Stresul Profesional

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE : Importanta studierii stresului in organizatii 
CAPITOLUL I : Consideratii generale despre stres 
1.1. : Definitie
1.2. : Tipologie
1.3. : Factori
CAPITOLUL al II-lea : Analiza principalelor cauze ale stresului 
2.1. : Cauze existente in mediul profesional 
A. Munca 
B. Schimbarea rolului barbati / femei in societate 
C. Schimbari in organizare 
D. Restructurarea firmelor 
E. Schimbarile din firme
F. Cunoasterea unor noi culturi ale muncii
G. Stresul in functiile de conducere
2.2. : Cauze existente in mediul non-profesional 
A. Societatea in schimbare 
B. Drumul la serviciu 
C. Micile necazuri de zi cu zi 
D. Imbatranirea 
CAPITOLUL 3 : Particularitati ale stresului in organizatii 
3.1. : Definitia stresului profesional
3.2. : Natura activitatii 
3.3. : Relatiile cu sefii 
CAPITOLUL 4 : Modalitati de reducere a stresului
4.1. : Modalitati temporare 
4.2. : Modalitati definitive 
CONCLUZII : Este cu adevarat important stresul in organizatii? 
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Importanta studierii stresului in organizatii
Fenomenul "stress" a devenit una din problemele stringente ale omului modern, iar odata cu progresul si evolutiile moderne ale culturii tehnologice se introduce aceasta problema si in tarile care vin din urma, din punct de vedere al dezvoltarii .
Sa insemne ca progresul si evolutiile viitoare trebuie platite cu suferintele bolilor pricinuite de stres ? 
Omul modern asurzit de muzica rock si de zgomotul urban, nemaiputand pricepe "vocea naturii", pune in primejdie nu numai echilibrul ecologic al mediului ambiant, ci sufera intr-o masura alarmant de mare, de poluarea lumii sale interioare .
Conducerea fiecarei organizatii moderne, iar politia nu face exceptie, declara ca omul este cheia oricarei activitati si, mai departe, indiferent de profilul institutiei, personalul este in fapt resursa determinanta. Orientarile mai mult sau mai putin umaniste ale managementului contemporan din tarile occidentale se apleaca, de altfel, asupra unor aspecte precum calitatea "vietii de munca", satisfactia personalului, climatul psiho-social, in general asupra managementului resurselor umane si al relatiilor umane, pentru ca se urmareste, in primul rand, eficienta individului in cadrul organizatiei. Atentia acordata personalului, dezvoltarii acestuia este determinanta si pentru succesul activitatilor din domeniul nostru de activitate. Insa, fie si o sumara privire asupra factorilor stresori specifici acestei activitati, asa cum sunt ei perceputi de personal, ne indreapta mai departe atentia potentialului negativ al presiunilor fizice si psihice foarte variate, carora trebuie sa le faca fata politistii .
Asemenea situatii apar de-a lungul intregii cariere profesionale si constituie surse de stres ce pot influenta in cele din urma satisfactia personala, starea si sanatatea fizica si psihica, pe de o parte, eficienta profesionala a personalului si colectivului de lucru, pe de alta parte o gestiune eficienta a resurselor umane din domeniu nu se poate face in aceste conditii fara proiectarea si aplicarea unor masuri adecvate de management al stresului profesional, protectie psihologica cu atat mai mult cu cat presupune, cel putin pana la realizarea unor cercetari comparative, ca aceste activitati, conditii si relatii de munca au un ridicat potential stresant .
Managementul stresului trebuie inteles ca o incercare de a scadea nivelul acestuia la subordonati catre un punct optim . 
Exista unele principii de organizare a vietii si a muncii in lupta contra stresului, pe care managerul politist trebuie sa le stapaneasca. In ultimii ani, atributiilor bine cunoscute ale comandantului, ale oricarui lider li s-a mai adaugat una, aceea de manager al stresului. Gestiunea stresului organizational ii apartine .
Motivul ? 
Recunoasterea existentei stresului in orice activitate umana si a efectelor acestui fenomen psiho-social complex asupra performantei in munca, asupra starii de sanatate si a climatului specific fiecarei colectivitati. 
Organizatia mondiala a sanatatii apreciaza ca stresul reprezinta a treia mare preocupare a lumii de azi .
Este cumva o exagerare ? 
Categoric nu, deoarece atat viata cotidiana, cat si experientele psihologice si medicale releva pregnant ca in profesie, in familie, in societatea moderna in general, mediul este din ce in ce mai "agresiv", iar resursele omului, disponibilitatile sale psihologice si intelectuale sunt tot mai intens solicitate . 
Tocmai din aceste motive, pentru lideri si pentru specialistii din domeniul resurselor umane, stresul generat personalului de situatiile de munca specifice ( activitati, conditii, relatii de munca, responsabilitati, facilitate, constrangeri ) trebuie sa devina o preocupare majora pentru care sa se caute solutii eficiente de solutionare .
Pe de alta parte, stresul, inteles ca o stare de tensiune creata drept raspuns la agresiunile din mediul intern sau extern, prin care organismul se apara pe calea unor reactii de adaptare, este o prezenta cotidiana care nu poate fi restransa decat in parte . 
Fiecare lider are de facut fata unor situatii care reclama intelegerea surselor ce determina stresul, pentru a-l putea combate .
Liderul trebuie sa combata nu numai stresul subordonatilor ci si propriul stres, cunoscandu-se ca acesta este transferabil de la o persoana la alta .


Fisiere in arhiva (1):

  • Stresul Profesional.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!