Structura Sistemului de Impozite si Taxe Aplicat in Romania si Modernizarea Sa

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1. CREAREA SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE 4
1.1. OBIECTIVE SI PRINCIPII ASEZATE LA BAZA SISTEMULUI DE IMPOZITARE 4
1.2. INTRODUCEREA SI ADOPTAREA IMPOZITELOR DIRECTE 9
1.3. INTRODUCEREA SI ADOPTAREA IMPOZITELOR INDIRECTE 12
1.4. INTRODUCEREA SI ADOPTAREA IMPOZITELOR SI TAXELOR LOCALE 13
CAPITOLUL 2. ANALIZA SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE DIN ROMANIA 16
2.1. STRUCTURA SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE 18
2.2. ANALIZA DINAMICII SI STRUCTURII PRELEVARILOR FISCALE 21
2.3. ANALIZA GRADULUI DE FISCALITATE SI A IMPLICATIILOR SALE 27
CAPITOLUL 3. COORDONATE ALE MODERNIZARII SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE 39
3.1. NECESITATEA MODERNIZARII SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE DIN ROMANIA 39
3.2. DIRECTII DE ARMONIZARE A SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE 42
3.3. ARMONIZAREA SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE DIN ROMANIA CU CEL EXISTENT IN ALTE TARI DIN UE 47
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE 57


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata se intituleaza ,,Structura sistemului de impozite si taxe aplicat in Romania si modernizarea sa" si in cadrul acesteia vom realiza o delimitare a principalelor elemente ce trebuie punctate in legatura cu aceasta.
Lucrarea este structurata in trei capitole, structura realizata in vederea unei mai bune intelegeri a fiscalitatii in Romania si implicit a unor concepte de baza aferente sistemului fiscal. 
Primul capitol intitulat ,,Crearea sistemului de impozite si taxe" vizeaza aprecierea notiunii de sistem fiscal, precum si fundamentarea principiilor si obiectivelor care stau la baza acestuia si fara de care nu ar putea sa se desfasoare in conditii optime. Tot aici, este prezentata o scurta evolutie a impozitelor directe, indirecte, precum si a celor locale, din momentul instituirii acestora si pana in prezent.
Structura propriu-zisa a impozitelor si taxelor din Romania, precum si analiza gradului de fiscalitate este tratata in cadrul celui de-al doilea capitol intitulat ,,Analiza sistemului de impozite si taxe in Romania". In cadrul acestui capitol, incercam realizarea unei clasificari a impozitelor si taxelor in conformitate cu literatura de specialitate, dar si o analiza a dinamicii fiscalitatii in tara noastra, analiza efectuata pe baza unor calcule pornind de la datele furnizate de catre site-urile oficiale pentru fundamentarea domeniului de interes. Concret, in analiza fiscalitatii vom face referire la dinamica si structura prelevarilor fiscale, precum si la gradul de fiscalitate si implicatiile acestuia pe plan national.
Privita in raport cu statele membre ale Uniunii Europene, Romania are in vizor necesitatea modernizarii sistemului fiscal prin armonizarea legislatiei fiscale romanesti cu cea din UE. Prin intermediul unor instrumente fiscale bine definite se are in vedere directii fundamentale in materie de armonizare a fiscalitatii. Astfel, in cadrul celui de-al treilea capitol intitulat ,,Coordonate ale modernizarii sistemului de impozite si taxe", mentionam criterii de perfectionare a sistemului fiscal romanesc, solutii de armonizare a acestuia si efectuarea unei analize a fiscalitatii in Romania comparativ cu cea existenta in celelalte state ale Uniunii Europene.
CAPITOLUL 1. CREAREA SISTEMULUI DE IMPOZITE SI TAXE
1.1. OBIECTIVE SI PRINCIPII ASEZATE LA BAZA SISTEMULUI DE IMPOZITARE
Sistemul de impozite si taxe, cunoscut in literatura de specialitate si sub denumirea de sistem fiscal, cuprinde ansamblul reglementarilor ce vizeaza impozitele, taxele, contributiile, modalitatile de colectare, asezare si incasare a lor cu scopul alimentarii in mod organizat a bugetului de stat, a bugetelor locale si a fondurilor speciale extrabugetare .
Asezarea si perceperea impozitelor se poate realiza prin existenta unui mecanism fiscal, respectiv a unor instrumente, metode, tehnici fiscale care sa conduca la aplicarea principiilor impozitarii, dar si a unui aparat fiscal, respectiv existenta, organizarea si activitatea organelor specializate ale statului.
Sistemul fiscal a aparut inca din antichitate, trecand prin diferite etape de evolutie, fiecare stat din lume adoptandu-si un sistem fiscal mai mult sau mai putin desavarsit, dupa cum acesta a cunoscut o mare sau o mai mica putere economica si militara. Astfel, nu exista stat fara impozite, taxe, contributii, respectiv fara aceste instrumente prin intermediul carora statul redistribuie veniturile si avutia. In acest sens, trebuie mentionate sistemele fiscale din antichitate ale Chinei, Mesopotamiei, Indiei, Egiptului si Romei, aparute in stransa legatura cu nevoile razboaielor purtate de aceste state pentru expansiuni teritoriale, mentinerea ordinii interne si apararea frontierelor. De exemplu, in Roma antica, a fost creat bugetul militar destinat pensiilor veteranilor, dar si pentru acoperirea celorlalte cheltuieli militare.
Sistemele fiscale nu au aparut intamplator, ci evolutia acestora este legata de procesul de satisfacere a nevoilor umane, dar si de existenta unei organizari sociale a umanitatii. Sigur ca unele nevoi sociale pot fi satisfacute si prin mecanismele pietei, insa, de cele mai multe ori nu este suficient, fiind necesara interventia autoritatilor publice.
De-a lungul timpului, au existat mai multe abordari ale sistemului fiscal. O prima abordare vizeaza caracterul exclusiv, potrivit caruia sistemul fiscal se aplica pe un teritoriu geografic determinat, fiind singurul colector al resurselor fiscale, pentru un buget sau sistem de bugete, central sau local. O a doua abordare, pune in evidenta caracterul autonom, potrivit caruia sistemul de impozite si taxe trebuie sa contina toate regulile de asezare si percepere a impozitelor.
Alte abordari vizeaza caracterul financiar al sistemului fiscal, privit ca un ,,sistem de percepere a impozitelor" sau caracterul juridic, potrivit caruia sistemul fiscal este un ,,sistem de legi referitoare la fisc, la perceperea impozitului". 
Initial, sistemele fiscale urmareau procurarea resurselor banesti pe care autoritatile publice le considerau necesare finantarii nevoilor sociale, insa odata cu fixarea cheltuielilor publice, obiectivul financiar al acestuia l-a reprezentat maximizarea randamentului fiecarui tip de impozit .
In literatura de specialitate , principalele obiective ale sistemului fiscal sunt:
o Prin intermediul principiilor impunerii, sistemul de impozite si taxe urmareste sa realizeze procesul de redistribuire a produsului national intre domenii de activitate, categorii de persoane.
o Prin mobilizarea si distribuirea resurselor necesare institutiilor publice, sistemul fiscal trebuie sa asigure functionarea in bune conditii a acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Structura Sistemului de Impozite si Taxe Aplicat in Romania si Modernizarea Sa.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!