Stresul Profesional

Licență
9.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 18091
Mărime: 75.64KB (arhivat)
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. INTRODUCERE : Importanta studierii stresului in organizatii
  2. CAPITOLUL I : Consideraţii generale despre stres
  3. 1.1. : Definiţie
  4. 1.2. : Tipologie
  5. 1.3. : Factori
  6. CAPITOLUL al II-lea : Analiza principalelor cauze ale stresului
  7. 2.1. : Cauze existente în mediul profesional
  8. A. Munca
  9. B. Schimbarea rolului bărbaţi / femei în societate
  10. C. Schimbări în organizare
  11. D. Restructurarea firmelor
  12. E. Schimbările din firme
  13. F. Cunoaşterea unor noi culturi ale muncii
  14. G. Stresul în funcţiile de conducere
  15. 2.2. : Cauze existente în mediul non-profesional
  16. A. Societatea în schimbare
  17. B. Drumul la serviciu
  18. C. Micile necazuri de zi cu zi
  19. D. Îmbătrânirea
  20. CAPITOLUL 3 : Particularităţi ale stresului în organizaţii
  21. 3.1. : Definiţia stresului profesional
  22. 3.2. : Natura activităţii
  23. 3.3. : Relaţiile cu şefii
  24. CAPITOLUL 4 : Modalităţi de reducere a stresului
  25. 4.1. : Modalităţi temporare
  26. 4.2. : Modalităţi definitive
  27. CONCLUZII : Este cu adevarat important stresul în organizaţii?
  28. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

INTRODUCERE

Importanta studierii stresului in organizatii

Fenomenul “stress” a devenit una din problemele stringente ale omului modern, iar odată cu progresul şi evoluţiile moderne ale culturii tehnologice se introduce această problemă şi în ţările care vin din urmă, din punct de vedere al dezvoltării .

Să însemne că progresul şi evoluţiile viitoare trebuie plătite cu suferinţele bolilor pricinuite de stres ?

Omul modern asurzit de muzica rock şi de zgomotul urban, nemaiputând pricepe “vocea naturii“, pune în primejdie nu numai echilibrul ecologic al mediului ambiant, ci suferă într-o măsură alarmant de mare, de poluarea lumii sale interioare .

Conducerea fiecărei organizaţii moderne, iar poliţia nu face excepţie, declară că omul este cheia oricărei activităţi şi, mai departe, indiferent de profilul instituţiei, personalul este în fapt resursa determinantă. Orientările mai mult sau mai puţin umaniste ale managementului contemporan din ţările occidentale se apleacă, de altfel, asupra unor aspecte precum calitatea “vieţii de muncă”, satisfacţia personalului, climatul psiho-social, în general asupra managementului resurselor umane şi al relaţiilor umane, pentru că se urmăreşte, în primul rând, eficienţa individului în cadrul organizaţiei. Atenţia acordată personalului, dezvoltării acestuia este determinantă şi pentru succesul activitatilor din domeniul nostru de activitate. Însă, fie şi o sumară privire asupra factorilor stresori specifici acestei activităţi, aşa cum sunt ei percepuţi de personal, ne îndreaptă mai departe atenţia potenţialului negativ al presiunilor fizice şi psihice foarte variate, cărora trebuie să le facă faţă poliţiştii .

Asemenea situaţii apar de-a lungul întregii cariere profesionale şi constituie surse de stres ce pot influenţa în cele din urmă satisfacţia personală, starea şi sănătatea fizică şi psihică, pe de o parte, eficienţa profesională a personalului şi colectivului de lucru, pe de altă parte o gestiune eficientă a resurselor umane din domeniu nu se poate face în aceste condiţii fără proiectarea şi aplicarea unor măsuri adecvate de management al stresului profesional, protecţie psihologică cu atât mai mult cu cât presupune, cel puţin până la realizarea unor cercetări comparative, că aceste activităţi, condiţii şi relaţii de muncă au un ridicat potenţial stresant .

Managementul stresului trebuie înteles ca o încercare de a scădea nivelul acestuia la subordonaţi către un punct optim .

Există unele principii de organizare a vieţii şi a muncii în lupta contra stresului, pe care managerul poliţist trebuie să le stăpânească. În ultimii ani, atribuţiilor bine cunoscute ale comandantului, ale oricărui lider li s-a mai adăugat una, aceea de manager al stresului. Gestiunea stresului organizaţional îi aparţine .

Motivul ?

Recunoaşterea existenţei stresului în orice activitate umană şi a efectelor acestui fenomen psiho-social complex asupra performanţei în muncă, asupra stării de sănătate şi a climatului specific fiecărei colectivităţi.

Organizaţia mondială a sănătăţii apreciază că stresul reprezintă a treia mare preocupare a lumii de azi .

Este cumva o exagerare ?

Categoric nu, deoarece atât viaţa cotidiană, cât şi experienţele psihologice şi medicale relevă pregnant că în profesie, în familie, în societatea modernă în general, mediul este din ce în ce mai “agresiv”, iar resursele omului, disponibilităţile sale psihologice şi intelectuale sunt tot mai intens solicitate .

Tocmai din aceste motive, pentru lideri şi pentru specialiştii din domeniul resurselor umane, stresul generat personalului de situaţiile de muncă specifice ( activităţi, condiţii, relaţii de munca, responsabilităţi, facilitate, constrângeri ) trebuie să devină o preocupare majoră pentru care să se caute soluţii eficiente de soluţionare .

Pe de altă parte, stresul, înţeles ca o stare de tensiune creată drept răspuns la agresiunile din mediul intern sau extern, prin care organismul se apără pe calea unor reacţii de adaptare, este o prezenţă cotidiană care nu poate fi restrânsă decât în parte .

Fiecare lider are de făcut faţă unor situaţii care reclamă înţelegerea surselor ce determină stresul, pentru a-l putea combate .

Liderul trebuie să combată nu numai stresul subordonaţilor ci şi propriul stres, cunoscându-se că acesta este transferabil de la o persoană la alta .

Preview document

Stresul Profesional - Pagina 1
Stresul Profesional - Pagina 2
Stresul Profesional - Pagina 3
Stresul Profesional - Pagina 4
Stresul Profesional - Pagina 5
Stresul Profesional - Pagina 6
Stresul Profesional - Pagina 7
Stresul Profesional - Pagina 8
Stresul Profesional - Pagina 9
Stresul Profesional - Pagina 10
Stresul Profesional - Pagina 11
Stresul Profesional - Pagina 12
Stresul Profesional - Pagina 13
Stresul Profesional - Pagina 14
Stresul Profesional - Pagina 15
Stresul Profesional - Pagina 16
Stresul Profesional - Pagina 17
Stresul Profesional - Pagina 18
Stresul Profesional - Pagina 19
Stresul Profesional - Pagina 20
Stresul Profesional - Pagina 21
Stresul Profesional - Pagina 22
Stresul Profesional - Pagina 23
Stresul Profesional - Pagina 24
Stresul Profesional - Pagina 25
Stresul Profesional - Pagina 26
Stresul Profesional - Pagina 27
Stresul Profesional - Pagina 28
Stresul Profesional - Pagina 29
Stresul Profesional - Pagina 30
Stresul Profesional - Pagina 31
Stresul Profesional - Pagina 32
Stresul Profesional - Pagina 33
Stresul Profesional - Pagina 34
Stresul Profesional - Pagina 35
Stresul Profesional - Pagina 36
Stresul Profesional - Pagina 37
Stresul Profesional - Pagina 38
Stresul Profesional - Pagina 39
Stresul Profesional - Pagina 40
Stresul Profesional - Pagina 41
Stresul Profesional - Pagina 42
Stresul Profesional - Pagina 43
Stresul Profesional - Pagina 44
Stresul Profesional - Pagina 45
Stresul Profesional - Pagina 46
Stresul Profesional - Pagina 47
Stresul Profesional - Pagina 48
Stresul Profesional - Pagina 49
Stresul Profesional - Pagina 50
Stresul Profesional - Pagina 51
Stresul Profesional - Pagina 52
Stresul Profesional - Pagina 53
Stresul Profesional - Pagina 54
Stresul Profesional - Pagina 55
Stresul Profesional - Pagina 56
Stresul Profesional - Pagina 57
Stresul Profesional - Pagina 58
Stresul Profesional - Pagina 59
Stresul Profesional - Pagina 60
Stresul Profesional - Pagina 61
Stresul Profesional - Pagina 62
Stresul Profesional - Pagina 63
Stresul Profesional - Pagina 64
Stresul Profesional - Pagina 65
Stresul Profesional - Pagina 66
Stresul Profesional - Pagina 67
Stresul Profesional - Pagina 68
Stresul Profesional - Pagina 69

Conținut arhivă zip

  • Stresul Profesional.doc

Alții au mai descărcat și

Infracțiuni informatice

Tipuri de infractiuni din domeniul informatic 1.Furtul – frauda informatica Intrarea, alterarea, stergerea, sau supraimprimarea de date sau de...

Convenția de Arbitraj

2. Conditiile de fond Conditiile de fond sunt cele obisnuite oricarei conventii: consimtamânt, capacitate, obiect, cauza (art.948. C. civ. )....

Creditul ipotecar pentru investiții imobiliare

Creditul Reprezinta operatiunea prin care se iau in stapanire imediata resurse (de regula, sub forma de capital) in schimbul unei promisiuni de...

Contract de Societate

SOCIETATEA COOPERATIVA MESTESUGAREASCA “VIITORUL” FAGARAS I. PARTILE CONTRACTANTE (MEMBRII COOPERATORI) Art.1. Persoanele fizice...

Te-ar putea interesa și

Managementul stresului profesional în cadrul organizațiilor - BC Moldova Agroindbank SA

Introducere Stresul face parte din viața noastră de zi cu zi. Înainte ca să învățăm să-l recunoaștem și să evităm urmările lui, deseori se...

Managementul Stresului Ocupațional

Schimbările la nivelul societăţii determină, inevitabil, schimbări la nivelul tuturor structurilor. Preocupările trebuie să conducă nu numai la...

Cercetare - stresul profesional

1. Obiective În lucrarea de față, am avut următoarele obiective operaționale: Obiectiv 1 – identificarea nivelului de stres la elevii aleși...

Managementul Stresului Profesional

Capitolul 1 – “Paradigma stresului” – de la cunoastere la prevenire Stresul este o problema importanta in majoritatea tarilor. Pe langa faptul ca...

Ergonomia în și pentru Secolul XXI

1. Introducere 1.1 Ergonomia –Definitii Conform DEX, ergonomia este disciplina care se ocupa cu studiul conditiilor de munca in vederea...

Motivația și Stresul Profesional

I.Natura motivelor Motivaţia este o stare internǎ dinamizatoare, energizatoare şi direcţionatǎ în acelaşi timp. Ea reprezintǎ ansamblul stǎrilor...

Stresul Profesional

Resursele umane reprezintă motorul unei organizaţii cu nevoi, comportamente şi viziuni individuale. Un motor nu funcţionează însă dacă nu este...

Mangementul Stresului Profesional

Stresul si oboseala profesionala, numite si bolile secolului, sunt cele mai grave disfunctionalitati care apar în munca de birou. Din aceasta cauza...

Ai nevoie de altceva?