din punct de vedere tehnic cat si functional. Toate aceste componente interactioneaza intre ele.
Cu alte elemente de noutate vin autorii francezi Gerard Tocquer si Michel Langlois, care abordeaza marketingul serviciilor prin prisma a trei componenete aflate in interdependenta : marketingul extern, marketingul tranzactional, marketingul intern.
Marketingul extern este asimilat activitatilor de marketing orientate publicului extern firmei. Marketingul tranzactional are in vedere gestionarea si dinamizarea relatiilor cu clientii, stimularea tranzactiilor si eficientizarea activitatii de marketing in ansamblu. 
"In ceea ce priveste marketingul intern, Tocquer si Langlois observa ca acesta urmareste motivarea si satisfactia personalului, in vederea crearii unui sistem de legaturi favorabile si durabile cu consumatorii." 
Elemente cu caracter specific fata de domeniul bunurilor, se regasesc la nivelul tuturor variabililor mixului de marketing. Specificitatea deriva din caracteristicile si natura serviciilor, in principal.
In ceea ce priveste politica de produs, considerata variabila modificata in raport cu mixul traditional, diferentele privesc mai intai, oferta de servicii, care este compusa dintr-un serviciu de baza, servicii complementare si servicii suplimentare. 
Spre deosebire de domeniul bunurilor fizice, unde calitatea este apreciata in functie de standarde, norme, prescriptii, in cel al serviciilor nu se poate vorbi de standardizare, pentru ca serviciile sunt intangibile. 
Evaluarea calitatii se face printr-o metoda denumita SERVQUA si se bazeaza pe analiza factoriala. Rezulttele acestui studiu evidentiaza importanta a cinci dimensiuni principale, si anume :
o caracteristicile tangibile ale serviciului (cladiri, echipamente, infatisarea fizica a personalului),
o fiabilitatea (capacitatea de a oferi in mod efectiv serviciul promis),
o responsabilitatea (vointa de a ajuta clientii si de a realiza rapid un serviciu),
o asigurarea (competenta, curtoazia angajatilor si capacitatea lor de stabili legaturi bazate pe incredere),
o empatia (atentia individualizata pe care firma o acorda clientilor sai). 
Activitatile specifice politicii de produs sunt diferite de domeniul serviciilor, astfel : cercetarea serviciului trebuie sa aiba in vedere caracteristicile, - activitatea de inovatie implica riscuri, deoarece conmsumatorii cumpara serviciul datorita unor obisnuinte formate in timp, un serviciu nou nefiind intotdeauna o alternativa buna ,- nu este posibila activitatea de modelare a produsului din punct de vedere tehnologic, ci numai privita ca o orientare potrivit cerintelor pietei, - nu este posibila in majoritatea cazurilor asigurarea legala a serviciului, aceasta nefiind protejat din punct de vedere juridic.
Politica de distributie este de asemenea variabila modificata fata de mixul traditional. Daca in cazul bunurilor legatura producator-consumator este inexistenta, in majoritatea serviciilor ea este puternica.


Fisiere in arhiva (2):

  • promov tur Bucovina.ppt
  • str pol mk tur BUCOVINA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!